Annons:
Etiketttips-information
Läst 1861 ggr
Niklas
8/27/20, 7:37 AM

Det närmar sig stor uppgradering av iFokus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om drygt en vecka, natten mellan fredag den 4:e september och lördag den 5:e, planerar vi att inleda uppgradering till nya iFokus-plattformen. Vi räknar med att det tar ett till två dygn. Under tiden kommer vi att stänga iFokus. Ni får gärna hålla tummarna när det är dags. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Loris M
8/27/20, 7:40 AM
#1

Håller tummarna! 👍 Lycka till! 🌺

Carmarino
8/27/20, 2:48 PM
#2

Hittar inte länken till sidan där formateringarna i den nya miljön finns. Skulle behöva skriva ut en kopia för jag kommer inte ihåg alla koderna man behöver kunna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
8/27/20, 11:31 PM
#3

Niklas saker som är borta. Kommer de tillbaka eller kommer de vara borta. 

Som tex. Bevakningslistan. Man hittar inte längre sina mailbevakningar på iFokus.
Mina inlägg. I nuvarande iFokus så finns det en lista på min sida med de senaste 25 trådarna. Sen finns det en kategorie på varje sajt där man kan hitta sina inlägg. I nya hittar jag inget av det.
Mina bokmärken. I nuvarande finns det en kategori på varje sajt. I nya är det borta.
Guldmynten/insider. I nuvarande kan man samla Guldmynt och på det viset köpa Insider. I nya hittar jag inte guldmynten och  inte heller möjligheten att köpa Insider
Hur blir man då Insider i nya. Är det nåt som tas bort från medlemmar. I så fall innebär det att man inte kan anmäla inlägg.

Sen när det gäller andra medlemmar så ser man ingen information på deras sida. Vare sig deras inlägg eller när dom regga sig.
Däremot så ser man vilka sajter de är medlemmar på och det gäller då inte bara sajter som ligger ute i listan nertill utan även de som ligger på sidan av tex på fria och/eller som är sk dolda.

Sen när det gäller sajter nere i sajtlistan. I nya som det är nu i testversionen i alla fall så ser man alla sajter som finns på iFokus i sajtlistan.  Alltså även lyfta, föreningssajter, sajter som ni stängt,  olanserade sajter och även sett att det finns vissa  dolda, men verkar inte som alla dolda är med.  Dock osäker på om det finns nån  från fria finns med i listan.

.

Amandla
8/28/20, 9:50 AM
#4

#3 Syns det vilka dolda sajter någon är med på?? INTE bra 😮


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Niklas
8/28/20, 3:02 PM
#5

#2: Det finns fler olika.

http://support.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/4091/lar-dig-formatera-inlagg-pa-2-minuter

Men oroa dig inte för det. Det löser sig när det nya är på plats. Du har gott om tid att lära dig.

#3: Det beror på. Anteckningsblocket, länksidorna och gästböckerna kommer inte att finnas kvar.

Bevakningarna ligger under sajter i dina personliga inställningar.

Mina inlägg finns inte nu. Jag tror att vi så småningom kommer att bygga en annan funktion där man kan se ungefär samma information.

Bokmärken ersätts av bevakningarna av inlägg. Det är inte exakt samma funktion men vanliga bokmärken finns i alla webbläsare.

Guldmynt kommer inte att finnas kvar och Insider kommer man inte att kunna köpa. Däremot får man Insider med hjälp av aktivitet, så som i dagsläget. Anmälan av inlägg blir därmed likadan som nu. Själva modereringssystemet är däremot ändrat så att det blir enklare för värdar och Medarbetare att administrera.

Medlemssidorna ska vi lägga till mer information på så småningom.

Det är inte mening att samtliga sajter ska visas i listan nertill. Det ska vara officiella sajter som nu. Samma för sajtlistan på personliga sidorna.

Tack för synpunkterna och felrapporterna!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
8/28/20, 4:12 PM
#6

#5 Den länken går till en sida med rubriken "21,3 miljoner till en V75-vinnare". Kan inte se att det står något om hur man formaterar ett inlägg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
8/28/20, 4:25 PM
#7

#6: Det var märkligt. Jag ska se vad det beror på.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
8/28/20, 4:33 PM
#8

#7 Tack.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
8/28/20, 5:02 PM
#9

Om du vill skriva fetstil skriver du två asterisker **där du vill att fetstilen ska börja. När du vill att det fetstilta avsnittet ska sluta skriver du två asterisker igen**. När du publicerar inlägget kommer den asterisk-omgivna texten att konverteras till fetstil.

Kursiv stil fungerar likadant, men du skriver en asterisk *där det ska börja och en till* där det ska sluta.

# Starta stora rubriker med en ”brädhög” och ett mellanslag

## Använd två brädhögar för en mindre rubrik

Länkar kan du som vanligt klistra in där du vill ha dem: www.ifokus.se. De blir klickbara när du publicerar inlägget. 

Vill du göra vanlig text till en länk omger du den med hakeparenteser [och klistrar in länkadressen direkt efter inom vanliga parenteser](https://hemmet.ifokus.se).

Om du har glömt det mesta av det jag skrev ovan, men kommer ihåg att asterisker **gjorde något med texten** har du lärt dig det viktigaste. 

Tänk på att det alltid fungerar att bara skriva utan att tänka på någon formatering. Då blir webbadresser klickbara och resten av texten oformaterad. 😉


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
8/28/20, 5:03 PM
#10

Såg att avatarerna i den nya plattformen blir runda och mycket mindre, vilket innebär att de yttersta delarna av avataren försvinner. Det verkar inte heller gå att påverka själv vilken del av bilden som ska synas.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
8/28/20, 8:50 PM
#11

#5. Jag gillar inte att mina favoriter syns i inlägget under "Konstig bild" i den länken. Inget hemligt direkt, bara principen att folk skall se det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
8/28/20, 9:13 PM
#12

Niklas #5 när det gäller bokmärken. Jag vet att man kan bokmärka i webläsaren, men det är ju inte samma sak.

När det gäller bevakningar. Jag hittar inte det du skriver. Går jag in på bevakningar idag så ser jag alla trådar jag har på bevakning och får hem mail på  och där kan jag välja att ta bort dom om jag vill. I nya hittar jag inte den listan. 

Så frågan är om du ens vet vilken lista jag pratar om.

.

annia1
8/28/20, 9:23 PM
#13

Tarotstollan #11 Är osäker på vad du menar. Är det bilden i tråden konstig bild så är det du som tagit en skärmdump på din dator (i juni) och sen lagt in bilden, så iFokus har inget att göra med vad som syns.

Det man får göra är att beskära bilder (i ett bildprogram tex paint duger bra) så man tar bort sånt som man inte vill synas innan man laddar upp bilden.

.

Annons:
Tarotstollan
8/28/20, 9:27 PM
#14

Ok, inget jag kan göra åt då. Tack för svar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
8/28/20, 10:39 PM
#15

Tarotstollan #14 inte idag, om inte nån ansvarig tar bort bilden. 

Det du kan tänka på för framtiden är att beskära bilder innan du laddar upp dom här.  Så det bara blir det du vill ha med.

I alla datorer brukar det finnas ett inbyggt bildprogram och det brukar ha de enklaste verktygen som tex att man kan göra bilder ljusare eller tex beskära. Så kika på din dator du bör ha ett.

.

annia1
8/28/20, 10:52 PM
#16

Niklas jag hittar inte heller hur man gör för att få mail på nystartade trådar från  olika sajter. För det kan väl inte vara så att man måste lägga till massa sajter som favorit för att få mail.

Jag hittar inte heller hur man ska kunna få mail på kommentarer. När jag klickar på hantera så kommer det upp bevaka. Och det kommer då upp en liten ruta som säger att det kommer dyka upp i mitt flöde när det skrivs nästa gång.

.

Niklas
8/29/20, 10:10 AM
#17

#10: Det ska vara mitten av bilden som klipps ut. Kvadratiska bilder brukar bli bra. #11: Menar du din bild i trådstarten? I så fall kan jag ta bort den diskussionen. Den diskussionen är ändå inaktuell i nya plattformen. #12: Det är möjligt att jag inte förstår vilken lista du pratar om. Jag tänker på den under Inställningar > Bevakningar där sajter visas överst och inlägg nederst. Jag testade just och ser att diskussioner inte hamnar där jag trodde. Jag ska ta reda på var de finns. #16: Du menar mejl om kommande nya diskussioner? Det använder man sajtbevakningen till i nya iFokus. Bevakning av trådar är inte helt klar när det gäller aviseringarna. Vår tanke är att man ska kunna välja på alla bevakningar om man vill ha dem via mejl, flödet, notis eller alla tre. På samma sätt som för favoritsajterna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
8/29/20, 10:15 AM
#18

#5 Har du hittat rätt länk än?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
8/29/20, 10:20 AM
#19

#18: Nej, inlägget tycks ha försvunnit i samband med någon uppdatering. #9 innehåller i stort sett samma information.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
8/29/20, 10:22 AM
#20

#19 Den missade jag. Vi skrev nästan samtidigt så ditt inlägg syntes inte när jag började skriva mitt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
8/29/20, 11:11 AM
#21

Aha, jag förstår. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
8/29/20, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Niklas #17 det verkar som vi pratar om samma lista. 

Du hittar inte diskussioner, men jag hittar inte heller sajterna hur jag än letar.  Enda sajten jag hittar är den som jag har som favorit och den har jag inte ens på bevakning. 

Om du hittar sajterna (där du beskrivit) kanske det beror på att du har samma sajter på mailbevakning som du har som favoriter. 

Du skriver att man ska använda sajtbevakning för nystartade trådar. Men vart hittar jag det. 

Lägger in en bild som visar vad jag ser i en tråd och listen upptill. Jag ser hantera (1) när jag klickar på den så får jag upp en liten ruta där det står bevaka (2). När jag klickar på det så får jag upp att det kommer dyka upp i flödet. (3) 

Den där bevaka jag får upp ser ut att fungera som bokmärke.

Så jag hittar inte vart dom är och  ingenting om att hur jag ska kunna få mail vare sig på nystartade trådar eller kommentarer.

.

Taggeman
8/29/20, 2:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Finns det någon möjlighet att få bilden större i den Nya!
Som det är nu så klickar man på bilden får man upp en stor bild
och klick nr 2 på bilden så blir den jättestor.
Vi som håller på med foto gillar den här funktionen när man ska visa bilder för varandra.
Skickar med ett klickobjekt för att visa.
Blåvinge hona.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Niklas
8/29/20, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#22: Nu finns listan med bevakade trådar under Inställningar > Mina bevakningar.

”Mina sajter” under ”Inställningar” är dina favoritsajter och alla dina favoriters nya inlägg hamnar i ditt flöde.  Jag var slarvig när jag uttryckte det som sajtbevakningar. För mig är det mer det än att vara medlem som funktionen används till. Se bifogad bild. Favorit och sajtbevakning är samma sak i nya plattformen. För diskussionsbevakningarna är vi inte färdiga med delen där man väljer hur man vill ha dem. Tror det blir i flödet per automatik just nu.

#23: Vi är inte färdiga med den funktionen än. Jag håller med om att det är väldigt användbart att kunna se högupplösta bilder.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annia1
8/29/20, 4:25 PM
#25

Niklas #24 nu får vi se om jag fattar dig rätt. 

För att få mail på nystartade trådar från olika sajter så måste jag lägga till dom som favorit. Och om jag tar bort dom som favorit så slutar jag få mail.

Så om man inte vill ha en lång favoritlista så kan man inte heller få mail på nystartade trådar.

När det gäller kommentarer, som nu verkar finnas under mina bevakningar. Först, det verkar som det är begränsat till att se enbart 20 trådar. Jag har många fler än så. Dom är inte heller klickbara.

Sen verkar det som det läggs till där trådar som jag skrivit i, men som jag  valt att inte ha på bevakning. 

En tråd är jag lite osäker på om jag klickat på bevaka inne på nya för det är enda sättet som den kan ha hamnat där. 

Så fast jag väljer att inte ha mailbevakning på vissa så verkar det som jag kommer få mail på dom i alla fall.

.

Carmarino
8/29/20, 5:24 PM
#26

Testade att skriva ett inlägg på testsajten där jag använde både länkad text och en vanlig länk. I bägge fallen fick jag upp en extra flik som börjar med adressen

http://api.ifokus.digitalthjarta.se/api/v1/links/redir?siteId=1840&url=

Sedan följde respektive URL på sidorna jag länkade till. Texten på sidorna var samma:

{"error":"permission denied for table links"}

Vet inte om jag gjort fel, men i den länkade texten skrev jag exakt så som står i informationen i rutan och den andra länken klistrade jag bara in med copy/paste.

(Sidorna jag länkade till öppnades alltså i varsin flik, men jag fick en extra flik för varje.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/29/20, 5:28 PM
#27

En annan sak som jag upptäckte är att om jag klickar på prickarna "Visa meny", vid ett inlägg i listan över senaste inläggen, och sedan på knappen för Inställningar, så händer ingenting. Det är tydligen ingen länk utan bara en bild. Knappen Ta bort fungerar däremot.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
8/29/20, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Finns det någon logik i hur inläggen visas i listan till vänster? Så här ser det ut i testmiljön. Som synes är det många äldre inlägg som ligger överst i listan, medan de nyaste inläggen hamnar längre ner. De verkar inte ligga i någon som helst ordning när det gäller datum. 

Det testinlägg jag gjorde för en stund sedan hamnar någonstans i mitten av listan, vilket gör att man inte lägger märke till det lika lätt som om det hade legat överst i listan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/29/20, 6:31 PM
#29

Om jag går in på testsajten på mobilen så hamnar jag på löpsedeln, men på datorn verkar det inte fungera. Även om jag trycker "Hem" så hamnar jag i ett inlägg med en undersökning från 2016.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/29/20, 6:32 PM
#30

#27 Såg nu att även om inlägget försvinner från listan när jag väljer "Ta bort" så är det tillbaka igen nästa gång jag går in på sajten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
8/29/20, 8:59 PM
#31

#17.   Svar på diskussion tråd #11.  Ja tack om du hinner!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
8/29/20, 9:57 PM
#32

Carmarino #28 det där kan nog jag svara på. Om du använder datorn och går in på julen och sen klickar på kategorin längst upp "aktuellt" där finns dom trådarna. 

De med röd plupp är så kallade nålade trådar. Det är alltså nåt som ansvariga anser vara viktiga trådar.  Och som bör läsas av alla medlemmar eller åtminstone är det så det varit tänkt med den röda pluppen att medlemmar ska uppmärksammas på just dom trådarna.

I en tidigare version av iFokus så såg det ut så där att de med röd plupp låg fast längst upp oavsett när dom var skrivna. Men då vissa sajter hade många så valde iFokus att göra en specifik kategori för dom för på det viset så skulle medlemmar se de nyaste trådarna. Och de med röd plupp skulle då bli mer likt vanliga trådar, men med markering.

Tittar jag in på julen så har ni 15  trådar liggande i kategorin aktuellt. Tycker du verkligen att alla de trådarna är så speciella att de måste ha en extra markering vid sig. 

Om det är så att du och Medarbetare vill visa att det är nåt speciellt så kan ni istället använda den gröna pluppen den som visar att värd/medarbetare har skrivit. Kommer dock inte ihåg vad den pluppen heter i hanteringen.  Eller om ni vill fortsätta använda den röda se till att ta bort markeringen när tråden inte längre är aktuell.

Vet inte hur det blir i nya, om det blir (som det var tidigare) så att de ligger fast längst upp hela tiden eller om det blir som idag att de blir som vanliga trådar när  de blivit lästa.

Sen vet jag inte hur det blir i nya. Mobilversionen ska försvinna om jag förstår det rätt och då ska det inte spela nån. Men som det är idag, de trådar som har röd plupp syns inte i mobilversionen.

Om jag var i ditt ställe så skulle jag ta den här veckan och rensa i den kategorin. Du får ju gå in i varje tråd och ta bort markeringen.  Och sen använda röda plupp markering,  aktuellt (om det nu heter så i nya) sparsamt.

.

annia1
8/29/20, 11:33 PM
#33

Carmarino #28 jag var in på julen och provade. Och på det stora hela verkar det som trådarna släpps loss när dom blivit lästa. Jag säger på det stora för just nu är det vissa problem som jag tar i ett till niklas.

Men jag föreslår i alla fall att du går igenom dom och tar bort markeringen för mig personligen så ser inte jag nån anledning att ha dom som viktiga.

.

annia1
8/29/20, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Niklas som du ser så undrade carmarino om nålade trådar. 

Det finns problem med dom. Vissa trådar försvann direkt jag öppnat och läst dom. Men andra förblev fetmarkerade tills jag tryckte på F5 och uppdaterade sidan den vägen då försvann dom. Så det verkar finnas nåt sorts chachproblem. Vet inte om det kan finnas även på vanliga trådar för det har jag inte provat.

Men det finns två trådar där som inte försvinner hur mycket jag än försöker och det är praliner och julsånger vilka är din favoriter. Nu vet jag inte om det spelar roll, men praliner är en artikel och julsånger är en topplista. Det är det som jag ser är skillnad mot de andra. 

Lägger in en bild som visar vilka två jag inte får bort.

.

Annons:
Taggeman
8/30/20, 11:13 AM
#35

Om man skriver något o vill skicka med en emoji går det på Nya i datorn? 🙂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
8/30/20, 11:13 AM
#36

Tack för info Annia. Det stämmer som du säger. Har inte ägnat de nålade inläggen någon större tanke eftersom de har legat "gömda" under Aktuellt. Ska fixa dem innan uppdateringen.

Dock verkar inte dina ändringar ha slagit igenom när jag går in och kollar på sidan. De är fortfarande nålade tills jag tar bort bocken i dem.

Däremot försvann både Praliner och Julsånger när jag bockade ur Nålat. Har bockat ur den på alla de nålade inläggen och alla försvann när jag gjort det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/30/20, 11:29 AM
#37

#35 Ja, men du får använda dig av Windowstangenten + . (punkt) för att få upp vilka emojis som finns. 🙂

De ser visserligen för j-iga ut på datorn, men det är inte mycket att göra åt. 😀


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
8/30/20, 11:38 AM
#38

#37 Fungerar inte fick ändrad skärmupplösning!🤔

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
8/30/20, 12:40 PM
#39

#38 Skumt. Håll nere Windowstangenten och tryck på punkt-tangenten. Du ska inte trycka på plustecknet. Det var jag som var lite otydlig tror jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
8/30/20, 12:44 PM
#40

#39 Har Firefox o det fungerar inte på den tror jag.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
8/30/20, 2:14 PM
#41

#40 Det har inte att göra med vilken webbläsare man har utan vilken windowsversion man har. I windows 10 funkar det med windowstangenten och punkt-tangenten. Tror däremot inte det funkar i windows 7.

Testa annars med den här sidan:

http://www.mediemanniskan.se/emojis

Där är det bara att markera (dubbelklicka på) önskad emoji och antingen trycka Ctrl C eller högerklicka och välja Kopiera.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Taggeman
8/30/20, 2:56 PM
#42

Oki!  Har Windows 7  kopiera går bra men inte klistra in på skriv rutan.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
8/30/20, 3:52 PM
#43

Funkar det inte om du högerklickar i skrivrutan och väljer klistra in? Eller med Ctrl + V? Eller med Shift + Insert? (Plustecknet ska alltså inte skrivas.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
8/30/20, 4:28 PM
#44

#43 Jo vissa emojis som är anpassade för Windows går ser jag nu.
Om man nu lanserar en ny plattform varför ska man behöva klippa o klistra in emojis det är att gå tillbaka i tiden. Jag föredrar den plattformen vi har nu enkel o användarvänlig.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
8/30/20, 4:34 PM
#45

#44 Det gör jag också, men eftersom det är många (6 av 10 har jag för mig) som bara använder mobilen så anpassas iFokus till det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
8/30/20, 9:20 PM
#46

Jag bävar……tycker allt på datorn fungerar sämre med mobilanpassning. Finns inte en chans att jag kan hantera iFokus på mobilen, tycker det är trist att allt anpassas till pytteskärmar för de med pyttefingrar. 😢

Loris M
8/31/20, 7:31 AM
#47

#46 Jag håller med dig Sindri, lite trist är det. Jag använder nästan aldrig mobil när jag är på iFokus. Har du testat den nya versionen med datorn?

Magi-cat
8/31/20, 9:31 AM
#48

Ursäkta om det har frågats förut, men - kommer medaljerna också att försvinna?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Taggeman
8/31/20, 9:42 AM
#49

#48 Har varit inne på nya o det verkar va kvar.
Men det är 50 st som vi kan ta nu och några är nya.
Står mer på återbruk.
Men jag gissar att Piraten inte går att få sen eftersom man nu inte kan se andras Medaljer.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Magi-cat
8/31/20, 9:52 AM
#50

👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Niklas
8/31/20, 10:36 AM
#51

#25: Det stämmer om nystartade trådar. För bevakade trådar visas de 20 senast aktiva. De ska vara klickbara i listan så det behöver vi fixa. Jag tror att det är så att trådar man har kommenterat automatiskt blir bevakade och hamnar i flödet när de uppdateras. Mejl är jag dock inte säker på. Så småningom ska man kunna välja det. #26: Kan du länka till något av inläggen? Jag misstänker att det har blivit något fel med länkklickräknaren. #27: Det är ytterligare en sak som inte är klar. Du ska kunna välja hur du vill ha notiser om dem sen. #28: Yes, det finns logik. Att de gamla inläggen ligger överst beror på att värden har valt att de ska vara ”viktiga”. Då listas de överst tills man har läst dem. Vi har försökt övertala värdar att inte göra så många ”nålade” trådar för då faller hela poängen med funktionen och nya besökare kan få känslan att sajten är död, men det är i slutänden de som bestämmer. #29: Vilken sajt testade du med? #30: Då är det en bugg. 🙁 #31: Fixat. #34: Hos mig försvann de. Kan det vara cache i din webbläsare? #35: Ja. Hur det går till beror på vad man har för dator, mobil, platta. Windows har jag inte längre så där kan jag inte säga hur det går till. I MacOS ska Cmd - Ctrl - Mellanslag öppna emoji-väljaren. #46: Vi upplever inte att vi generellt sett har försämrat iFokus vid användning av dator. Vad är det du tänker på? #48: Nej, tvärt om. Jag vill minnas att vi har lagt till några.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
8/31/20, 12:02 PM
#52

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
8/31/20, 12:54 PM
#53

#52: Om #26: Okej, den buggen får vi fixa. #52: Om #29: Den artikeln har inställningen ”Visa på löpsedel” så därför visas den på löpsedeln. Det är så det ska vara. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Taggeman
8/31/20, 12:58 PM
#54

#51  Det är 60 st medaljer att ta på den gamla plattformen.
Det är 50 st medaljer på den Nya.
Det försvinner 13 st o tillkommer 3 nya.

Dom som försvinner är det som inte kommer att fungera i den nya plattformen .Gissar piraten inte heller går att få i den nya plattformen eftersom man inte kan se dom andras Medaljer.

Däremot gapskrattet skulle kunna fungera på den nya som nu är bortplockad.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Niklas
8/31/20, 1:56 PM
#55

Alla som finns i den nya ska gå att få. Vi tog bort dem som inte fungerar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
annia1
8/31/20, 2:41 PM
#56

Niklas #51 Så då är det adjö till att få mail på nystartade trådar. Och tills vidare adjö för att få mail på kommentarer.

När det gäller de nålade trådarna.  Jag tror inte det berodde på min webbläsare. Då det varierade om de försvann utan F5 eller inte. Om det mot förmodan hade berott på webbläsaren så skulle jag även fått bort de sista två. Praliner och julsånger. Och de försvann inte hur mycket jag än försökte.

.

Carmarino
8/31/20, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

#53 Om jag går in på den sajten på datorn så omdirigeras jag till

http://julen.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1467434/vad-tycker-du-om-lutfisk

som inte är med på löpsedeln. Trycker jag på "Hem" kommer jag ändå till den sidan. Har loggat ut och loggat in igen, men det blir samma resultat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/31/20, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

På mobilen kommer jag till en sida med Julsånger - vilken är din favorit? i en röd ram, vilket jag antar är löpsedeln.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
8/31/20, 3:08 PM
#59

Niklas, om bokmärkesfunktionen försvinner så får vi väl något motsvarande istället?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sindri
8/31/20, 6:00 PM
#60

#47 av: Loris M
Nej, har inte hunnit - skördetid 😊

#51 av: Niklas
Jag har inte testat den nya versionen av iFokus - uttalar mig bara om erfarenhet av andra sajter. Värden på kif gjorde en mobilanpassning och många gamla inlägg försvann. Tråkigt för där finns mycket värdefull info.

Tarotstollan
9/1/20, 1:00 AM
#61

Era # med siffra utan . efter, fungerar inte att trycka på. Blir en massa skrollande i onödan när man vill veta vad inlägget handlade om från början.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
9/1/20, 9:45 AM
#62

#56: Ja, tills vidare har vi inte mejlnotiser. De hamnar i ditt flöde på iFokus. För mig försvann de direkt när jag hade läst dem. Jag vet inte hur jag ska felanmälan det när jag inte kan återskapa det. #57: Jag är inte säker på att jag hänger i dina hänvisningar. Om du går till julen.ifokus.digitalthjarta.se hamnar du på länken i #53, stämmer det? Gör jag samma sak hamnar jag på Julstafett #60. #58: Det är det. #59: Det beror på vad du menar med liknande. Ni har bevakningar av inlägg. #60: kif?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Carmarino
9/1/20, 9:56 AM
#63

#62 Ja, på datorn gör jag det, men på mobilen kommer jag till löpsedeln. Tycker att jag borde hamna på löpsedeln även på datorn om jag trycker på "Hem", eller om jag skriver in den exakta adressen (julen.ifokus.digitalthjarta.se).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
9/1/20, 10:28 AM
#64

kif = Kolhydrater i Fokus

Niklas
9/1/20, 10:35 AM
#65

#63: Det borde du, ja. Vet du om någon mer har råkat ut för det? Jag behöver kunna återskapa felet för att kunna felanmäla det. #64: Aha. Vad menar du med mobilanpassning? Kunde värden göra det utan vår inblandning? Vet du vad för inlägg som försvann?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/1/20, 10:57 AM
#66

#65 Har inte hört om någon som fått samma fel, men om det är någon annan som råkat ut för samma får de gärna berätta det, så att det går att felsöka.

Har inte kollat om det är samma på andra sajter, men ska se om jag hittar någon att testa på.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
9/1/20, 11:01 AM
#67

#62 Ok, då får jag väl göra ett bokmärke i webbläsaren för varenda intressant inlägg som jag lätt vill hitta tillbaka till. Bevakning är inte detsamma. Ibland är det själva trådstarten som är det viktiga, inte så mycket kommentarerna, och har man väl läst senaste kommentaren - hur ska jag då hitta tråden igen?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Niklas
9/1/20, 11:12 AM
#68

#67: Jag tror inte du behöver bokmärka dem ett och ett. Öppnar du bokmärkeslistan på en sajt bör du kunna markera hela och kopiera och klistra in allihop på sidan samtidigt i ett dokument.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
9/1/20, 11:15 AM
#69

#68 Nej, jag väljer att lägga dem som bokmärken i webläsaren, då kommer jag åt dem i mobilen dessutom utan att behöva gå omvägen via ett dokument.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
annia1
9/2/20, 1:11 AM
#70

Niklas #62 Du kanske inte får fram samma för du använder väl inte windows.

Och #65 När det gäller KIF där kan jag svara dig. Värden tog bort massa kategorier (med gamla trådar) här förut då hon tyckte det såg plottrigt ut i mobilen. Så i det avseendet som hon mobilanpassade sajten. Finns en tråd här på support sen förut om gamla inlägg. Hon har senare lagt tillbaka flera av de borttagna kategorierna.

.

Tarotstollan
9/2/20, 7:59 AM
#71

Har ni spikat exakt tid när ni kommer att stänga av iFokus?
Kan ju vara bra att veta eftersom jag är en nattuggla!🌛

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
9/2/20, 9:14 AM
#72

#70 av: annia1
Jo, jag vet varför. Men det är ett exempel på sånt jag tycker blir sämre med mobilanpassning. Klart det ser plottrigt ut att klämma in en hel sida på en liten mobilskärm. Därför jag inte gillar att man gör det. 
Känns som att internet kommer att bli "utarmat" när allt skall anpassas till mobil. Tror även i framtiden att många behöver en datorskärm för att  kunna få ordentliga upplevelser. (Kan t ex inte fatta hur man kan kolla på filmer etc i mobiler. Vad gör det med våra ögon - och hjärnor?)

Jag uppskattar verkligen att det finns de som engagerar sig och jobbar på det här forumet, jag tycker det är en fantastisk mötesplats och de gör ett jättebra jobb. Men eftersom det är ett forum med medlemmar så kan jag tycka att man skulle kunna haft en omröstning om medlemmarna verkligen är mogna för det här nu. Men det kanske bara är jag som är en gammal stofil……😒

Niklas
9/2/20, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

#70: Så kan det vara. Råkar du ut för samma sak?

Det låter inte som en ideal anledning att ta bort diskussioner. Sannolikt kommer besökare dit och möts av en felsida i stället för det de letade efter.

#71: Inte mer exakt än vad jag skrev i #0. Räkna med att omkring midnatt får du titta på något annat än iFokus. 🙂

#72: Fast att det blir användbart med mobiltelefoner betyder inte nödvändigtvis att det blir svårare att använda med datorer. Min uppfattning är att med iFokus har vi förbättrat upplevelsen för alla.

Jag vill nog påstå att i det här fallet är det du som är en gammal stofil. 😉 Vi är väldigt sena med att anpassa iFokus för mobiler. Det borde vi ha gjort för länge sen.

För att du ska förstå vad vi menar med mobilanpassning ska jag försöka förklara vad vi har gjort:

I nuvarande iFokus finns det två webbversioner (och två appar). En vanlig som byggdes för datorer och en mycket avskalad som vi byggde enbart för mobiltelefoner för väldigt länge sen.

I nya plattformen har vi använt helt annan teknik. Med den har vi kunnat bygga en version som ändrar utseende med storleken på skärmen.

På en dator ser du fortfarande inläggslistan, satsytan och högerfältet precis som du är van.

Surfar du med en platta kommer högerfältet att döljas tills du behöver det. Då sveper du med ett finger eller trycker på en knapp så kommer det tillbaka.

I mobiltelefoner döljs inläggslistan och högerfältet när du läser inlägg. Bägge kommer tillbaka med ett svep eller en knapptryckning.

En av alla fina saker med det här är att i mobiltelefoner och plattor finns all funktionalitet som datorbesökare alltid har haft. De kan moderera, redigera inlägg, ändra inställningar på sajterna och mycket annat.

Vi har dessutom gjort knappar och texter större för att de ska vara enkla att trycka på med fingrar på en mobilskärm. Det gör dem även tydligare för alla andra användare.

Inget av det här ser jag någon anledning ska försämra för datoranvändare. Vår förhoppning är att fler ska hitta hit så att kunskapsutbytet blir större. Du är inte längre hänvisad till en stor skärm för att få ut hela upplevelsen.En förbättring för 7 av 9 användare behöver inte vara en försämring för de andra 2 procenten.

En bonus, för oss som arbetar med iFokus, är att vi i bästa fall kommer att ha en plattform att underhålla i stället för nuvarande tre/fyra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Draken
9/2/20, 12:12 PM
#74

Jag har inga problem att få det att fungera på datorn. Inga konstigheter med Firefox som jag använder heller.

Hur är det med artiklar ? Vad jag kunde se på den nya versionen så finns det inga artiklar på förstasidan, eller artiklar överhuvudtaget ?

Vi har väldigt mycket, uppdaterade, artiklar på akvariefisk. Vore synd om de försvinner, våra medlemmar har väldigt mycket nytta av dem, det har vi hört flera gånger ….av medlemmarna…..

Misstänker att den frågan är ställt tidigare, men jag har missat det isf.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
9/2/20, 12:27 PM
#75

#74 Det står en del om artiklar lite här och där i olika diskussioner. Kolla inne på värdsajten i "Kom ihåg det här inför nya iFokus" så klarnar det förhoppningsvis. (Sök på "artikel" på sidan så hittar du lättare.)

I den nya miljön kan du sedan gå in och bocka i "Visa på löpsedel" och välja i vilken ordning du vill ha artiklarna under "Placering på löpsedel". Det verkar dock som om bara 10 artiklar syns där. Fast det är nog samma som nu tror jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
9/2/20, 12:47 PM
#76

#74: https://vardsajten.ifokus.se/discussions/5f490d70ce12c42db7006e17-kom-ihag-det-har-infor-nya-ifokus?discussions-1#14 #75: Om jag minns rätt kan du ha hur många artiklar som helst på löpsedeln i nya plattformen. Tack för att du hjälper till att svara på frågor!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Draken
9/2/20, 1:00 PM
#77

#75 #76 Tack.

Skall kolla det. Vi brukar försöka ha de 3 senast skrivna /uppdaterade artiklarna på förstasidan, vi kommer förmodligen göra samma på den nya plattformen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
9/2/20, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Niklas #73  Jag använder inte mobil så kan inte säga där. Men jag har provat med alla mina webbläsare, vilket är 5 st olika. Har inte provat IE och har inte edge på denna. Sitter vid win 7 just nu.
I alla utom chrome får jag fram löpsedeln, när jag klickar på home, som för närvarande är godis på torkad frukt och under den ligger återbruk av julens blommor.  I chrome är det tråden julstafett 60 jag får fram.

Men i alla webbläsare är det nu så att trådarna inte blir lästa. Och de nålade trådar jag fick bort förut är nu tillbaka. Lägger med en bild som visar hur det ser ut just nu. På min förra bild i inlägg #34  skrivit den 29 aug ser du att jag bara hade två stycken kvar.

Så nåt har ändrats här de senaste dagarna som försämrat (sannolikt) cachen för de nålade trådarna skulle ju varit borta för mig förutom de två.

.

Carmarino
9/2/20, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

#76 Så här ser det ut när man väljer "Placering på löpsedel". Det finns bara med 1-10, så därför trodde jag att man bara kan ha 10 artiklar/inlägg på löpsedeln.

Svarar på de frågor jag kan. Ni har ju fullt upp med annat gissar jag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
9/2/20, 2:40 PM
#80

Niklas en sak till. Som jag antar kommer vara fixat när det släpps.

När det gäller supportsajten så är det nåt fel. Den länk du har i inlägg #5 så kommer man till trav. När man klickar på länken nere i listan eller skriver in namnet så kommer en tråd som heter peewee kattlåda upp. Är väl från nån kattsajt. Fast tittar man på urlen i adressfältet så ska det vara tråden halv text.

http://support.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1478373/halv-text

Klickar man upp den tråden så ser man att siffrorna inte stämmer

http://support.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1481446/halv-text

.

Carmarino
9/2/20, 2:48 PM
#81

#78 Kollade i Chrome nu (win10), och där ser jag löpsedeln, men i Edge är det fortfarande "Vad tycker du om lutfisk?" som kommer upp. Går jag däremot in på Choklad iFokus under Mina sajter så får jag upp löpsedeln där (i Edge).

Det verkar dock som att det inte fungerar på sajter där man inte redan bockat i att artikeln ska visas på löpsedeln. Fast det funkar ibland. Det verkar vara lite buggigt där.

När jag testade att öppna Matbröd iFokus i Chrome så fanns det ingen löpsedel. Tänkte då lägga till några av artiklarna på löpsedeln, men då hade jag inte behörighet till det. Det har jag däremot i Edge, så jag lade upp två artiklar på löpsedeln, men jag får inte upp den varken i Chrome eller Edge. Kommer bara till
http://matbrod.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1481207/ny-mat-och-bakquiz.

Testade att logga ut och logga in igen, men det gjorde ingen skillnad. Fick inte upp löpsedeln när jag var utloggad heller. Det funkar däremot på mobilen.

Positivt är dock att fotona som varit försvunna så länge verkar finnas med i den nya versionen åtminstone. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
9/2/20, 5:42 PM
#82

#73 av: Niklas
Tack Niklas, jag skall försöka inte vara en grinig gammal stofil. Jag gillar ju teknik egentligen, jag skall kolla in nya iFokus med öppna ögon, kanske jag t.o.m. kan använda den på plattan och fånen sen? 😉

Och tack igen för allt jobb ni gör. iFokus är så himla bra! 👍🌹🌹🌹

annia1
9/2/20, 10:34 PM
#83

Sindri #82 en sak som jag inte ser att niklas nämner. När det gäller kategorier som du idag ser nedanför listan med inlägg till vänster. Dom kategorierna hittar du istället ovanför listan  i rutan alla diskussioner i nya. 

Om du tittar på min bild i #78 så ser du den vita rutan (alla diskussioner) ovanför listan.

Annars så verkar det inte vara så jättestor skillnad att använda iFokus på datorn, för det är dator jag använder.  Det som verkar vara nytt (har inte provat) är hur man ska göra om man vill skriva kursiv stil eller länka till saker.

Däremot så är det ju några saker som försvinner. Du hittar inte dina egna inlägg som du gör idag, inte heller hittar du om du har borkmärkta trådar. Plus några andra  saker försvinner.

Om du idag får mail på kommentarer eller nystartade trådar så är det ändrat. Nystartade trådar går bara att få från en sajt om man har den som favorit. Mail på kommentarer har dom tydligen inte ens i nya i alla fall inte nu i början.

Idag finns ju en knapp att man kan gå till första olästa. Den är borta i nya. Istället är det så att har du läst tråden förut så packas kommentarerna ihop (eller vad jag ska kalla det) och du kommer automatiskt till senaste skrivna. Så vill du läsa nån gammal kommentar i nya så får du klicka på visa lästa kommentarer. Då öppnas alla andra kommentarer.

.

Annons:
Sindri
9/2/20, 11:14 PM
#84

#83 av: annia1
Tack för klargörande. Ja, jag kommer nog att vänja mig. Jag visste inte ens att man kunde få mail om nya inlägg.

En sak som jag verkligen saknar som fanns i en äldre version av iFokus var alla sajter i bokstavordning. Kanske åtminstone en knapp man kan klicka på för att få upp den. Ibland vill man till en sajt man vet finns, men kan inte räkna ut om den ligger under Det goda livet eller Kropp och själ.

Och att inte se sina egna inlägg kommer jag att sakna, eller kanske rättare sagt, svaren på dem. Man kommer inte alltid ihåg på vilken sida man diskuterade något.

Synd att kursiv och fet försvinner, men de kanske kommer tillbaka?

annia1
9/3/20, 12:07 AM
#85

Sindri #83 Jo, man har idag kunnat få mail på nystartade trådar. 

När det gäller "dina inlägg" så jag som skrev lite tokigt. Som det är idag så har du på varje sajt en kategori nere till vänster där du hittar trådarna du har skrivit i. Och det finns då på varje sajt, det försvinner.
De trådar du skrivit i de kommer du få upp till höger som idag. Utseendet kommer vara lite annorlunda, men de ska dyka upp där.

När det gäller kursiv och fet stil så kommer du ha det från början, men man får göra på annat sätt, men jag kan inte förklara hur. Men det syns lite hur man ska göra om du kikar i tråden från grupper till etiketter. Där har niklas en bild i första. Jag antar man får prova sig fram.

När det gäller att hitta andra sajter så blir det lite knepigt i nya. För som det är att dom sajter som har trådar som första sida som tex kif så (vet inte hur jag ska förklara) så rullar det tråd på tråd under varandra.  Jag ser inte poängen med det.  Så man måste långt ner för att komma åt sajtlistan. Använder man end knappen på datorn så kommer man längst ner utan att behöva skrolla sig igenom en massa trådar. 

Likaså får man använda home knappen på datorn eller klicka på själva sajtnamnet, som man ser längst uppe på sidan, och där klicka på home för att komma längst upp igen så man kan öppna ny tråd.

Visst skulle det vara bra att ha sajterna i bokstavsordning. Annars om du vet sajtens namn så kan du leta reda på den på ett annat sätt på datorn. Håll ner knappen ctrl samtidigt som du trycker på bokstaven f då får du upp ett litet sökfönster i din webbläsare. Där skriver du in tex supp (om du tex vill få fram support) då visas det vid den lilla rutan hur många träffar som finns och dom blir också markerade på sidan. Vill du ha tag i kif kan du ju skriva tex kolhy Detta är nåt som du kan testa redan idag för det är ju en funktion som finns i webbläsaren och funkar på alla sidor på nätet.

.

Carmarino
9/3/20, 10:03 AM
#86

#84 Har gjort en liten lathund till mig själv när det gäller de vanligaste formateringarna jag använder. Det är en kort sammanfattning av Niklas lite utförligare beskrivning.

fetstil skrivs mellan två asterisker: **text**
kursiv stil skrivs mellan en asterisk: *text*

Länk till text omges med hakparenteser och länkadressen inom vanliga parenteser: [Länk till iFokus](https://ifokus.se)

Upphöjd text: höja upp text

Nedsänkt text: sänka ner text

# Stora rubriker startas med en "brädgård" och ett mellanslag: # Rubrik
## Mindre rubriker startas med två "brädgårdar" och ett mellanslag: ## Mindre rubrik
Ju fler # desto mindre rubrik


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
9/3/20, 10:57 AM
#87

#79: Du kan ha flera inlägg på varje nivå. #80: Det beror nog på att inlägget jag länkade till i #5 är borttaget. #82: Det är ingen fara. Jag vet att du inte bara är negativ. Annars skulle du inte hänga kvar här efter alla år. Och jag vet också att det inte alltid är så roligt med förändringar i början. Jag tror dock att när det gäller uppgraderingen kommer de flesta att tycka att det är bättre när det väl har kommit på plats och vi har fixat alla buggar och sånt. 🙂 #86: Jag är riktigt stolt över dig! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/3/20, 11:22 AM
#88

#87

(#79) Jo, jag såg det, men då kan man inte själv styra i vilken ordning inläggen kommer. Det hade annars varit praktiskt om det senaste inlägget man gav "plats 10" hamnade överst och puttade ner de andra. I testmiljön verkar det inte alltid fungera så. Ibland funkar det, ibland inte.

(#86) Tack. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/3/20, 12:37 PM
#89

Testade att svara på ett inlägg i testmiljön och sedan radera svaret. Jag kan fortfarande se inlägget men det är utgråat, så jag antar att det är för att jag är admin som det syns. Däremot så ligger länken "Visa kommentarer" kvar i inlägget jag svarade på, och det är aktivt. Klickar jag på länken så får jag upp en separat ruta där man ser inlägget.

Testade att logga ut från iFokus och öppna inlägget. Då står det Inlägget är borttaget på svaret, men det syns om jag klickar på länken "Visa kommentarer".

Såg också att om jag är inloggad så ligger de nålade inläggen kvar överst, trots att jag tagit bort nålningen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
9/3/20, 1:33 PM
#90

Niklas #87 att en tråd är borttagen ska inte göra att en tråd från en helt annan sajt dyker upp.

Den länk du har går till en tråd inne på trav. Din länk http://support.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/4091/lar-dig-formatera-inlagg-pa-2-minuter

Länken till den inne på trav. http://trav.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/4091/213-miljoner-till-en-v75-vinnare

Sen när det gäller home knappen (eller skriver in sajtnamnet) så kommer jag till en tråd som heter peewee kattlåda Länk  hur den är här på support. http://support.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1478373/halv-text

Länk till den tråden inne på katter http://katter.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1478373/peewee-kattlada

Om du tittar på siffrorna i url:en så är de samma siffror. Så det är enligt dom samma trådar, men de ligger även här på support. 

Länkar till dom som dom är idag. Den på trav är en artikel.  https://trav.ifokus.se/articles/4d717974b9cb4622440866ff-213-miljoner-till-en-v75-vinnare?articles-57

Den på katter är en vanlig tråd.  https://katter.ifokus.se/discussions/5ef83b2ace12c40de7007716-peewee-kattlada?discussions-7

Har inte testat alla webbläsare, just nu är detta på chrome win 7. Men jag är ju inte den enda som fått fel på din länk.

.

Annons:
annia1
9/3/20, 1:40 PM
#91

Tillägg. Jag har nu testat med bara ett par andra webbläsare och det verkar som det bara är chrome som visar fel.

.

annia1
9/3/20, 1:46 PM
#92

Ytterligare ett tillägg. Problemet med länkarna kanske hänger ihop med startsidan på tex julen. För som jag skrev i #78 så fick jag fram rätt i alla webbläsare utom chrome.

.

Carmarino
9/3/20, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Hade blivit utloggad från testsajten i Edge. När jag loggade in igen så kom jag till den här tråden. Som synes står det
julen.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1467434/vad-tycker-du-om-lutfisk
i adressfältet, men inlägget kommer från Språk iFokus. Får alltså fortfarande inte upp någon löpsedel.

Även i Chrome hade jag blivit utloggad, och jag fick inte upp någon löpsedel där heller. Där hamnade jag åtminstone på den översta diskussionen i listan, nämligen
julen.ifokus.digitalthjarta.se/discussion/1482866/julstafett-61

Får inte upp någon löpsedel på Choklad iFokus heller, varken i Chrome eller Edge. Det fick jag tidigare.

Dessutom hade alla mina favoritsajter försvunnit. Det står bara

"Du har inte lagt till några favoritsajter ännu.

Lägg till favoritsajter här så får du notiser när det skrivs nya inlägg på sajter som intresserar dig." Samtliga Meddelanden är också borta. Dessutom är jag inte admin på Julen och Choklad längre. Så tydligen har det gjorts en uppdatering av testsajten nu, och det mesta har försvunnit. 😕

Det gäller både Chrome och Edge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/3/20, 3:15 PM
#94

Uppdateringen verkar vara klar (åtminstone nästan) för nu får jag upp Mina sajter och jag är admin igen på Julen och Choklad. 👍

Fortfarande inga löpsedlar dock, och det är fortfarande fel länkning på Julen (se bild i #93).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/3/20, 3:32 PM
#95

#53 (#26) Kollade länkningarna på den nya sajten och jag får fortfarande upp två flikar. Skillnaden är att bägge nu går till den länkade sidan. Ett steg i rätt riktning åtminstone. 👍

Kommer  alla diskussioner att behålla samma URL som i gamla iFokus? Om inte, då blir ju alla "interna" länkningar fel.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
9/3/20, 7:09 PM
#96

Varför får medaljerna vara kvar men inte guldmynten? Är det mer jobb när de är slumpmässigt? Med guldmynten kan man med en present/hälsning både stötta någon som behöver det eller glädja någon spontant, det tycker jag är trevligt!


💖🧡💛💚💙💜

Sindri
9/3/20, 10:43 PM
#97

Oj, så mycket, just nu känns det mer och mer rörigt, men jag får ta tag i det när allt är färdigt.

Söktipset var kanon - har redan använt det!👍

Annons:
Niklas
9/4/20, 3:40 PM
#98

#88: Om du bara lägger ett inlägg var under de första siffrorna kan du styra ordningen på det mesta så som du beskriver.

#89: Så är det, administratörer ser allt.

Du har hittat en bugg! Jag rapporterar den vidare.

#90: Jag missuppfattade dig. Det inlägg jag länkade till (ID 4091) på testservern blev borttaget efter att jag publicerade kommentaren. Sen läste vi in en ny kopia av databasen från gamla miljön. Då fick ett annat inlägg ID 4091. Det var därför det öppnades med en länk som till synes skulle visa något annat. 

#93: Det låter som samma fel som det Annia beskrev och som jag besvarade ovan när det gäller att det ser ut som att fel inlägg öppnas av en gammal länk.

Den andra delen låter som något jag hade problem med även om det inte just gällde löpsedlar. Jag kunde inte administrera några sajter trots alla behörigheter. I morse, utan att jag gjort något, fungerade det som vanligt. Jag tror felet låg i min webbläsare, för det gällde bara Safari. Vi gjorde en uppdatering igår.

#95: Som jag har förstått det kommer vi att ha andra länkar i nya plattformen men de gamla adresserna ska automatiskt länkas till dem.

#96: Vi har inte vägt funktioner emot varandra på det viset. Medaljerna används och ger mer aktivitet än Guldmyntshopen samtidigt som de har funktionen att locka medlemmar att utforska systemet. Det momentet saknas helt i Guldmyntjakten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/4/20, 4:00 PM
#99

#98 (#95) Har ni hittat buggen med att länken öppnas dubbelt? Som sagt (#26) så fick man tidigare en felaktig adress på den ena sidan som öppnades, medan den andra var rätt. Nu är båda rätt, men de är fortfarande dubbla.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
9/4/20, 5:25 PM
#100

#99: Nu finns väl inte det felet (i #26) kvar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
9/4/20, 5:45 PM
#101

#89: Testa om buggen fortfarande är kvar ifall du har tid över.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/4/20, 5:58 PM
#102

#100 Som jag skrev i #95 så får jag fortfarande upp två sidor. Skillnaden är bara att jag får upp sajten i länken i bägge, istället för en tom sida med den konstiga url:en.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/4/20, 6:01 PM
#103

#101 Det verkar funka nu. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
9/4/20, 6:15 PM
#104

#98 Niklas Förstår att ni vill uppmana/locka till aktivitet men det ena behöver väl inte utesluta det andra! Det är ett trevligt inslag att plötsligt få ett fång glada blommor 💐 eller en kramgod nalle 🐻, kanske när man behöver det som mest! Jag förstår att det är många praktiska saker som kan tyckas viktigare, förstår verkligen att ni har gjort ett jättejobb med den här uppgraderingen! Men det är en extra piff till iFokus som många kommer att sakna! Ser verkligen fram emot mobilanpassat då det är med mobilen jag besöker iFokus. Håller tummarna att allt går som det är tänkt i helgen! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Annons:
Niklas
9/4/20, 7:58 PM
#105

#102: Okej, jag skickar det vidare.

#104: Nej, jag förstår att många gillar mynten och shopen och det finns inget tekniskt hinder att ha kvar dem. Det är bara att vi har så lite resurser så allt vi kan plocka av utvecklarnas axlar hjälper. 🙂 Det är så många saker vi vill fortsätta utveckla ändå. Exempelvis personliga sidorna tycker jag är viktigare än Guldmynt. Alla buggar som kommer dyka upp också. Det var likadant 2011 när vi gjorde en uppgradering i den här storleken senast. Då tog vi bort medlemmarnas personliga bloggar och fotoalbum. Även det trevliga saker. Vi mäktar inte med att underhålla en så stor plattform.

Tack för din guldmyntshoplyckönskning! 😀


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sabah
9/4/20, 8:28 PM
#106

Helt Ok, lägg krutet där det behövs! Vad vore livet utan förändringar! 🙂 Ser framemot alla förbättringar, är så nyfiken på hur det blir även om jag förstår att det kan vara lite barnsjukdomar i en övergångstid! 🙂 Roligt att den smakade 🍰 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
9/4/20, 9:29 PM
#107

Försökte logga in på testsajten i #5. fick besked att mina uppgifter var felaktiga. 🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
9/4/20, 9:42 PM
#108

Nu funkade det, men jag hade för mig att mitt lösenord hade fler tecken men jag fick ta bort tecken istället.🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
9/4/20, 9:53 PM
#109

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Draken
9/6/20, 5:25 PM
#110

Har en fundering om den nya versionen. På den gamla kunde man klicka i en liten ruta över inlägget där man kunde gå direkt ner till senaste lästa inlägget. Den funktionen hittar jag inte nu, så jag får scrolla hela vägen ner, och det blir jättebökigt med trådar som har väldigt mycket in lägg.

Kommer den funktionen att vara borta för alltid, eller är det bara (vad jag hoppas på) en tillfällig bugg ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
9/6/20, 5:32 PM
#111

#110: När du väl har varit inne i ett inlägg och läst så kommer alla lästa inlägg att vara dolda och bara de nya syns efter rutan #0.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/6/20, 5:32 PM av Carmarino
Annons:
Niklas
9/6/20, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

#110, #111: Se bifogad bild.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
9/6/20, 6:17 PM
#113

#112: Ja, det var det jag menade. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/6/20, 6:20 PM
#114

#105: Upptäckte att om jag bara trycker på länken så får jag upp den dubbelt, men om jag högerklickar och väljer "Öppna i nytt fönster" så får jag bara upp den en gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Elelli]
9/7/20, 1:09 AM
#115
A
9/7/20, 9:40 AM
#116

Jag kommer inte in på mitt gamla konto. Behövde skapa ett nytt för att komma in och kunna skriva till er. Har skickat återställning av lösenord och byter men kommer fortfarande inte in. Har försökt via inkognitoläge men samma resultat.

Niklas
9/7/20, 10:16 AM
#117

#116: Om du skickar ditt riktiga användarnamn och den mejladress det är kopplat till i ett privat meddelande så ska jag byta ditt lösenord.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tiktak697
9/7/20, 10:40 PM
#118

#4: konstigt att man ens har dolda sajter varför följs de

Mvh Tiktak

Annons:
Carmarino
9/8/20, 5:44 PM
#119

#76: Har kollat hur många artiklar som syns på löpsedeln - 21 stycken. Man kan lägga till fler, men de syns inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/20, 5:46 PM
#120

#105: (#114) I meddelanden får man inte upp dubbla flikar när man klickar på en länk, men det är fortfarande så i trådarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
9/8/20, 6:03 PM
#121

#111 Jo jag upptäckte det 🙂

Håller på att gå igenom nya siten nu, så jag skall lära mig den ordentligt. Några av mina Medarbetare svär ve och förbannelse över hela iFokus just nu, så jag försöker sätta mig in i så mycket som möjligt, så jag kan lära ut vidare ;)

Jag har dragit på mig hörlurarna och spelar musik på högsta möjliga volym så jag inte blir störd av alla andra ljud runtikring mig 🤣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Niklas
9/10/20, 4:03 PM
#122

#119: Okej. Förmodligen är det inte så vanligt att någon letar efter fler. Bra att du kollade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: