Annons:
Etikettövrigt
Läst 1946 ggr
Magi-cat
2014-10-31 08:06

Ser inte sajter från mobilen

Sedan några dagar tillbaka blir det något fel när jag ska titta på sajter i "mina sajter" på mobilen. Ibland ser jag bara det översta och så står det "det finns inga inlägg att visa".

Det kan vara olika sajter, olika från gång till gång och jag ser inget mönster i det. På en del kommer inläggen upp, på andra inte. Det har fungerat förut….🤔

(Nokia Lumia, med windows)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Thiah]
2014-10-31 08:17
#1

Jag har samma problem.  Trodde det var min nya mobil.

jag sitter på en motog 4 ( android) och använder chrome.

Magi-cat
2014-10-31 08:20
#2

#1 Aha, då var det inte bara jag och min gamla mobil! 📱🙂

Jag har IE på min.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Thiah]
2014-10-31 08:23
#3

#2 jag trodde det var nått med minnet på min nya telefon men ides inte fråga nån. Så "skönt" att nån annan har samma problem 🙂

Jonniis
2014-10-31 09:08
#4

Händer mig också ibland 😉🤔


[Thiah]
2014-11-08 14:21
#5

Någon som kommit på en lösning eller orsak?

Magi-cat
2014-11-08 14:46
#6

Undrar jag också. 🙂 Det är likadant fortfarande.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
LinaK
2014-11-08 19:06
#7

Samma för mig också. Får surfa på den "vanliga" sidan och inte via mobilsidan.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Banjoman
2014-11-10 10:25
#8

För min del (i Safari under iOS8) brukar det hjälpa att växla till tabben "Inkorg" och sedan tlllbaka till tabben "Inlägg", alternativt att trycka på omladdningspilen uppe i URL-raden. I bägge fallen laddar inläggslistan om och dyker upp som den skall (nå'n enstaka gång har jag behövt göra ovannämnda två gånger på raken för att få det att funka).

"Oh bury me thar! With my battered git-tar!
A-screamin' my heart out fer yew!"

[Thiah]
2014-11-10 11:00
#9

Jag laddar om chrome också via URL raden. Men det har inte behövts förut och ska inte behövas nu heller. Lite engagemang i mobilsidan skulle jag önska. Att kunna se sajter tänker jag kräva iaf fast jag annars går med på en väldigt nedbantad i fokus version.

Cireea
2014-11-11 14:08
#10

Jag har samma problem.. trodde det var något fel på internet men det är det ju tydligen inte :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Magi-cat
2014-11-13 12:32
#11

Fortfarande likadant.📱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Otroulig
2014-11-14 06:40
#12

Sen igår eftermiddag kommer jag inte in överhuvudtaget från mobilen, jag får bara felmeddelande när jag försöker på mobilen. Från datorn går det fint som ni kanske förstår 😉.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Magi-cat
2014-11-14 07:06
#13

Igår var det allmänt krångel lite då och då med iFokus…

Fast - nu kommer jag inte heller in med mobilen märker jag


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
stina63
2014-11-14 08:43
#14

Såg de också att de går inte komma in via mobilen idag

[Emmisen92]
2014-11-14 10:03
#15

Kommer inte heller in via mobilen. Försökt både igår och idag men kommer bara upp en ruta med felmeddelande.

[Thiah]
2014-11-14 12:00
#16

Ah trodde det var mitt chrome som bråkade. Kommer inte heller in på mobilen.

Otroulig
2014-11-14 18:37
#17

Tack tack, kirrat nu 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Magi-cat
2014-11-21 10:59
#18

Fortfarande så…ibland, inte alltid… Kom just nu inte in på ÖN.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Thiah]
2014-11-21 12:44
#19

Samma här. Ibland får jag ladda om samma sida flera gånger. Det är olika vilken sida som drabbas.

Magi-cat
2014-11-21 13:24
#20

Har precis likadant…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
annia1
2014-11-21 20:21
#21

Magi-cat och Thiah när jag läser #18 och #19 så ser det ut som ni tar upp varsin grej. 

Du Thiah verkar ta upp ursprungsproblemet att du inte får fram inläggen och där har jag inget svar förutom det att ladda om sidan. Om inte nedanstående löser även det.

Du Magi-cat verkar ta upp det att felet we are sorry (antar att det är det felmeddelandet) fortfarande dyker upp. Enda förslaget jag har där är att rensa webbhistoriken.  Vet inte hur det hänger ihop, men det problemet dök upp när dom gjorde om länken längst ner så när man nu klickar på mobilversionen där nere så kommer man direkt till den. 

Hur man rensar webbhistoriken i olika mobiler vet jag inte. I min där jag använder chrome så kan jag rensa i direkt i den. Och jag får två alternativ. Jag kan endera rensa enstaka cookisar eller ta bort hela. Tar man bort hela så får man skriva in adresser och sånt igen. Men vill man bara ta bort enstaka så kan man få ta bort rätt måååånga för man måste få bort det som hör till iFokus.

.

Gunlog
2014-11-22 10:18
#22

Jag har problemet att jag inte kan skriva alls. Mobila iFokus fungerar inte alls på min win-lur, och webbversionen kan jag bläddra i, men inte skriva något. När jag har skrivit och ska publicera så står det att jag inte har skrivit något… Väldigt frustrerande eftersom det begränsar min närvaro starkt här inne. 😡

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Magi-cat
2014-11-22 14:29
#23

#21 Hej! Rensade webhistoriken igår enligt ditt förslag och först verkade det fungera, jag kom in på sajterna! Men efter en stund var det likadant igen."Det finns inga inlägg att visa", står det.

Men tack för att du försöker hjälpa till!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2014-11-22 16:00
#24

Gunlog det felet fanns förut i windows mobilen, men ska vara löst. Så har inte så många förslag. Prova rensa historiken eller kolla om du kan uppdatera din webbläsare eller prova en annan webbläsare.

Magi-cat om jag förstår dig rätt så får du inte längre upp we are sorry när du går in på sajter.
Det andra att det inte finns inlägg att visa vet jag inte nån annan lösning på.

.

Magi-cat
2014-11-22 16:01
#25

#24 Just det, "we are sorry" - meddelandet upphörde.
Nu är det bara det andra….😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2014-11-22 16:57
#26

OK och det andra vet jag inte.
Av nån anledning så laddar ju inte sidan fram som den ska. Jag använder inte mobilen själv utan kollar bara med den om det är nåt, men det felet kommer ibland även om jag går in på mobilversionen på datorn.

.

Gunlog
2014-11-22 18:35
#27

#24 Jag har rensat hela telefonen, men det fungerar ändå inte, så problemet är faktiskt inte löst än, tyvärr…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
annia1
2014-11-22 18:44
#28

Det var Magi-cat som skrev om problemen i somras. Vilka började när iFokus gjordes om i juni. Men från augusti så är då hennes problem lösta. Så jag antar att ni får jämföra era mobiler och se vad som skiljer. 

Nu har jag för mig att iFokus har skrivit nånstans att med nya webbläsare ska det funka. Så frågan är hur gammal din version  är. 

Och har du provat med nån annan webbläsare tex chrome.

.

Gunlog
2014-11-29 15:25
#29

Problemet är att jag inte vet hur man byter webbläsare, för det första.🤪För det andra så undrar jag hur stora förändringarna blir med en annan webbläsare. Är inte den snabbaste på att lära mig nytt på en mobil.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

annia1
2014-11-29 17:48
#30

Gunlog när jag tittar i appstoren för windows så finns det några olika. Men av de kända som finns till datorer och androidmobiler så finns vare sig chrome eller firefox utan enda som även har där är opera här är deras vanliga hemsida där man kan se att de har till windows. Visst det finns ett par i appstoren som har samma symbol som chrome, men det är inte chromes egna.

Hur du får in en annan. Du får gå in på windows appstore och installera därifrån.  Här är länk till operas. Sen hur stor skillnad det är på operas webbläsare gentemot IE det vet jag inte. Vet inte heller hur bra operas webbläsare funkar på iFokus.

Kolla om det eventuellt går att uppdatera den du har.

.

Gunlog
2014-12-02 22:10
#31

Tack #30. Jag ska se vad jag kan göra. Eventuellt får jag försöka få hjälp på Nokias sida. för det är konstigt att det fortfarande inte fungerar i min mobil, när det fungerar i andras…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Thiah]
2014-12-07 14:07
#32

Nu är det värre än någonsin och jag vill helst inte gå in på iFokus alls eftersom jag får ladda om varje sajt flera gånger för att få se inläggen. Och läser jag ett inlägg och vill läsa ett nytt så är det samma sak. Tröttsamt att ladda om en sida säkert 10 gånger.

Magi-cat
2014-12-07 17:05
#33

#32 Tråkigt det där. Ibland funkar det för mig, ibland inte. Vanligen läser jag bara "mina inlägg", då kommer man in i de trådarna i alla fall.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Thiah]
2014-12-07 18:05
#34

#33 jag med men det kommer ju nya trådar man kanske vill vara med i. :/

Annons:
[Thiah]
2014-12-13 05:44
#35

Helt seriöst, är det bara jag och magicat som drabbas av detta? Och om så, varför?? Detta börjar bli otroligt störande.

Gunlog
2014-12-13 18:24
#36

Jag kan fortfarande inte gå in på iFokus via mobilen. Tänker inte ändra om hela min mobil för det. Då får det vara, faktiskt. Riktigt synd. Kan vara att man har förlorat medlemmar på det… 😕

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: