Annons:
Etiketttips-information
Läst 879 ggr
InkedUp
9/6/17, 11:01 AM

Bilder visas som liggandes

När jag lägger upp bilder (som nu senast) så blir den liggandes istället för stående, trots att bilden är tagen stående och på andra sajter jag lagt upp den på så är den ståendes, precis som den ska vara. Vad beror detta på?

Mvh

Annons:
Ghosthunter
9/6/17, 11:02 AM
#1

Väldigt bra fråga. Jag har samma problem!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

InkedUp
9/6/17, 11:05 AM
#2

#1 

Ja det är störigt att dom lägger sig ner, enda "svaret" jag fått från en "värd" var att bilden är tagen liggandes, men det är dom inte, så ska bli intressant om nån support kan ge oss ett bra svar :)

Fridaaaa
9/6/17, 11:11 AM
#3

iFokus vänder inte på  bilderna.
Är som den värden sa att det är taget liggandes, är enda förklaringen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Taggeman
9/6/17, 11:31 AM
#4

Lägger man upp bilder från mobilen blir dom liggandes. Man får beskära bilden lite så blir den rätt.
En gammal tråd om problemet. http://support.ifokus.se/discussions/536337248e0e741cea001460-felvanda-bilder#10

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

InkedUp
9/6/17, 12:49 PM
#5

#3 nej den är INTE tagen liggandes, tror jag har koll på det eftersom jag sitter med bilden, och den är uppladdad från datorn. Mvh

Ulla
9/6/17, 1:10 PM
#6

Om du håller kameran "liggande" så att du har avtryckaren till höger, så blir bilden rättvänd. Annars blir den felvänd. Det är inte iFokus som vänder bilden så att den blir fel, utan den visas med den information som finns i bilden.
Däremot vänder de inte automatiskt bilden så att motivet ser rättvänt ut, som andra större sajter gör, tex facebook.

En lustig sak som jag märkt, men inte kollat om det alltid är så: I min ipad visas mobilbilder ibland rättvända, medan de i datorn ser felvända ut. Kan det ha att göra med att vissa bilder är tagna med iphone och att det är de som visas rätt i paddan? Någon annan som noterat samma sak?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Fridaaaa
9/6/17, 1:21 PM
#7

#5 Dock vänder inte iFokus det oavsett :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
9/6/17, 1:45 PM
#8

#5 Som jag så vänder iFokus inte bilder. Bilden visas så som den är tagen.

Andra sidor på nätet vänder oftast bilder automatiskt.

iFokus har inte gjort något fel. Det handlar om hur bilden är tagen. Vilket jag talade om för dig innan.

Honestyisdead
9/6/17, 1:47 PM
#9

#4 Det här inte något med att man laddar upp från mobil att göra. Det gör jag alltid och får rättvända bilder. 

Det har med hur man håller kameran att göra. Inte enheten.

InkedUp
9/6/17, 4:18 PM
#10

jaja skitsamma, den får vara liggandes :) Men den är faktiskt tagen "normalt" eller "stående" eller vad man än vill kalla det, inte hela världen att den blev liggandes här :) 

Mvh

Maria
9/6/17, 4:37 PM
#11

Normalt på en mobil är att ta liggande med fotoknappen till höger om jag inte har fel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
9/6/17, 5:19 PM
#12

#11Ja.

Carmarino
9/6/17, 6:20 PM
#13

#11 De flesta verkar dock tro att normalt på en mobil är att fota eller filma med mobilen stående. Förmodligen är det därför det blir så många bilder på "fel håll".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ghosthunter
9/6/17, 7:17 PM
#14

Det finns funktioner i olika program och internetsajter där man kan vända på bilder som man vill. Det kanske vore en bra lösning för iFokus?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: