Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 3460 ggr
Tom-B
6/17/11, 4:10 PM

Byta Sajtnamn

Fiske i Fokus ha lagt ner, och jag har fått förfrågan att utöka Flugfiske att omfatta allt fiske.

Finns det möjlighet att ändra namnet på Flugfiske till något annat, t ex Fiska Fluga-Spinn-Mete iFokus?
Eller något annat ni har som förslag.

Jag vill dock att ordet Fluga-Flugfiske eller dylikt skall ingå i namnet då Flugfisket är så speciellt och nischat.

Detta kanske också skulle få lite bättre fart på sajten.

Tom
Sajtvärd på Flugfiske iFokus.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
AnneN
6/17/11, 4:31 PM
#1

Det går säkert att slå ihop sajteran (har gjorts förr), men jag råder dig att kontakta Staffan eller Niklas om detta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
6/17/11, 4:34 PM
#2

Fiske & flugfiske iFokus skulle kunna få plats, men låter det inte lite konstigt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maria
6/17/11, 4:39 PM
#3

Ser inte Fiske/Flugfiske bättre ut?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tom-B
6/19/11, 6:03 PM
#4

Niklas!

Du får gärna komma med förslag som ser bra ut.

Bumbleboo:s är kanske inte så tokigt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/19/11, 7:13 PM
#5

Förresten, kan man ha en "slash" i namnet om det skall ut på Internet?

Isf "FiskeFlugfiske i Fokus".

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Maria
6/19/11, 7:21 PM
#6

Eller kanske tvärtom "FlugfiskeFiske" eftersom det faktiskt är fiskesajten som lagt ner så kanske Flugfiske ska få komma först?Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tom-B
6/19/11, 11:36 PM
#7

Håller med :=).

Fast först tyckte det jag lät lite tungt, men det är nog OK!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/20/11, 7:33 AM
#8

Jag har tyvärr inget bra förslag. För mig är fiske det som täcker allt. Vore det verkligen ett problem om sajten heter fiske ifall det finns en massa innehåll om flugfiske specifikt? Det flesta kommer in från Google och så länge som de hittar svar på sina frågor bryr de sig väl inte om vad sajten heter?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/20/11, 10:01 AM
#9

Jag tror Flugfiskefolket är lite speciellt. Och det är där jag har mest kunskap och mitt hjärta.

Därför tror jag det är bra/vill jag gärna ha ordet Flugfiske med i namnet.

Skulle det vara OK att ändra till FiskeFlugfiske, så får du gärna fixa det.

Eller hur skulle bästa namnet lyda för att Google skall hitta de specifika sidor som finns för Flugfiske?

Blir namnet ändrat så ändrar jag i Grupperna och ge mer utrymme för övriga fisketyper.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/20/11, 10:44 AM
#10

En sak till som talar för att Flugfiske måste vara med.

Det finns 3 - 4 tidningar enbart för Flugfiske. Det talar för att det måste framgå av namnet, och vara sökbart, för att även Flugfiskare skall hitta hit.

Samtidigt får det inte skrämma bort andra typer av fiskare.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/20/11, 2:02 PM
#11

Tror du inte att det räcker om man söker efter något som har med flugfiske att göra och får ett sökresultat med rubriken "Torrflugor, bindbeskrivning - Flugfiske - Fiske iFokus"? Så skulle rubriken bli om sajten hette Fiske iFokus och inlägget låg i en grupp som heter Flugfiske.

Jag är inte emot att byta namn till något som är bra, men att ha både flugfiske och fiske i namnet tycker jag låter konstigt. Det är svårt att både vara bred och djup.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
6/20/11, 2:36 PM
#12

Tycker också det blir väldigt konstigt med båda orden i sajtnamnet. Bäst passar ju fiske. Sökmotorerna hittar väl ändå trådarna om flugfiske om man säker på just det?

Tom-B
6/20/11, 3:38 PM
#13

OK! Jag ger mig!

Jag får försöka rubricera Grupperna så att Flugfiske framgår.

Du kan byta när du vill, men måste då inte nuvarande Fiske försvinna helt?

Jag tycker det vore bra om den låg kvar ett tag, för jag behöver ett stöd för att få till bra nya/förändrade Grupper för de övriga fiskeslagen.

I vilken mån är det tillåtet att kopiera rakt av vissa faktagrupper?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Niklas
6/20/11, 3:43 PM
#14

Jag föreslår att du gör de ändringar du vill först och att vi byter namn därefter.

En sak värd att tänka på är att alla nuvarande länkar till sajten kommer att sluta fungera. Sökmotorerna kommer med andra ord inte att ge några besök förrän de har indexerat på nytt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/20/11, 4:17 PM
#15

Det är jag medveten om.

Jag börjar så smått att förändra. Men sommartiden kräver ju också sin tribut av uteliv och trädgårdsarbete, så det tar ett tag att planera och genomföra.

Hur var det att kopiera från nuvarande Fiske?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/20/11, 4:23 PM
#16

#15: Förlåt, den frågan missade jag. Jag ser inga problem med det så länge som upphovsmannens namn finns vid artikeln.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/20/11, 4:39 PM
#17

OK!

Börjar med att gruppera om på Flugfiske så det blir plats för det nya.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/20/11, 5:35 PM
#18

Det är synd att det inte finns möjlighet tiil Huvudgrupper med Undergrupper, där Undergruppen är dold tills man klickar på Huvudgruppen. 
För det går väl inte?

Jag får besvärligt med att inte åstadkomma en alltför stor Menylista till vänster.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/20/11, 5:53 PM
#19

Hittar nu inte hur jag ändrar en Huvudartikel till Normal m fl.

Var hittar jag detta? Har varit inne på "Sajtadministration" och på själva Artikeln, men jag hittar inte detta.
Vill nu också skriva en ny Huvudartikel.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/21/11, 9:59 AM
#20

#18: Nej, det går inte.

#19: Under sajtadministration är det översta valet. Det står Förstasidan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tom-B
6/21/11, 10:06 AM
#21

Men se min Buggrapport på Support.

Jag har två artiklar med samma innehåll.

Och vad menas med meddelandet som står överst då man vill ändra (nåt i still med): Dra artiikeln till någon av tre Löpsedlar.

Jag har inga "tre Löpsedlaar".

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

AnneN
6/21/11, 10:07 AM
#22

#21 Jodå du har 3 löpsedelsplatser, det är de tre översta artikelplatserna som är valbara.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tom-B
6/21/11, 10:12 AM
#23

Så då går man a<lltså in och bara skriver över en tidigare av de tre översta Artiklarna.

Men tänk om jag vill behålla de tre och skriva en helt ny?

Jag har ju fler än tre artiklar på första sidan. Är antalet på något sätt begränsat?

Eller kan man skriva över någon längre ner på sidan och få den uppflyttad+

Det här verkar MYCKET sämre och krångligare än tidigare!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/21/11, 10:23 AM
#24

OK!

Nu ser jag hur det funkar. Tror jag!
Jag "fixade" så jag nu har en annan, ickehuvudartikel, dubbel. Men fixar nog det också nu.

Men nu blev en artikel borttagen, och borttagna brukar ju finnas kvar. Jag hittar den inte bland Borttagna.
Kan den ha fursvunnit helt?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

AnneN
6/21/11, 10:26 AM
#25

#23 Det fungerar precis som förr att då man lägger en ny artikel på löpsedelsplats så hoppar den gamla artikeln ner till normal plats, den försvinner inte från sajten.

I gamla versionen var löpsedeln 1 huvudartikel och 2 löpsedelsartiklar som låg bredvid varandra, nu ligger de 2 istället under varandra och det är precis som förr att det bara är de 3 översta som man kan välja vilken artikel man vill ha på den platsen.

För att placera önskad artikel på någon av löpsedelsplatser klickar man på Sajtadministration - Första sidan - sedan letar man reda på önskad artikel i listan till vänster och drar den till önskad löpsedelsplats.

Är det så att den artikeln redan finns på en annan plats i löpsedeln så blir det tillfälligt dubletter där tills dess att man valt en annan artikel till den platsen.

Förstår du nu? Är lite trött efter en sömnlös natt så kan hända att det jag skriver är tjorvigare än jag tror.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tom-B
6/21/11, 10:30 AM
#26

Jo, jag börjar begripa. Och du skriver inte "tjorvigt". Har varit till stor hjälp. Tack!

Men varför i himmelens namn hittar jag inte en igår bortagen artikel.
Aldeles nyss tog jag bort en annan gammal Artikel längre ner på sidan, och den hittar jag utan svårighet.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Ulla
6/21/11, 12:45 PM
#27

Den ska finnas kvar i artikellistan/länkarna till vänster. Vet inte hur det ser ut på flugfiske, men jag antar att du har en massa kategorier där, precis som i inläggslistan. Om det var längesedan artikeln skrevs så har den kanske hamnat långt ner i listan.

För jag antar att du inte gick in och redigerade och tog bort artikeln på riktigt utan bara drog en ny till platsen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Annons:
AndersE
6/21/11, 9:30 PM
#28

Kommer in lite sent och kanske missat en del ovan…

Jag hade behållit "Flugfiske" mewn låtit sajten omfatta allt fiske.

Jag tror det finns ett värde i att ha ett mer "nischat" namn. Tror också att man inte ska förlora den plattform som nuvarande sajt utgör.

Jag tror det är lättare att låta en nischsajt tilåta även mer av "allmängods" än det är att låta en allmän sajt domineras av en specialitet.

Tom-B
6/21/11, 11:31 PM
#29

Det är min tanke också.
Att Flugfiske är så nischat att det behöver framgå av namnet.

Du får gärna övertala Niklas! :=)

Men frågan är om namnet inte behöver visa både och?

Och det är klart att "plattformen" du nämner förenklar om man behåller, men jag tror faktiskt det är det minst avgörande. Jag får göra en "rundskrivning" om det förändrade namnet. Tidsödande kanske, men jag tror det betalar sig.

Vad tror du om FlugfiskeFiske iFokus? Har du något bättre?

Dessutom tror jag det är bra att genom namnändring markera att en ändring gjorts. Alltså skall vare sig Flugfiske eller Fiske stoltsera ensamt.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[carlsbergs]
6/21/11, 11:56 PM
#30

Men är det så himla viktigt,fisk som fisk,

Kan den inte bara heta Fiska På Ifokus

Maria
6/22/11, 6:37 AM
#31

#30 Du brukar inte fiska förstår jagFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tom-B
6/22/11, 8:17 AM
#32

Carlsberg!

Det finns nog en anledning till att det finns fler (eller åtminstone lika många) speciella Flugfisketidningar, än tidningar som tar upp all typ av fiske.

Och tidningar som tar upp allt fiske utom flugfiske finns inte.

Och Flugfisketidningarna tar inte upp något annat än Flugfiske.

Därför bör det, enligt min mening, av namnet framgå, att sajten behandlar både det nischade Flugfisket OCH allt annat fiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[carlsbergs]
6/22/11, 8:44 AM
#33

#32   Jo visst är det så Gladvet de.

Jag kan tycka att du ska kunna få ha de namn du vill på din sajt.för som du säger det måste ingå.

AndersE
6/22/11, 9:21 AM
#34

#29 Jag förstår önskan om en ändring men kommer inte på något bra.

Det logiska är ju att kalla sajten för "Fiske" men jag förstår dina motiv mot. De förslag som framförts blir långa, krångliga och försvårar marknadsföring och att folk ska hitta genom att Googla.

MIn sajt "Proveniens" tillkom genom en önskan att starta en nisch-sajt inom släktforskning som skulle diskutera föremål med anknytning till släktens historia.

Ganska snart kom sajten att bli en rätt allmän släktforskningssajt istället med ganska litet fokus på ursprungstanken, men jag har behållit namnet.

Jag ser att det inte är direkt överförbart på Flugfiske, men tror att du i texten "Om sajten" kan klargöra att sajten är öppen även för annat fiske.

Annons:
Tom-B
6/22/11, 9:31 AM
#35

Jag får se om Niklas har några ytterligare synpunkter.

Egentligen är mitt huvudsakliga problem att Menyn till vänster blir så otympligt lång och oöverskådlig.

På andra sajter kan man ha få Huvudrubriker, och med ett klick på dessa kommer Underrubriker fram. Skulle jag behövt nu!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/22/11, 11:29 AM
#36

Jag är inte emot att låta sajten behålla sitt namn. Idén att byta var din. Glad

Om man har en bred sajt tror jag att det är svårt att göra den riktigt djup. Tänk på att för varje delområde tillförs det nya "krav" från besökarna på att det ska fyllas med innehåll.

Jag tror att det är därför våra nischade sajter ofta har fungerat så bra. Det kan låta som om ett ämne som kolhydrater är alldeles för smalt för att mer än en handfull skulle kunna diskutera det. Ändå är det en jättestor sajt som har blivit en tidning och en massa annat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AnneN
6/22/11, 3:42 PM
#37

#32 Om sajten ska byta namn, hade kanske namnet Fiske & Fluga eller Fiske & Flugfiske kunnat fungera?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Niklas
6/22/11, 4:06 PM
#38

#37: För mig låter det som att flugfiske inte är fiske eller att säga "Fiske & fiske".


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/22/11, 5:15 PM
#39

# 36 Niklas.

Det finns också saker som "ligger i tiden".

Kolhydrater är ett sådant, enligt min mening.

Om namnbyte skall ske, kanske "Spinn & Fluga" också är ett alternativ.
Jag är faktiskt ganska mycket emot att namnet skall bli exakt som någon av de tidigare. Det bör visas att det är nytt.

Att bredda sajten är ursprungligen inte min idé eller önskan. Den har kommit från de som Spinn/Haspelfiskar.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

AndersE
6/22/11, 7:05 PM
#40

fiskar&flugor.ifokus.se?

Maria
6/22/11, 7:11 PM
#41

#40 Haha, den var braSkrattande Ska genast bli medlem där…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tom-B
6/22/11, 11:49 PM
#42

Jag är i full gång (så mycket tiden tillåter) att flytta intresanta Inlägg från Fiske till Flugfiske.

Det kommer att ta ytterliggare någon dag, så namnet kan vi grunna på ytterliggare en tid.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/23/11, 8:31 AM
#43

Namnfrågan igen.

Vilket ord änvänds mest för att söka på olika sökmotorer, Google etc., för att hitta sajter om Fiske av olika slag?

Jag är ganska säker på att det är ordet Fiske.

Någon emot?

Om inte så får väl namnet då bli Fiske i Fokus.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

AndersE
6/23/11, 9:18 AM
#44

#43 Det är rätt, men hur många träffar får du?

Det är ett av skälen att jag är nöjd med mitt sajtnamn. När man väl hittat "Proveniens" så hittar man sajten. I en sökning på ordet "släktforskning" hade min sajt drunknat i tusentals bra svar.

I och för sig är väl flugfiske också ett ord som ger väldigt många träffar?

Tom-B
6/23/11, 9:34 AM
#45

Också en synpunkt!

Men trots allt tror jag att namnet "FLUGfiske" enbart skrämmer bort de övriga fiskarna.

Så då är man tillbaka till "FiskeFlugfiske".

Hur är det på t ex Google?
Om man söker på Fiske, letar den inte även upp alla sajter där Fiske finns med  som en del av sökordet?
Om så är så hittar den som söker  vare sig denne skriver Fiske eller Flugfiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

AndersE
6/23/11, 9:46 AM
#46

Jag googlade på "flugfiske" - 882 000 resultat

Jag googlade på "fiske" - 28 100 000 resultat

Undrar var det är lättast att hamna någorlunda långt upp…

Jag gissar att det är som att ha en sajt "allsvenskan" eller "fotboll". "Volvo" eller "bilar". "Pasta" eller "mat"…

Maria
6/23/11, 9:48 AM
#47

#46 Hur många svar fick du om du googlade på "flugor"FlörtSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tom-B
6/23/11, 10:05 AM
#48

Jag googlade på FiskeFlugfiske = 30 miljoner träffar.

Men snabbt fann jag rubriker som innehöll Fiske Flugfiske, Fiske eller Flugfiske.

Så ur söksynpunkt borde FiskeFlugfiske vara bra.

Sedan gäller ju att vara så aktiv att Google/Googlare finner sajten intressant så den hamnar högt upp.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Tom-B
6/23/11, 10:08 AM
#49

Flugor gav 1,6 milj träffar.

Högst upp låg ett företag (som jag har god kontakt med) som säljer Flugfiskeutrustning med specialitet Flugor.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Maria
6/23/11, 10:11 AM
#50

#49 VaFörvånad och jag som bara skojadeSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
6/23/11, 10:14 AM
#51

Vad säger du om Spinn- och flugfiske iFokus då? Du får inte med mete, men det kanske du kan leva med.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AndersE
6/23/11, 10:21 AM
#52

#51 Lång titel…, lång webadress…

Tom-B
6/23/11, 10:36 AM
#53

Håller med Anders.

Och då saknas Fiske.
Är det så tokigt med FiskeFlugfiske iFokus?

Mete behöver inte nämnas. Jag tror inte det är så stort. Och dom hittar nog ändå. Får titta på om det finns speciella Mete-klubbar.

Ännu en tid att fundera!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/23/11, 10:39 AM
#54

Det är sant, men inte värre än ett gäng andra sajters namn.

Spinn- & flugfiske iFokus
Mag & tarmsjukdomar iFokus
Alt.behandlingar iFokus
Personlig utveckling iFokus 
New forestponny iFokus

spinnoflugfiske.ifokus.se
magotarmsjukdomar.ifokus.se
alternativbehandlingar.ifokus.se
personligutveckling.ifokus.se
newforestponny.ifokus.se


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/23/11, 10:55 AM
#55

Niklas!

Ditt inlägg #38.

Flugfiske och Spinnfiske är vitt skilda fisketyper.

Om du säger ut och Fiska då täcker det väl allt, Mete, Spinn, Haspel, Trolling, Flugfiske, Torskfiske, Sillfiske etc.
Man fiskar med olika fiskemetoder.

Så Fiske ger inte på samma sätt "taftologi".

Alltså FiskeFlugfiske iFokus blir nu mitt förslag.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Niklas
6/23/11, 11:56 AM
#56

#55: Ja, om du skriver ut flugfiske och spinnfiske håller jag med om att det är olika saker, men tycker du att det är likadant med fiske och flugfiske? För mig är flugfiske bara en del av fiske. Spinnfiske är också en del av fiske. Mete likaså.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/23/11, 12:52 PM
#57

På Google finns redan rubriker "Spinn- och Flugfiske", "spinn-flugfiske",

men jag hittar inte "FiskeFlugfiske".

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/23/11, 1:47 PM
#58

Niklas!

Nu har jag flyttat över de Inlägg från Fiske, som jag tror kan vara de mest intressanta.

Så vill/kan du nu byta namn på Flugfiske är det OK.

Jag skulle föredra FiskeFlugfiske i Fokus, men du har sista ordet, så välj det du anser vara bäst.

Meddela här vad namnet blir.

Kan du låta gamla Fiske iFokus vara kvar ytterligare några dagar. Jag skall använda mig av alla de Nicknamn som där förekommer för att skicka personliga meddelanden om namnbytet.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
6/27/11, 8:45 PM
#59

Hej Niklas!

Det har ju varit Storhelg, så det är väl därför du inte hunnit fixa namnbytet.

Men för att förhindra ett missförstånd:
Jag behöver alltså det nya namnet innan jag kontaktar Nicknamnen på Fiske.
Så ge mig några dagar innan du stänger Fiske efter att namnbytete på Flugfiske skett.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/28/11, 9:11 AM
#60

#59: Jag diskuterar namnbytet med Staffan. Återkommer när vi är klara. Fiske kan vi låta ligga kvar till du är redo för att den försvinner. Däremot kommer vi att byta namn på den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/28/11, 9:22 AM
#61

OK!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/29/11, 11:05 AM
#62

Tom, jag har diskuterat med Staffan. Vi tror att Fiske iFokus är det bästa namnet för sajten, om du inte protesterar högt.

Det behövs ett nytt sidhuvud. Kan du leta efter en bild på Fotolia.com? Gärna flera alternativa bilder. Skicka länkarna i ett meddelande till mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tom-B
6/29/11, 6:45 PM
#63

OK! Ni har ju sista ordet.

Jag tror dock att då det finns sepeciella Flugfiskesajter, så vänder sig Flugfiskare dit i första hand, och bryr sig inte om Fiske i största allmänhet.

Vädret är lite varmt, men jag skall se vad jag kan hitta för bilder. Kan ta någon dag, då jag just målar om alla fönster på huset.

Ha det gott!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
6/30/11, 10:33 AM
#64

#63: Det är det jag menar, att det är svårt att uppfattas som både bred och djup. Du skriver att flugfiske inte har tagit ordentlig fart så du kan inte tappa så mycket trafik på ett namnbyte. Namnbytet är i första hand för att du ska ha chans att locka nya grupper och få lite aktivitet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
6/30/11, 8:32 PM
#65

OK!

Jag håller på att leta bild, men det var ju en faslig massa att titta igenom.

Återkommer!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/1/11, 10:11 AM
#66

Ingen brådska. Njut av sommaren också!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
7/1/11, 12:50 PM
#67

Hej! Niklas!

Har nu skickat några förslag på Vinjettbild till ditt Meddelande.

Jag njuter av sommaren. Hann måla fönstren färdigt igår (men det kom inget regn inatt).

Men jag vill ju också få "nya" sajten fixad så jag kan börja jobba med den. Även om aktiviteten över lag är lite lägre så här på sommaren.

Ha det gott!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/1/11, 1:29 PM
#68

Okej, jag ska titta på dina bildförslag.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mitralis
7/1/11, 2:21 PM
#69

Jag fiskar med spinnare, drag, power bait, mask och vintertid maggot. Den sajt som jag kände passade bäst för just mej var Fiske och jag kommer inte enns ihåg om jag varit inne på Flugfiske före namnbytet blev aktuellt.
Jag är lite nyfiken på hur många det är som fiskar på mina sätt som också fiskar med fluga och hur många det är som fiskar med fluga som fiskar på annat sätt också.



Annons:
Tom-B
7/1/11, 2:38 PM
#70

Mitralis!

Jag kommer att meddela dig när hela övertagandet och namnbytet är klart, och då kan du väl upprepa ditt inlägg på "nygamla" fiskesajten.

Här är det inga Fiskare som dyker upp!

Ha det gott!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Mitralis
7/1/11, 7:28 PM
#71

#70 Klart att jag kommer att hälsa på dej på din sajt Glad 
♫För när storfiskaren talar om hur stora fiskar han fått… ♫ .(ړײ) ♫.



Tom-B
7/8/11, 1:00 PM
#72

Jag har fixat de viktigaste överföringarna från Fiske till Flugfiska.

Så nu väntar jag bara på att Niklas och Staffan skall fixa ny Vinjettbild och ändra namnet.

Tillsvidare kan ni logga in på Flugfiske och deltaga i allt om fiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/8/11, 2:55 PM
#73

Vill du kan jag byta namn redan nu trots att inte sidhuvudet är klart.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
7/8/11, 4:51 PM
#74

Nä, gör allt på en gång. Annars kanske det blir förvillande för "utomstående".

Jag har skrivit samma meddelande som ovan på både Fiske och Flugfiske.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/8/11, 6:32 PM
#75

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
7/12/11, 1:46 PM
#76

Nu är det fixat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Tom-B
7/12/11, 11:10 PM
#77

Fint!

Såg det alldeles nyss, kl 22.55.

Skall försöka fixa de ändringar som nu återståt, t ex Välkomsthälsningen.

Men var hittar jag Gamla Fiske?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/13/11, 9:02 AM
#78

Jag skickar adressen i ett meddelande. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
7/13/11, 9:36 AM
#79

Hittat den.

Tack!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
7/13/11, 1:40 PM
#80

Två frågor.

Min Meddelandeadress i Signaturen funkar inte för Fiske.
Hur ändrar jag till den rätta.

På Twitter hade gamla Flugfiske en "kortadress"
Minns inte hur man fixade till det. Hur gör man?

Kanske dax att aktualisera det tipset.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/13/11, 4:20 PM
#81

Kan du inte använda den här adressen:

http://support.ifokus.se/conversations/new?to=Tom-B

Du förkortade nog dina länkar med Gooo! förut.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
7/13/11, 4:23 PM
#82

Det vekar så.

Så jag byter till den.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Tom-B
7/14/11, 11:36 AM
#83

Hej Niklas!

Jag har nu försökt kontakta alla som varit aktiva på gamla Fiske.

Då det fortfarande kan komma in något enstaka Inlägg i gamla Fiske tycker jag det bästa vore om gamla Fiske nu kunde tas bort helt.

Ha det gott!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
Niklas
7/14/11, 11:38 AM
#84

Ingen som inte är medlem på gamla sajten vet om att den finns. Står det tydligt där att den är nedlagd och ersatt av din sajt tror jag inte att det är något problem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Tom-B
7/14/11, 11:41 AM
#85

Okay!

Jag har försökt att på alla sätt visa förändringen.

Framtiden får visa om det är tillräckligt. 
T o m på Twitter.

Ha det gott!

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Niklas
7/14/11, 1:44 PM
#86

Lycka till!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Yfver
8/20/11, 12:44 AM
#87

Jag gick med i sajten Fiske iFokus i tron att det gällde fiske. Visst gäller det fiske, men man förväntar sig inte att hitta en massa saker om flugfiske. Precis som Tom-B nämnt så är flugfiskare lite speciella av sig. Glad Men vi andra "vanliga" fiskare känner inte sig hemma där.

Så varför inte kort och gott ändra till Flugfiske iFokus och sedan hoppas någon annan brinnande själ startar upp Fiske iFokus.

Tom-B
8/20/11, 9:02 AM
#88

Hej Photgrapher!

Det hade tidigare funnits en sajt Fiske som skulle täcka övrigt fiske. Den funkade inte.

Och till bara för en dryg månad sedan var denna sajt speciellt inriktad på Flugfiske. Därav fortfarande en liten tyngdpunkt på Flugfiske.

Bland annat för det efterfrågades att denna sajt, som var aktiv, skulla täcka hela fiskeområdet, så har sajten omarbetats för hela området. På första sidan sidan på Fiske ser du en artikel om denna förändring.

Detta skedde mitt under semesterperioden då många har andra aktiviteter än att sitta vid datorn, varför en större aktivitet för fiske på nätet varit relativt lågt.

Vi hoppas naturligtvis att aktiviteten nu ökar. Och det vore naturligtvis trevligt om du ville bidra med din kunsdkap i ämnet.

Jag kan bara önska dig välkommen hit, och hoppas att du skall hitta något av intresse framöver.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Upp till toppen
Annons: