Annons:
Etikettstarta-sajt
Läst 1646 ggr
[Memento Mori]
2013-08-15 09:52

Intressekoll: Social fobi iFokus

Jag har under en tid nu funderat på att ta över värdinneskapet på sajten Social fobi men innan jag skickar in en intresseanmälan till killarna på iFokus så tänkte jag skapa en intressekoll över vad ni andra tycker.

Vad jag bla. hade tänkt göra är att öppna upp för mer allmänna diskussioner så det inte är fullt lika fokuserat på om fobin utan även en plats där de som har sf kan prata om vardagliga ämnen.
Dels för att helt enkelt kunna umgås med andra som har liknande erfarenheter och även att fler är aktivt inne på sajten och kan hjälpa de som behöver hjälp och stöd.   

Så finns det intresse för en aktivare Social fobi iFokus?
Skriv gärna en kommentar också om varför ni tycker så.

Annons:
Maria
2013-08-15 14:06
#1

Själv har jag ingen social fobi men jag svarade JA.

Kan tänka mig att ett sådant forum vore guld värt för många med just social fobi. Att kunna "umgås" prata med likasinnade och ändå sitta bakom sin skärm och byta tankar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[VSK]
2013-08-15 14:09
#2

Har inte heller social fobi men svarade oxå ja. Detta för att jag vill lära mig mer om det.

[Memento Mori]
2013-08-15 14:13
#3

#2 Sajten finns redan, den saknar bara aktiv Sajtvärd så är just nu väldigt oaktivt. 🙂
Men det finns en hel del givande artiklar om du är intresserad.

Pelle Långlös
2013-08-15 16:25
#4

Jag var Medarbetare när den startades men det var redan då svårt att få tag på människor som ville skriva där inne. Det kändes som om det bara var jag och sajtvärden som skrev där inne.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Memento Mori]
2013-08-15 17:05
#5

#4 Nu har jag ärligt talat inte läst igenom allt på SF så du får gärna rätta mig om jag har helt fel, men jag tycker det verkar vara väldigt mycket om just sociala fobin/behandlingar och inte så mycket "off topic". 

Vad jag tänkte göra med sajten är att utöka de allmänna diskussionerna så det blir mer en sajt för oss med SF att prata om allt mellan himmel och jord (tex. som tonåringar och barnens iFokus). Men självklart ha kvar alla artiklar och även skapa nya som är riktade mot just social fobi. 

Jag kan ibland känna av min fobi och har även hört om andra som gör det även om man är anonym på internet så jag uppskattar forum där man vet att de flesta andra har samma "svårigheter" men ändå inte nödvändigtvis pratar om enbart fobin i sig.

annia1
2013-08-15 20:03
#6

Memento Mori om du blir värd på sajten så tror jag inte det är några problem att även ha allmäna trådar. Det blir ju upp till dig som värd. Jag tror inte heller iFokus har nåt emot det.

När det gäller intressekoll så tror jag även att du ska lägga en tråd på social fobi om det för det är ju ändå den sajten och de medlemmar det gäller om dom är intresserade. En stor brasklapp dock. Sajten har ju inte varit så där jätteaktiv så det kanske inte blir så många som svarar.

.

Annons:
[Memento Mori]
2013-08-15 20:26
#7

#6 Bra idé, tack. 🌺

Honestyisdead
2013-08-17 11:00
#8

Jag tror en sajt om fobier skulle vara lättare att hålla igång.

[Mustangcab]
2013-08-17 17:30
#9

Om det gäller andra fobier så blir det genast intressantare, åtminstone för mig.

[Memento Mori]
2013-08-18 00:13
#10

#8 & #9 Ptjaa.. Det har ni säkert rätt i men har som sagt inte tänkt starta en ny utan "bara" ta över den gamla. Dessutom som jag sa i #5 så har jag tänkt göra om den så att den inte är lika hårt fokuserad på fobin i sig utan även skapa en plats där vi med SF kan prata om alldagliga saker med andra som har SF.
Utöver det så har jag egentligen ingen annan fobi så har inte riktigt intresse för det, tyvärr. 

Tänkte även säga att jag har skickat in en intresseanmälan till grabbarna på i fokus så vi får se vad de tycker. 🌺

vallhund
2013-08-18 10:58
#11

Håller med om att det borde vara en sajt om fobier, inte specificerat till enbart sociala sådana.

Fobier av allehanda slag har liknande bakgrund/orsaker. De leder ofta till inskränkningar i livet, som påverkar hela individens existens o därmed relationer till andra.

Som det är nu så dyker dessa frågor upp på diverse sajter här, t ex psykologi, relationer, ångestsjukdomar, tonåringar, bokstavsfolket osv. Samlad kunskap o erfarenhet torde vara bättre för de som frågar.

Allt för snäva sajter har en tendens att väldigt fort bli väldigt inaktiva o överges av sajtvärdar, medisar o skribenter. Vi ser det relativt ofta på diverse djur o hundfora.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Andina
2013-08-18 11:13
#12

Det finns en påbörjad sajt som handlar om fobier rent allmänt - men som inte tycks ha färdigställts eller kommit igång… Fobier.ifokus

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Honestyisdead
2013-08-18 11:13
#13

#10 Sajter har ibland ändrat namn och inriktning.
Men det är upp till dig. Jag tror tyvärr det är för snävt för att kunna bli ett aktivt forum med bara social fobi.

Annons:
[Memento Mori]
2013-08-18 11:44
#14

#11 Återigen så hoppas jag på att få ta över SF sajten som redan existerar och inte skapa en ny. Finns en hel del välarbetade artiklar där redan och just social fobi räknas ändå som folksjukdom. 

Skulle väl i för sig kunna skapa en underkategori om andra fobier och sprida info om den delen på de sajter som du nämner. 

Kan även kolla med killarna om det är möjligt att döpa om sajten till tex. "Social fobi & andra fobier". För större vikt på SF vill och tänker jag ändå ha kvar. Om jag nu skulle bli värd, såklart.  

#12 Intressant, fast artiklarna verkar vara från 2012 så kanske nedlagt projekt? 

Hera, du som redan är Sajtvärd, tror du det skulle vara möjligt att slå ihop de två sajterna? Alltså flytta över artiklar osv? 

Vill bara vara tydlig och säga att jag inte fått något svar av iFokuskillarna än. (Kan det här räknas som att sprida info om en ickelanserad sajt?  Kan någon vänlig själ ta bort det då?Tyst)

Honestyisdead
2013-08-18 11:56
#15

#14 Vet att flugfiske blev fiske. Men allt fick göras manuellt tyvärr. Så det är ett stort jobb att flytta över saker.

Det blir bara reklam för olanserad sajt om du får ett beslut och talar om detta.

[Moa-]
2013-08-18 11:57
#16

Memento Mori; nej, att flytta artiklar och trådar måste göras manuellt, så det svar jag fått är att det som regel ej är praktiskt genomförbart att slå ihop sajter.

[Memento Mori]
2013-08-18 12:02
#17

#15 Fast det verkar som om fobier inte blivit lanserad då den har så få trådar så blir väl inte allt för mycket jobb med det. Skickar ett till mail till dom kollar det också. 

Bra då är det lugnt. 🙂

[Memento Mori]
2013-08-18 12:04
#18

#16 Ah, missade dit svar. Men kan åtminstone fråga killarna vad de tycker.

[OneCrazyCatLady]
2013-08-18 12:09
#19

Jag skulle gärna se en sajt om fobier, och även om det bara blir social fobi så hjälper jag gärna till att försöka göra den mer aktiv. 🙂Lider sen många år tillbaka av just social fobi.

[Moa-]
2013-08-18 12:19
#20

Absolut, fråga kan man alltid göra. =)

Annons:
Emo
2013-08-18 13:10
#21

Kanske för enkel lösning. 😃

Sätt parentes om social:   (social) fobi i Fokus och låt andra med fobi utveckla de delarna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Memento Mori]
2013-08-18 19:39
#22

#21 Just nu funderar jag snarare i banorna "Social & specifik fobi i Fokus". Blir nog minst "klottrigt" webbadress.

Sen får jag helt enkelt söka med ljus och lykta efter någon eller några passande Medarbetare som har en eller flera av de specifika fobierna men vet inte riktigt hur mycket tid jag ska lägga ner på det innan jag fått klartecken från i Fokus. 😉

Upp till toppen
Annons: