Annons:
Etikettregler
Läst 2640 ggr
chickwheels
3/23/11, 8:15 PM

Tråkigt bemötande m.m.

Jag har sedan jag blev medlem på Marsvin i fokus blivit mycket tråkigt bemött av speciellt en person inne på forumet. Både i PM och om och om igen i trådar.

Enligt moderatorerna i forumet så har jag inte rätt att be personen i fråga att låta mig va och sluta kontakta mig.

Enligt deras regler så "försöker jag utesluta personen ur diskussion" då.

Det spelar ingen roll att personen kommer med påhopp, jävelskap och annan ren skit mot både mig och många andra. '

Vad denna människa än gör så lyckas hon tydligen alltid komma undan pga moderatorernas sätt att hantera det och deras regler. Detta har gjort så att flera medlemmar gått ur MIF de senaste. Nu även jag.

Ska det verkligen behöva vara så att vi som blir utsatta för otrevligheter inte ska få reagera ? Vi får inte bli arga, be att personen slutar skriva till en (pm och inlägg, men framförallt pm) så att man slipper bråken?  Ska vi behöva bli knäppa av all skit vi utsätts för men inte få reagera alltså ? Ska man behöva polisanmäla och få nån form av "besöksförbudsliknande" grej på dessa dårar så de inte får kontakta en på något vis?

Jag har nu fått 7 dagars skrivförbud på MIF (gosh) pga "mitt beteende och allvarliga regelbrott". Jag blev arg och skällde ut människan öppet i forumet pga hennes vidriga psykande pikar och påhopp, yttrande av saker som inte hörde hemma varken öppet eller i den tråden.

Jag kan inte ändra min bild, jag kan inte skriva ett "hejdå inlägg" i MIF för att säga adjö till de som man pratat med och fått fin kontakt med på forumet. Detta är ju helt sjukt.

Utsatta människor ska enligt MIF´s regler och moderatorer alltså hålla käft och ta smällen.

de som jävlas får på sin höjd en varning, men kan fortsätta att psyka folk i trådar hela tiden. För varje varning så ändrar de sitt sätt att ge sig på folk så de ska kunna falla genom reglerna o inte kunna avhysas från forumet. MIF har som sagt under det senaste förlorat mycket bra folk som tillfört så mycket i forumet. Så länge MIF inte tar rätt ansvar och tar bort bråkstakarna så kommer MIF att förstöras mer och mer.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

Annons:
[AlltIEtt]
3/23/11, 9:03 PM
#1

Har inte mycket att säga men jag beklagar för vad du fått gå igenom, kan för övrigt hålla med dig om att det är dålig stil och tyvärr så är det Sajtvärd och dess Medarbetare som bara kan styra och ställa som dom vill, jag anser inte dom borde ha rätt till detta och tycker det borde bli en ändring på det för dom som blir utsatta är det absolut inte roligt för.

Vidare tycker jag dom som startart iFokus borde rycka in och hjälpa till efter bästa förmåga när tråkiga händelser uppstår.

chickwheels
3/23/11, 9:33 PM
#2

Absolut. Men o andra sidan så tycker jag att de som tar på sig ansvaret borde se till att sköta det BRA med. Inte bara va snälla trevliga och radigera lite inlägg och flytta trådar. Utan även faktiskt värdera och agera. Jag säger inet att de inte sköt sig alls. men nrä samma person om och om igen startar bråk och osämja i ett forum så borde ju mod göra något åt det. Efter ett antal gånger med tillsägelser så borde personen faktiskt bli bannad. :(

Jag medger att jag betett mig illa, men det är efter att om och om igen blivit attakerad och påhoppad som från blå himmel.Klart man reagerar och blir sur, säger ifrån och sen efter en lång tids skit totalt flippar.. detta påverkade mig prykiskt.. jag var så frustrerad :S

Visst att folk kan få oroa sig eller så, men de får ju finnas hejd på vad man får ta upp, kommentare och så vidare.

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

VeronicaKahlbäck
3/24/11, 12:26 AM
#3

TS,
har varit medlem på iFokus sen 2007-01 och har varit inne på de flesta sajter och snubblade in på marsvin via en sökning för några dagar sen och det är helt klart djur sajterna det lättast blir heta diskutioner på men marsvin slog alla andra med hästlängder när det gällde favorisering och egna regler..
Vissa speciellt en, antar att det är denne du menar och förstår inte varför dennes ord är alltid rätt enligt värdar och Medarbetare men alla som sägs emot plockas bort utan kommentar och utan anledning, sen plockas det dessutom bort en massa nya trådar hyx flux, fattade noll först..
Sen att jag anser att denne håller på med rena utfrysningmetoder och personlig påhopp gör inte saken bättre, riktig högstadienivå på människan..

Nej jag efterlyser någon att anmäla värdar och Medarbetare, samt favoriserade medlemmar till med högre makt och en objektiv syn på det hela!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[AlltIEtt]
3/24/11, 1:37 AM
#4

Nej jag efterlyser någon att anmäla värdar och Medarbetare, samt favoriserade medlemmar till med högre makt och en objektiv syn på det hela!

**Håller helt med,
**

AnneN
3/24/11, 2:13 AM
#5

Har ni problem med sajtvärdars agerande och inte klarar av att lösa det privat med den aktuella värden så kan man testa PM:a någon av iFokusgrabbarna eller släppa det hela och gå vidare i livet.

Support iFokus är inte till för att diskutera varken sajtvärdar eller andra personers sätt att vara på iFokus, inte heller för att diskutera de olika sajterna. Support iFokus är till för att rapportera buggar som man upptäcker, ställa frågor om funktioner, mm.

Därför väljer jag nu att låsa denna tråd och hänvisar till att reda ut det hela privat med berörda personer, det brukar oftast vara den bästa lösningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: