Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 2689 ggr
UlrikaD
2011-05-25 17:45

Mina inlägg

Varför kan jag inte se folks senaste inlägg längre?

Det är ju en funktion som är väldigt användbar. Kommer den tillbaka eller är det en bugg?

Annons:
Honestyisdead
2011-05-25 18:11
#1

Det undrar jag också, trodde det bara vad jag :P

Bamse 08
2011-05-25 20:53
#2

I deras profiler el. i inläggslistan?

What doesn't kill you makes you stronger.

Honestyisdead
2011-05-25 21:20
#3

Jag syftar på inläggslistan som finns i medlemmarnas profiler.

UlrikaD
2011-05-25 21:28
#4

Precis som Hera skriver.

Jag är ute efter äldre inlägg en person skrivit, går in på profilen och trycker på senaste inlägg. Men får upp att jag inte har behörighet att läsa.

När man ska spåra gamla inlägg så är det väldigt bra att kunna göra det den vägen.

Honestyisdead
2011-05-25 22:14
#5

Detta kommer fram då man försöker.

HTTP/401

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan:

AccessDeniedError

[WX5]
2011-05-26 07:16
#6

Det tycker jag är ganska bra att man inte kan göra. Visst det är ett öppet forum men då får man leta på respektive sajt.

PS. Jag visste inte ens om att man kunde gå in i en annans profil och göra så.

Annons:
UlrikaD
2011-05-26 09:49
#7

#6 Det är väl otroligt opraktiskt att man inte kan göra så, när man alltid har kunnat.

Om en person lägger upp en säljes annons på en iller t.ex. Då kanske man vill gå in och titta på personens andra trådar med bilder på just den illern. Nu kan man inte det.

Honestyisdead
2011-05-26 10:55
#8

Jag har nu fått veta att det är borttaget för tillfället men kommer komma tillbaka. Fungerade tydligen inte riktigt som det skulle.

Honestyisdead
2011-05-26 10:56
#9

#6 Och varför tycker du man ska göra det hela svårare och sitta och leta på sajter istället för att använde den smarta funktionen?

Bamse 08
2011-05-26 13:49
#10

Ok då förtår jag det händer samma sak när jag gör det

What doesn't kill you makes you stronger.

[AlltIEtt]
2011-05-27 20:48
#11

#6 skrivet av WX5

Håller fullständigt med dig, ser ingen vits med att ha det så, förstår inte vad folk har med det att göra vart man skrivit och vilka trådar man varit inne i, Som du  nämnde så är det ett öppet forum men det går över gränsen.

Är man tillräckligt intresserad av något kan man skicka pm, hur svårt kan det vara !!

Tragiskt att den kommer tillbaks Obestämd

Bamse 08
2011-05-27 21:05
#12

#11 men jag tror inte att man koommer ihåg alla trådar man har skrivit i så om någon PM:ar mig tillexempel och frågar vilka trådar man har skrivit i så skulle inte jag koomma ihåg det

What doesn't kill you makes you stronger.

[WX5]
2011-05-27 21:22
#13

#12 Man skriver nog inte i PM: Vilket tråd skrev du i om detta och detta. Man frågar ju om en specifik sak som tex Hur många djur var det du hade nu igen osv. Till det behövs ingen trådfrågan.

Annons:
Bamse 08
2011-05-27 21:25
#14

Men om man kan se i inläggen på profilen kan man ju kolla vart man är mest aktiv.

What doesn't kill you makes you stronger.

Honestyisdead
2011-05-27 21:26
#15

#11 Varför får jag känslan av att man inte vill visa var man skrivit om man inte vill ha den här funtionen? Står man inte för det man skriver?

Förstår inte hur ni tänker, så förklara gärna varför ni anser att det är fel att kunna se trådarna folk skrivit i på ett ställe. Mig gör det absolut ingenting om ni kan se varenda tråd jag skrivit i under hela min ifokustid. Dom finns ju i vilket fall som helst att se.

[WX5]
2011-05-27 21:29
#16

Det är som du säger att ibland så är det VÄLDIGT många trådar som personerna varit och skrivit i och det tar resurser för servrarna. Är det någon som var med från start (2005 tror jag) så finns det nog en hel del att gå igenom och det är inte ens säkert att man hittar den rätta tråden. Helt onödigt alltså. Hellre att man frågar i ett PM så går det fortare. Ja om personen är online då vill säga.

Som jag tex har inte så många trådar än då mitt konto endast vart aktiv sen 1 maj i år.

ANNIA
2011-05-27 21:31
#17

Söker jag endera via sök här på iFokus eller bara ute på vanliga google på mitt nick så får jag upp ca 100 sidor så jag htitar då nästan alla mina inlägg på google. Och det är nåt som vem som helst kan göra.

Så varför är det är ett problem att man kan gå in på någons profil och se de senaste trådarna.

UlrikaD
2011-05-27 21:35
#18

#16 Det är ju bara de senaste trådarna som står ändå, tar nog inte så mycket på systemet.

Och jag förstår inte heller vad problemet är om man kan gå in och se vilken sajt personen har skrivit i, eller vad.

Jag använder mig av det om t.ex någon har en hamster till salu och då kan jag gå in och titta på gamla bildtrådar på den hamstern.

Eller om man letar efter ett speciellt datum någon illerträff har varit, då kan man söka i sina egna inlägg eller någon annans som man vet var på träffen och leta reda på den bildtråden.

Det finns ju ingenting negativt i det.

Om man inte vill att folk ska kunna läsa vad man skrivit så kanske man inte ska skriva överhuvud taget.

Honestyisdead
2011-05-27 21:38
#19

#16 Man ser bara de senaste som #18 skriver.

[AlltIEtt]
2011-05-27 23:04
#20

#13 skrivet av WX5

Precis he he.

#15 skrivet av Hera

Det har inte ett dugg med det att göra, det finns många andra orsaker, (tyvärr) det ena behöver inte utesluta det andra. Allt är inte svart eller vitt Skrattande

1, det är en privatsak vad man väljer att dela ut till allmänheten (även om man hittar på gooogle så är det inte lika enkelt)

2, många använder det till syfte som det inte är ämnat till (tyvärr)

3, man kan skicka pm om det är något specifikt.

4, det utnyttjas på flera sätt.

5, folk har faktiskt inte med det att göra heller och det gynnar ingen förutom en själv, Det är inte relevant för t.e.x. Svea vad och i vilka trådar man skrivit i.

6, det är helt enkelt en onödig info då funktionen pm finns att tillgå.

7, sist, det drar resurser som kunde användas till något annat som verkligen var relevant för samtliga medlemmar.

Annons:
AnneN
2011-05-27 23:12
#21

Som Sajtvärd & Medarbetare tycker jag att funktionen att kunna se vilka trådar en del personer skrivit i på andra sajter och vad de skrivit där, speciellt om det är en medlem som skapar problem på sajten, då är det bra att kunna se om personen även bråkar på andra sajter för att avgöra om det är bara just ett visst ämne det spårar ur med eller om det är någon som är på iFokus endast för att bråka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[AlltIEtt]
2011-05-27 23:19
#22

#21 skrivet av AnneN

Om det är en person som skapar problem så lär det både synas och höras tydligt då det ofta pågår "spridning" om vederbörande ifråga, det behövs inga inlägg i ens profil för det.

Honestyisdead
2011-05-27 23:21
#23

#20 Du faller på punkt 1, då du redan valt att dela ut till allmänheten så fort du skriver på ett öppet forum.

AnneN
2011-05-27 23:26
#24

#22 Spridning har jag bara sett vid fåtal tillfällen och då har det gällt extrema medlemmar som trots att de blivit avstängda från iFokus (av grabbarna) ständigt återkommit med nya användarnamn och fortsatt bråka.

Men enskilda bråkmakare som antingen är nya på iFokus eller hållt sitt bråkande till enstaka sajter har jag inte sett någon spridning om.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[AlltIEtt]
2011-05-27 23:26
#25

#23 skrivet av Hera

Nej det gör jag inte Skrattande

Honestyisdead
2011-05-27 23:31
#26

#25 Tydligen jo, eftersom du inte är privat då du skickar ett inlägg till iFokus. Allt du skriver här inne delar du ut. (bortsett från låsta grupper, och de kan man inte se bland inläggen som vi diskuterar)

Vill man inte att folk ska läsa det man skriver, så ska man inte skriva på ett öppet forum.

[AlltIEtt]
2011-05-27 23:31
#27

#24 skrivet av AnneN

Och då är det upp till respektive Sajtvärd att åtgärda problemet och ta reda på hur fallet ligger till.

Spridningen menade jag naturligtvis som du själv noterade "om det är någon person som bara reggar sig för att bråka på hela ifokus".

Annons:
ANNIA
2011-05-27 23:33
#28

Mig veterligt så tar det inga resurser för iFokus att visa inläggslistorna även för andra. Dom finns ju där vilket fall som helst så nå extra resurser tar det inte.

Honestyisdead
2011-05-27 23:34
#29

#27 Precis, det är upp till sajtvärdarna att kolla hur det ligger till, och det gör man jätteenkelt genom att kolla andra trådar som personen skrivit i.

UlrikaD
2011-05-27 23:35
#30

Det här faller ju lite på eget grepp tycker jag.

Om man inte vill att andra ska läsa det man skriver, då skriver man dagbok istället och lägger den i en låst låda.

Om man är så paranoid att man tror att folk är "ute efter en" när man läser personens andra inlägg då har man nog också andra problem utöver forum.

Och denna funktion har funnits sedan iFokus startades, men det är ingen som har gnällt på den innan och skrikit: storebror ser dig.

Dags att gnälla nu liksom.

Om det är så farligt att folk ser det man skriver, varför då inte kräva en funktion som raderar alla ens inlägg när man postat dem….men vänta lite nu, då blev det ju inget forum längre.

[AlltIEtt]
2011-05-27 23:37
#31

#26 skrivet av Hera

Se det så om du vill men det är inte samma sak och som skrevs ovan det handlade inte om att "folk inte ska läsa det man skriver" fortfarande.

Honestyisdead
2011-05-27 23:44
#32

#31 Din kommentar talar för sig själv.

"1, det är en privatsak vad man väljer att dela ut till allmänheten (även om man hittar på gooogle så är det inte lika enkelt)"

Är det inte det du menar kanske du inte ska skriva det.
Du har alldeles rätt, det är en privatsak vad man delar ut till allmänheten. HAr man skrivit på iFokus har man gjort ett aktivt val om att dela med sig till allmänheten. Svårare än så är det inte.

Förstår inte alls vad enkelheten har med saken att göra? Informationen finns likväl. Så förklara gärna för mig som absolut inte kan förstå vad du menar.

[AlltIEtt]
2011-05-27 23:50
#33

#29 skrivet av Hera

Då är det enbart sajtvärden som kan behöva ha åtkomsten till detta och inte samtliga medlemmar  och dessutom så finns det faktiskt enklare sätt än så, tro det eller ej men vi tycker helt olika så ingen mening att argumentera emot.

#30 skrivet av UlrikaD

Det är ingen som har skrivit att man inte vill att folk ska läsa och att kalla folk paranoida bara för att man har en annan åsikt är inte okej. Du behöver heller ej göra dig lustig på andras bekostnad så sluta upp med det där !!

Honestyisdead
2011-05-27 23:53
#34

#33 Absolut, vi är av olika åsikter. Men för mig verkar det som att du inte förstått att allt du skriver här inne är öppet för alla.

Annons:
UlrikaD
2011-05-27 23:58
#35

Jag fattar inte heller faktiskt och jag gör mig inte lustig över någon.

Du skriver att det inte handlar om att folk inte ska få läsa vad du skriver.

Vad handlar det om då? Varför ska man inte kunna få se folks andra trådar? Det är ju för att kunna gå och se vad andra har skrivit tidigare, eller hur?

Men det ska man inte få. Varför?

Hur finns det ett lättare sätt att hitta vad man söker på egen hand än det här. Hur smidigt som helst.

När jag fick hem en av mina omplaceringsillrar så ville jag hitta förra ägarens äldre bildtråder. Jättekäckt, gick in under hennes "mina inlägg" och fick fram dem.

Hur finns det ett lättare sätt? Hade jag frågat henne och mina inlägg inte hade funnits så hade ju inte hon hittat dem heller. Eller hur?

Kränkte jag hennes privatliv när jag tittade i hennes gamla bildtrådar? Kommer hon att bli arg och frustrerad för att jag tittade på hennes bilder som hon lagt ut på öppet forum? Kommer hon att känna sig förföljd, tittad över axeln, påhoppad eller någonting annat elakt?

Jag tror faktiskt inte det?

Så återigen till frågan, varför ska man inte få se vad folk skrivit tidigare?

[AlltIEtt]
2011-05-28 00:10
#36

#34 skrivet av Hera

Förstår mer än vad du tror,Skrattande men det har fortfarande inte med saken att göra.

Ha en bra dag

#35 skrivet av UlrikaD

Och detta är inte ens värt att offra kommentarer på.

UlrikaD
2011-05-28 00:18
#37

#36 Men varför kan du inte bara svara på frågan?

Varför vill du inte att folk ska se dina inlägg? Vad är problemet?

Det är en funktion som har funnits hela tiden och nu är den borta. Frågan var om den kommer tillbaka, inte om du vill ha den eller inte.

Men din oförmåga att svara på en enkel fråga är ju som vanligt helt makalös. Det är märkligt att det spelar ingen roll vad det än gäller. Du går av princip i baklås så fort du ser ett frågetecken.

Om du lyckades med det någon gång så behövde trådar du skriver i inte bli hundra mil långa.

Men ändå, det hade inte med saken att göra vad du tycker att det här forumet ska innehålla eller inte. Frågan var om funktionen kommer tillbaka.

Vill du inte ha den, frågor, inlägg, eller någonting annat som har med forum att göra. Starta ett eget.

[AlltIEtt]
2011-05-28 00:27
#38

#35 skrivet av UlrikaD

Förresten ångrade mig, svarar på dina frågor och ska besvara så gott jag kan. Enklare än så kan jag tyvärr inte förtydliga det.

Fråga 1, jag begriper inte varför man vill läsa om var andra har skrivit. Varför bry sig överhuvudtaget ?

"citat : När jag fick hem en av mina omplaceringsillrar så ville jag hitta förra ägarens äldre bildtråder. Jättekäckt, gick in under hennes "mina inlägg" och fick fram dem" ,

Jag förmodar att man då har privat kontakt med personen ifråga och då kan man ju faktiskt fråga. Hon kunde skicka bilderna till dig via mail t.e.x.

Det handlar (enligt mig då) Ingenting om att man kränker någon annan, att inte få läsa andras trådar, att bli förföljd eller allt du nu kallar det.

Jag tycker helt enkelt att det orelevant, jag förstår inte varför man överhuvudtaget vill och orkar söka/leta upp/finna folk på nätet (även vid öppna forum och google) , kan man inte ringa , skicka mess majl om det är något man undrar och vill veta istället ?

Självklart får ni ha eran åsikt och respekterar den men jag personligen tycker det är fel.

Nu blev de 3 mil långt men nu har jag försökt förtydligat det hela .

Ha en bra kväll, nu ska jag sova. psss.. Ulrika pussa dina sötisar från mig SkrattandeFlört

UlrikaD
2011-05-28 00:31
#39

Jag ger upp.

Hon hittade inte sina bilder på sin dator, jag hittade dem snabbare. Jättebra, inga problem.

Jag vill även söka efter mina egna inlägg emellanåt som jag inte hittar genom att scrolla sida efter sida på forumet.

Det hjälper inte att jag ringer, mailar eller messar mig själv. Jag hittar dem inte bättre för det.

Strålande funktion på detta forumet. Jag saknar den. Punkt och slut.

Honestyisdead
2011-05-28 00:31
#40

#36 Uppenbarligen vill du inte att andra ska förstå varför du tycker som du gör, så då får det vara så.

[AlltIEtt]
2011-05-28 00:33
#41

#37 skrivet av UlrikaD

Nej, jag gav faktiskt ett svar i inlägg 20 ju, och jag orkar inte med en masssa ifrågasättningar så fort jag yttrar mig och jag går inte alls i baklås. Att dom blir hundra mil långa beror ju på att ni alltid ifrågasätter vad jag tycker ock tänker och det tar liksom aldrig slut ju.

Japp och jag svarade ocå vad jag tyckte och när någon undrade varför så var mitt svar i inlägg 20 och sen har det fortsatt men ursäkta att jag svara i din tråd, trodde den var för alla Flört

Annons:
[AlltIEtt]
2011-05-28 00:35
#42

#40 skrivet av Hera

Ha ha ha FörvånadSkrattande

Honestyisdead
2011-05-28 00:47
#43

Förresten, I´m out!

[AlltIEtt]
2011-05-28 00:52
#44

#43 skrivet av Hera |

Honestyisdead
2011-05-28 01:06
#45

Inlägg #44 är ett svar på något som jag redigerat bort, då jag plötsligt ser fler inlägg än vad jag gjorde innan(?)

Dock väntar jag fortfarande på en förklaring till en av kommentarerna i #20, men den lär fortsätta frånvara.

[AlltIEtt]
2011-05-28 01:14
#46

#45 skrivet av Hera

Den har du fått

Dessutom upponera ts sig om vad tråden handlade om så diskussionen är härmed avslutad Flört

Honestyisdead
2011-05-28 01:25
#47

#46 Då är den avslutad.

Utan förklaring. Flört

[AlltIEtt]
2011-05-28 02:19
#48

#47 skrivet av Hera

Ha ha den var bra Hera, five points !! FlörtSkrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: