Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1987 ggr
Monarchy
6/19/11, 7:02 PM

Ändra inlägg

Varför har man fortfarande så att man inte kan ändra sitt inlägg efter en tidpunkt?  Det är totalt värdelöst.

Ändra detta!

Annons:
Honestyisdead
6/19/11, 7:14 PM
#1

Det är för att hela diskussioner kan falla om man efter ett tag ångrar sitt inlägg och ändrar på det, tror jag. Sedan beror det nog också på att man ska tänka före man skriver.

Jag tycker det är bra såhär!

Sen tror du väl inte att killarna kommer ta åt sig av ditt inlägg när du skriver som du gör? "Ändra detta". Hört talas om att be om saker?

Ulla
6/19/11, 7:29 PM
#2

Jag hade en medlem som gick in och raderade allt hon hade skrivit, (och det var inte litet) för att hon blev sur på något på en annan sajt, och därmed på hela iFokus. Massor av trådar blev helt förstörda. Många hade svarat på hennes inlägg, och deras svar tappade all sin mening. Nu var det en enda person som gjorde så, men tänk om det hade varit flera! Nej, jag tycker det är bra som det är. Om man vill ändra något så kan man ta det med sajtvärden som säkert gärna hjälper till.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Monarchy
6/19/11, 8:36 PM
#3

#1 tydligen så behövs det lite raka ord

#2  Okej men då borde man kunna lägga till en text på sina inlägg, inte ta bort det man redan skrivit.

Otroligt mycket bättre än nu och då får man inga problem som ni snackar om, än om jag aldrig sett det problem på andra forum jag är medlem på.

Honestyisdead
6/19/11, 9:06 PM
#4

#3 Man kan vara rak utan att domdera ut "order".

Ge en bra anledning till varför man ska kunna ändra sina inlägg utan gräns?

Monarchy
6/19/11, 9:54 PM
#5

Du får ju tolka det som du vill, jag tolkar det som att jag bara är rak på sak på vad jag vill.

Det säger ju sig själv att såklart man ska kunna lägga till saker i inlägget, saker man glömt eller vill tilllägga.  Behövs inge mer motivering

Honestyisdead
6/19/11, 10:00 PM
#6

Säger inte alls sig själv. Vill man lägga till mer är det hur enkelt som helst att göra ett nytt inlägg. Så jo, det behövs mer motivering.
Man får helt enkelt tänka efter noga innan man postar ett inlägg.
Precis som i livet kan man inte gå tillbaka och ändra det som har hänt eller det man har sagt. Varför skulle det vara annorlunda här?

Nackdelarna är fler än fördelarna med en sådan funktion helt enkelt.

Annons:
Monarchy
6/19/11, 11:18 PM
#7

säger inte längre att man ska få ändra, utan bara lägga till mer text och bilder i inläggen.

Nu orkar jag inte diskutera mer för att göra iFokus bättre, bryr mig inte så mycket

Honestyisdead
6/19/11, 11:24 PM
#8

#7 Lägga till mer text blir ju att ändra på ursprungsinlägget.
Bilder kan man redan lägga in i inläggen.

Monarchy
6/20/11, 5:06 PM
#9

aja var tvärs emot då.   du förstår ju inte

Sitt med samma gamla sak och aldrig förbättra något, jisses

Honestyisdead
6/20/11, 5:14 PM
#10

#9 Nej, självklart förstår jag inte. Glad Tycker man inte som du fattar man inte.

Du kanske har missat det, men iFokus har nyligen blivit bättre, på många sätt och är definitivt inte "samma gammla sak". Dags att vakna? Flört

ANNIA
6/20/11, 5:25 PM
#11

Monarchy om jag fattar dig rätt så vill du gå in i ett äldre inlägg/kommentar och tex lägga till mer text eller lägga in en bild.

Vad du missar är att då kommer många missa ditt nya, som du lagt in långt senare. För jag går då inte tillbaka upp i en tråd och läser sånt jag redan läst.

Så om du vill skriva in nåt nytt eller lägga in en bild som du vill att andra ska läsa/se så enklast är ju att skriva en ny kommentar då ser alla det.

Monarchy
6/20/11, 5:32 PM
#12

Nej dom kommer inte missa det, det är värdelöst om man skriver fel eller vill ändra sig. Då läser dom inlägget, (som är fel)  och svarar då personen på inlägget får jag ju ett svar jag inte vill ha.   Då måste alltså personen läsa igenom allas inlägg, 1-50st om jag ska få det svaret jag vill ha.

Andra forum har detta (fast man kan ändra hur man vill) sedan måånga är och det funkar hur bra som helst.

Nu har jag sagt mitt, orkar inte diskutera något med folk som inte vill ha detta. 

byebye

Honestyisdead
6/20/11, 5:35 PM
#13

#12 Åter igen, tänk igenom det du skriver så du skriver rätt från början, så slipper du att folk svarar på ett inlägg som är fel.

Precis som ANNIA skriver så missar man lätt att läsa ett redigerat inlägg, om det kommit 15 inlägg efter. Då går inte många tillbaka och läser inläggen igen. För det är ju ingen som vet att tex du har redigerat om det.

Annons:
ANNIA
6/20/11, 5:36 PM
#14

Men dom som läst ditt inlägg en gång får ju inte veta nånstans att du ändrat ditt inlägg.

Enda sättet att veta att du ändrat ditt inlägg är att läsa om hela tråden och det gör då inte jag. Jag läser dom nya som tillkommit.

Ulla
6/20/11, 6:44 PM
#15

Jag tycker det är okej att man kan lägga till en text, men jag förstår inte hur det skulle kunna gå till. Antingen så redigerar man eller så gör man det inte. Och det innebär att man kan radera allt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: