Annons:
Etikettinloggning
Läst 3319 ggr
Mariaairam
3/9/11, 10:33 PM

Nytt medlemskap

Hejsan, försöker att registrera ett nytt konto. Får meddelande att registreringen är klar o att det bara ska va o logga in, men får bara felmeddelande "inloggning misslyckades". Vad gör jag fel?

Får inget aktiveringsmejl eller liknande till min epost heller.

Annons:
ANNIA
3/9/11, 11:09 PM
#1

Mariaairam det där med inloggning misslyckades kommer upp när man försöker med fel lösenord. Inte säker på om det kommer upp i annat sammanhang.

Jag testade att regga ett nytt konto och det gick bra jag blev kvar inloggad på en gång.

Så fråga du har inte klickat på lösenordspåminnelsen och sen skrivit i ditt nya nick där. Om det är så så bör du få ett mail till den adress du la på det nya kontot med ett nytt lösenord.

Mariaairam
3/9/11, 11:39 PM
#2

Välkommen till iFokus

Registreringen är klar, och du har nu tillgång till över 200 intressesajter på iFokus! Varmt välkommen!

Du hittar in- och utloggning, inställningar och privata meddelanden uppe till höger på varje sida. På intressesajterna hittar du diskussioner och artiklar i vänsterkanten, och länkar till informationssidor i den svarta listen i sidhuvudet.

Får upp detta, men går ej logga in sen. ska man få ett aktiveringsmail?

När jag begär nytt lösen till konton genom att skriva in mejladress kommer det inget heller..

ANNIA
3/9/11, 11:46 PM
#3

Nej man får inget aktiveringsmail.

Men då är det det att du skickat efter nytt lösenord som ställer till det för dig. För i och med att du skickade efter ett nytt så slutade det du reggade att funka.

Hur längesen är det du skickade efter nytt. Har för mig att det står att man kan få vänta. Nu kommer jag inte ihåg men tror att det står 4 tim. Om man inte fått det inom den tiden så får man skriva till mail-adressen som stod där.

Sån där tråkig fråga, du är säker på att du skrev in rätt mail-adress.

Mariaairam
3/9/11, 11:50 PM
#4

Okej. Men det konstiga var att det ist ändrade lösenordet till den här inloggningen? har dock fixat det nu, så att de ligger på olika eposter.

har efter det valt att skicka nytt lösen till det nya användarnamnet iom att det jag valde inte fungerade. Och det var ca 1h sedan..

Hittade ingen mejladress, men får kolla igen.

ANNIA
3/9/11, 11:52 PM
#5

Hade du samma mail-adress. Det ska man inte kunna regga.

Inte hundra när det gäller mail-adressen som man ska skriva till för den syns ju inte förrän man klickat på skicka efter. Men tror det är info@ifokus.se

Mariaairam
3/9/11, 11:57 PM
#6

Okej, konstigt att den inte bad mig att ändra då. Nu har jag iaf två olika.

Jag får kolla imorgon, annars testar jag att regga om mig igen..

Annons:
ANNIA
3/10/11, 12:02 AM
#7

Man ska inte kunna ha på flera. Så troligen en bugg och den kommer rättas till så att den ska säga till att adressen redan är upptagen.

ANNIA
3/10/11, 12:09 AM
#8

Men en sak jag kom på här. Du skrev att du fick lösen till ditt nuvarande konto.

Så har du nu en egen adress på ditt nya konto så borde du få mail gällande det.

hemsogarden
3/10/11, 7:27 AM
#9

hej har blivit medlem men det står att jag inte har rättigheter att skriva inlägg??

Mariaairam
3/10/11, 12:48 PM
#10

ja, jag har en annan mejl till mitt nya konto nu.

ANNIA
3/10/11, 1:18 PM
#11

hemsogarden vart/när står det att du inte rättighet att skriva. Är det direkt när du tar upp en skrivruta. Och är det någon specifik sajt. För jag loggade in med det konto jag skapade inatt och det ser ut som jag ska kunna skriva med det. Dock inte testat.
Om det är en specifik sajt så kontakta värden eller någon Medarbetare och be dom kolla så det inte blivit nåt fel. För så som du skriver är nåt man brukar få upp om man fått skrivförbud.

Mariaairam då ska du förhoppningsvis kunna skicka efter nytt lösenord till ditt nya konto.

Mariaairam
3/10/11, 10:47 PM
#12

Tyvärr så går det ändå inte. Har mejlat infoadressen o väntar på svar :)

ANNIA
3/10/11, 10:52 PM
#13

Tråkigt att höra. Men möjligt att det blev i och med att du hade samma adress, men det kunde ju inte du veta för det borde ha slått ut att adressen redan var upptagen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: