Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1497 ggr
[Carpinus]1
3/14/17, 2:59 PM

Firefox: "osäker inloggning"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vid inloggningsförsök  från Firefox får man upp varning om "ej säker inloggning". Finns det någon känd anledning?

Annons:
Niklas
3/14/17, 3:27 PM
#1

Vad står under "Läs mer"?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tant Grön
3/14/17, 3:35 PM
#2

Så får jag också på hemdatorn. Provade med  I explorer men det var samma med den. Något virus?

[Carpinus]1
3/14/17, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Där finns en upplysning om hur man undersöker om websidan är säker. Följer man den så får man upp nedanstående information.

Niklas
3/14/17, 4:38 PM
#4

Jag tolkar det som att de tycker att problemet är att iFokus inte har krypterat all trafik. Så är det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Carpinus]1
3/14/17, 4:48 PM
#5

#4 Okej - fast jag har loggat in på iFokus i flera år med Firefox (som nu inte är mitt förstaval längre) utan att ha fått upp den varningen.  Själva varningsfunktionen är inte ny på Firefox så man tycker ju att den i så fall skulle ha reagerat tidigare…)

Tack för svar!

Taggeman
3/14/17, 4:57 PM
#6

Den här varningstexten började man få upp för ca en vecka sen.
Använder Firefox.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
[Carpinus]1
3/14/17, 5:03 PM
#7

#2 och #6 Tack! Skönt att se att fler råkat ut för samma sak!

Tant Grön
3/15/17, 8:16 AM
#8

Vågar inte logga in på iFokus på hemdatorn för det står att andra eventuellt kan se mitt lösenord. 😮

Spectabile
3/15/17, 3:30 PM
#9

Att den där rutan kommer upp när man loggar in med Firefox beror på att Firefox 52 släpptes för någon vecka sen för att öka säkerheten. Det gäller alla sidor som inte har https i början. Så det är lugnt, det är bara att surfa på som vanligt på iFokus 🙂

TatsuOni
3/17/17, 9:03 AM
#10

Jag får upp det meddelandet på flera sidor, men det är inte farligare än det var att logga in för två veckor sedan. Det är bara Firefox som har bestämt sig för att varna efter senaste uppdateringen.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

leemland
5/22/17, 7:02 PM
#11

Istället för att göra ett nytt inlägg om samma problem lyfter jag fram detta istället. 

Jag har nu stött på detta "problemet" lite mer än en vecka. Det händer både när jag skriver mitt användarnamn och lösen.(texten är i rött)  Detta har aldrig hänt förr. Jag har rensat internetthistoriken och använt ccleaner. Använder Chrome. 

Vad kan jag göra för att slippa denna varningen?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Niklas
5/22/17, 9:33 PM
#12

Det är svårt att säga. Har Chrome uppdaterats i samband med att problemet dök upp?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

leemland
5/23/17, 3:33 PM
#13

#12 Nej , inte vad jag vet iaf .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Niklas
5/24/17, 2:38 PM
#14

Och det står att anslutningen inte är säker?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

leemland
5/24/17, 8:03 PM
#15

Osäker inloggning står det under  rutorna när man skriver in användarnamn och lösenord.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Draken
5/25/17, 7:17 AM
#16

Jag har Firefox som förstahandsval på hemdatorn, har haft i ett par år men jag har inga problem med varningstexten att det skal vara en osäker inloggning.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Niklas
5/26/17, 1:08 PM
#17

#15: Konstigt, det kan jag inte förklara.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

leemland
5/26/17, 6:10 PM
#18

#17 Okej. Jag får testa rensa igen och se om något händer då 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: