Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 682 ggr
ilenna90
2014-12-17 11:05

Redigera sina inlägg

Jag tycker det är väldigt synd att man inte kan redigera sina meddelanden mer än 1 timme(?) efter att det är skrivet. Om man tex. startat en tråd så kan det ju hända att man senare vill lägga till nånting, men då måste man istället skriva in det i ett meddelande mycket längre ner. (tex. en bokrecension och så kommer man senare på att man vill lägga till en bild på omslaget - då blir det inte alls lika bra att lägga in det efter dom x antal svaren man fått i tråden redan.) 
Likadant ifall man vill ta bort en tråd som inte längre är väsentlig. Då känns det konstigt att inte själv få bestämma om man faktiskt vill ta bort det. 
Samma sak i exempelvis köp&sälj-trådar som blir superlånga för att man inte själv har möjlighet att enkelt ta bort sitt meddelande när en vara är såld. 
Har inte varit med om det här på någon tidigare hemsida innehållandes forum :/

Annons:
VildaVittra
2014-12-17 11:12
#1

Själv tycker jag att medlemmar inte skulle få redigera sina inlägg alls, då det hänt mer än en gång att någon gjort personangrepp bara för att redigera bort det när denne fått svar på det och sedan spelat oskyldig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Leffe
2014-12-17 11:24
#2

TS. Om du längt efteråt går in och ändrar så kan det innebära att man inte märker ditt tillägg. Däremot gör du ett nytt inlägg med ändringen så ser ju alla att du aktualiserat tråden

ilenna90
2014-12-17 11:27
#3

#2 Jo men om man redan har en diskussion i tråden så blir det ju inte vidare bra att skapa en ny tråd :/ om vi tar mitt exempel med bokrecensionen tex.

Leffe
2014-12-17 11:30
#4

#3 Jag menar inte en ny tråd utan jag menar en ny kommentar. Då blir ju rubriken i menyn fetmarkerad när du gör ändringen. 

Gör du ändringen i trådstarten så kommer man inte lägga märke till den då, i alla fall jag, direkt trycker på "Olästa" för att fortsätta läsa där jag slutade sist

ilenna90
2014-12-17 11:31
#5

jaha du menade så! :) sorry då förstod jag fel. 
Jo det är ju ett alternativ, men som sagt hade jag helst velat sett att man kunde få lägga till det man ville i översta inlägget (ifall tråden faktiskt fortfarande ligger högt upp och är aktiv så att säga.)

Leffe
2014-12-17 11:52
#6

Jo, men skriver du en kommentar hamnar den högst upp igen.

Se det så här också: Om 10 stycken har kommenterat din grundtråd och därefter gör som mig trycker på olästa nästa gång de är inne på sajten. Ser de ingen fet stil till vänster så har det ju inte kommit något nytt i tråden och man hoppar över den. Så kommer en 11:e person in på sajten. Denne har alltså inte sett tråden tidigare. För denne är ju menyrubriken fet här till vänster i menyn och läser det du skrivit. Nu säger vi att du gjort ändringar i den. Den nya personen läser och läser sedan alla kommentarer och kanske tänker. "Vad galet alla svarat för så står det inte alls". Om du gör ändringen i en ny kommentar så förstår även denna person varför alla svarat som de svarat. Ser ditt tillägg och kan svara efter det.

Det blev långt det här.

Annons:
kattöga
2014-12-17 12:11
#7

Om det handlar om att lägga in en bild i första inlägget så kan du alltid höra med Sajtvärd eller Medarbetare om dom kan lägga in bilden åt dig. Men då tycker jag att du också bör lägga in en ny kommentar i tråden där du talar om att du lagt in en bild.

Fast jag tycker det är dubbelarbete och som skrivits här så kan man missa ändringar i tråden om man redan har skrivit i den eller bokmärkt den.  Då är det bättre att lägga bilden i en ny kommentar i tråden så att man inte missar den.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ilenna90
2014-12-17 12:32
#8

jag tycker fortfarande det är väldigt omständigt att behöva fråga en Sajtvärd istället för att enkelt själv. Men vi har alla olika åsikter och tydligen har det funnits personer som missbrukat det så jag antar att det är därför. men tack för svaren.

Upp till toppen
Annons: