Annons:
Etikettinställningar
Läst 1661 ggr
Josefa
2011-03-13 11:36

Vilken webbläsare rekommenderas?

Vilken webbläsare rekommenderar ni, och varför? Tänker inte bara för iFokusanvändning utan all användning av datorn.

Annons:
Hawknestgrove
2011-03-13 12:01
#1

Jag rekommenderar Firefox….. Håller även på att testa Google crome på laptopen…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
2011-03-13 12:29
#2

Varför?

Hawknestgrove
2011-03-13 12:43
#3

Snabbare och bättre. ÄVen banken rekommenderar de läsarna i första hand, i alla fall Swedbank

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
2011-03-13 12:50
#4

Snabbare och bättre än vad. Och på vad?

Du har väl haft problem med att sätta in bilder på iFokus? Fast det är väl förhoppningsvis bara tillfälligt.

Hawknestgrove
2011-03-13 12:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Än IE. Jag har inte använt IE på aldrig det. OCh bilder har ju ingen fått in men nu går det visst…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2011-03-13 12:53
#6

som kuriosa kan jag tala om att dessa två älgar INTE blev skjutan av oss i år i alla fall. Vi struntade i älgjakten. Frysen kan inte bli mer än full.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
ANNIA
2011-03-13 13:07
#7

Josefa när det gäller webläsare så är det svårt att rekommendera en för det finns ju skillnader på dom olika.

IE är så att säga standard och alla sidor på nätet brukar funka med den. Med till exempel firefox och nån annan (kommer inte ihåg vilken) så kan det tex komma upp att det krävs att man har flashplayer installerad fast man redan har det.

Sen är det också att funktionsmässigt kan det också skilja på webläsare om man tex vill kopiera in nåt. I chrome tror jag det alltid kommer upp en pop up ruta där man måste klistra in det man vill få in. Kommer även upp i andra webläsare men då kan man ibland kringå pop up rutan.

Så det enda tipset jag egentligen kan ge. Ladda ner en webläsare i taget och testa och se om den passar för dig.

Men det finns sidor på nätet som inte accepterar vissa webläsare. Nu kan det ha ändrats men vet att banken förut inte accepterade opera.

Jag har IE8, firefox, chrome och safari installerad och på det hela funkar dom likvärdigt. Kör dock mest med firefox men det har mest blivit på grund av vana. Förut körde jag mest med opera men dom ändrade på sina funktioner så jag gillade inte att använda den längre.

Det är ju just nu på iFokus som IE är värre än vanligt och så ska det inte vara utan den ska funka den också vilket dom jobbar på.

Josefa
2011-03-13 13:22
#8

#5

Jag har IE8 nu, och har hela tiden kunnat lägga in bilder.

Jag har faktiskt varit nöjd med IE innan. Eller iaf inte funderat på att byta läsare. Över huvud taget inte funderat på att det finns olika webbläsare.Så det är därför jag undrar vad för fördelar/nackdelar det finns med andra läsare.

ANNIA
2011-03-13 13:36
#9

Josefa om du är nöjd med IE för övrigt så ser jag ingen anledning att byta mer än om du går "genom taket" eftersom det är såna problem med IE på iFokus för tillfället. Och det är just IE som det är problem på iFokus för tillfället.

Men när det gäller webläsare generellt så är dom likvärdiga. Kan skilja på olika funktioner och det är ju en smaksak vad man gillar.

[AlltIEtt]
2011-03-13 21:27
#10

Jag anser personligen att Firefox är bäst, mycket därför att det finns addons som är behövliga, t.e.x om en sajt inte vill fungera som man vill är dom himla användbara. Sen tycker jag att den är snabbare och lättare att hantera i överhuvudtaget.

Kör med IE oxå men enbart för internetbank. Enligt mig är den säkrast att använda till det.

Upp till toppen
Annons: