Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1593 ggr
[WX5]
2011-06-11 15:52

Spärra användare

Kan man inte spärra användare så att man inte ser vad den personen skriver? Skulle vara önskvärt från min sida. Det finns några personer jag inte kömmer överrens med.

Annons:
ANNIA
2011-06-11 18:51
#1

Emilia på ett sätt kan jag förstå dig att det skulle vara skönt som medlem att kunna spärra så man inte ser vissas inlägg.

Men som ansvarig på sajt kan det ju bli lite tokigt för man kanske behöver vidta åtgärder i vissa inlägg så där kan man ju inte ha spärrat.

[WX5]
2011-06-11 19:08
#2

Vad då för åtgärder? Jag menar att bara dom jag inte jag vill läsa ifrån inte syns för mig men det kan ju synas för andra.

ANNIA
2011-06-11 19:17
#3

Jo jag förstod att du menade att du själv ville slippa läsa men att andra fortfarande kunde läsa dom.

Nu beror det ju på vad för sorts person det är. Är det en skötsam, men som man själv helt enkelt inte kan med så kanske det kvittar. Men om det är en person som ägnar sig åt påhopp på andra medlemmar eller lägger in tex olämpliga länkar så kan man som ansvarig vara tvungen att gå in och redigera inlägget eller till och med ta bort det helt. Så som ansvarig på en sajt så kanske det inte är så lämpligt att använda en sån funktion. För då kan man missa sånt som måste tas bort. För den kan ju faktiskt även skriva sajter där du är ansvarig.

[WX5]
2011-06-11 19:22
#4

Den personen är väl skötsam men jag och denne har inte samma åsikter och jag blir så irriterad när denne skall skriva och alltid kommentera (för mig: orsaka osämja) när någon skriver. Sen alltid avsluta med en glad gubbe som om det skulle hjälpa.

Jag kan ju undvika den personens trådar men inte trådar som någon annan startat. Kan ju inte sitta och undvika alla mina sajter för denne är på samma sidor som jag är verkar det som.

ANNIA
2011-06-11 19:28
#5

Jag tycker det ofta är så att sånt som irriterar en dyker upp i tid och otid.

Du får kanske testa att lära dig att ha en hand på mellanslagstangenten eller knappen page down och bara trycka till där när du ser dennes inlägg dyka upp.

--

Måste stänga av datorn för åskan börjar gå här igen.

medde
2011-06-11 20:19
#6

#4  Jag har alltid den uppfattningen att då man andvänder en smilys är för att visa man menar inget illa, utan ett sätt att påvisa sitt eget sinneslag. Glad smilys= positiv skrivare

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Maria
2011-06-11 20:45
#7

#6 Så uppfattar jag det med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
2011-06-11 20:46
#8

Kan hända men jag blir bara irriterad när den kritiserar allt och alla och sen lägger en glad gubbe. Blir liksom fel i sammanhanget.

medde
2011-06-11 21:33
#9

#8 Tänk posetivit. Tyvärr allt för vanligt man misstolkas,

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Emo
2011-06-12 08:27
#10

#5 Tack för tipset med mellanslagstangenten.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
2011-06-12 08:32
#11

#10 Fattade inte det där med mellanslagstangenten. Homeknappen vet jag vad det är.

Emo
2011-06-12 09:13
#12

#11 Den långa knappen nederst på tangentbordet. Jag testade att använda den mitt i en tråd och då hoppade jag till nästa inlägg. Nu tänker jag använda den när jag vill hoppa över ett inlägg.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[WX5]
2011-06-12 09:35
#13

Ja jag vet var den tangent är men visste inte vad den hade och göra med en tråd.

Annons:
Upp till toppen
Annons: