Annons:
Etikettfunktioner
Läst 2885 ggr
MaaariaS
2/17/14, 9:07 PM

Många problem.

Jag har problem med en del saker, bilder visas inte utan jag måste trycka på rutan med x över för att se bilderna,jag kan inte ladda upp bilder ,Olästa knappen funkar inte.Jag ser inga avatarer.ibland går det inte att lägga till smajlisar.Jag ser inte alla i fokus sajter.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Alex
2/17/14, 9:10 PM
#1

Har du rensat webhistoriken, till att börja med? Finns en nålad tråd om hur man gör. Vad har du för webläsare och vilken enhet använder du (dator, surfplatta, mobil)? Är det någon skillnad om du använder något annat (annan enhet eller annan webläsare)? Vad händer när du försöker ladda upp bilder?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[VSK]
2/17/14, 10:06 PM
#2

Nyss var det knas med "nya inlägg" men den verkar funka igen.

MaaariaS
2/18/14, 3:17 PM
#3

Jag har windows 8 så hur jag rensar webhistoriken vet jag inte,jag använder alltid dator.Ibland går det att ladda upp bilder men oftast går det inte alls. Jag ska testa en annan webläsare och se om det funkar bättre :)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Gunlog
2/18/14, 4:41 PM
#4

Jag har en windows 8 telefon och jag har samma problem i den… I datorn med win 7 har jag dock inga problem.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Taggeman
2/18/14, 5:02 PM
#6

Det är problem att ladda upp bilder. Jag får försöka en 3-7 ggr. innan bilden laddas upp. Hjälper inte att uppdatera sidan eller rensa historiken. 🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
MaaariaS
2/18/14, 8:35 PM
#7

#5 Funkar inte på windows 8. Dessa problem började när iFokus ändrades,innan dess var det inget problem alls :/

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Alex
2/18/14, 9:03 PM
#8

#7 Inte? Jag har aldrig använt Windows 8, men webläsarna måste väl vara likadana som annars? Vad använder du för webläsare?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

annia1
2/18/14, 10:15 PM
#9

Alex den där artikeln är skriven 2009 och med dataögon sett så hör den till stenåldern.

Har man IE8 så kan man följa instruktionerna, men det är också den enda webbläsaren som det fortfarande stämmer för.

Från IE9 så kan man ha IE med olika utseende vilket gör att inställning för att rensa kan finnas på två olika platser. Samma gäller firefox att man kan ha två olika utseende. Och firefox har även ändrat vad man ska gå in. Chrome ändrar sig ständigt så den stämmer inte heller.  När det gäller opera så kan jag inte säga för just nu får jag inte den att funka, men jag vet att rutan man får upp som man ska fylla i inte stämmer.

För att ha nån användning av den där artikeln så måste man redan veta vart man ska gå i webbläsaren och och hur man ska göra och då behövs ju ingen artikel.

.

Alex
2/18/14, 11:59 PM
#10

#9 Ah, så långt tänkte inte jag. Kanske läge för en uppdatering av den då. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taggeman
2/19/14, 12:10 AM
#11

Jag försökte nu lägga in en bild i en tråd o fick försöka en 16 ggr innan den kom in o det är ingen stor jpg. fil.

Prova i två olika webbläsare nyaste Fire Fox och IE. 11

Och så har det varit efter Karma uppdateringen.

Prova med att lägga upp o ta bort o lägga in igen några ggr. får du se hur lätt det är.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Alex
2/19/14, 8:31 AM
#12

#11 Har du också Windows 8?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taggeman
2/19/14, 8:45 AM
#13

#12  Har Windows 7.

Det var inga problem förut att lägga upp bilder det är nu på sista tiden.

Har du provat nu att lägga upp bild du kan göra det här o sen ta bort prova om det går bra!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Alex
2/19/14, 8:46 AM
#14

#13 Inte just i den här tråden, ser ingen anledning till det då jag kan lägga upp bilder utan problem på andra iFokussajter.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Uppkatten
2/21/14, 8:53 AM
#15

Skönt att se att fler än jag har problem som dessa! Jag har Windows 8, använder dator, kör Internet Explorer och sedan en tid tillbaka fungerar inte smilisar, jag får inte se alla fotografierna i en bildtråd (bara de första i tråden), jag får inte se avantarer (mer än de första i en tråd), rubriker som "statistik" mfl går inte att klicka sig vidare på, "hantera" fungerar inte längre o s v. Urtrist. Använder jag Google Chrome däremot så fungerar det… Börjar tröttna på att det är så här…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2/21/14, 2:11 PM
#16

#15. Jag har det lika dant och det är urtrist! Får hålla på och uppdatera (f5) varenda sida för att kunna se allt, använda smilisar mm. Har också Windows 8!
Har skrivit om det flera ggr innan! Går det inte att fixa det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MaaariaS
2/21/14, 6:44 PM
#17

#15 Håller med det är jättetrist,börjar tröttna på att vara inne på iFokus :( #16 Uppdatera?? hur då? :)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
2/21/14, 6:56 PM
#18

Testar google chrome och det funkar bättre, men väldigt  mycketsegare än det var innan förändringen och jag gillar internet explorer bättre bläää😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
2/21/14, 9:19 PM
#19

Jag använder bara google chrome, tycker det är snabbare och bättre än IE. Konstigt att man upplever det så olika?
Hos mig är det snabbt med google chrome.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tarotstollan
2/21/14, 10:35 PM
#20

#17. Om du trycker på knappen f5 så laddas sidan upp som uppdaterad och allt går att läsa och använda som vanligt. Byter du sida får du göra samma sak igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
MaaariaS
2/21/14, 11:00 PM
#21

#20 Testade det nyss hade iof google chrome då 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Tarotstollan
2/21/14, 11:10 PM
#22

#21. Vet inte hur det funkar för andra, jag har IE. Kan inte så mycket om datamaskiner. Jag bara skriver och hoppas att det skall funka!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: