Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 5815 ggr
Bogey
6/24/14, 1:24 PM

Firefox 30.0, kan ej logga in på iFokus.

EDIT: Glöm det, nu lyckades jag logga in via Firefox. Klickade runt lite och därefter gick det helt plötsligt att logga in. Vet dock inte vad problemet berodde på.

-----------------------------------

Använder normalt Firefox men kan nu med nya iFokus 3.0 inte längre logga in.

Efter att ha klickat på "Logga in" får jag upp inloggningsrutan men efter jag har fyllt i min upgifter så kommer jag inte vidare. Spelar ingen roll om jag klickar på "knappen" Logga in" eller slår , inget händer.

Testad version Firefox v30.0.

Detta skrivs nu m.h.a. IE v9.0.8112 där det gick att logga in på sajten utan problem.

Annons:
Zabbio
6/24/14, 1:39 PM
#1

Samma sak hände mig. Kom också in till slut.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Erik
6/24/14, 2:14 PM
#2

#0, 1 - Det var bara helt stumt när ni klickade på "logga in", alltså?

Jag har hört att vissa upplever att inloggningen tar väldigt lång tid - speciellt när "kom ihåg mig" är valt. Kan det ha varit bara en fördröjning? Och hade ni valt att komma ihåg inloggningen?

-- erik

obstitant
6/24/14, 2:24 PM
#3

Jag kan inte heller logga in på Firefox.  Användarnamnet och lösenordet var ihågkomna så fint, men sen gick det inte att klicka på "Logga in".

Var tvungen att kolla upp lösenordet i inställningar (minnet är bra men kort), leta upp Explorer som av oklar anledning gömt sig på datorn, och logga in den vägen för att kunna skriva det här!

Marinas Mix
6/24/14, 3:11 PM
#4

Jag får också skriva i användarnamn och lösenord varje gång, jag ska logga in med Firefox, även om det är sparat sedan tidigare.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

snigelpiga
6/24/14, 3:42 PM
#5

Jag måste göra precis likadant som #3 och #4.

Zabbio
6/24/14, 5:23 PM
#6

#2 Det  var helt stumt, ingen respons alls. Inga tecken på att fönstret/webläsaren jobbade, ingen markering av knappen när man klickade osv. Uppdaterade sidan några gånger och till slut gick det.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
snigelpiga
6/24/14, 8:01 PM
#7

#2 Jag har provat uppdatera, men det hjälper inte.  "Locka in" är helt stum ändå.

snigelpiga
6/24/14, 10:33 PM
#8

#2 Vad jag kan göra att få "locka in" fungera så som det var förut?

obstitant
6/25/14, 8:51 AM
#9

Jag kan fortfarande inte logga in i Firefox. Jag kan skriva in användarnamn och lösenord, men "Logga in"-knappen är stum.

[Sol69]
6/25/14, 11:18 AM
#10

Jag kommer in på firefox men jag får skriva in mina uppgifter varje gång och ibland skriva in dem flera gånger innan jag loggas in

Zpookey
6/25/14, 2:59 PM
#11

Samma problem här….går inte att logga in med Firefox.

Bogey
6/25/14, 3:51 PM
#12

Felet återkommer när jag är på sajter som jag ofta besöker.

Väljer jag en sajt jag normalt inte besöker så kan jag logga in där. Verkar vara nått med inloggningsrutan och FireFox cache.

obstitant
6/25/14, 4:43 PM
#13

#12 Intressant - det funkade för mig också! Jag loggade in här på Support. ;)

Annons:
AkrylBob
6/25/14, 7:07 PM
#14

Ok! Här en till som inte kan logga in med Firefox 30.0

snigelpiga
6/25/14, 7:46 PM
#15

 Jag undrar om det finns någon på iFokus som kan hjälpa oss i detta problem. Även jag använder Firefox, men inte hade samma problem "i gamla ifokus".

snigelpiga
6/26/14, 10:03 PM
#16

Jag väntar svar..tack.

[Sol69]
6/26/14, 10:13 PM
#17

Jag får hela tiden skriva in mina uppgifter för att kunna logga in,, trots att jag har sparat dem..

snigelpiga
6/26/14, 10:23 PM
#18

Så får jag göra också Sol69.  Därför jag vill ha något svar av  någon på iFokus.  Om det går att göra något åt detta problem, eller ska vi alltid ha det så här.

Bogey
6/27/14, 8:39 AM
#19

Kom just att tänka på att på Linuxdatorn där hemma så funkar FireFox felfritt med iFokus, hittills kanske jag ska tillägga. Det är bara när jag kör Windowsversionen som jag har stött på det här inloggningsproblemet.

Får testa lite mer grundligt ikväll.

Nån som har testat med någon annan Webbläsare som Chrome eller Opera ?

obstitant
6/27/14, 10:46 AM
#20

Jag kan fortfarande inte logga in via mina vanliga sajter (alls!)  i FF. Försöker se det som positivt att jag dels får se lite av sajter jag aldrig besöker (där jag kan logga in), och dels har jag blivit tvungen att lära mig mitt lösenord och inte bara förlita mig på det sparade.

Annons:
snigelpiga
6/27/14, 2:03 PM
#21

*Puttar upp* ..väntar svar.

Zabbio
6/27/14, 2:24 PM
#22

Jag har mac OS och foortfarande problem. Verkar funka om jag raderar ut sparade inloggningsuppgifter och skriver om dem.. men det är lite störigt.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Bogey
6/27/14, 3:11 PM
#23

#22 Verkar vara samma här.
Skriver jag över de förifyllda uppgifterna som står i fälten verkar det gå att klicka på logga in knappen. Fast det tog 2-3 försök innan jag verkligen blev inloggad och inte bara tillbakaskickad till sidan från vilken jag initierade inloggningen.

snigelpiga
6/27/14, 7:14 PM
#24

🤔

Marinas Mix
6/27/14, 8:10 PM
#25

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

obstitant
6/28/14, 9:20 AM
#26

Nu har jag upptäckt att det faktiskt går om jag inte använder det ihågkomna lösenordet utan tar bort  det och skriver in det på nytt. Automatifyllt användarnamn gjorde inget.

[Sångfågeln752]
6/30/14, 9:16 PM
#27

Att dom fortfarande inte har lärt sig hur script och plugin fungerar. Såna här problem skulle inte ske och ska inte ens existera bara för att man förändrar ett forum..
Ni med problem tycker jag riktigt synd om för det hade inte behövt vara så om dom gjort om och gjort rätt från början..🙂

Annons:
snigelpiga
6/30/14, 9:58 PM
#28

#27 Ja, nåt är fel. 🤔

Marinas Mix
7/1/14, 8:48 AM
#29

Problemet kvarstår här med, fast jag vet att Niklas undersökt lite till.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

obstitant
7/1/14, 9:07 AM
#30

Har vi allså ringat in problemet till att specifikt gälla sparade lösenord i FF?

Marinas Mix
7/1/14, 9:50 AM
#31

Verkar som det. Jag ska testa en annan sak med min dator nu.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[mommo 12]
7/1/14, 10:23 AM
#32

Vad konstig.

Zabbio
7/3/14, 12:55 PM
#33

Det räcker att skriva om sista tecknet i lösenordet.

Hjälper inte att bara klicka i rutorna eller att rensa lösen + kakor för sajten i firefox och sen spara om dem efter den nya versionen.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Sol69]
7/3/14, 1:59 PM
#34

Jag får skriva in det varje gång och de är lite tråkigt..

Annons:
Tarotstollan
7/3/14, 10:37 PM
#35

Jag får också skriva in mitt namn och ta bort det "prickade" lösenordet och skriva in lösenordet igen varenda gång jag skall in på iFokus.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

snigelpiga
7/3/14, 11:00 PM
#36

Som #34 och #35 får även jag göra.

Marinas Mix
7/4/14, 6:48 AM
#37

#33 Det fungerar inte för mig. Jag får göra som #34, 35 och 36. Rensa allt och skriva in igen😕

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

obstitant
7/4/14, 10:14 AM
#38

Testade nu att bara skriva om sista tecknet i lösenordet, och för mig funkade det..

Undrar vad som händer om man byter lösenord och sparar det nya istället? Måste testa!

[Sångfågeln752]
7/5/14, 9:05 AM
#39

Jag tycker ni ska kontakta Niklas personligen för så här ska det inte behöva vara och ju fler klagomål som kommer in desto större chans att dom gör något åt det fortast möjligt.

Marinas Mix
7/5/14, 10:43 AM
#40

Niklas testar och testar, men han lyckas inte återskapa felet. Tyvärr😕

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Sångfågeln752]
7/6/14, 12:49 PM
#41

#40, Då bör dom ju återgå till den förra versionen tills detta är åtgärdat. Detta blir bara frustrerande  och medlemmarna tröttnar.

Annons:
obstitant
7/6/14, 5:35 PM
#42

#40 Det kanske inte går att återskapa pga är ett problem med lösenord som sparades från gamla versionen?

Marinas Mix
7/6/14, 8:11 PM
#43

#42 bytte du lösenord och fungerar det nu?
För det gör det inte för mig.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Thaeri
7/8/14, 11:19 PM
#44

Jag har testat Firefox i tre olika operativsystem:

• OS X 10.9.4 Mavericks
• Linux Mint 17 Qiana
• Windows 8.1

Inloggningen funkar bara om jag inte sparar den.

Och en annan grej: hela iFokus är för bred för en skärm på 1280 pixlar… i alla fall om jag vill ha dockan synlig hela tiden i OS X. Är det för mycket begärt att storleken anpassar sig? Det är ju inte som att en bred sajt gör saker mer lättlästa, det finns liksom en anledning till att tidningar delar upp sin text i spalter…

[Sol69]
7/10/14, 10:50 PM
#45

Jag har fortfarande inte logga in med Firefox utan att skriva om alla varje gång jag ska in.. Börjar bli ganska trött på det.. Så undrar om det kommer att fixas??

snigelpiga
7/11/14, 12:49 AM
#46

#45 Sol69 , jag får göra exakt som du.  Så vill inte jag öppna på iFokus ofta alls.  Har tröttnat på detta.

Marinas Mix
7/11/14, 8:49 AM
#47

Problemen kvarstår här med trots att jag bytt lösenord och rensat allt jag kan rensa och gjort om installationen av Firefox😡

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Niklas
7/11/14, 10:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#44: Här är iFokus på en skärm med 1280 pixlar och docka öppen i OS X.

#45: Vi ska se om det är något vi kan fixa nu när vi har fått hjälp med hur det går att återskapa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
lillmymlan
7/11/14, 12:03 PM
#49

Har samma problem fortfarande… :( kan inte heller logga in med Mozilla… får smyga lite på jobbet nu… trist är det! 😕

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Leon1973
7/11/14, 11:53 PM
#50

Kvittar om jag skriver om lösenordet helt eller låter nyckelringen ta fram det, kommer inte in med Firefox.

Börjar tröttna på denna typen av issues på en sida som jag besöker frekvent.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Lynxx
7/16/14, 7:45 AM
#51

Kan inte heller logga in med Firefox - funkar dock bra med IE.

/L

lillmymlan
7/16/14, 10:14 AM
#52

Nope… funkar inte nu heller :( skit är det!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Leon1973
7/16/14, 10:26 AM
#53

Mmm   jag märker att min aktivitet här har minskat rejält sen strulet började.

Lite trist är det allt…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Thaeri
7/17/14, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

#48, här är hur det är för mig:

Thaeri
7/17/14, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Och scrollat till höger:

Annons:
Taggeman
7/17/14, 11:00 AM
#56

När jag ska logga in med Firefox använder jag mitt lösenord som kommer upp men slår ett blanksteg på det i slutet av lösenordet sen loggar jag in, kan behövas på namnet med ibland

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

snigelpiga
7/17/14, 12:16 PM
#57

#56 Så får jag göra också..

[Sol69]
7/17/14, 12:21 PM
#58

Det börjar bli tråkigt att skriva in sig varje gång.. Hoppas killarna hittar lösningen snart 🙂

Niklas
7/24/14, 5:54 PM
#59

#54: Du har valt att ge dockan en del vid sidan av skärmen. I och med att du har lägsta upplösningen iFokus stödjer kommer det att vara så där. Har du möjlighet kan du höja upplösningen ett steg. Annars får du stå ut med sidrullande eller lägga dockan nertill. Vi har inte glömt problemen med Firefox. Det finns kvar på vår lista och vi ska försöka lösa det. Jag förstår att det är väldigt jobbigt att det inte fungerar som det ska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jagga-ewe
7/28/14, 11:40 AM
#60

Firefox-problemen kvarstår uppenbarligen. Dottern hade stora problem att logga in nyss, tur att hennes mamma kommer åt det här o kan tipsa. Störigt problem, men lätt att komma förbi iallafall. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Thaeri
7/28/14, 10:17 PM
#61

#59, så ni fortsätter vara elaka för oss med låg upplösning alltså. Tack så mycket, då vet jag exakt hur tillmötesgående ni är för oss som inte sitter på senaste hårdvaran (och i mitt fall vill utnyttja skärmen på bästa sätt) 😕

Ärligt talat ni är det ENDA community som jag hänger på som kräver 1280 i bredd på webbläsaren. Jag är fruktansvärt besviken på att ni inte lyssnar utan att det är "your way or the high way", inte likt er alls!

Leon1973
7/28/14, 10:20 PM
#62

#61 - Flytta ner dockan så blir det bra.
Vad har du för mac? Vad är din maxupplöxning?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
annia1
7/28/14, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Hade inte tänkt skriva i den här tråden då den handlar om firefox och inloggningsproblemen med den, men enligt niklas så ska hela iFokus gå in om man har 1280, men det gör det inte. Jag har ingen docka att "skylla" på, men iFokus ser likadan ut på min skärm. Att lite lite till höger försvinner och jag får skrollist nertill. Detta är från min vista.

.

Leon1973
7/28/14, 10:43 PM
#65

#63 - Med den attityden…   Help.your.self.i'm.done

#64 - Nu ser det ju inte ut som att du har zoomat in utan all text ser normal ut och då är det skumt att 1280 inte fungerar utan scroll-list.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Thaeri
7/28/14, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

#65, min attityd är inte värre än den hos de som står bakom iFokus. Med den skillnaden att jag har en dator som inte går att ställa in på ett vettigt sätt om jag vill få sidan att funka perfekt, medan alla de antagligen har betydligt bättre hårdvara.

Det här är inte bekvämt nånstans, fönstret blir för kort, medan man har massor med plats åt sidorna som egentligen inte behövs:

annia1
7/29/14, 12:38 AM
#67

Leon det är inte skumt. Utan det är den lodräta skrollisten. iFokus har inte tagit hänsyn till att den finns. Det är den listen som gör "tappet" i höger sida för min del.

Tittar jag på de bilder som niklas och thaeri lagt in från mac så finns ingen lodrät skrollist, men det gör det i windows och jag har ingen aning om det går att få bort den där. Om thaeri även hade synlig skrollist så skulle "tappet" där vara ännu större.

De flesta som gör sidor tar nog hänsyn till den lodräta listen för det finns knappt nån sida på nätet som det inte behöver skrollas neråt. Jag vet inte hur koder ser ut, men jag gissar på att sidor kodas så att de känner av listen och anpassar sig efter den. Eller så räknas listen helt enkelt in i koderna.

Så 1280 funkar om man kör mac eller om man nånstans i windows kan avaktivera lodräta skrollisten. Jag hittar då inget i chrome där det finns, inte tittat i de andra webbläsarna. Så om listen räknades in så skulle "tappet" inte finnas vare sig för mig eller thaeri.

.

Honestyisdead
7/29/14, 9:40 AM
#68

66 Jo din attityd är värre. Att hota med våld är långt över alla gränser! Jag ber dig nu tänka före du skriver.

[Sångfågeln752]
7/29/14, 5:26 PM
#69

#66 av: Thaeri

Det är inte lönt och säga någonting för dom  försvrar allt med hull och hår så antingen får man finna sig i det eller avgå, det är ytterst ovanligt att man bara anpassar ett  forum för ett visst mått utan och visa hänsyn och beakta sina  medlemmar. Här är det enbart dom med  mobil och surfplatta  som det "tjänas" mest på därav har dom gjort det så här. Det finns ju som sagt en orsak varför många med mig har valt att inte sitta här ofta.
😉😃

Annons:
Niklas
7/30/14, 3:26 PM
#70

Tänk efter lite ni som tror att vi struntar i våra användare på iFokus. Användarna är det som gör iFokus. Vad skulle vi ha om inte de fanns? Det handlar om att vi tänker på den stora massan i första hand, precis som nästan alla andra webbplatser.

Anpassningen till 1280 pixlar från tidigare storlek gjorde vi för att en så stor del av iFokus användare använder skärmar med den upplösningen eller större. Då bedömde vi att den sammanlagda nyttan för 95 procent av våra användare var större än olägenheten för 5 procent med små skärmar. Det går inte att kräva samma upplevelse med alla sorters utrustning.

Det är samma avvägning som vi gör när det gäller till exempel webbläsare. Det finns inte möjlighet att behålla stöd för alla gamla versioner bara för att ett relativt fåtal använder dem. Vi brukar göra vad vi kan för att stödja de senaste två större versionerna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Thaeri
7/31/14, 12:41 AM
#71

#68, när har jag någonsin hotat med våld?

#70, jag hänger på ett antal forum som har teman som antingen anpassar sig efter anändaren, eller efter 1024 i bredd.

Du pratar om "upplevelse", men för oss med sämre hådvara är det inte upplevelse (upplevelse  är att jag inte kan kräva av YT att deras 1080p funkar på min dator) utan ren funktion!

Så ja, jag hävdar diskriminering, ni vill antagligen inte höra om det, men det är det det är. Diskriminering mot oss som inte har nog med pengar att hänga med i den så kallade utvecklingen, utan är kvar i den internationella standarden istället för den svenska medelklassens.

Sorry, men jag lever på soc och kan inte skaffa en dator som upfyller era krav. Om du upprepar de där "95%" igen så bevisar du bara att du skiter i oss fattiga. För är det något jag har sett är det att det inte är så jäkla svårt att fixa en sajt som klarar olika upplösningar om man bara vill.

Så vill ni?

Och jag pratar inte om gamla versioner av webläsae, utan bara om olika upplösningar!

Thaeri
7/31/14, 12:47 AM
#72

Förresten, det nuvarande temat borde gå att få smalare, för till höger finns det massor med utrymme som är tomt om det inte vore för temat i sig.

annia1
7/31/14, 4:18 AM
#73

Niklas ditt andra stycke får inte jag att gå ihop. Du skriver om 1280 i skärmupplösning sen skriver du om skärmar. För mig är det två olika saker.

Jag har 1280 i skärmupplösning och jag har inte hela iFokus på min skärm vilket jag borde ha om 1280 ska vara standard. Och en bärbar dator spelar ingen roll hur man beter sig så kan man inte ha större skärm om man inte har en separat skärm, men då är det ju inte längre bärbar.

På min stationära kan jag bara ha 1024 som mest så där får jag ju inse den skärmens begränsning att det blir skrollist nertill här på iFokus, men när jag har den inställning ni nu designat iFokus för så ska hela iFokus gå in. När ni hade iFokus designat för 1024 och jag hade den inställningen så gick hela iFokus in utan skrollist nertill. Så varför går det inte in nu.

Som jag skrev så verkar inte ni ha tagit hänsyn till den lodräta skrollisten, vilket i stort sett alla sidor på nätet har. För försvinner den så har jag hela iFokus (syns ibland när sidan laddar om innan listen kommit). Så ska jag vara ärlig så verkar det som iFokus är designat för att passa mac:s 1280 skärmupplösning. För i mac finns tydligen inte den lodräta listen eller så går det i mac att avaktivera den.

Andra forum jag är på verkar ha designats för 1024 (kollade här) och ändrar jag till den inställningen så får jag in hela deras sidor. Men här på iFokus så får jag skrollist fast jag har den inställning som det är designat för.

Både för mig och thaeri skiljer det runt 5mm för att kunna se hela.

.

Leon1973
7/31/14, 9:24 AM
#74

Det stämmer att man i designen måste ta hänsyn till att om scrollisten till höger aktiveras så ockuperar den en del av dessa 1280 pixlarna och då aktiveras även scrollisten nedan. 

Detta kan jag hålla med om är en miss som man kanske gjort när man suttit vid ritbordet, men jag kan inte uttala mig med säkerhet hur teamet bakom iFokus har tänkt, gjort osv eftersom jag inte är en del av det. Men efter många missar i egen design av sidor är detta en sak som jag har stött på.

Man kan i koden avaktivera bottom scrollbar också och det är ett enkelt ingrepp.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Niklas
8/4/14, 12:01 PM
#75

Det är möjligt att vi kan avaktivera rullisten i vissa webbläsare. Det påverkar dock inte att bredden på sidan är anpassad för 1280 pixlar. De som har mindre skärmar (upplösningar) kommer inte att kunna se allt samtidigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Lena
8/6/14, 10:09 AM
#76

Får klagomål från flera av mina medlemmar över att problemet kvarstår - alltså  att de inte kan logga in via Firefox.  Det resulterar i att de inte alls är på iFokus längre, vilket är trist.  Finns det någon tidsplan för när det kan bli åtgärdat?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Marinas Mix
8/6/14, 11:36 AM
#77

Nu har jag uppdaterat till Firefox 31.0

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Sångfågeln752]
8/8/14, 9:12 PM
#78

Skrivet av Niklas.
Tänk efter lite ni som tror att vi struntar i våra användare på iFokus. Användarna är det som gör iFokus. Vad skulle vi ha om inte de fanns? Det handlar om att vi tänker på den stora massan i första hand, precis som nästan alla andra webbplatser.

Anpassningen till 1280 pixlar från tidigare storlek gjorde vi för att en så stor del av iFokus användare använder skärmar med den upplösningen eller större. Då bedömde vi att den sammanlagda nyttan för 95 procent av våra användare var större än olägenheten för 5 procent med små skärmar. Det går inte att kräva samma upplevelse med alla sorters utrustning.

Det är samma avvägning som vi gör när det gäller till exempel webbläsare. Det finns inte möjlighet att behålla stöd för alla gamla versioner bara för att ett relativt fåtal använder dem. Vi brukar göra vad vi kan för att stödja de senaste två större versionerna.

Det som är understruket stämmer inte! Det fetstilta  är det ingen som har påstått  och det här handlar långt ifrån om bara ett fåtal! Ursäkta men detta är dåligt bemötande av den som sägas värna om ens medlemmar, om ni verkligen tänkt på dom borde ni anpassa det därefter också!

[Sångfågeln752]
8/8/14, 9:15 PM
#79

#71 av: Thaeri
Du har inte hotat med något du berättar bara sanningen ok,emoticon,face,fun,happy,smile,smiley,emotion,funny,right,yes,correct,next,forward,arrow

Honestyisdead
8/8/14, 9:20 PM
#80

#71 I inlägg #63 som av nämna anledning är bortplockad hotar du med en våldshandling mot niklas ifall han ger ett speciellt svar. Tänker inte citera.

[Sol69]
8/8/14, 9:26 PM
#81

Jag kan ju logga in med firefox. Men kan inte spara så får skriva i både lösen och användarnamn varje gång.. Är det någon som kan spara det?? och jobbar de på att lösa det??

snigelpiga
8/8/14, 9:58 PM
#82

#81 Så har även jag fått göra hela tiden.  Mitt användarnamn kommer upp och även sparade lösenordstecken, men det händer inget när jag klickar på, logga in. Så får jag skriva om allihop på varje gång när jag vill logga in.

[Sol69]
8/8/14, 10:16 PM
#83

Precis så är det snigelpingla

Annons:
Tarotstollan
8/8/14, 10:22 PM
#84

Samma här men jag har inte Firefox.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Thaeri
8/27/14, 12:38 AM
#85

#80, jo jag skulle sträcka mig igenom webbläsaren etc. Verkligen något som är ett reellt hot och inte bara ett uttryck för hur frustrerad jag är att man skiter i oss som sitter på allmänt dålig hårdvara och blir ignorerade för att de som råkar vara mer välbeställda kan köra över oss totalt…

Jag trodde liksom att det var självklart att man förstod att det inte var på allvar just för att det är något man ENBART hittar i science fiction och verkligheten inte ens är i närheten av att det ens skulle vara möjligt i teorin.

Så sorry att jag blev så frustrerad och uttryckte mig lite klumpigt, men jag hotade verkligen inte någon!

Honestyisdead
8/27/14, 12:49 AM
#86

#85 Att du hävdar att dom skiter i dig och ignorerar visar på att du inte läst svaren Niklas gett, eller så gillar du att ta på dig offerkoftan.

Dom skiter inte i någon. Däremot måste man ibland göra ett val mellan saker. Då måste man tyvärr välja ddt majoriteten står för. Annars går det inte frammåt.

Bogey
8/27/14, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

För er som inte riktigt får plats med hela bredden. Har ni provat med att ändra zoom-grad i Firefox?

Har man väldigt låg upplösning kanske texten blir lite liten men kan ju vara värt att prova.

I Windows och Linux kan man zoom'a in och ut genom att hålla ner -tangenten och rulla med musens scrollhjul.  Alternativt hålla ner -tangenten och sen trycka på <+> eller <-> tangenterna för att zoom'a in eller ut. 

Vad det är för genväg på en Mac vet jag inte men annars hittar ni det i menynfältet uppe till vänster eller i "drop-down-menyn" uppe till höger, se bild. Zoom-alternativen är inringade med rött.

Leon1973
8/27/14, 4:17 PM
#88

Måste medge att jag är inne på iFokus väldigt sällan nu, absolut inte lika aktiv som jag var innan, både på gott och ont. 

Hemma besöker jag aldrig iFokus längre eftersom jag tycker det är drygt att behöva starta en webläsare till bara för att gå in hit. På jobb blir det ett par gånger, men då kan jag inte sätta mig och skriva långa svar. 

Hoppas räddningen kommer snart.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Niklas
8/28/14, 10:29 AM
#89

#88: Det är väldigt tråkigt. Tyvärr kan vi inte återskapa problemet och därmed inte heller göra något åt det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

snigelpiga
8/28/14, 10:43 PM
#90

#89 Menar du Firefox användarens problem att logga in? Att det inte går att göra något åt.

Annons:
[Sol69]
8/29/14, 8:04 AM
#91

Varför skulle man inte kunna göra något åt det?? Det är ju flera som har samma problem och måste skriva in allt för att kunna logga in..

Leon1973
8/29/14, 8:34 AM
#92

Bygg nytt gränssnitt för inloggning som inte är en "popup"?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Niklas
8/29/14, 12:40 PM
#93

#90: Just det, så länge som den inte beter sig på det sättet när vi testar kan vi inte heller laga det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Taggeman
8/29/14, 1:00 PM
#94

#93 När jag loggar in så räcker det med att göra en markering i slutet på lösenordet och sen slår jag ett blanksteg o loggar in. Kan ibland behövas på namnet med.

Så man behöver inte skriva om allt.  Jag använder Firefox.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Niklas
8/29/14, 5:36 PM
#95

Jag är främst ute efter problemet de som inte kan logga in alls har.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Taggeman
8/29/14, 5:38 PM
#96

#95 Gör jag inte en markering så går det inte att logga in för då är det som stumt när man trycker på inloggninsrutan.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Niklas
8/29/14, 5:45 PM
#97

Okej, tack för tipset!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Marinas Mix
8/29/14, 6:02 PM
#98

Måste fortfarande skriva om allt😕Tur att man kan stå som inloggad hela dagen sedan😉

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

obstitant
8/29/14, 6:42 PM
#99

Jag har fått in rutinen att ta bort och  skriva om sista bokstaven i lösenordet när jag loggar in nu, ett litet pill men jag behöver åtmistone inte skriva om alltihop!

Vet inte om det är till någon hjälp, men jag har noterat att när jag loggar in verkar det glimta till en annan popup-ruta precis före login-rutan, så snabbt att jag inte hinner se vad det är innan login-rutan lägger sig över. Vad kan det vara?

Taggeman
8/29/14, 9:37 PM
#100

Jag prova från en annan dator som jag inte varit inne på i iFokus med Firefox.

Jag började med att logga in och spara inloggningen på 2 ställen.

Sen logga jag ut. Går in på samma sida och trycker på login då kommer det förvalda användarnamnet o lösenordet upp.

Då klickar jag med musen på slutet av användarnamnet och trycker på den långa tangenten längst ner så att markeringen hoppar iväg ett steg sen gör jag lika dant på lösenordet så att jag får en markering där med som hoppar iväg, sen är det bara att logga in.

Men man uppdaterar inga lösenord i det här skedet man låter det gamla va kvar.

#99 Den snabba texten som försvinner står det något om att inloggningen misslyckades.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

RolandW
8/30/14, 8:35 AM
#101

Jag har ett liknande fenomen med Firefrox det är den här popupen som kommer fram när man hittar ett mynt. Vill man inte ha den så finns det ett fält där det står Visa inte några fler sådana här meddelanden! Den är oxå stum så jag kan inte klicka bort popupen nu.

Jag loggar in som #100 skriver o det fungerar.

Värd i ….. .fria.ifokus ☀️

[VSK]
9/3/14, 9:20 AM
#102

Och nu funkar det att logga in med FF 👍

Niklas
9/3/14, 10:51 AM
#103

Och vi har inte ändrat något.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
9/3/14, 10:53 AM
#104

Nä men FF har kommit med en ny version…

Annons:
Niklas
9/3/14, 11:24 AM
#105

Det låter som en rimlig förklaring.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
9/3/14, 11:27 AM
#106

Jo har ni inte ändrat nåt så är det ju där felet låg.

Niklas
9/3/14, 11:28 AM
#107

Uppdaterar den sig själv eller måste alla göra det manuellt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
9/3/14, 11:30 AM
#108

Manuellt…

Man går in på Hjälp/Om Firefox… Finns där ny version så installeras den. Jag känner inte till nån autoupdate i FF, men jag använder det ju knappt mer.

Niklas
9/3/14, 11:35 AM
#109

Synd.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
9/3/14, 11:36 AM
#110

finns garanterat plugin för det.

[VSK]
9/3/14, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Kollade nu och nyare versioner av FF ska ha autoupdate och de är ikryssade default, men min ville inte så jag fick köra manuell update.

Annons:
Niklas
9/3/14, 11:47 AM
#112

Okej. Bättre. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
9/3/14, 12:29 PM
#113

🙂

Leon1973
9/4/14, 3:05 PM
#114

Då blir det till att sticka hem och testa…   *håller tummarna*

be inte om hjälp om du inte vill ha den

snigelpiga
9/4/14, 3:46 PM
#115

Jag har provat lite av varje, men ingenting hjälper. Så får jag göra likadant som förut att kunna logga in.

Marinas Mix
9/4/14, 5:10 PM
#116

Har precis uppdaterat till Firefox 32.0, men inte fasiken fungerar der med inloggningen, får fortfarande fylla i allt, varje gång😕

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[VSK]
9/4/14, 5:47 PM
#117

Jag använder ju knappt FF längre men iaf.. varje gång jag startar det för att kolla iFokus så kommer den ihåg att jag är inloggad.

annia1
9/4/14, 6:07 PM
#118

Undrar om det inte blivit nåt missförstånd här nu.

Att logga in med firefox på vanligt sätt att skriva in nick och lösen, vad jag vet så funkar det.

"Kom ihåg mig" funkar om man inte har satt firefox på att rensa historiken när den stängs. Och det funkade även förut.

Sparade lösen/förifyllda uppgifter funkar inte då är logga in knappen stum. Och det är det här sistnämnda som tråden handlar om.

.

Annons:
[VSK]
9/4/14, 6:09 PM
#119

det gick ej att logga in förut.. Hände nada när man hade fyllt i allt och skulle trycka på "logga in"…

annia1
9/4/14, 6:13 PM
#120

Läser man TS så hade den problem att logga in, men efter den klickat runt lite så kunde den det.

Jag har på båda mina datorer kunnat logga in. Även kunnat få kom ihåg mig att funka om jag stängt av historikrensning. Däremot sparade lösen funkar inte.

.

Leon1973
9/4/14, 7:45 PM
#121

Det fungerar att logga in men jag måste skriva användarnamn och lösenord på nytt på grund av att när webbläsaren fyller i uppgifterna automatiskt så reagerar inte "logga in" knappen, den reagerar inte.

Men å andra sidan så ser jag samtidigt nu att jag fortfarande för ver. 31.0…

Återkommer.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Elcyion
9/4/14, 7:56 PM
#122

Jag har samma symptom som #6. Men skillnaden att jag absolut inte kommer in med ff. Jag har version 32.0.

Har fått dra igång google chrome för att kunna skriva här.

Medarbetare på jack russel terrier

annia1
9/4/14, 8:16 PM
#123

Elcyion funkar inte nåt av det som står i tråden. För man kan tydligen få göra lite olika för att krångla sig in. För några räcker det tydligen att bara skriva om sista i lösenordet, medan andra får skriva in hela nick och lösenord på nytt. Och några loggade in på andra sajter än de normalt loggar in på.

.

Leon1973
9/4/14, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Jag var tvungen att gå in och radera alla sparade lösenord i firefox databasen igen i ver. 32

Äntligen verkar det fungera.

1. Gå in i inställningar för Firefix
2. Klicka på hänglåset för säkerhet
3. Klicka på knappen "Sparade Lösenord"

Sök på iFokus, markera ALLA förslag som kommer upp om de gäller iFokus.
Klicka på "TA BORT" och bekräfta.   inte "TA BORT ALLA" för då försvinner kanske  ALLA även om du bara har markerat iFokus, vet inte säkert för jag vågade inte själv ;)

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Marinas Mix
9/4/14, 10:10 PM
#125

#124 Precis vad jag gjort, men det fungerar ändå inte😡

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Leon1973
9/5/14, 10:36 AM
#126

Kör du mac? Städat i nyckelhanteraren också?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Marinas Mix
9/5/14, 10:46 AM
#127

Nej kör PC

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Leon1973
9/7/14, 12:40 AM
#128

I kontrollpanelen finns det en credential vault, kommer inte ihåg vad den heter.
Kika där också.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

annia1
9/7/14, 2:17 AM
#129

Leon bara fråga så jag vet om det är ide att leta. kan du logga in genom att ta upp login popupen och använda sparade lösen/förifyllda uppgifter.  Alltså du skriver inte in nånting alls utan bara klickar på logga in.

.

annia1
9/7/14, 3:08 AM
#130

Jag sökte på nätet och letade reda på vad som troligen är det du skrev om. Jag har inga lösenord sparade där.

.

Leon1973
9/8/14, 2:58 PM
#131

I Windows  heter den Autentisieringshanteraren eller på engelska Credential Manager.

Men som sagt, problemet löste sig för min del med uppdatering av FF.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[Sol69]
9/19/14, 9:49 AM
#132

Hur gjorde du för att uppdatera FF?

Annons:
Bitte-n
9/29/14, 12:37 PM
#133

Nu har jag gjort som Leon sa i #124, nu kan jag inte logga in alls. Innan gick det gm att ta bort sista bokstaven i lösenordet så kunde jag logga in, men nu sedan jag tog bort alla iFokus inloggningarna i "säkerhet" så går de inte alls att logga in, inte ens om jag skriver in allt på nytt. :/
Jag har också uppdaterat FF, men de finkar ändå inte. Hoppas att ni snart löser detta. Irriterande som attan.

[Sol69]
9/29/14, 12:45 PM
#134

Jag kommer in om jag skriver in första bokstaven i användarnamnet och sista i lösenordet. Men det känns tråkigt att behöva göra det varje gång. Hoppas de är löst snart

snigelpiga
9/29/14, 5:23 PM
#135

Jag får göra likadant som Sol69 . #134

Taggeman
10/15/14, 9:44 AM
#136

Har nu installerat nyaste varianten av Firefox  v33 nu fungerar inloggningen som vanligt. 🙂  https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Sol69]
10/16/14, 10:00 AM
#137

Tack Taggeman nu kan jag logga in utan att skriva allt varje gång 🙂

snigelpiga
10/16/14, 6:03 PM
#138

Tack för mig med.  🙂 Även jag kan locka in nu som sol69.

lillmymlan
10/25/14, 11:54 AM
#139

Nu funkar det igen…. yes!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: