Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 3475 ggr
AnneN
2009-02-23 19:26

iFokus önskelista

Jag har gjort en liten sammanställning av de önskemål om funktioner som jag sett att medlemmar har.

Jag är medveten om att de flesta redan är kända önskemål, men tänker att det kan vara lättare att se vad folk har önskat om allt är i en och samma lista.

  • Knapp som markerar alla inlägg som lästa.
  • Fler smileys
  • Första olästa tillgänglig även som utloggad
  • Att inläggsförfattare står med i prenumerationsmejl.
  • Kalendarium.
  • Kunna söka efter medlemmar med annat än användarnamnet, tex ort, ålder, osv.
  • Kunna se vilka som lagt till en själv på sin vännerlista.
  • Speciellt kännetecken för den som är Sajtvärd och de som är Medarbetare på den sajt man är inne på, till exempel någon liten markering bredvid avataren i inlägg.
  • Underkategorier i forumkategorierna.
  • Möjlighet att välja vilka meddelanden som ska visas i "Mina inlägg" i den svarta rutan till höger.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Norum]
2009-02-24 01:03
#1

Vilken bra list adu har gjort. :-)

Det enda jag vet (?)på den är att detta med att se vem som har en på vän-listan inte kommer att hända. Har med integriteten (stavning?) att göra.. (Om dom inte har ändrat sig där men jag tror inte jag har läst nåt om det.. )

AnneN
2009-02-24 01:11
#2

#1 jo jag vet att de redan sagt Nej till några av punkterna sedan tidigare, men jag tänkte att denna lista kan göra det mer överskådligt vad som redan blivit önskat dels så att det blir lättare för grabbarna att se det och dels så att vi kanske slipper 20st inlägg där flera olika medlemmar önskar samma sak.

Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
2009-02-24 01:16
#3

Helt rätt! Då ska jag lämna över denna tråd till nån annan och gå och lägga mig istället.. :-)

Chutney
2009-02-24 03:28
#4

Detta med att lägga till vänner, borde det inte finnas, så man accepterar vänskap istället för att det sker automatiskt?

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Alex
2009-02-25 18:22
#5

Första olästa som utloggad förstår jag inte riktigt hur det skulle funka… Är det då tänkt att det ska vara första olästa för just den datorn man sitter vid?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Niklas
2009-02-25 20:20
#6

Bra att ni skriver vad ni önskar er. Vill ni ha kommentarer från oss också eller är det bara brainstorming här? Vi vill ju inte hämma er kreativitet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
AnneN
2009-02-25 20:37
#7

#6 klart ni får kommentera om ni vill, brainstorma kan vi väl göra även om ni kommer med kommentarer på önskemålen och kanske egna önskemål Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Norum]
2009-02-25 20:38
#8

*7 Anne då! Tänk om dom önskar sig snällare medlemmar med mindre ideér som dom inte kan göra nåt åt?? Förvånad Skrattande

AnneN
2009-02-25 20:40
#9

#8 haha då lär de få problem med att få igenom sin egen önskan Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ebba-A
2009-02-26 00:32
#10

Det har ju tagits upp på iFokus.ifokus att man ska kunna välja vilka trådar som visas under 'Mina inlägg' i högerkategorin. Kommer troligen inte hända, men du kan ju lägga till det på lista iallafall :)

Värd på Choklad iFokus

AnneN
2009-02-26 00:38
#11

#10 jätte bra, har lagt till det nu.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Niklas
2009-02-26 16:03
#14

#0: "Första olästa tillgänglig även som utloggad"

Det kommer inte att hända. Vi bygger inte funktionalitet som gör det mindre attraktivt att vara medlem.

Bortsett från det vet jag inte hur man skulle kunna hålla reda på vilket som var senast lästa från någon som inte är inloggad. Vi kan ju inte se personen som sitter vid datorn.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
2009-02-26 17:02
#15

#14 det förstår jag absolut hur du tänker, jag förstår inte ens meningen med att ha första olästa för de som inte ens loggar in, för så komplicerad inloggning är det inte och medlemskap kostar inte ett öre. Det finns bara med i listan för att det är någon som önskat det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mitralis
2009-04-21 02:01
#16

Jag önskar stavningskontroll. Jag skulle bli mycket tacksam om det gick att ordna =)



[Norum]
2009-04-21 07:11
#17

Jag använder Googles stavningskontroll, fungerar kanon. :-)

Mitralis
2009-04-21 11:19
#18

#17 Hur gör man för att den ska rätta inläggen medans man skriver? Nu har jag en sida bakom med google som jag skriver in orden i och kollar om den reagerar.



Loet_old
2009-04-21 12:50
#19

Smileys ett nödvändigt ont?

Jag tycker att dessa tilläggs smileys andvänds lite väl för mycket på vissa sajter. de smileys som finns när man skriver ett inlägg räcker gott och väl.

Har ingenting emot smileys igentligen, men ibland blir det bara för mycket av det goda.

AnneN
2009-04-21 13:59
#20

#16 annars om du är osäker på stavning så kan du först skriva inlägget i word och använda stavningskontrollen i det programmet och sedan klippa och klistra in där det ska vara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Mitralis
2009-04-21 14:23
#21

#20 har inte word installerat än. Datorn krachade och killen har inte laggt tillbaka det. Själv kan jag inte.
Jag måst kolla upp nästan alla ord, så det blir lite jobbigt att klippa och klistra hela tiden. Men annas var det en bra idé =)



Niklas
2009-04-21 16:18
#22

Ett alternativ till Word är OpenOffice som är gratis och gör i stort sett samma sak.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mitralis
2009-04-21 16:20
#23

Är det någon speciell anledning till att det inte är stavningskontroll på i fokus?
När jag läser andras inlägg så kan det ibland vara svårt att se vad det ska stå, så det är nog fler än jag som skulle uppskatta lite hjälp med stavningen medans man skriver inlägg =)



Niklas
2009-04-21 16:22
#24

Vi har helt enkelt inte byggt in det. Det finns så mycket annat som behöver göras hela tiden. Själv har jag inte upplevt problemet som så väldigt stort.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mitralis
2009-04-21 16:24
#25

#24 Okej, då vet jag =)



AnneN
2009-04-21 17:00
#26

#20 man kan ju skriva hela meddelandet i ordbehandlingsprogrammet istället för bara enstaka ord Flört

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mitralis
2009-04-21 17:04
#27

Fast det blir ju ett fasligt klippande om man skriver några inlägg per dag.
Ska se till att karln installerar ett ordbehandlingsprogram så ska jag prova om det funkar med pysslandet =)

Tänkte mest att det skulle vara bekvämt med en inbyggd tjänst, både ut skrivarens synvinkel och läsarens =)



Annons:
Niklas
2009-04-21 17:13
#28

#27: Installera Google Toolbar, som #17 föreslår, så får du rättstavningsfunktion.

Google Toolbar


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mitralis
2009-04-21 17:17
#29

#28 Inte min dator, så jag måste fråga om jag får installera det.

Funkar det som om det vore rättstavningsprogram direkt i inlägget?



[Norum]
2009-04-21 17:44
#30

*29 Man bara klickar på "Stavning" så blir de felstavade orden markerade.. Mycket praktiskt! Glad

Niklas
2009-04-21 17:44
#31

Du skriver din text i inläggsrutan, trycker på rättstavningsknappen och då visas de saker programmet tycker är fel med en annan färg.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Flirr
2009-10-21 18:59
#32

Jag hade gärna haft en sökfunktion på hela iFokus, inte bara på de enskilda sidorna. Många sidor är ju väldigt lika varandra så ibland är det svårt att veta var man ska leta.

Loveferrets
2009-10-21 21:38
#33

jaaaaaaaaaa fler smileys är efterlängtat hehe.. vill ha vill ha

Niklas
2009-10-22 09:57
#34

#32: Använd Google:

paraply site:ifokus.se


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
LenaR
2009-10-23 21:02
#36

Fler smileys, ja visst. Men snälla snälla - inga rörliga! Förvånad

Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Loveferrets
2009-10-23 21:57
#37

jooooo rörliga oxå hehehe

AnneN
2009-11-20 15:08
#38

Nu finns möjlighet att betala för iFokus Plus via bankgiro!

Läs mer här.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sissie
2009-11-26 07:59
#39

Jag skulle vilja efterlysa att vissa bas smilies blir automatiskt. Till exempel :) blir den glada, :D = mera glad ;)= flörtisen m fl. Alltså när man skriver med tecknen. Använde gärna smilisar för att förtydliga så det känns lite jobbigt att klicka fram rutan med smilisar varje gång. Eller att rutan hänger kvar framme efter att man aktiverat den.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Strumpan
2009-11-30 15:09
#40

Jag hade lite funderingar. Jag skulle vilja kunna lägga mina PM i olika mappar som jag kan döpa i min inkorg. Har man väldigt många meddelanden där (kanske flera sidor) och man behöver leta fram något särskilt skulle det vara lättare och det skulle gå snabbare istället för att sitta och leta

Sen tänkte jag även på om man skulle kunna göra så att artiklar och vanliga trådar ser olika ut, typ men en liten markering eller något

Lite tankar och förslag Glad

Mvh Jenny

Loveferrets
2009-11-30 16:35
#41

När får vi fler smilys ? Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: