Annons:
Etikettregler
Läst 1050 ggr
parsley
8/16/16, 11:04 AM

Bilder och citat

Jag har lagt ut ett antal bilder eller citat, inlägg av den här typen

http://textilhantverk.ifokus.se/discussions/57b2bb728e0e74464b00039f-vad-gor-den-som-handarbetar?discussions-1

på textilhantverk iFokus och skrivlust i fokus

Det är i allmänhet någon form av skämtbild eller citat av t ex en känd författare. I anslutning till bilden har jag lagt en länk till facebooksidan där jag hittat den.  Alla har inte facebook och kan därmed inte följa länken. 

Bryter detta mot upphovsrätten, så jag bör radera och gå igenom ett antal trådar tid tillbaka för att inte få problem.

Annons:
Maria
8/16/16, 1:08 PM
#1

Länka till sidan är OK men jag tror inte du får lägga ut bilden som du gör.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
8/16/16, 2:09 PM
#2

Eftersom du lägger ut någon annans bild är det ju inte tillåtet om du inte fått tillåtelse. Att man länkar hjälper inte om man saknar tillåtelse.

Länka utan bild går dock bra.

AnneN
8/16/16, 3:22 PM
#3

TS Även om man inte har ett facebookkonto så kan man se bilder, inlägg, mm som delats offentligt på Facebook.

Så har du inte tillstånd av upphovsrättsinnehavaren att kopiera/publicera bilden så är det tyvärr ett brott mot upphovsrättslagen, men det går utmärkt att länka till bilden utan att kopiera den.
Citat får man skriva, bara man uppger källa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

parsley
8/16/16, 3:48 PM
#4

Jag har raderat de trådar där bilder förekommer nu. Tycker inte det känns så meningsfullt att länka till en trevlig bild på facebook.

Honestyisdead
8/16/16, 3:54 PM
#5

Lägg ut citat och lägg till egna bilder då.

Shailina
8/16/16, 7:19 PM
#6

det är inte så svårt att skapa egna bilder med citater. Fota nånting snyggt med mobilen eller ett kamera, använd Paint på datorn att lägga text på bilden, och vipps har du skapat presis samma sak som du hittar överallt, med fulla rättigheter till dig själv.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Upp till toppen
Annons: