Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2508 ggr
[MonEnil]
3/6/11, 11:52 AM

Finns inte som medlem

Jag kan logga in och syns på listan över inloggade medlemmar, men är inte med på medlemslistan. Om man klickar på mitt användarnamn får man beskedet "Den här användaren finns inte längre på iFokus."

Finns jag eller inte?

Annons:
Honestyisdead
3/6/11, 3:53 PM
#1

När jag klickade på ditt nick här så står det mycket riktigt att du inte är medlem längre.

[MonEnil]
3/6/11, 5:05 PM
#2

Men då är det konstigt att jag kan logga in och göra inlägg under mitt nick. Varken jag själv eller sajtvärden har avslutat mitt medlemskap.

Måste jag skapa ett nytt medlemskap med ett annat namn?

Honestyisdead
3/6/11, 5:35 PM
#3

Ja det är konstigt. Men bara så du vet så kan inte en Sajtvärd avsluta ditt medlemskap. Det gör man själv.

Killarna bakom iFokus får kolla på detta, måste vara en bugg.

[ErikSvensson]
3/16/11, 12:26 PM
#4

Något nytt om detta? Har samma problem, min profil är helt borttagen.

ANNIA
3/16/11, 1:11 PM
#5

Ska ta upp det, ev att det blivit bortglömt då det funnits annat som gjort att det blivit omkastningar, Men vet inte när det blir gjort är det enkelt så ändras det nog snart. Men det som är skönt är att ni "finns" i alla fall och kan vara inloggade.

[ErikSvensson]
3/18/11, 2:18 PM
#6

Efter att ha loggat ut så försvann min användare helt. Supporten har dock åsterställt min användare och nu funkar allt igen.

Stort tack till Erik på iFokus!

Annons:
New
6/2/11, 5:38 PM
#7

Ingen förklaring har lämnats på det här. Borde ingen tala om åtminstone varför man är utesluten om det nu är så?

Maria
6/2/11, 6:09 PM
#8

#7 Det har väl varit en bugg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

New
6/2/11, 7:15 PM
#9

Är konsekvensen av en bugg att man inte får vara kvar?

Maria
6/2/11, 7:16 PM
#10

#9 Är det du som är f.d. cikkorias?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
6/2/11, 7:25 PM
#11

#7 Tråden handlar inte om att man blir utesluten, utan om att vissas konto försvunnit av en bugg.

Är man borttagen för att man misskött sig är det inte en bugg.

New
6/2/11, 8:25 PM
#12

#10 Nej.

#11 Ingen har svarat på vad man ska göra om det är en bugg. Och hur vet man om det är en bugg om ingen svarar eller vill hjälpa?

Maria
6/2/11, 8:32 PM
#13

#12 Att profilen försvunnit är inte detsamma som att man är borta från iFokus. Man kan logga in ändå.

Killarna på iFokus sitter nog inte vid datorn hela tiden så du får ge dig till tåls.

Ditt problem verkar inte vara detsamma som #0 skriver om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
New
6/2/11, 8:49 PM
#14

#13 Nej, det går inte att logga in om kontot har försvunnit.  Det har gått 3 månader sedan tråden skapades, men inget konstruktivt svar har inkommit från någon som verkligen vet något, så tålamod är det väl knappast brist på.

ANNIA
6/2/11, 9:02 PM
#15

New vilket konto hade du förut som var såsom MonEnil skriver om

För MonEnil som du ser i första inlägget kunde ju logga in och vara aktiv. Det är bara dennes profil som inte syns.

Du verkar ha nåt annat fel.

Maria
6/2/11, 9:03 PM
#16

#14 Tråden tog slut i och med Eriks svar i #6.

Sedan har ju du skapat en helt ny fråga som inte har med frågan i #0 att göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

New
6/2/11, 9:18 PM
#17

#15 MonEnil kan inte längre logga in.

#16 Varför skulle tråden vara slut i och med att Erik "kapade den" (inte illa menat) och fick hjälp? Du verkar ha en väldigt negativ inställning till mig, förstår inte varför. Tillhör du supporten?

ANNIA
6/2/11, 9:19 PM
#18

Ok då meddelar jag killarna så får dom fixa MonEnils konto så att den kan logga in.

Men nog hade jag räknat med att man hört av sig om man har problem lite tidigare.

Maria
6/2/11, 9:22 PM
#19

#16 Jag menar bara att det är två olika frågor som diskuteras i tråden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[ErikSvensson]
6/2/11, 10:40 PM
#20

#17

Det står ju i mitt inlägg att jag fick hjälp genom att kontakta supporten. Det är bara att maila dem så får du hjälp om du inte kan se din profil längre. 

I övrigt, vad kapade jag? Hade ju samma problem som TS (dock vart det värre eftersom jag inte kunde logga in till slut.. men ursprungsproblemet var fortfarande att profilen inte syntes..)

Annons:
Erik
6/3/11, 2:41 PM
#21

#12, 14, 17 - Jag ber om ursäkt - det var mitt fel. Jag har återställt ditt konto nu, så du ska kunna logga in igen. Kommer följa den här tråden om det är några ytterligare problem med borttagna användare.

-- erik

[MonEnil]
6/3/11, 4:08 PM
#22

Tack snälla för hjälpen, nu fungerar det! Glad

Det är inte så lätt att höra av sig, eftersom det enda sättet är att skriva här och det går ju inte när man inte kan logga in.

Erik
6/3/11, 4:13 PM
#23

#22 - Nej, jag förstår det. :) Men det var ju bra att det fungerar nu i alla fall!

-- erik

[ErikSvensson]
6/3/11, 6:39 PM
#24

Går ju alltid att maila.. Skrattande Det gjorde jag när det inte gick att logga in och supporten löste det på någon dag eller så.

http://www.ifokus.se/about/contact

Upp till toppen
Annons: