Annons:
Etikettstarta-sajt
Läst 962 ggr
[Memento Mori]
2/25/14, 2:28 PM

Borderline iFokus

Hittade precis att det finns en icke lanserad sajt om ämnet så jag funderar lite på att försöka få igång den. Jag kan tänka mig ställa upp som Sajtvärd men jag skulle behöva ett par Medarbetare som kan hjälpa mig med det och tänkte även kolla först hur stort intresset är. 😉

Så, skulle du vara intresserad eller tror du det är en bra idé med en sajt om borderline?

Annons:
Honestyisdead
2/25/14, 2:32 PM
#1

Jag trodde den diagnosen är borttagen eller döptes om?

[Memento Mori]
2/25/14, 2:38 PM
#2

#1 Nja, den har väl två namn som det är nu, det andra är "Emotionellt instabil personlighetsstörning" men Borderline hänger ändå kvar som vardagligare benämning på störningen.

Maria
2/25/14, 3:13 PM
#3

Håller med Hera. Man borde kanske i så fall döpa om sajten för det känns ju inte särskilt bra med ett namn på en "diagnos" som inte finns längre även om man i dagligt tal säger Borderline fortfarande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lia
2/25/14, 3:47 PM
#4

Precis som #2 säger. Anledningen till att man döpte om den var att det inte låter så bra att säga Borderline, att det skulle vara lite nedvärderande. Att det då som #3 säger skulle vara en idé att byta namnet på sajten.

MEN jag som faktiskt har störningen tycker bättre om benämningen "borderline" eftersom jag känner att det i så fall låter värre med "personlighetsstörning". Så jag säger själv till andra att jag har borderline.

Så jag röstar absolut på att det ska heta Borderline! Vilket dessutom är lättare att säga/skriva.

[Memento Mori]
2/25/14, 3:47 PM
#5

#3 Som sagt så har ju diagnosen kvar båda namnen ("Borderline personlighetsstörning"), är ju väldigt lätt att googla på det eller kolla på tex. 1177 eller Psykologiguiden. 😉

Personligen så tycker ju jag att det är bättre med det vardagliga namnet så att sajten blir lättare att hitta plus att "Emotionell instabil personlighetsstörning" blir ett väldigt långt sajtnamn. 

Men jag är öppen för namnändring fast det var väl inte riktigt det som jag var intresserad över. 😎

Lia
2/25/14, 3:58 PM
#6

#5 Delvis är det absolut lättare att hitta, som du sa. Men även trevligare för oss som har diagnosen, att sajten faktiskt heter något vi känner oss bekväma med :)

Sen är det väl fel av er som säger att DIAGNOSEN inte längre finns. Det gör den ju självklart.

Annons:
[Memento Mori]
2/25/14, 4:17 PM
#7

#6 Oj, vi råkade visst posta inläggen samtidigt. Skrattar

Men ja, jag håller med dig också att "personlighetsstörning" låter värre än "Borderline" och jag brukar också säga borderline istället för "EIP" dels för det är lättare och folk förstår oftast vad man pratar om.

Dessutom så, som sagt, finns redan sajten även om det inte är gjort något med den än så det känns ju lika bra att köra på det.

Upp till toppen
Annons: