Annons:
Etiketttips-information
Läst 725 ggr
[00emi07]
8/3/13, 11:14 PM

Länkar?

Hur hör jag så att jag kan länka till en annan text eller länk i mitt inlägg?

Annons:
bamse6311
8/3/13, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej.

Du gör enligt mitt skärmklipp.

Bästa hälsningar,
Bertil

[00emi07]
8/4/13, 12:23 AM
#2

Okej! Tack!

annia1
8/4/13, 3:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Emilia bilden i #1 visar bara en liten del. Jag är dålig på att förklara, men hoppas att du förstår. Lägger med en bild (jag satt ihop) så blir det förhoppningsvis lite lättare.

Börja med att öppna den sida du tänker länka till i en egen flik. Som du ser på min bild längst upp så finns svt:s sida i en flik till höger.

Skriv den text du vill skriva. Sen det ord du vill ska bli länk den markerar du med musen Gå till sidan du vill länka och kopiera adressen uppe i adressfältet. 

Gå tillbaka till din text och klicka på kedjan som bilden i 1 visar. Då kommer det upp ett litet fönster. Där står redan http:// ta bort det. Klistra sen in adressen med ctrl+ v klicka sen på skicka som står längst ner i det lilla fönstret. Sen publicera som vanligt.

Då ska du fått en länk på det ord du ville ha. 

Hoppas du kan förstå min beskrivning och min bild. Annars fråga.

.

[00emi07]
8/4/13, 4:31 PM
#4

Okej, tack! (: men nu är det så att jag har en iPad, hur hör jag då?

annia1
8/4/13, 4:49 PM
#5

Har du provat enligt min beskrivning och inte fått det att funka. Nu ska jag inte säga säkert, men du borde väl göra på samma sätt. Enda kan väl vara hur du klistrar in. Att dina knappar heter nåt annat. Cmd har jag för mig är motsvarande till ctrl men vet inte vilka andra knappar du ska använda.

.

Niklas
8/4/13, 8:22 PM
#6

#4: Installera Chrome, öppna iFokus och välj Inställningar > Visa skrivbordsversion.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: