Annons:
Etikettinställningar
Läst 1693 ggr
Accalia
6/11/16, 9:03 AM

Följa trådar

Hej, finns det någon funktion så man kan följa trådar? För kommenterar man i en tråd så kommer den upp under "Mina inlägg" när något nytt skrivits, men kan man följa en tråd så den kommer upp där utan att man själv kommenterat något?

Annons:
Maria
6/11/16, 9:05 AM
#1

Du kan bokmärka tråden genom att klicka på bokmärk  ovanför.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Accalia
6/11/16, 9:11 AM
#2

Ja okej, de kan ju också funka, men då måste man klicka på "bokmärken" för att trådarna ska komma upp och lätt att man glömmer dem då, tänke mer om man kan få dem att hamna under "Mina inlägg" så man ser dem direkt man kommit in :)

Fridaaaa
6/11/16, 9:37 AM
#3

#2 Nej klickar man på bokmärk, så kommer tråden upp i "mina inlägg" när någon kommenterat där :) 

Är "bevaka" som de inte kommer dit

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
6/11/16, 10:27 AM
#4

Ja det är precis som Fridaaaa skriver.

Jag har bokmärkt en massa trådar som jag just bara vill läsa och så fort nån skrivit något nytt så hamnar det bland mina inlägg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Accalia
6/11/16, 11:02 AM
#5

#3 #4 jaha, jag tänkte att de skulle komma under "Bokmärken" till höger Men nu vet jag, tack så mycket :)

Fridaaaa
6/11/16, 11:48 AM
#6

#5 Bokmärke till höger? Jag har ingen sån lista till höger :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Amandla
6/11/16, 2:19 PM
#7

#6 Jo, om du tittar efter så ser du att ovanför de olika kategorierna så har du både  "mina inlägg" och "bokmärken".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fridaaaa
6/11/16, 2:22 PM
#8

#7 Nej jag har inte det.
Enda jag har till höger är "nya inlägg på ifokus", "mina inlägg" och "mina ifokussajter" på den raden.

Men till vänster på varje sajt finns det "Bokmärken".

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Amandla
6/11/16, 2:26 PM
#9

#8 Ja, ovanför kategorilistan som ligger till vänster.  Till höger ligger sajtlistan (bland annat).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fridaaaa
6/11/16, 2:29 PM
#10

#9 Precis, men #5 skrev höger, var det jag svarade på att det inte finns något där :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
6/11/16, 3:24 PM
#11

Hos mig ser det också ut som Frida säger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
6/11/16, 6:57 PM
#12

Jag brukar alltid välja "Bevaka" och sedan "Prenumerera på nya kommentarer på…". Då behöver jag inte själv kommentera något och jag får ett mail när det kommer ett nytt inlägg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Accalia
6/11/16, 7:58 PM
#13

Menade vänster, skrev fel :)

Annons:
Fridaaaa
6/11/16, 8:01 PM
#14

#13 👍🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Accalia
6/12/16, 7:36 PM
#15

Finns det något sätt man kan sluta följa trådar? Alltså om man kommenterat någonstans så vill man inte ha "notiser" därifrån längre, hur gör man då?

Maria
6/12/16, 9:27 PM
#16

#15 När tråden kommer upp under "mina inlägg" så gå till höger så kommer en liten röd text upp "ta bort" Klart😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
6/13/16, 12:28 PM
#17

#16 Hur gör man då om man av misstag råkat komma åt "ta bort"? Finns det något sätt att se vilka trådar man kommenterat i och få tillbaka dem under "mina inlägg"? (Det är inte alltid jag kommit ihåg att sätta bevakning på dem.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
6/13/16, 6:02 PM
#18

#17 Till vänster finns "mina inlägg" Där ser du dina inlägg på den sajt du är inne på.

kattöga
6/13/16, 10:50 PM
#19

#17 Antingen lägger du in en ny kommentar i tråden eller bokmärker tråden, då kommer den upp i Mina inlägg igen.

Och som Hera säger i #18 så kan du hitta tråden under Mina inlägg på respektive sajt om du inte minns vilken tråd det är.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
6/14/16, 12:56 PM
#20

#18 och #19 Tack. Då gäller det bara att försöka komma ihåg vilka sajter jag kommenterat på. 😃
Fast jag brukar oftast välja att prenumerera på nya inlägg, så då får jag ändå ett mail när det kommer in en ny kommentar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Accalia
6/14/16, 11:11 PM
#21

#16 jag använder iPad och det kommer inte upp en röd tex, finns funktionen bara på dator kanske?

Honestyisdead
6/14/16, 11:24 PM
#22

#21 Jag använder mobil och skrivbordsversionen och får upp det. Använder du skrivbordsversionen?

Accalia
6/15/16, 1:21 AM
#23

Skrivbords versionen?

annia1
6/17/16, 11:49 PM
#24

Accalia #23 jag antar hera menar vanliga versionen den som ser precis ut som på datorn. Den benämns lite olika när man pratar om mobiler/plattor, vanliga versionen, full version, skrivbordsversion även sett webbversion.

Läser jag det du skrivit här i tråden så där den vanliga versionen du använder. Om du håller ett finger på ett tomt utrymme vid rubriken så borde det komma upp ta bort till höger om den.

Om det inte gör det så måste du i din webbläsare klicka i inställningar visa skrivbordsversion, kan även heta skrivbords vy eller webversion. Sen bör det finnas även i ipaden.

Om du tittar i tråden ifokus via surfplattan så finns det om hur man gör i ett par olika webbläsare.

.

Honestyisdead
6/17/16, 11:50 PM
#25

#24 Tack :)

Accalia
6/18/16, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#24 jag är inne på full version, nu gjorde jag så att jag höll inne på ett tomt utrymme bredvid rubriken men det ser bara ut såhär..?

Accalia
6/18/16, 11:52 AM
#27

Förlåt om jag är lite trög haha men jag fattade inte vad du menade med att klicka i fullverision i min webbläsare..

Annons:
Honestyisdead
6/18/16, 12:06 PM
#28

Testa klicka bakom tråden du vill ha bort. Kommer det inte fram då måste du ändra version.

Accalia
6/18/16, 4:27 PM
#29

Bakom? Menar du på vänder sida om rubriken? För det var där jag tryckte, hur ändrar man version

annia1
6/18/16, 5:21 PM
#30

Accalia nu har inte jag ipad så jag vet inte hur den funkar. Men på min platta för att få nån sorts markering liknande som du har i bilden så måste jag komma åt nånting av texten i rubriken.

Du har rätt mycket tomt utrymme till höger om rubriken. Tryck i det vita området och se om du får fram nåt.

När det gäller ändra i webbläsaren så tråden jag länkade till i #24 inlägg 10 och inlägg 16 i den tråden finns det beskrivet.

.

Accalia
6/18/16, 8:16 PM
#31

#30 jag menade höger, lite dålig på höger och vänster märker jag haha, men tryckte där och det kom inte upp något..

Accalia
6/18/16, 8:22 PM
#32

Nu funkar det äntligen! Tack så mycket! Nu har jag smileys också👍

Honestyisdead
6/18/16, 8:24 PM
#33

#32 ✨

Upp till toppen
Annons: