Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1037 ggr
Surpan
2016-11-25 08:09

Hoppar över bokstäver

Jag har haft detta problem ända sedan jag blev medlem på iFokus. När jag skriver kommentarer så hoppas bokstäver över. Alltså de kommer inte med i texten. Det blir så ofta och oavsett vilken dator jag använder. Det gäller endast iFokus, jag har aldrig haft det problemet någon annanstans.

Det är väldigt frustrerande, och gör att jag drar mig från att skriva långa kommentarer på datorn.

Är det ett vanligt problem?

/Surpan

Annons:
Uppkatten
2016-11-25 08:16
#1

Det händer då och då för mig. Inte särskilt ofta, men de dagarna blir man bara galen på iFokus. Vad man kan göra är att skriva sin text i t ex Word och sedan kopiera in den på iFokus. Det brukar fungera.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
2016-11-25 08:18
#2

Har också alltid haft samma problem på iFokus. Vissa dagar är det helt hopplöst. Andra dagar märks det knappt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Nomen Nescio]
2016-11-25 08:33
#3

Har samma problem och trott att det är jag själv som slarvat eller att tangentbordet börjat ge upp…

Sommarek
2016-11-25 09:18
#4

Japp, samma här. Ibland är det även som att skrivande blir "försenat", dvs att jag skriver och så går det någon sekund innan ordet dyker upp  i kommentarsfältet. Dessa två brukar hänga ihop för min del.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

DesK
2016-11-25 09:45
#5

Har råkat ut för detta då och då, men jag har trott att det är min uppkoppling som är seg. Att skriva i ett program som word och sedan lägga upp det här, kan bli väldigt knepigt, bättre är att använda en enkel text editor som t ex note pad. Detta därför att program som word lägger till en massa extra skräpkod.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Surpan
2016-11-25 12:26
#6

Det driver mig till vansinnig. Men Eftersom det vart så i flera år så antar jag att det inte går att göra någonting åt det.

Synd, för jag skulle vilja vara mer aktiv och skriva mer på datorn, men vissa dagar har jag bara inte det tålamodet.

/Surpan

Annons:
Honestyisdead
2016-11-25 17:03
#7

#6 Om killarna inte får veta att något är fel kan de ju självklart inte göra något åt det. Ligger det på iFokus gör dom självklart vad dom kan.

DesK
2016-11-25 18:17
#8

Vill tillägga till det jag sa tidigare, att för min del har problemet alltid löst sig, efter att jag har gjort en norsk reset på rotern, dvs brutit strömmen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TatsuOni
2016-11-25 18:19
#9

Det här händer mig på alla sidor om mitt internet har en "seg dag". Inte specifikt på iFokus, utan som sagt så beror det i mitt fall på mitt internet. Däremot så kan iFokus sega ner internet lite extra ibland. Antar att det beror på annonser.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

TjockaBerta
2016-11-26 12:10
#10

I ibland kan jag inte skriva alls dvs. det blir inga bokstäver utan skrivrutan är helt tom. Dessutom, markören hoppar till mitten av meningen när jag raderar. När det börjar tokstrula är det bara att ge upp.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: