Annons:
Etikettönskemål-förslag
Läst 844 ggr
JohannaEkroth
9/29/11, 8:37 PM

Aktivitet per användare

Hej! Jag skulle vilja ha mer bakomstatistik på sajterna, som att man kan se statistik om enskilda medlemmar. Hur aktiva medlemmar är, precis som aktivitetsräknaren på sajten så borde det gå att göra någon liknande för alla medlemmar på sajten, alternativt ett stapeldiagram som man kan titta på som Sajtvärd och Medarbetare.

Skulle även vara kul att veta när medlemmmen blev medlem på sajten.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Honestyisdead
9/29/11, 9:02 PM
#1

Förr fanns det en "räknare" som mätte hur aktiva alla medlemmar var, men det var stressande och många skrev inlägg bara för att hamna högt upp på "stegen". Ingenting jag vill ha tillbaka. Finns ingen mening med det.

Angående saker som handlar om funktioner för sajtvärdar och Medarbetare så ska det tas inne på ifokusifokus.

Lill-Kisse
9/29/11, 10:01 PM
#2

Sådana där räknare är väl inte till någon som helst nytta egentligen. Vad det kan angå någon annan när jag gick med i en sajt förstår jag inte heller.

Däremot kan enskilda sajtvärdar göra lite statistik som han/hon finner intressant för att uppmuntra sina deltagare under någon period. Det är i så fall beroende av ämnet och deltagarna just där.

Mitralis
9/29/11, 11:03 PM
#3

Förut så fick vi värdar ju en sammanställning över veckan där man såg hur många inlägg de olika medlemmarna hade skrivit. Man fick även veta hur många nya medlemmar man fått under veckan som gått och lite annat smått och gott. Är det något sådant som du är ute efter kanske?

Tyvärr så lärde jag mej aldrig att få till det så att alla kunde öppna filen så jag skrev av den istället. Det kunde då se ut så här.

Nya trådar 6
Kommentarer 52
Artiklar 1
Medlemmar 9 (Välkomna)
Antal besök 699
Antal sidvisningar 1672

1. Mitralis 13
2. Thiah 7
3. Lorita 6
4. DesK 4
5. brunette 4
6. Halvdansken 4
7. storost 4
8. Tatsja 3
9. Fridaakesson 3
10. Erikssvensson 2
11. Hera 2
12. Namiko 2
13. nyborjare08 1
14. NiklasEri 1
15. Lill-Kisse 1
16. bumbleboo 1
17. DjurArken 1



JohannaEkroth
9/29/11, 11:20 PM
#4

Det är inte medlemmarna som ska få del av infon, utan jag tänkte ha den som statistik och kanske om jag vill utse en ny medis så är det bra att kolla hur aktiva folk har varit.

Och kanske en tävling där den som är tredje bäst får en grej då och då. Tredje bäst därför att då är det svårare att tävla…

Men det där skulle funka jättebra bara man får det personligen.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Honestyisdead
9/30/11, 1:24 AM
#5

#4 Åter igen, då är detta något som egentligen ska tas inne på ifokusifokus :)

Niklas
9/30/11, 9:15 AM
#6

#4: Om du besöker en medlems kontaktkort finns det en avdelning med statistik. Där ser du hur mycket han eller hon har skrivit.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
JohannaEkroth
9/30/11, 10:46 AM
#7

#5 Jag vet, med det skrivs ju i denna tråden. Flört

#6 Det vet jag, men det är så lite statistik, det är över hela iFokus.

Och inläggen man kan se på medlemarnas sidor är ju trådar som de har skrivit i, att de uppdateras behöver ju inte bero på deras inlägg.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Niklas
9/30/11, 11:15 AM
#8

#7: Okej, sajtvis statistik finns inte.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: