Annons:
Etikettregler
Läst 3706 ggr
[fjordtokan]
2011-08-17 08:39

Det här med blockeringar

Skulle gärna vilja ha reda på lite saker.

Har sajtvärden och medarbetarna någon rätt att välja vilka som får eller inte får skriva på sajten?

Kan de blockera medlemmar endast på grund av personliga skäl? Alltså inte att användaren har brytit några regler på sajten?

Annons:
Maria
2011-08-17 11:09
#1

Tyvärr är det så.

Jag har blivit blockerad p.g.a att vi inte varit överens på en helt annan sajt i en helt annan fråga.

Det är alltid Sajtvärd och Medarbetare som bestämmer över "sin" sajt hur orättvist man än kan tycka det vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2011-08-17 11:41
#2

Sajtvärden bestämmer precis hur, var och när denne vill blockera någon från sajten.

Personliga skäl tycker jag är ok det med, om personen som blir blockad har betett sig väldigt illa per PM mot sajtvärden eller någon Medarbetare.

blondifire
2012-08-31 10:32
#3

blev precis blockad från katter i fokus då jag kritiserade deras sätt att hantera sin annonstråd, regler sätts upp sen följs dom inte,tog det via PM först o fick ett väldigt otrevligt svar då blev jag arg o tog det offentligt, hepp så var man blockad från hela sidan. mest deras förlust men tycker det är lite väl godtyckligt..kan väl inte påstå jag kommer stödja dom eller hålla tyst heller då dom kastar sten i glashus…

S*Winsnes Wilda

[Emma--]
2012-08-31 12:21
#4

#3 OM man ska dra det hårt fanns det ingen regel att man måste skriva huskatt. Så egentligen var det din personliga åsikt och nu har jag fått två otrevliga mail utan att ens få frågan vänligt innan eftersom du redan var upprörd. Så vi är minst 2 som fick en utskällning via pm också utöver det som skrevs i ett par trådar. Det som spelar in är sajtregler och trivselregler. Man blir inte avstängd för att man funderar över något eller om man kommer med tips om något man tycker borde förbättras. Vilket jag även skrev till dig personligen :) ( Och jag hade gärna tagit emot tips också) Men när man bryter mot sajt och trivselregler så kan man få skrivförbud. Första gången blir det en vecka. Och det är jag som gjort den nya annonsmallen så måste det alltså vara jag som kastar sten i glashus då? Även fast jag inte fick en chans att ta till mig ditt tips. Man är bara människa och kan inte tänka på allt :) Men som jag skrev i början här, det var trots allt inte en regel egentligen. Det stod inte något om att man måste skriva huskatt när det saknas stamtavla och det finns i dagsläget inte en regel mot att skriva rasinblandning. Sen kan det vara mycket möjligt att det ändras. Vill du fortsätta en vänlig diskussion så går det att kontakta via pm så ska jag svara så gott jag kan.

Imasy
2012-08-31 17:31
#5

#3

Rent spontant kan jag inte tycka det är en förlust att förlora en medlem som bara är ute efter gräl, men det är ju min åsikt det.

Du kräver att jag ska agera som språkpolis och förbjuda folk kalla sina katter för vad de vill (i detta fallet troligen pga okunskap).

Jag anser inte att det är min uppgift som värd att leka ordpolis och bestämma vad andra får kalla sina djur för.

Om du hade problem med deras sk "falska marknadsföring" tycker jag då istället att du kan ta upp det med respektive berörd myndighet för ev anmälan, inte skicka mig att göra ditt sk*tgöra. Men kontakta annonsören hade du ju inte ens gjort.

Att du blev avstängd var för att du påstog saker som jag aldrig har sagt att jag står för. Förtal kallas det med ett annat ord.

Men att kalla sitt djur för något som kanske inte är dess rätta benämnelse pga okunskap är inte ett brott mot sajtens regler och mig veterligen inte mot svensk lag heller.

vallhund
2012-09-01 04:30
#6

# 4

En vecka är knappast standard, jag blev blockad i 3 månader, inte bara från att skriva, utan från att besöka sajten i fråga öht.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
blondifire
2012-09-01 08:32
#7

jag kan kopiera o lägga Imasys mail här så kanske emma o andra förstår att jag blev upprörd,finns ett antal fler medlemmar som läst det och tycker samma, för mig kvittar det vill inte ens vara medlem på en sida med så okunniga och otrevliga värdar ( inte emma då ) .. sätter man upp annonsregler ska man veta vad man pratar om..

S*Winsnes Wilda

[Emma--]
2012-09-01 10:01
#8

#6 Jo standard idag är en veckas skrivförbud första gången. #7 Det är fortfarande jag som satt upp reglerna på eget initiativ. Och dom går säkert att förbättra. Men om man ska börja snacka om okunniga pga det så antar jag att det är mig du bör prata med och inte skälla ut dom som svarat utifrån vad reglerna faktiskt säger. Du är välkommen att maila och prata med mig om det. :)

Imasy
2012-09-01 10:20
#9

#7

Gör gärna det, men då kan du ju lägga till det som du själv skrev också, så kan alla få se hur du hugger efter saker som inte existerar.

För PM, dvs Privat Meddelande, verkar ju inte betyda något för dig iallafall.

Jag har fortfarande inte glömt hur du la ut bilder på ett barn/en annan medlem på sajten katter och uppmanade alla andra att se hur ful denna medlem var. Så du får ursäkta, men i din låga liga kommer jag aldrig att hamna i.

Och jag förstår faktiskt inte ens varför du tjafsar vidare om din avstängning, sajten är ju koskit och vi som driver den är koskit enligt dina mått mätt, så du kan väl inte heller sakna något?

Nu är du ju av med oss, vi som är så otroligt okunniga, varför ska du då tjafsa vidare? Om du tror att du kan bråka ända tills jag upphäver ditt skrivförbud på sajten är du ute på fel spår. Du har precis gett mig en bekräftelse på att detta skrivförbud blir permanent.

Honestyisdead
2012-09-01 11:50
#10

#6 Det finns ingen annan blockering än den som gör att man varken kan läsa eller skriva på sajten.

Alex
2012-09-01 15:20
#11

Enskilda sajter ska ej diskuteras på Support, den diskussionen får ni ta på annat sätt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

blondifire
2012-09-01 20:50
#12

# 9 du e sjuk ju va fan snackar du om ???

S*Winsnes Wilda

blondifire
2012-09-01 20:59
#13

jag o fler med mig vill inte ens vara kvar på sajten för nää jag förtalar ingen dom har fått läsa allt du skrivit.. tack o hej !

S*Winsnes Wilda

Annons:
blondifire
2012-09-02 10:41
#14

tycker då ni tog bort mitt svar oxå kan ta bort inlägg # 9 då det är rent förtal och lögn ! denna medlem/adm går över alla gränser..

S*Winsnes Wilda

Imasy
2012-09-02 12:10
#15

#14

Det är väl bara att gräva i arkivet så finns det ju där, varken förtal eller lögn. Är det någon som har passerat gränsen så är det väl troligen du.

Men uppenbarligen så är du och jag av olika åsikt och kommer nog aldrig att komma fram till samma slutsatser, så jag finner ingen mening med att träta vidare här.

blondifire
2012-09-03 07:59
#16

då tycker jag du ska gräva o pma den då !

S*Winsnes Wilda

Imasy
2012-09-03 12:05
#17

#16

Här tex, inlägg #111:

http://katter.ifokus.se/discussions/4d714bc0b9cb46221d05f881-bild-pa-er

Får dock be om ursäkt för att jag mindes fel, du skrev aldrig att hon var ful, utan något annat.

Kan vi avsluta detta nu?

medde
2012-09-03 12:31
#18

#17 Det var verkligen inte det trevligaste inlägget jag sett. Ärligt så skriver man inte om en person och dess utseénde.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Amandla
2012-09-03 16:54
#19

Förstår inte varför tråden överhuvudtaget fick gå så långt, och varför ligger den kvar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Imasy
2012-09-03 18:18
#20

#19

Det är en gammal tråd som kom till innan jag var värd. Den var borttagen, endast framtagen nu eftersom blondiefire inte kunde se den.

Annons:
Amandla
2012-09-03 18:44
#21

Aha, då förstår jag! Tänkte inte på att kolla datumen i tråden. Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
VeronicaKahlbäck
2012-09-03 20:42
#22

Vet inte varför jag gick in i länken, troligtvis för att få perspektiv på de få trassliga medlemmarna jag har.
Ångrar mej iaf nu, jag känner mej helt sänkt och förundrad hur och vad som sades i tråden samt frånvaron av åtgärder från Sajtvärd och medisar..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

AnneN
2012-09-03 21:28
#23

Eftersom enskilda sajter och medlemmar inte ska diskuteras på Support iFokus utan får skötas privat eller på aktuell sajt så låser jag denna tråd!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Alex
2012-09-03 21:30
#24

Låser tråden eftersom det uppenbarligen inte räckte med informationen i #11.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: