Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Om iFokus

MALL: Så skriver du en felrapport

2011-06-20 21:57 #0 av: AnneN

För att kunna åtgärda en bugg så behöver vi kunna återskapa den själva. Därför är det viktigt att era rapporter innehåller tillräckligt mycket information. Starta en ny tråd för varje bugg du hittar och var noga med att namnge den på ett beskrivande sätt.

Besvara frågorna nedan

1) Händer samma sak om du försöker igen?

2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?

3) Vad gjorde du när felet inträffade?

4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?

5) Vilken webbläsare använder du?

6) Har du rensat webbhistoriken?

7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?

 

Om något ser fel eller konstigt ut så bifoga gärna en eller flera bilder som visar hur det ser ut.

 

Innan du rapporterar en bugg så glöm inte kolla i inläggslistan om den kanske redan är rapporterad!

 

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-09-13 10:11 #1 av: Niklas

Här är en bild som förhoppningsvis kan förtydliga en del av buggrapportmallen.

Frågor som rör funktioner och användning av iFokus behöver inte använda mallen.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work Om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2012-01-07 01:42 #2 av: Gunlog

Och vad gäller ang. mobiler? Jag har skrivit en liten rapport ang. mitt problem på mobilen, men har inte fått svar på 3 dagar. *snyft*

Jag har skrivit i tråden "Buggrapport ang. mobil", men visste inte riktigt hur jag skulle skriva då det gäller webb genom mobil. Är det samma som datorn?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.