Annons:
Etikettinloggning
Läst 2943 ggr
Maria
2014-07-23 15:44

Kan inte logga in

På jobbdatorn har jag IE och någon äldre version av Windows.

Ett par dagar har det inte gått att kommentera då det inte funnits något "ruta" för det alls. Däremot går det att klicka sig runt som vanligt.

Det hjälper inte att trycka F5

Idag så försökte jag logga ut för att logga in igen och se om det funkade. Då gick det inte att logga in alls. Knappen för att logga in finns men det händer inget.

Ligger detta "fel" i själva datorn eller är det någon bugg?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
annia1
2014-07-23 16:49
#1

Maria det ligger troligen på iFokus

Du skriver att du loggade ut och sen in igen. Använder du sparat lösenord när du går in på datorn första gången. Eller har du klickat i kom ihåg mig så att du blir inloggad direkt du öppnar iFokus.

Det finns flera som skrivit att dom har problem med att skriva och till och med att logga in. Visst de flesta verkar använda mobil eller platta. Sen de med firefox kan ju inte använda sparade uppgifter för då är knappen stum. Finns en som även skrivit att den har problem att logga in med chrome.

Det du kan prova på din arbetsdator. Skriv in dina uppgifter och sen klicka på enterknappen på tangentbordet. Det brukar funka att göra så, men ska inte säga att det gör det för dig.

.

Maria
2014-07-23 17:04
#2

Tidigare har jag klickat i "kom ihåg mig" men nu idag när jag loggade ut så gick det inte att logga in överhuvudtaget.

Jag kommer inte ens dit man ska skriva in sina uppgifter. Det är som om "loggainknappen" är död😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2014-07-23 18:28
#3

För mig är "logga in knappen" den som finns i popupen. Men om jag förstår dig rätt nu så är det länken logga in som finns längst upp till höger som inte funkar för dig. Och jag har inte uppfattat att nån har problem med den.

Det finns en liten omväg du kan prova för att logga in. Och det är via mobilversionen. Om du skrollar längst ner på sidan och går in på mobilversion sen klickar på länken där. Sen klicka på de tre strecken och logga in. Du får sen skrolla längst ner för att se inloggningsrutorna.  

Om du kan logga in den vägen så kan du gå till fullversionen genom länken som finns längst ner. Men om du får skrivrutan i fullversionen där det kan jag inte svara på.

.

Maria
2014-07-23 18:59
#4

#3 Ja, det är precis den "knappen" jag menar.

Tack. Jag ska kolla det nästa gång jag är på jobbet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2014-07-23 23:37
#5

Maria det jag skrev gäller IE 10 och jag trodde det skulle se likadant ut även i andra versioner, men jag kollade nu på min andra dator där jag har IE 9 och där är det lite mer problematiskt att logga in via mobilversionen.

När jag går in på mobilversionen så syns inte de tre strecken uppe till höger. Om jag skrollar sidan lite lite gran så blir de att synas tillräckligt för att de ska bli klickbara. Annars gå in på en sajt (vilken som helst) och klicka på skriv nytt inlägg då kommer inloggningsuppgifterna upp.

Så har du en äldre version av IE så kan det bli lite krångligare än jag skrev.

.

Maria
2014-07-24 08:09
#6

Tack annia1.

Det är inte hela världen😉 Jag kan klara mig utan iFokus på jobbet , haha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2014-07-28 16:19
#7

Kollade på jobbet idag och det är Windows7 och IE men vilket "nr" vet jag inte.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2014-07-28 16:42
#8

Det är då troligen IE 10 ev IE 11. Kikade i min, men hittar ingen inställning där jag kan ändra och se om jag får fram lika.

.

Maria
2014-07-28 16:44
#9

Jag kan inte göra något på jobbet heller åt inställningarna då allt måste ske via support och alla datorer är gemensamma så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2014-07-28 16:50
#10

Det förstår jag, men om jag kom på nån inställning så skulle jag kunna se om det ligger på enskilda datorer eller inte.

Jag såg häromdan en annan som har IE (vet dock inte version) som inte heller kan logga in med IE.

.

Maria
2014-07-28 16:51
#11

Aha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

CamillaS
2014-07-29 15:47
#12

Jag kan inte logga in på vanliga iFokus från min mobil. Har en HTC One x.

[Sångfågeln752]
2014-07-29 17:30
#13

Det ska inte ha någon betydelse vilken version av mindows eller vilken webbläsare man använder för det SKA fungera och gör det inte det så är det en allvarlig bugg på iFokus, Skicka pm till ledningen och be dom fixa det!

Annons:
annia1
2014-07-29 17:55
#14

Sångfågeln killarna vet redan om det så att enskilda medlemmar skickar pm gör inte att det går fortare.

.

zayla
2014-08-01 16:10
#15

Kan inte heller logga in från dator IE8 på jobbet. ska testa hemmadatorn ikväll.

zayla
2014-08-01 16:31
#16

På datorn väljer jag mobilversion och från den vägen kan jag logga in på sajten. Det är nog definitivt en bugg med logga in knappen.

Upp till toppen
Annons: