Annons:
Etikettregler
Läst 2975 ggr
Zamwyn
2/9/09, 2:35 AM

Flera användarnamn

Hejsan

Jag är aktiv på i huvudsak 2 iFokussajter; MusiFokus och HamsteriFokus. Jag blev först medlem på MiF, och valde ett användarnamn kopplat till ett online-spel. Bland mina sajter finns några ytterligare som det händer att jag kikar runt på, men där brukar jag inte skriva.

Ganska lång tid efter att jag först gick med på MiF, bestämde jag mig för att vara aktiv på HamsteriFokus också. Eftersom jag har en hamsteruppfödning tyckte jag det kunde vara praktiskt med mitt uppfödarnamn även som användarnamn. Kikade runt och läste att man inte kunde byta, utan var i så fall tvungen att skapa ett nytt konto. Jag ville inte ha uppfödarnamnet på MiF eftersom det än så länge bara är kopplat till hamstrarna, och dessutom kände ju MiF:arna mig som Zamwyn redan. Istället tänkte jag då ha 2 konton, och letade i Användaravtal och bland Skrivregler efter något som sade att det var förbjudet. Hittade inget sådant.

Av en slump idag när jag letade efter något annat, hittade jag denna tråd:
http://support.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=2c080e1a-34f3-4412-a709-d08d1eaceb97

Därför har jag nu några frågor;

1. Var finns regeln som nämns i det länkade inlägget ovan? Jag hittar det inte nu heller, och funderar om det är något mer jag missat också.

2. Vad exakt avses med att man inte får skriva under flera signaturer? Är det att man inte får skriva under flera signaturer på en och samma sajt, eller gäller det på iFokus i stort?

3. Om jag måste överge ett av mina konton, hur lång tid har jag på mig att förbereda så jag kan se över om något behövs kopieras/sparas från det som ska upphöra?

Jag vill tillägga att det framgår ganska klart om man tittar på båda användarsajterna att det är samma person, har min hemsida länkad därifrån och har skrivit lite om mig själv. Båda sajtvärdarna vet vem jag är "på riktigt" (flera medlemmar på båda sajterna har träffat mig ansikte mot ansikte också) och jag har aldrig haft skrivförbud, blivit avstängd eller liknande. Har alltså aldrig varit ute efter att låtsas vara två olika personer, och aldrig någonsin kommenterat samma sak under båda signaturerna. Tror inte jag över huvud taget skrivit på MiF med HiF-användarnamnet och tvärtom, iaf inte med flit.

Annons:
Niklas
2/9/09, 8:52 AM
#1

1. Jag menade att det finns sajter som har den skrivregeln. Alla har det inte så du får läsa reglerna för de sajter du är intresserad av.

2. Det framgår förhoppningsvis i reglerna för den sajt det gäller. Fråga där om det är något du undrar. Om jag skrev så skulle jag mena att man inte får skriva på samma sajt med två olika användarnamn.

3. Har du inte använt ett konto på sex månader har vi rätt att stänga av det.

Reglerna är till för att hålla ordning på sajterna. Det låter på dig som om du inte har någon avsikt att bråka och då tror jag inte att du behöver få några större problem. Det är bra att du tar reda på vad som gäller.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Imasy
2/9/09, 12:26 PM
#2

Jag har skrivit in i våra Skrivregler att jag kommer ge skrivförbud till de som kör med flera olika användare.

Det är mer i åtanke att sådana som fått skrivförbud kommer i ny tappning.

Skulle du vilja ha två användare så skulle jag inte bry mig i det du skrivit ovan. Fast det kan ju bli något förvirrande om du skulle skriva med båda dina namn på hamster tex.

Zamwyn
2/9/09, 3:59 PM
#3

#1 Tack så mkt för svaret, Niklas. Nej, jag har ingen avsikt att bråka alls. Skrattande

#2 Åh toppen, jag hann få svar innan jag ens skickat iväg frågan. Glad Ja, jag vill hemskt gärna ha mina två användare kvar om jag får! Ska fråga Grodan också (sajtvärd på MiF), för säkerhets skull.

Jag har gjort så att HiF är jag bara medlem på med Barabaz och MiF bara med Zamwyn. Alltså finns inte de respektive sajterna med i "mina sajter"-listan på "fel" användare. Detta för att jag inte ska dabba mig av misstag och gå från den ena till den andra och glömma logga ut emellan. De hör hemma på varsin sajt. Har fungerat som smort hittills.

Grodan
2/10/09, 7:22 PM
#4

Håller med ovanstående. Regeln är ju eg bara för troll, bråkmakare etc och för att inte fuska i omröstningar!!!? Flört

För mig är du zamwyn…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
2/10/09, 9:17 PM
#5

#4 Haha, det har jag inga planer på att göra. Fuskar inte ens i Monopol. Skrattande

Och det vill jag gärna fortsätta vara!

Upp till toppen
Annons: