Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 5663 ggr
[Norum]
3/24/08, 10:43 PM

Smilgubbar

Jag skulle faktiskt vilja ha mer smilisar… Det ÄR väldigt svårt att göra sig begriplig i skrift utan dessa små gula gubbar. Visst, det finns ett antal men… Med fler gubbar, dessto lättare att skriva.

Annons:
lisette
3/24/08, 10:48 PM
#1

jag hade velat ha kortkommando för gubbarna. jag använder mig aldrig av de gubbar som finns utan enbart tecken…

hade varit smidigt om det kommit in en gubbe istället för :D

[Norum]
3/24/08, 10:50 PM
#2

Har aldrig lärt mig det…. Generad Om man som jag har kommit upp i en svårlärd ålder och hoptorkande hjärna är det väldigt skönt att hitte de gula smilen! Flört

lisette
3/24/08, 11:08 PM
#3

haha aja, du har ju ivf lärt dig att använda en dator!!! =) det är alltid ngt!

LuckyLady
3/25/08, 10:59 AM
#4

Jag håller med jag vill också ha flera gula gubbar Kyss

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Citronmeliss
3/25/08, 7:15 PM
#5

Jag också…Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

april4
3/25/08, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en sån fast lite större variant

Annons:
Cerrolyn
4/3/08, 4:57 PM
#7

Håller med…

**MVH Cerrolyn

Niklas
4/3/08, 5:07 PM
#8

Tänk på att avatarer kan försvåra för personer med handikapp. Särskilt avatarer som är animerade.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Abico
4/4/08, 1:11 PM
#9

Jag vill inte ha så att det dyker upp massa gubbar så snart man gör tecken smilies ^^' Men kanske möjlighet att aktivera det själv?

Hanna 

EmmaG
4/4/08, 4:31 PM
#10

Men annars är det ju bara att kopiera och klistra in smileys ifrån andra forum. På gerbiler & fantasy har vi en "Smileybank".
http://fantasy.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=b1a3f8b2-3fdb-4df8-bbe5-a3a04509f30f

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

pson
4/5/08, 12:36 AM
#11

Om man trycker på Esc-knappen så stannar de animerad smileysarna. Kan vara bra om man få flipp på dem. =)

Rickard07
4/7/08, 9:00 PM
#12

Smileysarna är värdelösa, inga är användbara typ.

Niklas
4/7/08, 9:44 PM
#13

#12: Hur hade smileys som du tycker vore användbara sett ut?

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Leffe
4/11/08, 2:29 PM
#14

På Cornishsajten har vi för medlemmar en hel del smilisar med kattfigurer

annikamedstortA
4/17/08, 4:42 PM
#15

Jag tycker det är bättre med tecken än smilies :)

[Norum]
4/17/08, 5:48 PM
#16

Om man förstår tecknen ja… Det är inta alla som gör det….

Leffe
4/18/08, 9:05 PM
#17

Nu har vi "hockeysmilisar" på Hockeysajten men bara för medlemmar

Theres
4/19/08, 8:13 PM
#18

Kortkommando ftw!

golf.ifokus.se

Chutney
2/1/09, 3:22 PM
#19

Ang  att göra smileys med tecken istället för att använda smiley-gubbar, så är det väl egentligen bara fantasin som sätter stopp hur dessa kan se ut.

Ska se om jag kan visa några - och ni andra får gärna fylla på.

:) = Glad

En del gör så här :-) ..eller =)…=-) (tänk er smilysar på sniskan, där : är ögon - en näsa = också ögon och en ) en mun o.s.v

:D = Skrattande eller =) eller :-) eller =-) ..en del vänder på det så gubben är vänd åt höger (: eller  (= eller  (-=

;) =Flört 

8-) = Cool

:-x =Kyss

:P = Tungan ute eller :P

:( eller :-( eller =-( och så vidare) = Rynkar på näsan

:-O = Förvånad

:-/ = Obestämd

=´( = Gråter

Och så vidare, det är alltså inget som säger att en smiley med tecken måste se ut på ett visst sätt, det är bara att variera efter fantasin :D <---Skrattande =D <---Skrattande =-D <--- Skrattande and so on…

Hoppas jag inte rörde till det nu…Skäms (rodna-smiley med tecken har jag inte kommit underfund med dock)

Lek hur ni vill :)

<:o) (en clown kanske?)

>:-) (en med en tuppkam?)

@--}---- ( en ros?)

B-) (fantomen..hihi..eller glasögon det med?)

&:-) (elvis?)

Ja, ni hajjar va?..*s* (*s* = skrattar) Ja just det, det finns ju sådana man kan skriva också…får ta det sen, för nu ska jag äta :)

Tjing!

*s* = skrattar

*l* eller *L* = ler

*lol* = Laughing out loud

…mer nån?

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

AnneN
2/1/09, 3:55 PM
#20

#19 nackdelen med smileys som vi skriver med tecken är att de som är blinda/synskadade och använder skärmläsare kan ha svårt att förstå smileyn då de inte ser den som vi gör utan får den uppläst som de tecken som används. Tillexempel så läses :) kolon slutparentes.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[SvenA]
2/1/09, 6:34 PM
#21

#20 Tack för det då slapp jag skriva något om detta för det som står ovanför diitt inlägg är bara en massa konstiga ord som man inte får några som helsr sammanhang av

Chutney
2/1/09, 7:24 PM
#22

#20 och #21

OJ, förlåt. Jag tänkte inte på det. Men eftersom det var någon/några som inte visste detta med smilisarna med bara tecknen så ville jag visa.

Däremot så har jag försökt på sistone att inte skriva förkortningar och så, just för att jag läste någonstans detta med skärmläsare och att det är svårt med sånt. Innan så visste inte jag det. Ibland missar jag nog, men jag ska träna på att skriva ut hela ord.

Men jag undrar, om jag nu ska visa detta med smilisarna för någon i ett inlägg, går det bra att skicka med en bild eller ett textdokument vid sidan av? Om det nu går att skicka ett textdokument? Och sen att man skriver i inlägget att man har gjort så och att de med skärmläsare kanske inte kan höra på grund av att det innehåller en massa tecken?

Sen undrar jag en dum fråga kanske. Om jag skriver till exempel ordet textdokument med bindestreck, läses det som text bindestreck dokument? Eller som ett helt ord ändå?

Jag blev nyfiken på detta. Kan ni rekommendera någon bra sida där det står information om detta? Helst en svensk sida.

Men kontentan då, är att ni föredrar smiley-gubbar eller inget alls?

Förlåt för många frågor.

Med varma hälsningar
Chutney

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

AnneN
2/1/09, 8:35 PM
#23

#22 de inne på http://synskadade.ifokus.se/ kanske kan hjälpa dig att hitta information om hur det fungerar med skärmläsare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chutney
2/1/09, 9:18 PM
#24

#23

Tack så mkt.

________________________________________________________

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

 

Upp till toppen
Annons: