Annons:
Etiketttips-information
Läst 945 ggr
Intrifast
2016-02-13 14:52

Byte display IPhone 6 plus

Jag har efter fallskada kommit i situation att jag måste byt display på min Iphone6 plus.

Har hört rykten som säger att man måste göra bytet på Apples EGNA butiker eftersom man annars vid en uppdatering kan komma i sitationen att IPhone lägger av. Är dt så?

Räcker det med att butiken använder Iphones egen refill, dvs Apple orignaldel vid bytet.

Annons:
[Jens]
2016-02-13 15:02
#1

Om din Iphone fortfarande har garanti kvar kan det vara bra att välja Apples reparationsservice, alternativt att gå till en annan firma som är auktoriserad av Apple. Annars kan du få problem senare om något annat fel uppstår som faller under garantin, eftersom skärmbyte bryter mot denna. Har du nära till en Apple-butik kan du kila dit och lämna in din telefon på lagning. Om telefonen i övrigt är i gott skick kostar det ca 1 200 kronor för Iphone 6. Om Apple anser att telefonen är värre skadad än att ett skärmbyte räcker kostar det ca 3500 kr för iPhone 6. Det här är problemet med denna metod, priset för skärmbyte är relativt billigt men du vet inte i förhand vad det faktiskt kommer kosta eftersom att bedömningen av om telefonen är i tillräckligt gott skick görs av Apple.

AnneN
2016-02-13 15:44
#2

Support iFokus är till för frågor gällande iFokus funktioner.

Denna fråga passar bättre inne på http://iphone.ifokus.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: