Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 940 ggr
ettlitetalias
2011-05-28 09:11

Sajter blandas ihop och högerkolumnen borta

Jag har två problem just nu.

Det första är att om det finns två trådar med identiska namn, men på olika sajter (t.ex Kvinna och Relationer), så hamnar jag en del av gångerna jag klickar på titeln i "Mina inlägg" i tråden postad i Kvinna (där jag har kommenterat) och en del av gångerna i tråden som ligger i Relationer (där jag inte har kommenterat).

Mitt andra problem är att på just Kvinna så försvinner min högerkolumn och rutan där man skriver för att kommentera ett inlägg. Bara på den sajten (än så länge), och laddar jag om sidan några gånger kommer den upp normalt.

Annons:
ANNIA
2011-05-28 14:44
#1

Ettlitetalias börjar med standardsvar. Testa rensa webhistoriken och se om det gör nån skillnad.

När det gäller att du hamnar i olika trådar. Jag kikade in på båda sajterna du nämner och ser för tillfället bara en tråd som heter lika på båda (kan missat att det finns flera). Och du bör hamna på relationer när du klickar på mina inlägg i högra rutan. Men det är ju bara där du i så fall ska hamna.

Vilken webläsare har du. Och är det nån speciell tråd som du går in i när du "förlorar" högra kolumnen.

Men som sagt testa rensa och se om det gör nån skillnad.

ettlitetalias
2011-05-29 11:24
#2

Ska testa rensa.

Sitter på Firefox 3.6.17. Och nej, det spelar ingen roll vilken tråd jag läser, det händer samma sak i alla trådarna. Nyss försvann även vänsterkolumnen för mig.

ANNIA
2011-05-29 13:42
#3

Bra att du testar rensa.

När det gäller vänstra kolumnen nån enstaka gång har jag själv råkat ut för det. Ibland kommer den fram själv bara jag scrollar lite lite grand. Eller uppdaterar en enda gång. Får du det ofta så hör av dig igen för då får killarna kika på framladdning.

AnneN
2011-05-29 21:18
#4

#2 Mitt tips är att uppdatera till firefox 4 om det inte hjälper att bara rensa.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ettlitetalias
2011-05-30 12:45
#5

#4 Jag skulle gärna göra det, men har för gammalt operativsystem (Mac OS X 10.4.11), och jag vet inte hur jag uppdaterar det Tyst Har frågat inne på dator.ifokus, men inte fått något svar… Någon här som vet kanske?

ANNIA
2011-05-30 14:41
#6

Ettlitetalias jag har noll koll på mac. Men om du inte får svar inne på dator iFokus. Kanske testa inne på iphone iFokus. Visserligen handlar det ju om telefoner och surfplattorna och sånt. Men det är ju mac prylar så kanske nån där har nåt tips.

Annons:
Erik
2011-05-31 00:49
#7

#5 - Det brukar vara lätt att uppgradera OS X. Men kanske speciellt om man försöker hålla sig i takt med uppgraderingarna. ;)

1. Jag skulle ta en full systembackup först (Time Machine fungerar utmärkt om du har t.ex. en USB-disk, och följer med OS X).

2. När du har den, kör "Software Update" och installera alla uppdateringar som finns där som du inte har installerat tidigare (jag kan inte versionsnummren, så det kanske redan är gjort löpande).

3. Till sist skaffar du Snow Leopard, och helt enkelt kör installationsprogrammet. :) Det är iaf så jag har gjort. Om någonting går snett har du din backup från steg 1, men förhoppningsvis är det allt som behövs.

-- erik

Upp till toppen
Annons: