Annons:
Etikettskriva
Läst 2438 ggr
Mezzzanina
10/21/08, 2:27 AM

Hur lägger jag in ett litet filmklipp?

Hej på er alla!

Jag har ett litet filmklipp som jag vill lägga med i en tråd som jag tagit med min kamera.Hur gör jag då?

MVH/Mezzzanina

Annons:
lisette
10/21/08, 9:17 AM
#1

du måste ladda upp den på youtube/photobucket och sedan ta länken och klistra in i det fält det står video-URL i.

Mezzzanina
10/21/08, 4:10 PM
#2

Okej så om jag fattar rätt så måste jag först lägga ut mitt lilla klipp på nätet (youtube)där jag kanske inte vill ha det när jag enbart vill visa mina vänner med samma djurslag som jag en liten kort filmsnutt??Är det verkligen så?

Man kan alltså inte lägga in en liten film som man själv har filmat direkt från sin dator?

Niklas
10/21/08, 4:52 PM
#3

#2: Det stämmer.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mezzzanina
10/21/08, 11:13 PM
#4

Ok!Tack för svar!Glad

johan
10/21/08, 11:43 PM
#5

På både YouTube och Google Video kan man bestämma om det ska visas publikt eller inte. Om det inte är publikt så är det bara de som kan adressen som kan se det.

Men jag förstår inte riktigt hur du menar att det är skillnad på att visa filmen på iFokus publikt eller YouTube?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Mezzzanina
10/23/08, 2:22 AM
#6

Skillnaden är enkel!Jag väljer att jag vill visa min film för människor med samma intresse och som jag skriver med på en iFokus sajt som jag valt att deltaga i för att jag har liknande intresse som de andra.Låt oss säga att det är en film som rör katter, då är det ju trevligt att visa den filmen på en sajt där andra kattägare är aktiva.

Jag är själv inte så intresserad av youtube.Jag tycker bra mycket bättre om iFokus där jag kan välja att skriva med andra som har liknande intressen som jag!

Jag säger inte att det inte finns folk på youtube som inte har liknande intressen.Men den sidan känns inte alls personlig och det är inte heller säkert att det är ganska så samma återkommande människor som tiittar in på just det som jag i så fall valt att lägga in där.

Annons:
lisette
10/23/08, 9:10 AM
#7

men jag tror att för att kunna visa upp din film måste du antingen göra den publik eller göra den lösenordskyddad och dela ut lösenord.

johan
10/24/08, 12:38 PM
#8

Jag har vid flera tillfällen laddat upp mina videosnuttar på Google Video och sagt att de inte ska vara synliga utåt förutom de som kan den unika adressen till min video. Sedan har jag länkat in dom i en blogg här på iFokus.

Vi har ingen möjlighet att lagra videofilmer på iFokus för vi har på tok för lite hårddiskutrymme, bandbredd och budget för att kunna göra det. Det är därför man måste lägga filmen någon annanstans för att visa den hos oss.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Mezzzanina
10/26/08, 2:34 AM
#9

Jag förstår det Johan.Men man kan ju alltid hoppas att det går bra för iFokus och att det kanske blir en möjlighet i framtiden!Glad

Emo
4/3/09, 4:59 PM
#10

#8 Nu verkar det komplicerat :-(

I #2 står att man har två alternativ!

I #5 finns också två alternativ, men inte samma som i #2 (om nu inte någon har flera namn)

I #8 står det bara "någon annanstans" inte vilka lagringsställen som accepteras av iFokus.

Är det de tre som räknats upp? Är de inte tre utan bara två?

Varför ska det vara just de uppräknade?

Jag bara undrar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

ANNIA
4/3/09, 5:35 PM
#11

Emo- det finns flera olika ställen på nätet där du kan ladda upp din film. Om du kikar på artikeln om infoga film på ifokus så står det uppräknat dom ställen som för tillfället funkar med iFokus. Där finns också instruktionsfilmen hur man gör när man infogar den här.

Det kommer säkert bli flera framöver som det går att infoga film ifrån. Men just är det dessa som står där.

Emo
4/3/09, 5:38 PM
#12

# 11 Tack för snabbt svar.

Nu ska jag kolla vad som står där.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
4/3/09, 5:41 PM
#13

# 11 Tack för snabbt svar.

Nu ska jag kolla vad som står där.

Där står:  "…..och länkar till mp3- och wma-filer."

Inget om var de filerna fick ligga ???

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Niklas
4/3/09, 6:31 PM
#14

#13: Har du läst ingressen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
4/3/09, 6:48 PM
#15

Film: Infoga film i inlägg på iFokus

Här visar vi hur du ska göra för att infoga en film i inlägg på iFokus. Det fungerar för närvarande med filmer från Youtube, SVT Play, Google Video, MSN Video, Vimeo, Aftonbladet Mitt klipp, Bubblare, Passagen, Photobucket, College Humor och länkar till mp3- och wma-filer. 

Så jag skulle läst den underförstådda fortsättningen  …..och länkar till mp3- och wma-filer, som ligger på ovannämda (förut nämda) adresser.

Det var den biten jag missade. Det är lättare att förstå för den som skrivit än för den som läser :-)

Jag har lagt massor av timmar på att försöka förstå mig på iFokus och tror nu att jag har lärt en del. Vissa saker önskar jag hade funnits i informationen när jag reggade mig. (Dock inte detta) Detta snubblade jag över i min iver att förstå hur det fungerar här.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Niklas
4/3/09, 7:08 PM
#16

Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Emo
7/23/09, 2:35 PM
#17

Nu har jag testat och lärt mig att en .wmv-fil inte accepteras, men som väl är, så dyker det upp en blå text, man kan klicka på och få se filmen. Steg för steg lär jag mig mer och mer :-)

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: