Annons:
Etikettövrigt
Läst 3668 ggr
Pelle Långlös
2013-09-16 13:03

Dubbelhoppet borta?

Varför togs dubbelhoppet bort? Alltså när man trycker på enter/retur så skall det hoppa två steg ner. Nu måste man ju klicka två gånger för att komma ner ett stycke. 😕

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Leffe
2013-09-16 13:54
#1

Hos mig fungerar det med enter

Pelle Långlös
2013-09-16 14:02
#2

Hmm. Är det fel på min? Jag har FF ifall det är någon skillnad?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Leffe
2013-09-16 14:06
#3

Jag använder chrome
men provar nu i

Firefox

och det fungerar
som det ska

Honestyisdead
2013-09-16 14:11
#4

Jag sitter på FF och det fungerar som vanligt för mig.

Pelle Långlös
2013-09-16 14:21
#5

Varför bråkar den på min dator? 😕

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Honestyisdead
2013-09-16 14:22
#6

Ingen aning.

Har du rensat historiken? Laddat hem något nytt?
Ändrat några inställningar?

Annons:
Leffe
2013-09-16 14:22
#7

Har märkt att ibland när man skriver ser det ut som det kommer direkt under, men när man sedan sparar det på sajten så är det som det ska

Pelle Långlös
2013-09-16 14:24
#8

Jag rensade nu, Hera. Hoppas det hjälper.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Honestyisdead
2013-09-16 15:35
#9

Hjälpte det?

Pelle Långlös
2013-09-16 16:08
#10

Jo det gjorde det.

😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Magi-cat
2013-09-16 16:43
#11

Får jag ställa en väldigt dum fråga som alla andra säkert vet svaret på?😃:

Ni pratar alltid om att rensa historik. Varför och hur gör det skillnad?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Leffe
2013-09-16 17:30
#12

#11

Det ska visst göra så en del fel upphör. Fast jag har inte rensat på år och dar. Fungerar ändå

Cahira
2013-09-16 19:03
#13

Magi-cat: Installera Advanced SystemCare. Det är gratis och du klickar bara på "Care" knappen och "repair" så fixar den allt åt dig i princip. Den optimerar datorns prestanda. :) 

Tänk dig att du läst massa information. Din hjärna blir slö och det tar längre och längre tid att koppla vad det innebär. Samma med datorns historik. Med mindre saker att hålla i minnet desto snabbare och mer problemfritt går det. :) 

Advanced SystemCare: http://advanced-systemcare.soft32.com/free-download/?lp=adwords&tg=us&kw=Advanced+system+care&mt=p&ad=25333614198&pl=&ds=s&gclid=COHnodey0LkCFcgWMgodCwwA5w

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Magi-cat
2013-09-16 19:09
#14

Aha, tack snälla Cahira! 🌺✨

(Man kanske ska rensa hjärnan också? 😃)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2013-09-16 19:14
#15

Det gör du när du sover ;) Iaf om du bestämmer dig för det. Se sömn som en omstart av datorn. Tar bort onödiga filer och kakor. 😉😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

annia1
2013-09-16 19:34
#16

Cahira när jag klickar på din länk så blockerar mitt antivirusprogram den sidan. Möjligt att det går att hitta och ladda ner från annan sida, men just denna blockeras.

Jag sökte på den adress du har och tror jag hittade rätt och tog upp den som cachad. Och då blockerade mitt program vissa bilder på sidan. Så programmet i sig är nog ok att använda men det är alltså själva nedladdningssidan som det är nåt med och därför blockeras.

Men om jag förstår rätt så är det ett program från iObit. En sak med program från iObit man får med en toolbar när man laddar hem program från dom. De flesta program brukar ha en ruta som man klicka ur ifall man inte vill ha toolbare, men iObit har den dold så man får toolbaren vare sig man vill inte. 

Jag laddade själv hem ett program från iObit förut och därför jag vet om toolbaren. Det är ev nåt nytt som dom lagt till för förut så ska det ha gått att ladda hem program därifrån utan toolbar.

CCleaner brukar jag själv använda för att rensa bort filer.

.

Cahira
2013-09-16 19:36
#17

Jag har inte fått nån toolbar när jag laddat ned iobits program. :) CCleaner är väldigt bra det med men jag föredrar ASC :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

annia1
2013-09-16 19:40
#18

Som jag skrev så kan det vara nåt nytt. För jag blev rekommenderade att använda ett program från iObit och den personen sa sen samma sak som du att det inte hade funnits toolbar förut i deras. Och för min del är det bara ett par ett veckor sen jag laddade ner program från dom.

.

annia1
2013-09-16 19:43
#19

Och lägga till det är ju inte för att det finns en toolbar i den som antivirusprogrammet blockerar din länk. Att den blockeras är för nåt som heter favicon.ico

.

Cahira
2013-09-16 19:43
#20

Ofasen..

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
annia1
2013-09-16 19:46
#21

Om man vill ha program från iObit så verkar deras egna sida fungera. Jag har dock inte provat ladda hem nåt utan bara öppnat sidorna där. Dock osäker på det finns gratis program ev att det är så man kan testa.

.

[VSK]
2013-09-17 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

#19

favicon.ico uppfyller endast ett eller två syften.

1. Visa färglad ikon i favoriter/bokmärken mm.

2. Innehålla elak kod.

Det är tex därför favicon.ico är blockerad per default i en riktig brandvägg.

Varför skulle AV blockera favicon.ico på den sidan du länkade till menar du?

Skulle ikonen innehålla känd elak kod så skulle alla AV tala om det. Så det är nåt annat i koden på den sidan som AV reagerar på.

Potentiellt oönskat program är ej samma sak som tex virus eller annan elak kod.

annia1
2013-09-17 15:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

VSK först det är inte min länk. Jag har ingen aning om varför nod varnar för favicon på den sidan, men det gör det. Däremot står det inte varför.

Nu vet jag inte hur du har ditt nod inställt. Men jag har så inställt att det även visar med popups vad det gäller. Första rutan står adressen den blockat och i andra står att det är favicon.ico.

.

[VSK]
2013-09-17 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#23

Jag har mitt NOD32 på max filtrering. Men jag kanske missade varningsrutan och ber om ursäkt för det isf.

Ja märkligt är det att nåt är inbakat i ikonen 🤔

Jag testade igen och fick samma informationsrutor som du (NOD32 7 beta).

Jag har faktiskt idag gått över till beta efter jag besökte sidan första gången.

Enligt loggen så är den blockerad eftersom sidan finns med i PUA Blacklist.

annia1
2013-09-17 22:14
#25

Hela sidan soft32 verkar blockas. Jag sökte på google just på soft32 och nod varnade. Så det är nåt knas på den adressen/sidan i alla fall för tillfället.

Men när det gäller just advanced system care. Om man vill ha det programmet så kan man som jag sa tidigare gå in på iObits egen sida. Bara se till att när man ska ladda ner det att man inte dirigeras om till soft32 för nedladdning.

.

[VSK]
2013-09-17 22:15
#26

Japp.

Upp till toppen
Annons: