Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1214 ggr
Maja
6/26/09, 12:29 AM

Personlig sida i Safari 4

Hej!

Jag installerade Safari 4 för ett par månader sedan och fick sedan dess strul med min personliga sida. Förklaringen fick jag i att det bara var en demo så att det var på grund av det som inte allt fungerade.

Nu har jag installerat den riktiga versionen, men problemet återstår!

Vad ska jag göra eller kommer det aldrig att fungera att använda Safari 4 för att komma in på min personliga sida?

Vad dyker upp?

SAJTEN ÄR INTE AKTIVERAD

Sajten du försökte besöka är inte öppen. Det kan bero på att ägaren valt att inte låta den vara öppen för alla eller att ägaren ännu inte aktiverat sin personliga sajt.

Ta gärna en titt på våra medlemmars bloggar och fotoalbum.

Annons:
johan
6/26/09, 1:03 AM
#1

Du har kryssat i att man måste vara inloggad för att se din personliga sida. Förmodligen är du inte inloggad när du använder Safari.

Du ändrar detta under Inställningar, Sajt, Välj vilka som kan se din sajt.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Maja
6/26/09, 1:05 AM
#2

Inte inloggad på vilket sätt menar du?

Jag är inloggad på mitt konto och det är då det händer. Jag kan se en del medlemmars personliga sidor, men inte andras. Är väl runt 50% per del skulle jag tro.

johan
6/26/09, 1:08 AM
#3

Surfar du med Safari när du skriver detta?

Och du kan inte se din personliga sida då?

Jag kommer åt din sida med Safari 4 utan problem när jag är inloggad. Som oinloggad får jag precis det meddelandet du beskriver.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Maja
6/26/09, 1:16 AM
#4

1. Ja, jag har Safari på just nu.

2. Om jag klickar på min sida nu så får jag upp den där "Sajten är inte akriverad"-rutan eller vad man ska säga.

Hm, skumt. Uppdaterade till riktiga Safari 4 (efter att ha haft demon ett bra tag) idag. Kan det bero på det? Alltså att det tar ett tag innan den ställer om sig helt?

johan
6/26/09, 1:34 AM
#5

Prova att logga ut och logga in igen och se om det hjälper. Töm cachen i Safari och se om det hjälper.

Det är uppenbarligen inget knas med vare sig Safari eller iFokus i alla fall.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Maja
6/26/09, 1:45 AM
#6

Loggat in och ut utan resultat.

Är cachen historiken? För den är tömd, allt annat är också "blåst" om man säger så (inga "spara lösenord på denna sida" och så vidare), så Safari är helt rent.

Annons:
ANNIA
6/26/09, 10:45 AM
#7

Juve du kommer väl fortfarande åt din sida med firefoxen. Kan ju vara så tokigt att det problem som förut fanns för en del med mac/safari inte blev fixat i och med att dom släppt den riktiga versionen av safarin.

johan
6/26/09, 11:38 AM
#8

Då vet jag inte vad det kan vara. Din sida fungerar som sagt utmärkt med Safari 4 från mitt håll.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Maja
6/26/09, 12:47 PM
#9

#7 - Ja, FF fungerar utan problem, men det är bara det att många andra sidor fungerar bättre med Safari och det är därför jag använder mig av det.

#8 - Ja, verkligen.. Kanske rättar till sig i framtiden! :)

ANNIA
6/26/09, 3:03 PM
#10

Juve då kan du väl ha båda webläsarna igång och vara inloggad på dom båda samtidigt. Ha firefox minimerad och bara klicka upp den när du behöver in på din personliga sida.

Maja
6/26/09, 4:32 PM
#11

#10 - Jo, det är klart att jag kan ha det, men FF segar tyvärr rätt så ofta, det är därför jag undviker det.

Det konstiga är att många andra kan besöka min sida med Safari 4, men inte jag. Det är varför det är så som jag funderar på just nu..

ANNIA
6/26/09, 7:40 PM
#12

Juve på frågan om varför det funkar för vissa men inte för andra har jag inge svar på. Men det var ju så förut också att personliga sidan inte funkade för vissa som kör mac/safari och andra inte hade nå problem med det.

Men är firefox det enda alterntivet som webläsare till mac. Om det finns flera så kanske testa nån annan som du bara använder när du ska in på din personliga sida.

David
6/26/09, 8:40 PM
#13

Jag använder också Safari och har inga problem att besöka din personliga sajt när jag är inloggad.

När jag inte är inloggad så får jag upp det meddelande du får.

Det är samma på min sajt också, men det beror på att jag valt att endast de som är inloggade kan se den.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
6/26/09, 8:43 PM
#14

Tittade på samma med IE, och även där såg jag ingenting när jag inte var inloggad.

Om du väljer "Mina inställningar" och "Rättigheter", hur ser det ut på din sajt? Har du kryssat i att endast inloggade får se din sajt?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Maja
6/26/09, 9:33 PM
#15

#12 - Ja, jag får väl helt enkelt kika runt lite på andra webläsare! :)

#14 - Jag har "Sajten är synlig för inloggade medlemmar på iFokus".

Upp till toppen
Annons: