Annons:
Etikettövrigt
Läst 1367 ggr
Mitralis
2011-07-30 23:47

Undersökningar

Är det bara jag som tycker att det är lite svårt att göra undersökningar nu för tiden?
Tycker att det är lite besvärligt att det bara är en enda stor ruta som man skriver fritt i. Jag vet inte om jag ska skriva någon siffra före alternativen eller inte. Jag vet heller inte om allt jag skriver i rutan kommer att skrivas ihop till ett inlägg eller delas upp. Nu har jag i och för sig gjort en undersökning så jag har nu sett hur det blev. Men före så hade jag ingen aning om hur det skulle se ut.



Annons:
Maria
2011-07-31 07:27
#1

Jag håller med. Inte lika logiskt som förut men det går….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WX5]
2011-07-31 11:28
#2

Man skriver ett svarsalternativ per rad. Skrattande

Mitralis
2011-07-31 12:27
#3

#2 Ja, så är det ju. Men om man inte gjort någon tidigare så vet man ju inte om allt i rutan hör ihop till en text Obestämd Kanske det är därför det är en del som gör kluringar istället för undersökningar, även fast de bara bara har en fråga. Kluringarna är mycket enklare uppbyggda.



[WX5]
2011-07-31 12:32
#4

Ah ni tänker så. Tungan ute

[Tassy]
2011-07-31 21:33
#5

jag håller med. Jag har slutat göra undersökningar på grund av detta.

Andina
2011-08-03 13:17
#6

Jag förstår inte vad det är som är så svårt med att göra undersökningar… Varje radmatning innebär att texten jag skriver (efter radmatningen) blir ett nytt alternativ i undersökningen.

Jag tycker det är väldigt mycket enklare egentligen, som de är nu. Det är enklare att göra radmatningar än att "hoppa" till nästa ruta att skriva i (tycker jag). Det svåra kanske är att tänka om.

Lägger du muspekaren i rutan där alternativen ska skrivas, utan att klicka i rutan kommer dessutom texten "Ange svarsalternativen här. Ett per rad." upp. Kanske skulle den texten, eller lite utförligare, kunna finnas synlig alltid, utanför textrutorna (inte bara när man lägger pekaren över rutan)?

Men - det är tur att vi människor är olika! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Mitralis
2011-08-03 15:52
#7

#6 Fast det normala är väll ändå att det brukar vara ett alternativ till en ruta, ungefär som när man skriver kommentarer i trådar.
Jag har aldrig sett att det kommer upp en text så jag håller med om att det vore bra om den texten syntes hela tiden någonstanns.



[Göstage]
2020-09-08 11:27
#8

Såg i någon tråd (som jag inte hittar just nu) någon påpeka att det går att rösta flera gånger i undersökningar efter versionsbytet 2020. Felet tycks kvarstå, jag har fått möjlighet att rösta flera gånger i en pågående undersökning på en sajt.

Upp till toppen
Annons: