Annons:
Etikettövrigt
Läst 1376 ggr
Chirak-96
2/11/09, 12:33 PM

Hur få kontakt med någon som aldrig är inloggad?

Om man vill få kontakt med någon som skrivit i sin gästbok är det ju bara att svara det eller gå in på dens sida och skriva där, jag vet. Men om den personen aldrig loggar in då?? Hur gör man då. Kan man be er sajtvärdar att skicka ett mail till den personen om att den har fått ett PM kanske? Personen jag söker har bara varit inloggad en gång och skrev då i min gästbok, sen har h*n inte loggat in mer. Hoppas ni kan hjälpa mig. //Åsa

Annons:
ANNIA
2/11/09, 2:48 PM
#1

Chirak-96 du kan ju fråga sajtvärden på den sajt som personen är medlem på om den har fått en email-adress och i så fall be den att den skickar iväg ett mail.

Men sajtvärden kan inte gå in på personens konto och där hämta email-adressen och sen skicka iväg ett. Och dom bakom iFokus går heller inte in på medlemmars konton och hämtar email-adress.

Om personen bara varit inloggad en gång så tyvärr. Det du ev kan göra. Be sajtvärden på den sajten om tillåtelse att starta en tråd om ämnet och då hålla det mer generellt. Att du vill få tag i en person men att den bara inloggad en gång och hur man beter sig då. Om den personen då är in och läser emellanåt så kanske den känner sig träffad och loggar in.

Sen kan det ju också vara så att personen har reggat ett annat nick som den skriver under, men inte avslutat det kontot som du vill kontakta.

Så jag är ledsen om en person inte loggar in så finns det inte så mycket man kan göra.

Chirak-96
2/11/09, 5:01 PM
#2

ok tack. Tror inte att det finns något annan "nick" i det här fallet. Har jag tur kanske personen återkommer.

ANNIA
2/11/09, 5:33 PM
#3

Får hoppas att den återkommer. Annars tyckte den väl inte att iFokus var så intressant för den, men det kan ju också vara så att den bara glömt av sitt nick (vilket faktiskt händer) och lösen och då får man ju hoppas att den reggar nytt och att du då känner igen den.

Oscar
2/11/09, 6:08 PM
#4

Googla nicket och se om det används på någon annan site utanför iFokus, många har samma överallt. Kolla också de övriga inläggen på iFokus som personen har skrivit; Har personen lämna några ledtrådar om namn, ort eller vad den sysslar med, ålder, arbete osv. så kan det gå att gissa sig till ganska bra vem det är med lite googlingar och Eniro. Beror bara på hur mycket tid man orkar lägga ner. Ibland går det, ibland inte.

Upp till toppen
Annons: