Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 3512 ggr
Magi-cat
2014-06-25 12:57

Kan inte posta

Hej! Det blir nog bra det här.

Dock har jag efter nya iFokus inte kunnat posta kommentarer, inlägg eller ens pm från min mobil. (blir nog efterlyst snart :-))

Mobilen är en Nokia Lumia, windows-fån med IE. (Har använt fullversionen av iFokus. Mobilversionen haraldrg funka.)

Nu skriver jag från en stationär dator med IE. Hittills har den gått bra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Honestyisdead
2014-06-25 13:01
#1

På vilket sätt fungerar det inte?

Magi-cat
2014-06-25 13:04
#2

Det står "Du har inte skrivit något"med röd text


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-07-04 10:25
#3

Det är fortfarande likadant. Jag kan inte skicka från mobilen.

Det står "Du har inte skrivit någonting" när jag försöker skicka inlägg och "Meddelandet saknar innehåll" när jag försöker skicka pm.

Det fungerade förut, med gamla versionen av iFokus.

Min mobil kan inte vara unik i hela världen, så det måste vara fler som råkar ut för samma sak.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2014-07-04 10:56
#4

Ja, jag vet att Skogshumblan har samma problem, hon skrev en tråd här precis efter ändringen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Niklas
2014-07-04 18:15
#5

#0: Är det en någorlunda ny webbläsare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Fjäril
2014-07-04 23:03
#6

Titt som tätt kan inte jag svara/skriva kommentarer, ingen ruta syns till utan jag måste logga ut och in igen. Detta via iPhone.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Niklas
2014-07-07 10:20
#7

Vad händer om du laddar om sidan i stället?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Magi-cat
2014-07-09 15:36
#8

Fortfarande samma sak. Kan inte posta inlägg eller pm. Konstigt nog fungerar det att skicka från guldmyntsshopen!

#5 Vet inte hur ny webläsaren är…Kommer inte ihåg om jag gjort något åt den, annars är den lika gammal som själva mobilen….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2014-07-10 03:45
#9

Magi-cat jag kan inte mycket om mobiler och definitivt inte om windows-mobiler, men IE borde funka. Men kan du försöka ladda hem en annan webbläsare. 

Jag tänkte föreslå chrome, men när jag är inne på deras sida och läser så verkar det inte som den finns för windows-mobiler. Det finns en adress där som man ska skriva in på mobilen och jag antar att man då dirigeras till rätt ställe. Du kan ju testa skriva den adressen och se vart du hamnar. Men räkna med att du inte kan ladda hem då det inte står nåt om windows där. Om du inte mot förmodan dirigeras till app-sidan för windows.

Jag var även inne på app-sidan för windows-mobiler, men vet inte alls vad som passar av dom. Finns flera som heter google chrome eller bara chrome eller liknande, men jag ser inte att det är chrome som står som utgivare på nån av dom så då vill jag inte rekommendera nån. 

Du kan ju annars fråga inne på mobiltelefoner här på iFokus om dom vet vilken webbläsare som är bra för din mobil.

.

Magi-cat
2014-07-10 06:01
#10

Tack för svar och att du försöker hitta lösningar, annia1! 🌺✨🎁

Då jag själv är själv är fullkomligt "borta" på att fixa och trixa med datorer och mobiler vet jag inte om jag vågar mig på det du beskriver…Jag har hört från andra också att det kan vara svårt med just windows-mobiler. 

Det fungerade förut och vore ju underlättande om det fungerar med befintlig webläsare nu också. (med omtanke också om ev nya ifokus-användare främst, naturligtvis, det måste finnas fler)

Annars får jag ta vidare ställning senare, men tack igen! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-07-16 09:12
#11

Kan fortfarande inte posta inlägg eller pm från mobilen. Har hört att andra också har samma problem.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Niklas
2014-07-24 17:49
#12

Jag vet att en del har problem med äldre versioner av IE i Windows Mobile. Det tror jag inte att vi kan göra något åt. Är det däremot en nyare version borde det gå.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
2014-07-24 18:25
#13

Niklas det är inte bara magi-cat som har problem. ok just det hon beskriver att det kommer upp att hon inte skrivit nåt tror jag hon är rätt själv om. Och hon har nog så ny IE det går att få då hennes mobil är som mest 3 år gammal. 

Men just det att medlemmar inte kan skriva gäller för flera. Gäller då inte bara nokia (som magi-cat har) utan även iphones och ipad. Finns andra som skrivit att de har problem med att skriva, men inte skrivit vad dom skriver med, en del skriver inte ens vilket problem utan bara att dom inte kan skriva. Och det gäller ju även på datorer. Maria har fått problem på sin arbetsdator och då inte bara skriva utan kan inte logga in. En person skrev förut att den har problem med att logga in då gällde det chrome.

Hur många som har problem med att skriva och/eller ens logga in går ju inte att säga av den enkla andledningen, kan dom inte skriva så kan dom inte tala om det. De som har skrivit har ju turen att ha extra apparat som dom kan skriva ifrån.

.

Annons:
michellepetersson95
2014-07-24 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Google Chrome, Samsung Galaxy S5, kitkat Är endast att skriva nya inlägg här på iFokus det strular.

annia1
2014-07-25 04:03
#15

Magi-cat när du får upp felmeddelandena har du då klickat på publicera flera gånger eller har du bara konstaterat att det gick inte.

Det fanns ett liknande problem i förra versionen av iFokus, det gällde då IE8 på datorer att det kom upp en röd text. Dom fick klicka på skicka 2 gånger för att det skulle publiceras. Du bör ha nyare IE än IE8, men prova klicka flera gånger på publicera knappen och se om det går iväg. Kanske så att felet "flyttat" till windows-mobiler.

.

Magi-cat
2014-07-25 07:39
#16

#15 Tack för all hjälp, annia1 🌺 Det är säkert som du säger, att fler har samma problem, men har man inget annat att skriva på kan man inte ens fråga. 

Nu försökte jag igen med mobilen. Klickade flera gånger på publicera, men det händer ingenting sedan den med rött inramade rutan med "du har inte skrivit någonting!" dykt upp.

När jag börjar skriva hamnar texten längre ner i rutan, som det gör med IE, om det kan vara till någon ledning.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-07-25 07:41
#17

Försökte också skicka meddelande. Då kommer den rödinramade rutan upp med "Meddelandet saknar innehåll!"

Klickade flera gånger, men det hjälpte inte.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-07-25 18:46
#18

Jösses jag tror jag kan skriva i mobilversionen! Har använt edit fullversionen förut


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-07-25 18:51
#19

Men starta en helt ny tråd gick inte, så alla problem var inte lösta. :-)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

michellepetersson95
2014-07-25 22:28
#20

För mig funkade det (har bara testat det en gång än.) Att sätta igång full versionen av iFokus på telefonen och kunde posta ett nytt inlägg då :) så är ju massvis med buggar på mobilversionen. Tycker man inte borde behöva ladda hem en seperat browser för och skapa nya inlägg. :(

Annons:
Eldfuxen
2014-08-05 17:14
#21

Min kompis "Shoshone" här på iFokus bad mig om hjälp. Hon kan inte ens logga in på iFokus, kan alltså inte ställa några frågor själv. Vet nte vad hon har för mobil eller webbläsare. Tror ni att detta problem kommer att lösas snart? Tack på förhand! 🙂

http://www.stuterieldfuxen.se haflinger@bahnhof.se

[Thiah]
2014-08-06 09:47
#22

Mobilversionen och nya inlägg fungerar inte ungefär var 3 gång. Vägrar använda webbversionen i telefonen så jag väntar snällt på att buggarna ska fixas. :)

Niklas
2014-08-06 09:53
#23

Ni som har haft svårighet att skriva nya inlägg från mobiltelefon i mobilversionen, är det någon skillnad nu? Erik har gjort en del ändringar och för mig fungerar det som det ska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Magi-cat
2014-08-06 12:17
#24

Hurra, provade nu och kunde skriva ett nytt inlägg i mobilversionen!👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-08-06 12:57
#25

Däremot går det inte att "hantera" fortfarande, men jag kunde ta bort inlägg från fullversionen.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Thiah]
2014-08-06 16:17
#26

Idag har det inte bråkat alls. :) :)

Niklas
2014-08-07 12:30
#27

#25: Hanterafunktionen finns inte i mobilversionen så det är ingen bugg. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Kathja]1
2014-08-07 21:44
#28

Jag kan fortfarande inte skapa nya trådar via mobilen. Har en samsung 4 mini, och har testat olika webbläsare, samt rensat historik…

Magi-cat
2014-08-07 22:09
#29

Har hört fler som fortfarande har samma problem…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Thiah]
2014-08-08 06:47
#30

#28 jag har också en samsung 4 mini med chrome och för mig funkar det inte att starta med att svara.

Niklas
2014-08-27 12:22
#31

#29: Kan du skriva med din Windows-mobil i skrivbordsversionen av iFokus nu?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Magi-cat
2014-08-27 12:44
#32

Jaaaa!👍 Plötsligt så händer det!🙂🏆


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Niklas
2014-08-27 13:46
#33

Erik gjorde en uppdatering för några veckor sen. Det verkar som om den fungerade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Magi-cat
2014-08-27 13:55
#34

För några veckor sedan? Det har inte funkat alls de senaste dagarna…Provade senast i morse…Nåja, uppdateringen kanske har hunnit fram till mig nu då…👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Niklas
2014-08-27 13:56
#35

Tredje augusti har jag för mig att han sa att han gjorde det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Kathja]1
2014-08-27 19:08
#36

Funkar fint för mig, kan nog ha funkat sedan dess. :-D

Aristarcos
2014-08-30 08:34
#37

#27 varför har man valt att inte tillåta användare att hantera inlägg ? Man kan skriva fel på mobilversionen med!?

Aristarcos
2014-08-30 08:36
#38

I och för sig kan man använda full, men ändå. Jag gillar inte riktigt mobilversionen.

Niklas
2014-08-30 10:53
#39

Mobilversionen är inte tänkt att vara en komplett version av iFokus. Det är en avskalad version för alla som vill hänga med även när de är på språng.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Gunlog
2014-09-23 21:54
#40

Jag får väl putta upp denna tråden med att informera att jag nu har samma problem. Jag är väldigt sällan ute på internet via dator, då min tid inte riktigt räcker till. Jag har, efter uppdateringen på windowstelefonen kallad Cyan, inte kunnat skriva alls. Varken inlägg, kommentar, artikel eller pm kan skrivas. Det står endast att jag inte har skrivit något. Jag har haft telefonen avstängd en hel natt för att tömma cacheminnet. istoriken i telefonen töms automatiskt varje gång jag stänger ner min webläsare. iFokus mobilversion fungerar inte alls i min telefon, fullversionen jag jag bläddra i, men inte skriva något…

Ska väl kanske tillägga att min telefon är en Nokia Lumia 920.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: