Annons:
Etiketttips-information
Läst 3747 ggr
ANNIA
3/24/11, 11:12 PM

NYA Fel - saknas

Gjort en ny då den andra blev lång och dessutom blev att handla mer om annat än tänkt. Bytt rubrik på föregående tyvärr så är inte ens den riktigt rättvisande men satte skärminställningar.

---

Eftersom iFokus ansåg att det var bättre att lansera nya innan den var helt färdigtestad så går inte att säga nåt exakt gällande till exempel tidpunkter. Blir ju prioriteringar. Tex segheten ligger högst.

Internet explorer är det problem med speciellt IE7 krånglar mer så kanske uppdatera till IE8 eller rent av IE9 som kommit. Kan komma upp en script ruta speciellt i längre trådar. Ligger högt på fixa listan.

När det gäller personliga sidan.
Utseendemässigt så blir den nog som den ser ut nu.
Vad det gäller inställningar så går det inte att säga vad som kommer komma tillbaka. Även det beror på att nya kom ut innan färdigtestad.

PM dom som överfördes från förra har markerats som lästa. Så kika en extra gång så inget missats. Nya ska funka som vanligt.
Och där har tillkommit så att man i skickat kan (bäst att gardera med att säga ska man kunna) se om mottagaren läst det. För det ligger fetmarkerat där tills det är läst hos mottagaren, då avmarkeras.

Nu går det att radera pm. Finns en länk "visa ta bort meddelanden" klicka på den så kommer kryss vid pm. Man kan ta bort på samma sätt i skickat, dom är inte länkade.

Vänner. Se sina vänner gör man i meddelandeboxen, där finns också en länk ovanför man klicka på för att se vilka som är online.

Gästboken. Där får man gå in på inställningar om man vill till sin gästbok eller klicka på sin Avatar. Man får vad jag vet inte heller nåt blinkande där utan man ska få pm när någon skrivit i ens gästbok.

Första olästa är tillbaka. Dock kan det skilja lite nu i början i trådarna så att man inte hamnar exakt rätt när man använder den första gången i en tråd, så scrolla nåt inlägg uppåt för säkerhets skull. Och tar nån sekund extra efter sidan ser färdigladdad ut innan den funkar bra.

Prenumerationsmailen - bevakningar, håller nu på att byggas så inte slutresultatet som är nu. Finns även fortfarande fel i det.

Bifoga filer. Oavsett om det är bilder, pdf eller video så kan det vara problem. PDF ska funka. Gällande videos så ska alla nu komma in.

När det gäller bilder så är det olika för olika personer. Men generellt att prova. Att bilden är under 1MB och inte innehåller Å,Ä,Ö och inte heller mellanslag.

Kategorierna mina inlägg och bokmärken är borta. Vad jag vet idag så ska dom komma tillbaka.

Sökrutan i medlemslistorna är tillbaka man får nu dock fler träffar än man fick förut. Att det man sökte på kan även ligga inne i ett nick.

Söka efter tråd på sajter. Man får klicka på knappen sök för att få träffar.

Annons:
Hawknestgrove
3/25/11, 9:12 PM
#1

hur tar man bort PM? OCh jag kan fortfarande itne göra något åt min personliga sida. Vill ändra en massa som är irrelevant

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

AnneN
3/25/11, 10:09 PM
#2

#1 PM kan man inte ta bort ännu, men den funktionen kommer tillbaka senare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hawknestgrove
3/29/11, 3:43 PM
#3

OCh bifoga filer i Pm? kommer aldrig igen?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

MillisB
4/5/11, 9:07 PM
#4

Vilken tidshorisont ser man för sig innan vi kan använda iFokus på våra smarttelefoner (iPhone/HTC/etc) igen?

Saknar det…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Darwin3
4/5/11, 9:47 PM
#5

#3 Finns pa listan over saker att gora.

#4 Aven denna… =)

Hip hop! blip plop!

Mysan59
4/8/11, 4:48 PM
#6

Vet inte om detta står nån annanstans, men jag undrar var jag hittar mina bokmärken?

Annons:
AnneN
4/8/11, 5:18 PM
#7

#6 Just nu hittar du dem ingenstans, men de kommer tillbaka och grabbarna har sagt att det ska vara så att våra gamla bokmärken finns kvar då.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mysan59
4/8/11, 5:35 PM
#8

#7 Ok låter bra. Trodde nästan det var jag som hade fått fel på ögonen Flört

[GunillaF]
4/16/11, 10:44 AM
#9

Det går inte att göra nya trådar idag.

Endast en person har lyckats med det inne på Healing. Vid 8.30 i morse.

Jag kan inte göra en skärmdump idag heller (!) så därför beskriver jag hur det blir:

När jag klickar på "Skriv inlägg" kommer en helt vit sida upp. I övre vänstra hörnet står det: (objekt Objekt)

Jag har försökt att skapa tråd både på Healing och Medialt.

AnneN
4/16/11, 2:50 PM
#10

Får samma här och i adressfältet står det

javascript: $('#main').load('/discussions/new')

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ANNIA
4/16/11, 3:16 PM
#11

Det är nåt som verkar ligga på firefox och IE8. Chrome och safari verkar funka.

[GunillaF]
4/16/11, 3:20 PM
#12

#11 Men helt plötsligt - bara så där? I går fungerade det!

ANNIA
4/16/11, 3:23 PM
#13

Ja nåt har ju blivit knas och sånt kan ju vända på en "femöring". och dom fixar det snart dom ser det.

Annons:
[GunillaF]
4/16/11, 3:23 PM
#14

#13 Jag hoppas det!Glad

ANNIA
4/16/11, 3:24 PM
#15

Jo då. Vi får ta vara på det fina vädret så länge. Flört

abbis
4/20/11, 7:46 PM
#16

Vad har hänt uppdaterade inlägg där vill man se dom trådarna man skrivit i om det kommit mer inlägg..Inte speciellt kul att se uppdateringar i sajter man inte ens är med i!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ulla
4/20/11, 7:52 PM
#17

När du läst alla dina senaste inlägg visas de länkar som du nu ser. Så funktionen finns alltså kvar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Fridaaaa
4/24/11, 4:34 PM
#18

Går inte att ladda upp Avatar :/ Har gjort det hela tiden för mig men inte nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BitteS
6/10/11, 6:24 PM
#19

Jag har två frågor.

Den första är: När man läst ett meddelande så kunde man förr radera bort det. Nu finns det ingen sådan knapp. Vad händer när det inte får plats flera meddelanden, eller kan det inte bli "fullt"?

Den andra frågan är: Knappen där man förr kunde gå in och redigera ett inlägg man skrivit finns inte kvar. Hur gör jag nu om jag tex upptäcker att jag stavat ett ord fel och vill rätta till det? Förr var ju mitt inlägg tillgängligt en tid, så jag kunde gå in och ändra eller lägga till text efteråt.

Fridaaaa
6/10/11, 6:28 PM
#20

#19 Finns fortfarande att man kan ändra sitt inlägg, håll musen på den "gråa" raden där bla ditt namn står, så komer det upp "hantera" och "anmäl" :)

Det går att radera pm med.ska gå har dem sagt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
BitteS
6/10/11, 6:33 PM
#21

Tack för det! Tryckfelsnisse brukar ha en förmåga att blanda sig i när jag skriver, så ibland behöver jag ändra efteråt.

Fridaaaa
6/10/11, 6:38 PM
#22

#21 Vsg :D Ja tryckfelsnisse brukar vara och besöka mig med ibland :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ANNIA
6/10/11, 10:09 PM
#23

BitteS när det gäller radera pm. Kika nedanför kategorierna till vänster i pm-boxen där finns en länk som heter "visa ta bort meddelanden" klicka på den så kommer det kryss vid rubrikerna. Bara klicka på krysset så tas det bort.

Går också att göra lika med skickade.

maritha potrykus
6/11/11, 11:50 AM
#24

…och jag kan inte öppna länkarna nedanför de senaste inläggen. De som är lite mrkare med ett + framför. Varför inte?

ANNIA
6/11/11, 6:35 PM
#25

maritha finns en till som hade samma som dig. Och den har uppdaterat sin webläsare till en nyare version (om jag fattar det rätt) kanske är så för dig också att det räcker med att uppdatera till en nyare version.

Annars vad har du för webläsare och vilken version. Och bara testa rensa webhistoriken och se om det gör nån nytta.

Upp till toppen
Annons: