Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2056 ggr
[tk1971]
6/26/15, 2:53 PM

Extremt tungrott

Är det min dator det är fel på eller ligger felet nån annanstans? Jag upplever iFokus som extremt segt. Allt oftare dyker skylten "IFokus svarar inte - återställ sida" upp. Ja, då gör jag det, men inget händer - förutom att samma skylt kommer upp. Jag kan alltså inte längre bläddra bland de olika sidorna. Inte heller skriva inlägg - om jag nu inte gör det på mobilen som nu. Försöker jag skriva på datorn så händer antingen inget alls eller så hänger tangentbordet inte med. Måste jag installera om datorn…?

Annons:
Niklas
6/26/15, 3:00 PM
#1

Jag har inte upplevt det du beskriver. Kan du prova att besöka iFokus med en annan webbläsare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[tk1971]
6/26/15, 3:12 PM
#2

Jag testade Chrome. Något bättre, fortfarande väldigt hackigt, inget "flyt". Tar en evighet tills reklamrutorna kommit fram och man kan göra nåt på sidan.

Taggeman
6/26/15, 3:53 PM
#3

Upplever oxå att det går trögt här på sidorna ibland. Jag får ofta meddelande att sidan inte hittas sen får man ladda om sidan så kommer den upp. Har Firefox o fiber med hög hastighet. Det har varit så här ca 5 dar nu.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[tk1971]
6/27/15, 9:25 AM
#4

Det är ju konstigt att tangentbordet blir oanvändbart bara på iFokus, och bara ibland. Just nu t.ex. kan jag skriva detta inlägg på datorn, det funkar bra.

Maria
6/27/15, 11:02 AM
#5

Jag har inte märkt något. Varken på mobilen eller här.

Använder Chrome.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MariaK1977
6/28/15, 8:22 AM
#6

Jag har vart på resa och surfat på mobilen 4G och har också haft problem att komma in på iFokus senaste dagarna. Facebook, google, instagram och Aftonbladet har gått fint på samma platser, men min favorit sida har varit jätteseg…

Annons:
Niklas
6/28/15, 8:52 AM
#7

Har ni provat att tömma webbhistoriken nyligen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[tk1971]
6/28/15, 9:08 AM
#8

#7: Ja. Tangentbordet har svårt att hänga med fortfarande och sidorna laddas långsamt.

Det kanske är reklamsidorna som tar för mycket energi…?

IceTee
6/28/15, 10:07 PM
#9

Jag har inte haft några problem alls

Medarbetare på Skor iFokus

[HundochKatt]
6/28/15, 10:09 PM
#10

Jag har haft problem senaste två dagarna.

MariaK1977
6/29/15, 4:28 PM
#11

Jag hade problem igår igen trots Wifi och rensad webhistorik. Kom in på sidan men gick periodvis inte att skriva. Laggade något enormt. I stil med "skriv hej- vänta 5 sekunder innan det står hej".

Niklas
6/29/15, 4:36 PM
#12

Det låter jättekonstigt. Jag känner inte alls igen de problemen. Har ni kollat att det inte finns några virus eller liknande i era datorer?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[tk1971]
6/29/15, 5:52 PM
#13

#12: jag har antivirusprogram, ja.

Annons:
Tarotstollan
6/30/15, 12:48 AM
#14

Jag får det meddelandet väldigt ofta, det gäller bara att vänta tills reklamen laddat upp helt eller försöka att ladda upp sidan igen. Jag har haft det problemet  till och från i flera månader.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[tk1971]
6/30/15, 8:20 AM
#15

Nu tar det flera minuter för en sida att ladda klart.

Niklas
6/30/15, 9:51 AM
#16

#15: Är det likadant om du tillfälligt avaktiverar virusprogrammet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[tk1971]
6/30/15, 10:11 AM
#17

#16: just nu har jag inte möjlighet att kolla det, jag är utan dator i Danmark idag och har bara tillgång till mobilen. Jag ska kolla det senare.

Niklas
6/30/15, 11:09 AM
#18

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

vallhund
6/30/15, 4:45 PM
#19

Det går fortare att högerklicka o sen öppna ny flik än att väklicka o vänta på uppdatering.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[tk1971]
7/3/15, 8:09 AM
#20

Hm… jag vill nog inte stänga av antivirusprogrammet när jag surfar. Nu funkar det så att jag kan bläddra mellan olika sidor men det går långsamt, men ska jag skriva nåt måste jag göra det på mobilen. Så får det väl vara tills jag ska installera om allt i datorn.

Annons:
Niklas
7/3/15, 12:41 PM
#21

Jag menade inte att du skulle stänga av antivirusprogrammen permanent, bara så länge som det tar att märka om det gör skillnad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[tk1971]
7/3/15, 1:58 PM
#22

Jag fattade det, men kan du garantera att det inte kommer in nåt i datorn när antivirusprogrammet är avstängt? Jag vill nog inte ta risken.

Niklas
7/3/15, 7:42 PM
#23

Det kan jag naturligtvis inte göra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
7/3/15, 10:31 PM
#24

#22 Inte för att jag är tekniskt lagd/begriper särskilt mycket om datorer och sånt, men du kanske kan prova ett annat antivirusprogram en stund?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[tk1971]
7/7/15, 3:52 PM
#25

Ännu en konstighet: det går bra att skriva inlägg på vissa sidor, men inte alls på andra. Jag skrev t.ex. nyss ett inlägg på Relationer iFokus, och det var inga problem. Sen skulle jag skriva ett inlägg på Hundar iFokus men det var helt omöjligt. Det kom inga bokstäver, eller bara vissa bokstäver skrevs ut. Och nu går det jättebra att skriva detta inlägg…

Upp till toppen
Annons: