Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 3012 ggr
koompiis
5/27/11, 7:20 PM

Sajt

HejHej

Nu är det så att jag har försökt letat efter en sajt om sporten trav, vilket finns men den riktar in sig BARA om att spela på hästarna.

Jag letar efter en sida som liknar sajten "ponnytrav" där man kan ladda upp bilder, tävlingar o.s.v. men som ska handla om stora hästar (varmblod & kallblod) vilket jag inte hittar.
Eller är det jag som har missat något ?

(tror fler skulle uppskatta om en sådan sida uppstod :))

Annons:
AnneN
5/27/11, 7:41 PM
#1

Kanske någon travintresserad kan & vill starta en sådan sajt, kanske rent av du själv?

Tills dess att en sådan sajt startats så kan man säkert skriva om sådant på de redan befintliga hästsajterna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

koompiis
5/27/11, 7:50 PM
#2

Ja, men då måste man hitta någon som vill och kan ta på jobbet och jag tror inte jag blir någon bra kanditat :)
Är nämligen inte speciellt insatt i att driva en sajt.

Det är väl ända allternativet just nu, men då måste man bre ut sig på olika sajter vilket är lite tråkigt.
Eftersom dom flesta sajterna är insatt i just deras "sport/ras"

medde
5/27/11, 8:28 PM
#3

#2 Inte alls svårt att lära sig hur man driver och sköter en sajt. Det är bara helt enkelt härligt kul. Tycker det vore väldigt bra om en sajt om just detta ämne skulle komma ut på nätverket. Jag har saknat det i många år, och som du säger travsajten tar upp spelet och inte hästen travare. För visst vore det intressant att ta upp allt som är bakom och innan man kommer till start. Även uppfödning och allt annat som hör travarens liv till.

Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Honestyisdead
5/27/11, 8:29 PM
#4

#2 Man behöver inte kunna något om att driva en sajt, utan man kan lära sig det undertiden :) Det viktiga är att man har intresset och lite kunskap om ämnet som sajten ska handla om.

Här kan du läsa mer om att Starta en sajt.

koompiis
5/27/11, 8:58 PM
#5

#3 Ja, precis vad jag är ute efter, lite mer om själva hästen och träning och andra intressanta idéer som man kan ta upp :)

#4 Kollade in länken, verkade faktiskt inte som om att man behövde kunna speciellt mycket ändå. Har goda kunskaper om ämnet i alla fall. :)

Fast jag vet inte om jag vågar driva en sajt, haha. Tungan ute

Honestyisdead
5/27/11, 9:14 PM
#6

#5 Det är inte farligt Glad Det finns många som varit värdar länge som man kan fråga om det är något man behöver hjälp med. Sen underlättar det om man har någon eller några Medarbetare som hjälper en.

Annons:
koompiis
5/27/11, 9:22 PM
#7

#6 Får överväga saken om ingen annan är intresserad av att starta en sådan sajt.
Skulle varit kul att ha en! Glad

[WX5]
5/27/11, 9:24 PM
#8

Vad skulle sajten i såna fall heta? Jag menar ju att det finns ju redan en sajt som heter Trav. En nyfiken fråga bara. Tungan ute

koompiis
5/27/11, 9:28 PM
#9

#8 haha, de var ju det också, kanske travsport?
Har faktiskt inte tänkt på det ännu:)

Har du några förslag själv? Tungan ute

[WX5]
5/27/11, 9:30 PM
#10

Ja jag funderade på travsport jag med.

medde
5/27/11, 10:01 PM
#11

Men travsajten tar ju upp själva sporten, Det är väl det innan under och efter som ni är ute efter eller har jag förståt helt fel.

#5 Men visst är det kul med trav. Hoppas den kommer upp en dag. Travet är verkligen en livsstil som är både kul och spännande. Jag har själv jobbat inom travet över 15 och haft eget stall och en liten uppfödning.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
5/27/11, 10:08 PM
#12

Travhästar iFokus eller Travliv iFokus

koompiis
5/27/11, 10:14 PM
#13

Grejen är den, sajten måste ju ha ett namn sen kan man ha olika grupper om olika saker så som t.ex. bilder, träning, utrustning, hingstar m.fl. sen kan man ju ha artiklar om intressanta saker, t.ex. om uppfödning och annat intressan :) Eftersom den ända travsajten om stora hästar på iFokus bara diskuterar hur man spelar Glad

Hmm, annars kanske man kan göra en sajt om uppfödning och vägen till framgång (då om alla slags hästraser) haha ;) tror jag har många idéer som simmar runt i huvudet!

#12 åh va kul! låter som ett intressant liv, man vet ju aldrig med travjobbet, om vad som ska hända härnäst menar jag på.
Själv har jag gått travgymnasium och har i alla fall lite hum om vad trav handlar om.

Annons:
koompiis
5/27/11, 10:16 PM
#14

oj, jag menade till #11

#12 Det var ett par bra namn också! Glad

ANNIA
5/27/11, 10:34 PM
#15

Enda sajten jag vet på iFokus som tar upp om trav på annat sätt än trav.ifokus är väl ridtravare. Men inte läst så mycket på den sidan, men jag uppfattat den att det är travhästar som blivit ridhästar, men kanske finns mer än så där inne. Du kanske kan få ideer där.

koompiis
5/28/11, 10:31 AM
#16

#15 Fast den sidan är inte samma sak av vad jag är ute efter. Där tränar dom travare till att bli vanliga ridhästar så egentligen har det inte så mycket om själva sporten trav :/

ANNIA
5/28/11, 2:51 PM
#17

Som jag sa så har jag inte läst där just nåt.  Såg dock att dom har en kategori om trav där de få trådarna verkar handla om just trav. Så kanske få ideer.

koompiis
5/28/11, 8:30 PM
#18

#17 Jo, jag såg det :)
Ja fast den sajten handlar bara om spelandet på hästar, inget om själva travhästen, vilket jag vill ha en sajt om :)

Upp till toppen
Annons: