Annons:
Etiketttips-information
Läst 7774 ggr
Staffan
3/3/11, 6:31 PM

Lansering av nya iFokus

Som de flesta av er känner till har vi flera allvarliga buggar i den här "gamla" versionen av iFokus. Den allvarligaste är att värdar och medlemmar på ett högst slumpartat sätt stängs av och då inte kan logga in alls. Denna elaka bugg medför också att till exempel den personliga presentationen raderas. Vidare har vi den bugg som gör att man ibland ser ut att bli inloggad som någon annan (även fast man inte blir det). Också mycket olyckligt. Dessutom blir nuvarande iFokus till och från så långsam att det inte går att använda sajten.

Då buggarna har ökat i omfattning den senaste tiden känner vi oss tvingade att nu lansera den nya versionen av iFokus. Det finns fortfarande några mindre buggar och det saknas också några viktiga funktioner men vår bedömning är ändå att det trots detta är bättre att byta ut systemet och fixa dessa saker så snabbt som möjligt i efterhand.

Då vi har som lägst trafik på iFokus under helgtid kommer vi imorgon fredag runt lunch påbörja migreringen och då stänga ner iFokus. Vi kommer öppna igen på lördag.

Med förhoppning om att ni gör samma bedömning som oss; att det trots att vissa saker återstår att göra ändå är bättre att nu gå över till den nya versionen,

Staffan

Annons:
[AlltIEtt]
3/3/11, 11:07 PM
#1

Okej, tack så mycket för informationen.

[Jessica-B]
3/5/11, 6:32 AM
#2

Vart skriver man om man upptäckt buggar i den nya versionen?

Farwuq
3/5/11, 6:49 AM
#3

Hm…

Reklamen syns, trots jag har fokus minus.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mikeiko
3/5/11, 6:51 AM
#4

Ni har väl inte perma-tagit bort "till senaste lästa inlägg"-länken i trådars överdel…? Bugg hoppas jag…

mikeiko
3/5/11, 6:53 AM
#5

Haha, och ja, min miniatyrbild ser lite…utdragen ut xD Kan man ladda upp på nytt och snygga till eller är det nya regler för bildstorlek etc som gäller nu?

[Woozy]
3/5/11, 6:56 AM
#6

#4

Håller med.. Nu vet man inte vart i trådarna man läs till…

sen, vart finns vänner-listan?

Obestämd

Sitter just nu och raderar alla gamla trådar jag skrivit i.. undras hur många timmar det kommer ta…

Annons:
[Woozy]
3/5/11, 6:56 AM
#7

Jag undrar hur man tar bort gamla trådat jag deltagit i.. finns inget X,,,

Farwuq
3/5/11, 7:05 AM
#8

Listan med mina iFokus-sajter är på tok för kort.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mikeiko
3/5/11, 7:05 AM
#9

#7 Det är inte ALLA, utan bara en del, typ som du inte kikat i efter att du postat där kanske? jag hade inte allt för många gamla trådar att klicka på :)

Och det här nedåtscrollandet gör mig bananas.

[Woozy]
3/5/11, 7:19 AM
#10

Undras hur man tar bort "senast på ifokus".

Är inte så intreserad av nötkött och virkning… Obestämd

Emo
3/5/11, 7:20 AM
#11

Det tar nog lite tid innan det är lönt att komma tillbaka.

Det är för mycket nu som inte fungerar som det ska.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annette
3/5/11, 7:20 AM
#12

Jag hittar inte knappen för första olästa.

[Woozy]
3/5/11, 7:22 AM
#13

Nu hittade jag "mina vänner" under mina inställningar Förvånad

Är det meningen att man skall behöva gå in på mina inställningar varenda gång jag skall se vilka vänner jag har som är online?

Annons:
[Woozy]
3/5/11, 7:24 AM
#14

Är det nån som vet hur man får bort "senast på ifokus" om man inte deltagit i de trådarna? Just nu så handlar det om proteiner, griskött och hamstrar…. Skrikandes

lilla-icka
3/5/11, 7:31 AM
#15

Håller med föregående skribenter. Saknar knappen "senaste inlägget" och vill helst slippa "senast på ifokus", speciellt när det inte ens handlar om något av de jag är medlem i.

Hoppas att detta kommer att rätta till sig när allt är "klart" med uppdateringen.

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

mikeiko
3/5/11, 7:32 AM
#16

#14 Haha jag tror inte du är ensam om att ogilla "senast på ifokus"…lite spamvarning där enligt mig. Jag vill liksom inte läsa om Ultraljud och Sporttips mm. :/

Men jag tror vi får ge oss till tåls och logga in igen i eftermiddag eller så, en del borde ju ha tweakats tills dess menar jag.

[Woozy]
3/5/11, 7:35 AM
#17

#16

Menar du eftermiddag om tre år?  Flört

Tror de hållit på med "nya ifokus" i två år…

Farwuq
3/5/11, 7:42 AM
#18

Hoppas verkligen att de läser detta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
3/5/11, 9:05 AM
#19

De gör nog så gott de kan.

Vi får väl ha lite tålamod.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
3/5/11, 9:14 AM
#20

#19 Håller med.

Vi har alla fått reda på att vissa saker kommer inte att fungera och vad jag försår så lanserades det nya inatt så vi får ha en aning tålamodGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Norrbysa]
3/5/11, 9:19 AM
#21

Mobila versionen har slutat att fungera. Jag kommer vänta någon vecka med att använda iFokus så kanske det fingerar bättre.

Denna kommentar har tagits bort.
LaSadie
3/5/11, 9:22 AM
#23

Jag tycker inte heller om "senast på ifokus", den är störande i mina ögon. Jag är mest intresserad av vad jag själv gör. Samt att jag har inget speciellt intresse för gamla diskussioner…

Hoppas att "första olästa" kommer tillbaka med, den var så praktisk

Ulla
3/5/11, 9:26 AM
#24

jag håller medv #20. Vi fick ju veta innan att allt inte var klart men att problemen på gamla iFokus ansågs allvarligare. Här kommer nog att hända mycket de närmaste dagarna.

Senast lästa kommer tillbaka, det är jag säker på. Den fanns med när värdarna fick smygtitta.

#16 Senast på iFokus är en efterfrågad grej som fanns förut men togs bort bl a av utrymmesbrist. Eftersom den alltid ligger under uppdaterade diskussioner som man själv deltar i så kan man utan vidare låta bli att klicka på de länkarna. Det är nog bara av gammal vana som man försöker få hela listan tom.Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Farwuq
3/5/11, 9:51 AM
#25

Kan man inte lägga senast på ifokus i  en egen ruta, då kan man strunta i den om man så tycker.

Sen så tycker jag att uppdaterade inlägg gott kunde ha en fem-sex rader istället för bara tre.

Mina iFokus-sajter bör åtminstone ha åtta-tio rader i standard och kanske tolv i i "ifokus-minus" läge.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hustigern
3/5/11, 9:54 AM
#26

Var hittar jag "Mina bokmärken"?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
rahl
3/5/11, 9:57 AM
#28

jag kan inte trycka på bilder för att göra de större.

jag stör mig av att det visas gamla inlägg där jag har deltat en gång i tiden i uppdaterade fast inget nytt har hänt. samt jag saknar på varje sida länk med dessa så jag kan se om jag frågade redan om det. istället för 3 rad från alla så på varje iFokus.

[Norrbysa]
3/5/11, 10:29 AM
#29

Hur hoppar man ner till senast olästa inlägg i en tråd? Den knappen e ju borta? Ska man behöva scrolla ihjäl sig? ;-)

cinna
3/5/11, 10:32 AM
#30

Vill ha en möjlighet att ta bort senaste inlägg-rutan i högerkanten.

Jag vill bara se aktuella inlägg i de forum som jag valt att vara medlem i, inget annat…

Saknar vänner online rutan till höger.

Saknar senast olästa.knappen, men den kanske kommer tillbaka under dagen? ;-)

Var finns reglerna på mått på ny avatarbild?

Denna kommentar har tagits bort.
Hellas
3/5/11, 11:13 AM
#32

Jag tror det är klokt om alla stillar sig och väljer att rapportera in sådant som verkligen INTE fungerar + att det inte finns någon direkt mening med att upprepa problem som det redan har rapporterats om.
Det har väldigt tydligt gått ut information om att allt inte kommer vara klockrent men att den här lanseringen ändå var bättre att göra innan allt var färdigt pga. att den gamla versionen var så pass instabil som den var.

Jag är vädligt säker på att tex. knappen för att kunna gå ner till sist lästa inlägg i en tråd fanns med i den testversion vi jobbat med.

Värdarna har under flera veckor haft möjlighet att testa den nya versionen och mycket av det som i den här tråden klagas på var ok i den version som vi testat

Hav tillit mitt herrskap!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Yezz-an]
3/5/11, 11:19 AM
#33

Jag tycker det blir jättefint Glad
Ser med spänning fram mot slutresultatet, för det vi ser nu är bara starten till det nya iFokus. Lite barn-sjukdomar får man räkna med. Sånt löser sig nog så småningom.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[AlltIEtt]
3/5/11, 11:22 AM
#40

Saknar oxå knappen "senaste inlägg" ,

Mina inställningar är heller inte vad dom borde vara, hoppas åtgärderna fixas.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[AlltIEtt]
3/5/11, 11:44 AM
#45

En bra funktion skulle vara att "citera inlägg" när man ska svara någon, mycket praktiskt. Fanns inte på den gamla versionen heller iofs men hoppas det kommer senare.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
piotrr
3/5/11, 11:58 AM
#49

Jag sällar mig till de som saknar länken "till senaste lästa inlägg". Utan den får jag börja korta ner trådar redan när de når 50-60 inlägg.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Moalinn
3/5/11, 12:24 PM
#56

jag vill bara säga att jag saknar " mina inlägg " knappen som fanns vid där det nu heter, uppdaterade inlägg nu.. (kommer inte ihåg vad den hette förut men ah..) det va min hobby att klicka på den så jag hoppas att den kommer tillbaka Oskyldig

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Michaela-N
3/5/11, 3:30 PM
#57

Det går enormt trögt för mig, bredvid rutan där man skriver inlägg står det "Text", jag får reklam fast jag har iFokus Minus, ibland kommer det upp rubriken "502, bad gateway" eller något liknande. Nya inlägg blir automatiskt omröstning.  Jag älskar förra versionen Cool

Denna kommentar har tagits bort.
UlrikaD
3/5/11, 3:45 PM
#59

Den rutan som visar ifall någon skrivit någonting i ens senaste diskussioner. Där står i stort sett alla trådar nu som jag någonsin skrivit i. Inga nya trådar utan en del är flera månader gamla.

signemo
3/5/11, 5:27 PM
#60

Hej

Tror nog att det blir bra till slut. Ett tips och det kanske redan finns.  Det skulle vara att kanske ha en tråd  där bara det som jobbar med sajten kan skriva.

Man kan där tex tala om vilka funktioner

som försvunnit,

vilka som kommit till.

vilka som inte fungerar nu, men som kommer att åtgärdas

m.m.

Då skulle vi användare kunna gå dit och kolla när vi har problem.

Var rädda om varandra

Ulla
3/5/11, 5:36 PM
#61

#6 och #16 Woozy

Har du hittat mina vänner listan? Om inte så hittar du den när du går till dina meddelanden, dvs brevikonen uppe till höger. Där finns också en flik på vilka som är inloggade just nu. Lättare att nå än genom Mina inställningar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Woozy]
3/5/11, 5:57 PM
#62

#61

Okej, tack för tipset…

Har inte kunnat labba så mkt idag eftersom det varit sirap här på iFokus, men skall kika inatt eller imorgon bitti… Glad

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
ANNIA
3/5/11, 6:06 PM
#65

Bra förslag signemo men även jag i alla fall har problem med att komma in på iFokus så inte så lätt då. Flört

Förhoppningsvis får jag iväg det här i alla fall. Ska försöka få ihop en bättre tråd sen men törs inte försöka nu för risken är att jag bara kan skriva detta.

Första olästa, kommer som ulla sagt komma tillbaka.

Senaste diskussionerna på iFokus (till höger) är tills vidare avaktiverade. Men ens egna ska dyka upp där.

Lägga till sajter som favorit funkar inte riktigt som det ska. Verkar som det funkar att få till en sajt om man loggar ut en vända.

Prenumerationsmail kommer i ett senare skede.

Sen som troligen några redan märkt så inläggslistan till vänster kommer och går.

En del trådar förblir fetmarkerade fast man läst.

Gäller vänner så har ulla redan svarat på det i #61.

PM. När det gäller pm som överfördes från förra så har dom tydligen markerats som lästa fast man själv inte öppnat dom. Så kolla om ni har några. Däremot så ska det funka som det ska nu när man skriver i nya.

Att det är segt.

Det är dom jag kommer på nu. Gissar dock att många redan räknat ut att vissa saker kommer ha högre prioritet än andra. Som tex segheten. Och att inläggslistan till vänster ska finnas där hela tiden.

[AlltIEtt]
3/5/11, 6:40 PM
#66

Annia,

Vet du om dom har ändrat skriptet oxå ?

Mina inställningar som jag hade förrut fungerar nämligen inte längre.

Och vet du om det kommer en ny funktion om att "citera inlägg" ?

Just nu funkar bara IE för mig, ingen annan webbläsare. En bugg ?

Denna kommentar har tagits bort.
ANNIA
3/5/11, 6:44 PM
#68

#66

Vilka inställningar menar du. För det är en del nytt på den personliga sidan. Jag vet idag inte om det kommer fortsätta se ut exakt som det gör just nu.

Vilket script. Det kommer ibland upp en ruta om script men det är ett problem som dom brottas med för det verkar vara det som ställer till en stor del av segheten.

Varför bara IE funkar för dig vet jag inte. För alla mina funkar lika illa/bra.

Citera inlägg tror jag inte kommer, men ska inte säga säkert.

[AlltIEtt]
3/5/11, 7:22 PM
#69

"68,

Jag har haft samma färg och storlek på texten både i firefox och ie och i opera hela tiden men nu är allt det borta sen nya iFokus, texten är mindre och texten är svart och för mig är det svårt och se. trodde att det har med scriptet att göra då jag ingenting har ändrat själv. Här kommer inte upp någon ruta alltså.

Märkligt att dom andra webbläsare ej funkar för mig.

Trist om det inte går att få den funktionen "citera inlägg".

Annons:
Michaela-N
3/5/11, 7:25 PM
#70

#69 Vad behöver du citera inlägg för? Det går ju att använda #39, #194 et cetera istället Skrattande

ANNIA
3/5/11, 7:26 PM
#71

# 69 När det gäller utseendet för dig. Kan du ta en skärmdump och lägga in. för man kan inte ändra färg på iFokus sajterna. Utan det har alla lika.

man kunde i förra ändra till större textstorlek och tror det var till ett annat gränssnitt.

ANNIA
3/5/11, 7:27 PM
#72

Har nu gjort en tråd med info lite mer samlad.

[AlltIEtt]
3/5/11, 7:27 PM
#73

70

Jag tycker det är jobbigare och ofta läser inte folk ordentligt och det blir lätt missförstånd. Om hela citatet varit mer så är det svårare att "missa".

[AlltIEtt]
3/5/11, 7:39 PM
#74

71 Annia,

Tyvärr men där har du helt fel, Jag kunde ändra både färg och storlek via webbläsaren för att få som jag ville ha det på iFokus men nu kan man alltså ej detta längre ? Beror inte det på nya scriptet ?

Om gamla iFokus hade varit tillgängligt kunde jag visa dig hur utseendet såg ut för mig innan.

Om det är lika hos alla nu behöver jag inte skicka skärmdump på nuvarande för då vet du hur det ser ut.

ANNIA
3/5/11, 7:45 PM
#75

Ja via webläsaren så kan du ändra utseendet så du får det utseendet du vill ha i din webläsare. men det var nåt som bara du då kunde se.

Man hade inga färginställningar så man kunde ändra färgerna på sajterna på iFokus.

Däremot så kunde man ändra textstorleken. Åtminstone har då inte jag nåt minne att man kunde ändra färg på sajterna. Förutom på sin personliga sida.

[AlltIEtt]
3/5/11, 7:52 PM
#76

#75,

Ja det var via webbläsaren och på så vis kunde man få det som man ville ha det men nu går inte detta och därför undrar jag vad som är fel.

Nej på själva iFokus kunde man inte ändra det, därför gjorde jag det via webbläsaren istället.

Ja man kunde ändra storlek men det fanns tyvärr bara ett fåtal val, det finns fler i webbläsaren.

Eftersom jag då inget har ändrat i mina inställningar och alla val jag gjort är borta så borde det ju vara något med nya iFokus ?

Annons:
ANNIA
3/5/11, 8:14 PM
#77

# 76 mig veterligt så ska inte iFokus kunna ändra dina inställningar som du har gjort i dina webläsare. Så du får nog kika i dom.

Michaela-N
3/5/11, 8:43 PM
#78

Kom att tänka på det här vad gällande avatarerna. Även de utan ifokus-plus och de som inte köpt stor Avatar har ju numera stor Avatar ändå.

Tycker inte ni att det är lite taskigt för de som nyss köpt stor Avatar att plötsligt alla har det nu?

WildeSau
3/5/11, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Tja, jag ska nog inte börja klaga innan det har gjorts en riktig shake-down test här.

1. Som Medarbetare är mina redigeringsfunktioner i fullversionen borta.

2. Jag surfar ofta på en HTC Desire och då med mobilversionen som inte satt i drift ännu?

3. På HTC dyker fullversionen efter en stund med out of memory.

4. På HTC och fullversion går det inte att skriva något i skrivfältet. Klickar på fältet, men inget händer.

5. På HTC och fullversion ligger reklamen och flyter över inläggen (se bild).

6. Support i fokus finns inte med i listan över sites.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
WildeSau
3/5/11, 10:37 PM
#81

Mina vänner (när jag står i meddelanden) får timeout emellanåt.

(Trunkering av unknown också)

Unknow Error.

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 999698387

Varnish cache server

Mina vänner


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Woozy]
3/5/11, 10:47 PM
#82

#81

Det här är en chansning, men jag antar det är samma hårdvara som igår… Cacheservern bottnar vad det verkar.

ANNIA
3/5/11, 10:50 PM
#83

wildesau när det gäller mobil så har jag ingen aning.

support finns numera en länk längst ner på varje sida nedanför alla sajter.

Dina redigeringsfunktioner. Inte säker på vad du menar. Nu ligger adminstrationslänken uppe till höger under inställningar och heter sajtadminstration. Eller är det några andra du menar.

När det gäller ditt felmeddelande så har jag fått det på flera olika ställen idag. Men det har då bara varit nån kort stund för jag har alltid kunnat fortsätta direkt. Har du bara fått det på dina vänner och får du det ofta där.

Annons:
WildeSau
3/5/11, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Alla bilderna i fotoalbumet förstoras eller förminskas till 160x160 pixels.

Svåröverskådligt.

Ursprunglig storlek på ikonerna är 32x32 eller 16x16 pixels.


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

WildeSau
3/5/11, 11:10 PM
#85

#83.1 Bara att vänta in igångsättandet. Just nu går det inte att skriva inlägg på något sätt mobilt.
Webkit-webläsaren har även kraschat flera gånger när man backar ett steg (ex. kollar på föregående inlägg)

#83.2 OK, tack, har inte sett det.

#83.3 Med redigeringsfunktion menar jag hantering av inlägg skrivna av andra användare. Där är redigeringsfunktionen inte aktiv för Medarbetare.

Länken sajtadministration är gråmarkerad och visar:

"javascript: void 0;"

Länken är klickbar, men det händer inget.

Redigeringsrättigheterna för Medarbetare som inte är sitevärdar behöver förmodligen återaktiveras.

#83.4 Jag har endast sett det där. 2 gånger f.n men servrarna går nog hårt just nu


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[AlltIEtt]
3/5/11, 11:18 PM
#86

77 Annia,

Dom har programmerat nya iFokus så att det inte ska gå och ändra i ens webbläsare för det funkade på den gamla versionen och det funkar på alla andra webbsidor. Jag har inte rört mina egna inställningar alls som sagt.

Jag hade stor nytta av detta då jag kunde läsa och se bättre, det hjälper inte mig att kika på inställningar när iFokus bestämt att ha det på deras sätt.

Men tack i alla fall.

Ulla
3/5/11, 11:20 PM
#87

zooma kan du väl i alla fall? Det borde bli lättare att läsa och se om du zoomar in.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ANNIA
3/5/11, 11:23 PM
#88

#85 wildesau När det gäller mobil så en gissning från min sida att dom först ser till att få den vanliga att funka.

När det gäller support länken så är det nog många som kommer missa den då den är flyttad.

Jag antar också att servrarna går för högtryck.

När det gäller rättigheterna så hamnar det nog långt upp på priolistan.

[AlltIEtt]
3/5/11, 11:25 PM
#89

87, Ulla,

Ja det kan jag men har svårt att se i svart, för mig blir det inte lättare även om jag zoomar tyvärr.

WildeSau
3/5/11, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

#69, 89 Kan det här hjälpa dig? Funktionen blir "global" och gäller överallt, inte bara på iFokus.

Här ändrade jag som exempel textfärg från svart till röd i Firefox och avmarkerade "allow pages to change their own colors…..

Det finns även några olika extension till Firefox som kan byta färg med en knapptryckning. Se:

Mozillazine - test color changes


Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Annons:
[AlltIEtt]
3/6/11, 12:45 AM
#91

90 ,

Det är just i dom isntällningar jag använt mig av men det funkar inte på nya iFokus, ska försöka finna något add-ons som kan lösa det istället, tack.

[AlltIEtt]
3/6/11, 2:19 AM
#92

WildeSau,

Det löste sig, jag fann ett jätte bra tillägg så jag kan få det som jag vill.

Hustigern
3/6/11, 1:32 PM
#93

Upprepar mig men tror att jag kanske blev missförstådd förut.

Saknar bokmärkena, att kunna bokmärka enskilda trådar i ett forum

/Anneli

ANNIA
3/6/11, 6:06 PM
#94

Hustigern bara jag som var lite otydlig i den tråd jag skapat. Vad jag vet så kommer bokmärkena tillbaka. Kan dock inte säga när.

Denna kommentar har tagits bort.
parsley
3/6/11, 8:06 PM
#96

Bilder till artiklar skrivna av tidigare Sajtvärd på textilhantverk iFokus är väldigt suddiga (låg upplösning?). Det ser inte särskilt proffsigt ut att ha så suddiga bilder på första sidan. Vad göra?

Ulla
3/6/11, 8:10 PM
#97

Bilderna var antagligen mindre och har skalats upp. Du har inte den ursprungliga bilden så att du kan lägg upp den igen?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
Emo
3/7/11, 7:11 AM
#98

#97 Menar du på fullt allvar att alla bilder, som anpassats efter den förra versionen, nu måste ersättas. Vilket mastodontarbete. Vem har tid med det? Vem ändrar i alla trådar där skribenten inte längra får ändra? Om formatet på den ursprungliga bilden var viktig för texten, hur vill du då att man ska göra?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ulla
3/7/11, 9:00 AM
#99

Nej, det här gällde väl bara löpsedelsebild på förstasidan? Om man tar fram en gammal artikel så kanske man måste ersätta löpsedelsbilden. Men jag har sett många gamla löpsedelsbilder som är helt okej.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

parsley
3/7/11, 12:08 PM
#100

#96-99 Det gällde bara löpsedelsbild på första sidan. Kollade bilder i inlägg på tråden "foton av våra arbeten" på textilhantverk i fokus och de bilderna såg OK ut. Enda skilladen mot tidagare var vissa bilder visades som "thumbnails" istället för direkt i inlägget som tidigare.

Emo
3/7/11, 1:50 PM
#101

#99 o #100

Då förstår jag. Ni tycker att bara vissa bilder ska ersättas, så de något hundratal, som ändrats och blivit annorlunda (felaktiga) nu får fortsätta att vara felaktiga.

Hoppas programmerarna har annan åsikt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ANNIA
3/7/11, 3:10 PM
#102

Emo nu är inte jag nån av programmerarna, Men här gäller det i första hand artiklar som ligger på framsidan och då löpsedelsbilden och det eftersom layouten har ändrats.

När det gäller bilder i trådar. Dom som är inlagda på rätt sätt genom välj bifoga fil borde vara korrekta även i nya.

Men dom bilder där man själv valt att kopiera in en bild direkt i ett inlägg kan inte iFokus ta ansvar för eftersom det inte är korrekt inlagt via systemet. Så vissa av dom bilderna kan kanske se knasiga ut.

[AlltIEtt]
3/8/11, 10:14 PM
#103

Hur ser man om den nya funktionen "posta kommentaren anonymt" är aktiverad eller inte ?

ANNIA
3/8/11, 10:30 PM
#104

AlltIEtt vad jag vet så kan man inte se det idag. Utan man får nog skriva pm till den värden på aktuell sajt och fråga, eller lägga en öppen fråga på den sajten om den är aktiverad. Vet inte om det blir ändring på det framöver.

Annons:
[AlltIEtt]
3/8/11, 10:44 PM
#105

ANNIA, "104

Okej, tack.

[AlltIEtt]
3/9/11, 2:56 PM
#106

Nu öppnas iFokus sajter i en ny flik, är det oxå en ny funktion ?

ANNIA
3/9/11, 4:51 PM
#107

AlltIEtt vet ej. Jag har tagit upp det men inte fått nåt svar än. Känns inte som det är viktigt att påminnna om det än.

Och om man klickar på sajterna i listan till höger så öppnar dom i samma fönster. Det är dom längst ner som jag märkt öppnar i nytt.

[AlltIEtt]
3/9/11, 7:29 PM
#108

ANNIA "107,

Okej, Hos mig öppnar dom i en ny flik även från listan till höger.

Hoppas du får ett svar och att det bara är en bugg.

Ulla
3/9/11, 7:34 PM
#109

Det måste vara en bugg.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ANNIA
3/10/11, 12:23 AM
#110

AlltIEtt eftersom det är olika för oss så är det troligen en bugg för för mig funkar det som jag skrev och det i både firefox och IE.

[Aremea]
4/11/11, 12:12 AM
#111

Jag har jätteproblem att ladda iFokus sen uppdateringen. Allting går mycket trögt och ryckigt, och min webläsare (senaste versionen av firefox) har hängt sig vid upprepade tillfällen. Vad är det som händer?

Annons:
ANNIA
4/11/11, 8:37 PM
#112

Arema vilken version har du av firefox. Du skriver nyaste, är det FF4 eller  3.6.16

Jag har ibland upplevt att scrolla kan vara ryckigt, jag själv har 3.6.16. Men inget av det andra du skriver. Är det så ofta eller speciella tillfällen/tider.

[Aremea]
4/11/11, 8:49 PM
#113

Jag kör 3.6.16

Altid lika trögt. Ibland tar det upp emot en minut för menyerna att laddas och scrollandet går mkt trögt.

sitter med 8 Mb/s på en mycket fräsch dator, och upplever inte problem på andra siter. Hade heller inga problem med iFokus innan uppdateringen.

ANNIA
4/11/11, 10:02 PM
#114

För mig har det varit tvärtom att jag inte har några problem nu, mer än nån enstaka gång. När du får segt har du kollat att du har rätt hastighet så att det inte så olyckligt att det även blir trassel med din uppkoppling. Visst funkar det på andra ställen så borde det funka här också men man kan ju aldrig veta.

Finns en sida där man kolla sin hastighet som heter bredbandskollen. Där kan man testa.

[Aremea]
4/11/11, 10:48 PM
#115

Jag har alltid flera tabbar uppe samtidigt, och det är enbart iFokus som laggar. Streamingvideos i HD är inget problem, men menyerna här tar evigheter.

ANNIA
4/12/11, 1:50 AM
#116

Jag vet inte hur datorer och/eller forum funkar rent tekniskt och om nåt ev kan störa varandra. Men om du bara har iFokus uppe är det likadant då också.

[Aremea]
4/12/11, 9:46 AM
#117

Ja. Idag var det dock något mer snabbladdat faktiskt!

Upp till toppen
Annons: