Annons:
Etikettinloggning
Läst 3724 ggr
Mosaik02
2010-12-15 20:50

Byta användarnamn?

jag undrar om det finns någon möjlighet att byta användarnamnet? alltså det namnet som visas när jag postar inlägg och så vidare

eller är enda möjligheten att avsluta kontot och göra ett nytt?

jag fick nog totalt hjärnsläpp när jag gjorde det här kontot och jag är rätt less på Mosaik nu och vill ha ett bättre namn här

hoppas någon har ett svar att ge mig Skrattande

Annons:
AnneN
2010-12-16 00:16
#1

Tyvärr finns inte möjligheten att byta användarnamn utan man får då som du säger skapa ett helt nytt konto istället.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mosaik02
2010-12-18 19:40
#2

jag tackar för svaret :) då får det bli ett nytt konto då

Michaela-N
2010-12-19 22:53
#3

Det har jag gjort två gånger (avsluta och skapa nytt konto alltså) Skrattande

Bytte från musse05 till Mexxie när jag hade min hamsteruppfödning, sedan för att bli lite "seriösare" när jag blev Medarbetare till Michaela-N Glad

SofiaochZorro
2010-12-22 02:57
#4

Vad händer med de inlägg man skrivit i olika forum om man avslutar sitt konto? Försvinner de eller är de kvar så att man med sitt nya konto/nya namn kan fortsätta diskussionerna som tidigare?

AnneN
2010-12-22 05:09
#5

#4 Allt som man skrivit på forumen finns kvar så länge inte Sajtvärd eller Medarbetare tagit bort det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Fialicious]
2010-12-28 00:41
#6

Så där ja, då var ändringen av namn/konto fixat. Jag måste dock säga att det hade varit bra mycket smidigare att införa någon slags funktion där man som medlem kan byta namn utan att behöva skapa ett helt nytt konto.

Annons:
Honestyisdead
2010-12-28 19:49
#7

#6 Är det inte bättre att välja ett nickname som man vill ha?

[Fialicious]
2010-12-28 19:54
#8

#7

Är det inte bättre att misstag man gjorde när man registrerade sig kan gå att rätta till i efterhand enligt någon slags överenskommelse?

Det här kan ältas fram och tillbaka i evigheter skulle jag tro. Jag skrev bara min åsikt Glad

[Licroana]
2011-01-04 17:41
#9

Fast jag tror att om man kan byta användarnamn lite närsom blir det väldigt krångligt att hålla reda på vem det är man pratar med osv.

Maria
2011-01-05 13:56
#10

Det vore väl en katastrof på många sidor om man kunde byta användarnamn så enkelt. Skrikandes

Det finns medlemmar som har skrivförbud och missköter sig på andra sätt så jag tycker det är väldigt bra att det inte bara går att byta "hux flux"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MoaL
2011-01-06 16:26
#11

Det kanske vore bra om man fick åtminstone EN chans att byta sitt användarnamn, kanske efter en viss tid? En gång alltså, inte flera gånger?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Fialicious]
2011-01-08 23:55
#12

Jag förstår inte riktigt varför man ska byta användarnamn sjuttiotolv gånger och det var inte heller det jag syftade på… Det jag efterfrågade var att få byta nickname enligt en överenskommelse, precis som #11 skriver.

ANNIA
2011-01-09 01:31
#13

När det gäller bytande av användarnamn. Då ska då alltså det man valt bort försvinna från medlemlistan, det måste det för att man ska kunna ha kontakt med det man skrivit. Vilket i sin tur då betyder att det nicket blir helt ledigt igen och någon annan rätt var det är kan regga just det nicket. Och då kanske andra tror att den personen är en själv.

Annons:
[Fialicious]
2011-01-09 01:37
#14

#13

På andra communitys och sajter kan admin låsa ett avslutat konto/nickame under en tidsbestämd period. Det borde kunna funka även här.

ANNIA
2011-01-09 03:27
#15

Det är ju då bara själva nicknamnet som ska låsas. Och rent praktiskt så måste det då skapas ett automatiskt program som sköter låsningen och sen upplåsning för manuellt blir det för mycket jobb.

Sen frågan hur länge ska det vara låst för man måste ju ge andra en chans att glömma att någon haft det nicket.

Och en sak som bumbleboo tar upp. Det med skrivförbud. Om det givits ett nick som blir låst eftersom det blivit utbytt. När då någon annan reggar det nicket så har det redan från början förbud på vissa sajter, vilket nog lär bli rätt knepigt. För om det nya nicket hör av sig till värden på den sajten så kan ju inte den värden veta om det är en ny person eller om det är den som blev avstängd som hör av sig och vill in på aktuell sajt igen.

Det är mycket möjligt att det fungerar på andra ställen, men undrar om det skulle vara möjligt på iFokus.

Upp till toppen
Annons: