Annons:
Etikettövrigt
Läst 2758 ggr
tortoise
9/17/11, 10:59 AM

nu är jag trött =(

Hej! Tycker om iFokus men nu är jag faktiskt trött. De senaste gångerna när jag har loggat in så blir jag utloggad och får logga in igen. När jag ska läsa mina meddelanden så öppnas de inte. Varför är det så här? Jag vill inte hålla på och uppdatera och rensa webbhistorik stup i kvarten bara för att kunna se en fungerande sida. Vad är det som är fel?? Jag har varit medlem på iFokus i fyra år och det är först nu som det har börjat krångla. Förlåt om jag låter lite sur men jag är så trött på att man måste uppdatera och rensa hela tiden. kram

Annons:
Alex
9/17/11, 11:33 AM
#1

Vilken webläsare använder du?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tortoise
9/17/11, 11:35 AM
#2

explorer tror jag, men den har fungerat felfritt fram tills nu. Nu kan jag inte ens skicka pm och det ställer till lite problem..

ANNIA
9/17/11, 11:53 PM
#3

tortoise på sätt och vis kan jag förstå dig att du blir trött på att rensa historiken. Men killarna bygger (kodar) allt själv så när dom lägger ut nåt nytt (även sånt som inte vi ser) så blir cookisar och tempfiler inaktuella och dom du då har i din webbläsare kan då bli att krocka med dom nya som finns.

Du kan ställa in din webbläsare så den sköter om rensningen automatiskt varje gång du stänger ner den. Nu gäller min beskrivning IE8.  IE9 bör vara liknande.

Gå först in på verktyg--ta bort webbhistoriken och klicka i första hand i ta bort cookies och tempfiler.

Sen gå in på verktyg--internetalternativ. Där finns det en ruta man kan kryssa i ta bort webbhistorik när jag avslutar.

Då rensas det varje gång du stänger ner webbläsaren.

Om du fortfarande har IE7 så bör du uppdatera till nyare. För IE7 funkar sämre på iFokus än IE8 och IE9. Och det läggs inte energi på att få det att funka med IE7 då det är en gammal webbläsare. IE8 är egentligen också gammal vid det här laget men det är den nyaste som man kan ha på XP. Och det är inte bara på iFokus som IE7 blir att funka sämre utan så kommer det bli på stora delar av nätet just för att det är en gammal en.

Vilken version du har ser du under hjälp--om internet explorer.

Är osäker på vad du menar med uppdatera. Om du bara menar F5 som bara ger dig en ny sida. Eller om du menar uppdatera program till din dator. Program till din dator bör du uppdatera för det ger dig en säkrare dator.

Lill-Kisse
9/18/11, 11:52 AM
#4

Det här problemet har nog inte alls med webhistoriken att göra. Jag upplever liknande tröghet på iFokus (efter mitt sommaruppehåll) fast jag har IE8 och rensat ordentligt.

Man får sitta och vänta "evigheter" på att första sidan över huvud taget ska fyllas, innan man kan logga på sig. Dessutom får jag signalen "Fel på sida" längst ned till vänster. Det tolkar jag som att det är fel på ifokus' sida. Andra sidor ger inte den signalen.

ANNIA
9/18/11, 3:42 PM
#5

Lill-kisse jag har inte uppfattat att #0 handlar om tröghet.

När det gäller IE oavsett version så är den trögare än andra webbläsare. Det är nåt som dom jobbar på att förbättra.

Varför "fel på sidan" dyker upp vet jag inte.

Alex
9/18/11, 4:31 PM
#6

Är ni beredda att ladda ner och testa en annan webläsare och se om det blir någon skillnad? Av alla jag nån gång testat kan jag utan tvekan säga att IE är den webläsare med mest problem, är segladdad och allmänt krånglig… Mitt förslag är att ni testar Google Chrome och ser om problemen kvarstår.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
Faradiba
9/18/11, 6:12 PM
#7

Jag får också logga in mig flera gånger…… Varför ser den inte att jag redan är inloggad när jag byter sida???

Häls. Anna

Alex
9/18/11, 6:53 PM
#8

Tillåter ni att eran webläsare lagrar cookies? Annars kan jag tänka mig att det kanske kan vara ett problem…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faradiba
9/18/11, 7:30 PM
#9

För mig är det ett nytt problem som dök upp förra veckan….. Ibland funkar det ibland inte. Kan inte komma på några skillnader mellan gångerna!

Gunlog
9/18/11, 9:02 PM
#10

Jag har Google Chrome. Jag råkade ut för detta för ett tag sedan, och det varade länge. Efter att "vi" var några stycken som sade ifrån så ordnade det upp sig för oss, men då blev det så för några andra. Nu har jag börjat få samma problem igen… Det är tydligen ett problem som "vandrar"…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Fridaaaa
9/23/11, 9:58 AM
#11

Jag har google chrome, fungerar felfritt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gunlog
10/6/11, 9:19 PM
#12

Det blev samma sak för mig idag igen, men denna gången fick jag felmedd 401, dvs att jag inte har behörighet att se sidan, trots att jag har skrivit i den innan. Vill påpeka att jag blev utloggad samtidigt. Jag gick in igen och då fungerade det…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

gummimamma
10/8/11, 3:07 PM
#13

Jag får logga in mig två gånger innan allt fungerar. Första inloggningen "försvinner" i samma veva jag klickar på en tråd jag vill läsa. Har jag rätt i att detta problem uppkommit för oss alla de senaste månaderna? Jag hade inga problem med detta före sommaren.

Annons:
Ulla
10/8/11, 6:23 PM
#14

Om det här är ett stort problem kanske ni ska rapportera det som en bugg. Nu ligger det i gruppen Övrigt och inte i gruppen Fel/buggar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Upp till toppen
Annons: