Annons:
Etikettövrigt
Läst 1411 ggr
Zepp
2015-11-09 22:04

Finns det överhuvudtaget någon sajtvärd här?

Som jag skriver.. finns det överhuvudtaget någon ansvarig här som kan förklara i Fokus regler generellt!

Blockeringar verkar användas för att tysta åsikter som inte överenstämmer med ens egna!

Mest på pin kiv eller för att tysta personer med demokratiska åsikter!

Tex så var jag avstäng från support och även den sajt där jag är Medarbetare.. och det vara inte medlemmarna på den sajten som stängde av mig kan jag avslöja!

och vart f*n tog n´mina inlägg vägen.. väntar fortfarande på att de skall läggas tillbaka.. så vi får en diskution om allmänna regler på i Fokus.. där det i dag verkar som att vissa med en viss politiskt inriktning och agenda har tagit över?

Så jag frågar än en gång Staffan och Niklas om det är detta de avser med sin affärsmodell/avsikten med i Fokus?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[VSK]
2015-11-09 22:06
#1

Zepp, ge dig för fasen.

Zepp
2015-11-09 22:07
#2

Vad.. ge upp svensk lag och yttrandefriheten.. inte så länge jag andas!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Maria
2015-11-09 22:09
#3

Det är ingen supportfråga utan något som du får ta med sajten det gäller.

Interna gräl kan varken Niklas eller Staffan göra något åt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2015-11-10 09:09
#4

#0: Såvitt jag ser har du inte varit avstängd från den här sajten. Varför tror du det? Så här fungerar det generellt med ansvar och regler: På iFokus är det värdarna som styr sina sajter. De sätter upp regler och ansvarar för att de efterlevs. Om du har synpunkter på hur en sajt sköts är det i första hand till värden du ska vända dig. I grunden är det skrivreglerna du hittar länkar till längst ner på alla sidor som gäller. http://www.ifokus.se/about/rules_of_conduct Utöver dessa kan värdarna lägga till egna regler. Då brukar det finnas en artikel eller länk från sajtpresentationen till dem. Om inlägg eller kommentarer blir felaktigt bortröstade kan värden eller Medarbetare lägga tillbaks dem igen. De får automatiskt ett privat meddelande när något blir bortmodererat så att de kan kontrollera att det har skett på riktiga grunder. Har du frågor om varför ett inlägg har tagits bort kan du ställa dem till sajtvärden. Hon eller han kan säkert svara på det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
2015-11-10 09:45
#5

#0 Nu är inte jag som har stängt av dig och vet heller inte orsaken men du har flera gånger brutit mot användaravtalet.

"Kopiering och publicering av upphovsrättsskyddat material (i princip alla texter, bilder, filmer, med mera) är förbjudet. Det enda undantag som finns är om medlemmen är upphovsman till materialet eller om upphovsmannen har givit sitt tillstånd."

_http://www.ifokus.se/about/user_agreement
_

Du har tagit bilder från tidningar och postat dom tillsammans med nästan hela artikeln ett antal gånger trots att flera sagt till att det är både fel och förbjudet.

Någon äger dessa bilder och texter du tar.

[VSK]
2015-11-10 09:46
#6

#2

Jo, du får faktiskt ta å ge dig. Bete dig som en vuxen människa för bövelen.

Du anklagar folk till höger och vänster om att vara rasister. Du anklagar folk för att vara idioter, att de inte har alla hästar hemma, att det ska gå och lägga sig. Du är ytterst otrevlig i vissa trådar. Du låter inte folk komma till tals för att de inte delar din uppfattning. Sedan så anklagar du iFokus för att bistå med sajt för rasister. Och sen har du mage om att yttra dig om yttrandefrihet.

Skäms. Skäms ordentligt. Är det nån som ska be om ursäkt till folk så är det du.

Jag ska tala om några saker för dig.

Pga av reumatiska sjukdomar och Whiplash så lever jag på existensminimum. Trots det så hjälper jag folk, bland annat här på iFokus med matpengar, elpengar och även datorer (hårdvara som personlig support). Jag har hjälpt en fd flykting i tre år med att få hans företag på fötter och det utan att få en enda krona.

Exakt vad gör du för att hjälpa folk?

Skäms på dig.

Annons:
Honestyisdead
2015-11-10 09:52
#7

Det stämmer Niklas.  Jag har gång på gång förklarat för ts att han aldrig varit blockerad här inne. Och förklarat att ett bortröstat inlägg inte är samma sak som blockering. Men ts vägrar förstå. 

Har också förklarat att yttrandefrihet inte innebär att iFokus måste publicera allas åsikter. Precis som en tidning inte heller behöver det. Men detta stämmer inte enligt ts.

Likaså har jag bett ts skriva till värden.

Tydligen var dessa svar inte rätt.

Vanja
2015-11-10 14:04
#8

Zepp, du bröt mot reglera och blev därför avstängd. Acceptera det med lite råg i ryggen istället för det här.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Moon Light]
2015-11-12 18:29
#9

Zepp som VSK skriver ge dig nu för fasen 😕och lyssna nu till Vanja för nu kliver du och Vallhund över gränsen för långt och skulle jag klaga på mitt skrivförbud inne på ….. så skulle ni höra det genom pm och inte här på support i fokus  men faktum är jag skiter i skrivförbudet 😡men att kalla andra i fokus medlemmar för pack och rasister  där går ni för långt med ert ….. fjams 😡och nu är jag RIKTIGT sur😮så antingen accepterar ni olikheter eller så gör ni det inte för alla får vi plats eller inte på jordens yta  oavsett varifrån vi kommer ❤️och ingen av er har rätten att kalla andra för rasister 😕

Tvi vale för här är jag engagerad och hur många är som det helhjärtat för andra kulturer så går in helhjärtat  med allt 😢

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2015-11-12 20:00
#11

#10 Jag tycker det är katastrof att du som är admin har den signatur du har. Så jäkla lågt! 

Om inte ens sajtvärdar kan bete sig kan man ju inte vänta sig annat av medlemmar heller.

Vanja
2015-11-12 20:12
#12

#11 Ja det är skamligt.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

vallhund
2015-11-12 20:56
#13

#12 Lika skamligt som att offentliggöra/sprida information som man fått tillgång till som Medarbetare?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Jimmy.L]
2015-11-13 07:29
#14

Låt dom hållas där inne är dom som förlorar på detta,  politik.iFokus har nog aldrig haft så hög aktivitet som det är nu.

Vanja
2015-11-13 07:35
#15

#13 Vart har någon gjort det? 

#14 Du har egentligen rätt. :) Men jag vill ändå försvara mig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Emo
2015-11-13 07:44
#16

Länken i #9 skulle nog vara denna: http://www.anelder.org/

(det har tydligen av misstag kommit med en extra adress i början)

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Moon Light]
2015-11-13 09:21
#17

Tack Emo,det är ordning och reda med dig 👍såg nu den gick till en borttagen tråd 😊men jisses hur länken ser ut då,ha ha ha hur tusan lyckades jag med att få till den så där 😂

Emo
2015-11-13 09:37
#18

#17 Alltid lika glädjande när hjälpsamhet tas väl emot. 🙂Bara roligt att kunna göra något.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Loris M
2015-11-13 11:58
#19

Med tanke på inlägg #9 i denna tråd … fick man kritisera andra sajter på Support eller hur vad det nu igen? 🤔

vallhund
2015-11-13 12:00
#20

#15 Du själv gjorde det när du var Medarbetare inne på multikulturellt, när jag tagit upp det med dig har du blivit sur o svarat med att det inte var någon viktig info att jag var löjlig som hängde upp mig på petitesser.

Apropå hur sajtvärdar beter sig…..är det olika regler för olika sajtvärdar?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Vanja
2015-11-13 12:07
#21

 Edit, tar ett steg tillbaka och andas :)

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Honestyisdead
2015-11-13 12:07
#22

#20 Nej det är inte olika regler och jag ser endast dig med en sådan signatur. Väldigt konstigt att du blev blockerad,  verkligen. Obehagligt hur en del inte kan hålla sig till sanning och agera vuxet.

vallhund
2015-11-13 13:23
#23

#22 Var har jag ljugit? Det är väldigt vuxet o moget av dig att stänga av mig från alla dina sajter, kan ha missat någon iofs, enda anledningen jag kan komma på är att vi vart oense på ett forum där vare sig du eller jag moddar o att du efter det gör ditt bästa för att göra livet surt för mig.

Vuxet o moget, eller? Eftersom du moddar här inne så utgår jag från att du tar bort det här inlägget också, precis som du gjort med flera av mina inlägg i tråden som inte bröt mot några regler.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
2015-11-13 13:28
#24

#3 Ännu en lögn. Ett av dina inlägg i tråden är borta, och det röstades bort.

Man blir blockerad på mina sajter när man missköter sig. Detta är du väl medveten om.

Det ser jag som motsatsen till omoget. 

Kommer nu låsa tråden. Ts har fått svar på sina frågor.

[Jimmy.L]
2015-11-13 13:31
#25

Hela grejen med signaturen påminner om ett barn som inte får sin vilja igenom. Visst korsade jag den gränsen med att kalla …… iFokus för ett dåligt smeknamn men insåg sen att det var fel och Vanja tog bort det och jag bad henne om ursäkt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: