Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1740 ggr
[Thiah]
8/4/15, 5:58 AM

Problem med ifokus på telefonen

Jag skrev om mitt problem inne på Android för ett tag sedan men vill nu veta om vi bara är två som har detta problem. För det mesta när jag är inne på iFokus via telefonen(ej mobilversionen) kan jag inte skriva. Rutan hoppar, texten kopierar sig själv och verkar glömma att vissa ord faktiskt är ord. Den kopplar ihop ord när jag försöker radera och sen kopierar om det ordet flera gånger…otroligt irriterande då ett litet inlägg ibland kräver många många minuter. Någon annan som har liknande problem? Börjar bli ganska trist när båda versionerna bråkar…. Jag har en ny Sony z3 och vet att en annan med HTC har samma problem. Tråden på Android: http://android.ifokus.se/discussions/55abecc5ce12c41f2c00caf6-problem-med-ifokus-pa-telefonen

Annons:
VeronicaKahlbäck
8/4/15, 6:47 AM
#1

Jag har samma problem, har en Samsung s2

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Niklas
8/4/15, 8:20 AM
#2

Har ni provat någon annan webbläsare i telefonen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Thiah]
8/4/15, 9:32 AM
#3

Nä inte provat annan webbläsare å kan kanske göra det i EM..

[Thiah]
8/7/15, 10:12 AM
#4

Jag får inte ens logga in på iFokus i Firefox så jag vet inte hur jag ska pröva. Probldmet i Chrome kvarstår

Niklas
8/7/15, 11:22 AM
#5

Vad händer när du försöker logga in med Firefox? Får jag prova att logga in som dig och testa?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Thiah]
8/7/15, 11:52 AM
#6

Absolut Niklas, pröva som mig! Jag får inte ens komma till inloggningsrutan.

Annons:
[Thiah]
8/7/15, 1:38 PM
#7

Niklas testar. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum. Bl.a. Bl.a. Bl.a. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur?

[Thiah]
8/7/15, 1:41 PM
#8

Ett test till. 

Etiam pharetra eros vel tincidunt aliquet. Fusce eu lobortis ligula. In vel arcu ipsum. Mauris fermentum tortor a nisl tristique, nec imperdiet ante viverra. Aliquam molestie ante ante, vel tristique diam dictum id. Aenean at metus ut nisi ullamcorper venenatis. Morbi a pellentesque lectus, in varius massa. Vivamus interdum tempus elementum. Fusce risus purus, sollicitudin quis velit eu, elementum porta nulla. Quisque sed mauris felis. 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Niklas
8/7/15, 1:44 PM
#9

Jag har bara iPhone att testa med och i Chrome fungerar det i alla fall bra. Du får byta lösenord på ditt konto för jag var tvungen att byta det innan jag loggade in. Har du rensat webbhistoriken i Firefox nyligen? Har du några tillägg installerade i Chrome eller Firefox?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Thiah]
8/7/15, 3:54 PM
#10

Firefox är helt nyligen installerat, aldrig använt förut. Har inga tillägg i Chrome.

Niklas
8/10/15, 12:20 PM
#11

Märkligt. Jag har tyvärr inga fler idéer om vad det kan bero på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[VSK]
8/17/15, 1:21 PM
#12

TS, prova installera en läsare som heter Ghostery.

Denne blockerar lite reklam men du kan stänga av blockeringen. Syftet är alltså att du skall göra en "reverse engineering". 

Du börjar alltså med att blocka allt det den blockar per default. Sen så stänger du av en blockering i taget och ser vad som händer. Har du tur så kan du fortsätta skriva med all blockering avstängd.

Siste men inte minst så kolla så att det inte kommit nån ny version av Android, samt kolla så att alla appar är av senaste version. Det gör du i Google Play/mina appar. Kolla efter nyare version av OS gör du i inställningar/om telefonen.

[Thiah]
8/17/15, 4:24 PM
#13

#12 allt är nytt och uppdaterat i telefonen. Ska se om jag orkar hålla på sådär mycket bara för iFokus. Men tack för tipset :)

Annons:
[VSK]
8/17/15, 5:44 PM
#14

🙂

annia1
8/19/15, 4:31 AM
#15

Att rutan hoppar, förstår inte på vilket vis. Är det bilder i de trådarna för sidor som har bilder så laddar bilderna in i efterhand och man kan hoppa upp längre upp i trådar när bilderna laddas fram.

Det med radera kan jag ibland tvinga fram. Att om jag raderar sista ordet så raderas det, men verkar inte försvinna (eller vad jag ska kalla det) utan markören lägger sig före det ordet så jag får flytta på markören för att sen radera det en gång till.

Det med blåmarkeringen kan jag inte få fram. Så ett förslag, om det nu finns att få tag i. Att installera ett annat tangentbord. Alternativt titta om det finns nån stavningskontroll och stänga av den. Kan tyvärr inte ge nåt tips på vart man ska leta efter det då jag inte är hemma på mobiler.

Firefox kan jag logga in med både på min mobiltelefon (Lg G2) och platta (lenovo). Det jag tänker där, om det är nån inställning för popuprutor att de är blockade. Har dock inte kikat i min firefox. (avinstallerade den när jag kollat)

.

[Thiah]
8/19/15, 7:42 AM
#16

#15 hoppandet kan ske när jag skriver ett i lägg i en tråd utan bilder och i mobilversionen så inget borde inte laddats klart. Sen behöver jag inte radera ett ord utan det blir knas bara jag flyttar markören eller raderar en bokstav eller nått annat litet. Å som sagt, jag orkar inte fibbla med en massa saker bara för iFokus. Mitt tangentbord(telefonens standard) och Chrome fungerar perfekt överallt annars. Det är bara iFokus sidorna som ställer till det. :)

Upp till toppen
Annons: