Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1993 ggr
kissidor
6/2/11, 8:36 AM

text försvinner vid radbyte

sedan igår verkar det som att all text efter ett radbyte försvinner ur inläggen man skriver - men inte varje gång igår iaf. (nu på morgonen har det varit varje gång för mig - men så många är ju inte vakna och skriver än, så jag vet inte om det är slump. igår gällde det flera av oss iaf. jag får se om det funkar här.)

har inte lyckats identifiera någon skillnad mellan de gånger det funkat och de gånger det spökat.

i ryggmärgen sitter vanan att alltid trycka ctrl c innan jag sänder ett inläggssvar, men nu funkar det inte att kopiera in - det kommer inte in nånting. det går att kopiera det VIA word (dvs kopiera in i word, kopiera igen och kopiera in på ifokus), men det kommer då in en massa tomma rader här och var i texten som man måste ta bort.

sajten jag skrivit på är smyckestillverkning, och jag har samma problem både i chrome och i ie9

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
6/2/11, 8:39 AM
#1

jahapp, här och nu gick det att byta stycke ser jag. men vid första försöket att skriva denna bugganmälan så gick det inte ens att skriva inlägget kan jag ju tillägga - det gick att skriva i rutan men formateringsraden saknades och när jag tryckte på "publicera" hände absolut ingenting

Värd på Mobiltelefoner och Android

[walkinbeauti]
6/2/11, 9:42 AM
#2

Samma här och hör från andra att text faller bort och just efter radbyten eller efter en smileys händer något.

kissidor
6/2/11, 9:58 AM
#3

japp, tänkte inte på det förut men det stämmer, efter smilies spökar det också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Michaela-N
6/3/11, 12:47 PM
#4

Hände precis samma, om vi testar att sätta en smiley efter denna rad och sen skriva en till så får vi se om den dyker upp {#emotions_dlg.laughing}

Michaela-N
6/3/11, 12:48 PM
#5

Buhu, ne det gjorde den inte. Akta er för smileysarna!

Honestyisdead
6/3/11, 12:50 PM
#6

Jag måste testa bara för det {#emotions_dlg.smile}

Annons:
Honestyisdead
6/3/11, 12:51 PM
#7

Hepp, samma här.

Men hoppar man ner några rader brukar det gå {#emotions_dlg.smile}

Som nu.

Michaela-N
6/3/11, 12:52 PM
#8

Jag kan inte byta rad om jag satt en smiley

Ska försöka

Hej

Hej {#emotions_dlg.laughing}

Honestyisdead
6/3/11, 12:59 PM
#9

#8 Nähe, det kan ju jag så det underlättar litet {#emotions_dlg.wink}

Får hoppas killarna kan komma på vad som kan göras åt det.

Michaela-N
6/3/11, 1:03 PM
#10

Nej det gick inte, tyvärr.

kissidor
6/3/11, 1:16 PM
#11

kan tillägga att jag fick samma fel efter en infogad länk också :( . japp, hoppas grabbarna får ordning på det - ska man skriva ett långt svar är det ganska jobbigt detta.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ANNIA
6/3/11, 1:25 PM
#12

Verkar som (ni själva märker) att det blivit nåt fel på smiley. Ochsamma då ev vid länkar.

Det man ev kan göra vid radbyte är att hålla ner shift och sen enter. Då ska det byta rad. Men kan inte säga nåt om texten faller bort i alla fall.

Michaela-N
6/3/11, 1:28 PM
#13

Texten försvinner oavsett.

Annons:
ANNIA
6/3/11, 1:33 PM
#14

Ok. Jag använder sällan smileys själv så jag har inte testat. Så vara sparsam med smileys så länge då. Eller testa att lägga in dom sist och se om det gör nån skillnad.

Erik
6/3/11, 3:41 PM
#15

Förhoppningsvis är det här också problem som i huvudsak kommer lösa sig i och med att jag backar tillbaka Tiny till den version vi använde för några dagar sedan… och det är på gång nu snart.

-- erik

Michaela-N
6/3/11, 3:50 PM
#16

Nu står det i alla fall inte det där med emoticons_title eller vad det var på rubriken i smileyfönstret.

Testar samma att skriva en rad efter smileysen nu: Tyst ja det fungerade, och så gjorde även radbrytningen!

Erik
6/3/11, 3:52 PM
#17

#16 - Bra. Då tog vi ett steg (tillbaka) i rätt riktning… =P

-- erik

Upp till toppen
Annons: