Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 1011 ggr
[cookies]
2011-09-29 14:34

Den efterlängtade citatfunktionen...

Hej!

Vet inte om dätta är rätt ställe att skriva det på men ändå..

Jag (m.f.) skulle vilja ha en citatfunktion på iFokus.. Det skulle göra inläggen mycket bättre. Om man kollar på de enkla SMF forumen så finns det en sådan funktion (www.forum.taurin.se).

Hur fungerar funktionen?
Om man t.ex. vill citera inlägg #44 så finns det en "knapp" där det står "citera" på, då infogas det inlägget direkt i texten man skriver (det blir en liten ruta runt citatet). Då slipper man bläddra upp igen för att se vad mer #44 skrev som jag vill svara på och då blir det enklare om man kanske gör inlägg #80, för de andra att se vad #44 skrev.. Då slipper man att bläddra upp hela tiden! :)

Är jag otydlig? "/

Nån mer som vill ha denna funktionen? :)

Annons:
Honestyisdead
2011-09-29 17:03
#1

Själv gillar jag inte den funktionen, tycker det är förvirrande :)

Maria
2011-09-29 17:15
#2

Jag tycker också det är jobbigt när det blir så att säga dubbla texter.

Du kan ju kopiera och fetmarkera just det du vill kommentera om du vill.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

beem
2011-09-29 17:27
#3

Jag gillar verkligen citatfunktionen. Jag skulle gärna se den på iFokus.

Det vikriga är att det syns väl att det är ett citat tex med avvikande utseende, grov text eller liknande.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mitralis
2011-09-29 18:11
#4

Går det att välja vilka delar i kommentaren som man vill citera som kommer med med den där funktionen? Glad
Det är sällan som jag citerar en hel kommentarruta så jag känner inget större behov av en sådan funktion om man får med allt Obestämd



Honestyisdead
2011-09-29 19:44
#5

#3 För mig blir det förvirrande även om texten sticker ut.

Om man vill ha citatfunktionen för sin egen skull, för att man ska slippa scrolla upp och ner för att svara på olika delar ur ursprungsinlägget så kan det ju vara en funktion där texten syns undertiden man skriver sitt inlägg, men sedan försvinner den vid publicering.

Är det för att visa vad det är man svarar på så är det ju enkelt att bara kopiera de delar man svarar på.

beem
2011-09-29 19:54
#6

Jag har sett problemet med att kopiera från inlägg. Man väljer att bara kopiera det som gynnar det egna syftet. Det har  ofta blivit bråk om de kopierade delarna. Ofta framgår det inte helle vem man kopierat inlägget från. Det är bra underlag t för att bli bråk - tro mig - jag har sett det otaliga gånger på andra forum.

Därför är citatmöjligheten bra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Lill-Kisse
2011-09-29 19:57
#7

De diskussionsforum som fylls med citat gillar jag inte, så förskona oss från det här.

Vill man för sin egen skull ta med sig texten in i svarsrutan för att inte dribbla bort sig, går det bra att kopiera och klistra in. Sedan kan man radera det inklippta avsnittet, när man skrivit sitt inlägg färdigt (och innan man trycker på "Publicera").

Honestyisdead
2011-09-29 21:06
#8

#6 Det är ju inte svårare än att man skriver nr på det inlägg man citerar från. Sen kvittar det väl vad man kopierar, folk kan ju faktiskt läsa själva vad det står i originalet. För jag förmodar att folk som är aktiva i trådar faktiskt läser trådarna också.

Jag ser inget positivt med automatisk citatfunktion.

Lill-Kisse
2011-09-29 21:54
#9

#8  Bra sagt Hera Glad.

Upp till toppen
Annons: