Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1252 ggr
Halvdansken
2011-04-21 12:01

Mail om uppdaterade inlägg?

Jag har börjat få en massa mail om att inlägg har blivit uppdaterade

"Hej! Dina bevakningar på iFokus har uppdaterats:"

Och så kommer det en lång lista på inlägg, de allra flesta från trådar jag inte skrivit i. Vad är det här? Varför får jag dem? Är det nån som använt min mailadress?
Jag har inga bevakningar alls så jag förstår inte varför jag får dessa uppdateringsmail.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
ANNIA
2011-04-21 13:24
#1

Halvdansken har du lagt någon sajt på bevakning i förra versionen av iFokus så att du skulle få mail när det skrevs nya trådar. För det är det som denna mail är. En lista över nystartade trådar på dom sajter man valt att få prenumerationsmail på.

Halvdansken
2011-04-21 15:05
#2

Möjligtvis, eftersom jag upptäckt att det är från Kolhydrater det kommer, och det var den första sajten jag gick med i. Hur får man bort det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ANNIA
2011-04-21 15:10
#3

Gå in en tråd på den sajten. Vilken som helst. Uppe till höger så finns det en länk "bevaka" klicka på den. Där ska alternativet avsluta prenumeration på inlägg finnas. Klicka på den. Då ändras det till prenumera på inlägg, sen klicka bara bort rutan med kysset.

Då ska det sluta komma mail åtminstone från den sajten. Har du från flera sajter så får du göra lika på dom, men det ser du ju om du får flera mail.

Halvdansken
2011-04-21 15:24
#4

Tack för hjälpen!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MillisB
2011-05-29 14:24
#5

Hej!

I min ruta "Uppdaterade inlägg" står det inlägg på sajter jag aldriga har varit inne på, tex "siames", "katter", "Harry Potter". Varför? Jag är mest intresserad av inlägg som tillhör de fem-sex sajterna som är mina favortisajter…

Hur ska detta lösas? Jag önskar ju inte dessa…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Ulla
2011-05-29 14:47
#6

När dina egna uppdaterade inlägg tagit slut så visas istället senast skrivna inlägg på hela iFokus och några länkar till. Så fort något av dina inlägg uppdateras så är det det som syns och de andra länkarna försvinner.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
ANNIA
2011-05-29 14:48
#7

Millis du menar när det är en grön plupp framför. Det visar den senaste tråd som är startad på hela iFokus. Precis som den rosa pluppen visar den senaste kluringen som är startad på hela iFokus.

Så det är en sorts service så man ser det nyaste som hänt på iFokus.

MillisB
2011-05-29 15:59
#8

#7 Precis.

Fast jag är inte så intresserad av det… Kan man få välja bort det? I en senare uppdatering eller så… Vill hellre få info om de sajter jag är medlem i.

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

ANNIA
2011-05-29 16:44
#9

Jag tror inte att det kommer bli en valmöjlighet. Och det är ju som så mycket annat att det finns två "läger" dom som gillar det och dom som inte gillar det.

Det om att få info enbart gällande sajter man är med i. Det kan man ju få via prenumerations (bevakning)mailet. Visserligen får man inte mail mer än ett par gånger per dag och då bara rubrik. Men då har man själv valt vilka sajter.

AnneN
2011-05-29 21:15
#10

#5 Är det samtidigt som det står Gräv i arkivet också? I så fall är det sånt som endast kommer framdå inga av de inlägg du är aktiv i har uppdaterats, då får du fram det senaste inlägget på iFokus, senaste kluringen och möjlighet att slumpa fram gamla trådar på den sajt du är inne på för stunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MillisB
2011-05-29 21:50
#11

#10 Jepp, helt precis.

Javäl, då får jag väl lära mig leva med den rutan då… Flört

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

[WX5]
2011-05-30 13:47
#12

I början tyckte jag det var störande när det kom upp från sajter jag inte var intresserad av men med tiden så har jag börjat uppskatta detta mer och mer för vem vet. Kanske man trillar över något som är intressant iaf. Skrattande

Upp till toppen
Annons: