Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 4236 ggr
Cessy
10/25/11, 11:24 AM

Inga guldmynt - varför?

I helgen o igår fick jag nya Guldmynt med jämna o ojämna mellanrum, men idag händer ingenting. har ni stängt av funktionen?

Annons:
Fridaaaa
10/25/11, 11:28 AM
#1

Nej den är kvar, jag har hittat 2 idag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cessy
10/25/11, 11:32 AM
#2

Ja nu fick jag plötsligt 1 till men jämnför jag med hur det funkat de andra 3 dagarna, så är det ändå betydligt mindre än tidigare. För mig har det gått ganska många timmar i mellan dessa två jag fått, så det verkar mysko.

Stephanie
10/25/11, 11:32 AM
#3

Jag hittar hela tiden Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
10/25/11, 11:34 AM
#4

#2 Så har jag haft hela tiden, ser knappt en enda, bara fått 4 st på typ 3 dagar :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cessy
10/25/11, 11:37 AM
#5

Så har det inte varit tidigare utan det brukar ta 5 till max 15 min innan nästa kommer men nu gick det nästan 3½ timme mellan dem o jämnför jag med hur jag surfat de andra dagarna så borde jag åtminstone haft en 6 - 10 st.

Fridaaaa
10/25/11, 11:42 AM
#6

#5 Ja borde jag med ha, för surfar med men har bara hittat 4 st på 3 dagar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Stephanie
10/25/11, 11:43 AM
#7

Det låter väldigt konstigt… Jag får nya var 5-10 minut. Fick en när jag skrev #2 och nu en när jag öppnade tråden.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[SallysPigge]
10/25/11, 11:45 AM
#8

Jag har flyt, får som man ska :-D

Stephanie
10/25/11, 11:50 AM
#9

Jag troor att man inte ser dom förrän sidan är helt färdigladdad. Ser ni till så att sidan är det? Reklamen kan vara rätt segladdad till exempel.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cessy
10/25/11, 11:55 AM
#10

Jodå jag vet detta för det funkade på det viset de tre första dagarna, men idag har jag ff. bara fått 2 st. på hela förmiddagen, så något fungerar inte som det ska för mig längre. Nå kanske lika bra, så jag hinner med att surfa runt på andra ställen också.

Cessy
10/25/11, 12:13 PM
#11

ca 11.30 fick jag 1 mynt o innan dess 1 vid vid 8-tiden i morse o jag har ff. inte fått sedan 11.30. Kanske en drive för att jag ska hålla till på fejjan istället?Oskyldig Nej skämt å sidor, men så här är det inte kul med mynten längreRynkar på näsan

Cessy
10/25/11, 12:17 PM
#12

Nu kom mynt 3 för dagen så då tog det "bara" 45 minuter *suck*

Fridaaaa
10/25/11, 12:28 PM
#13

#9 Jag brukar alltid låta sidan ladda klart men kommer inte upp ändå, även som jag så väntar 3-6 min.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cessy
10/25/11, 1:36 PM
#14

Åh plötsligt funkar det som vanligt igen. Glad

Honestyisdead
10/25/11, 1:36 PM
#15

Alltså det är inte meningen att man ska ta mynten på blodigt allvar och känna att jorden går under bara för att man hittar ett mynt på 5 timmar ;)

Se det som en kul grej, hittar man så hittar man. Man ska ju inte känna det som ett tvång att sitta och leta mynten.

Det är som med allt, en del har mer tur än andra. Och en del är mer uppmärksamma. Själv har jag inte tålamod att vänta på att all asidor ska ladda klart, mitt mobilabredband är inte allt för snabbt kan man säga ;P

Cessy
10/25/11, 1:42 PM
#16

Det är inget tvång - Jag har alltid varit på iFokus väldigt mycket, men om en funktion är tänkt o fungera på ett visst sätt så ska den också fungera på det sättet o när den inte fungerar som den ska, så bör man felanmäla. Sedan ser man såklart olika på saker o ting, men om något är tänkt att fungera på ett visst sätt, så är det också så det ska fungera oavsett om man ser funktionen som tvång eller inteFlört

[SallysPigge]
10/25/11, 1:47 PM
#17

Om man ska kunna få andra funktioner med sina Guldmynt så vill man ju vara med och samla. Man blir nyfiken på vad det är för funktioner samt att det blir lite kul att samla mynten. Samtidigt som det nästan blivit en tävling om vem som fått mest. Tycker det är lite kul! :-D

Cessy
10/25/11, 1:51 PM
#18

Jo o det är därför det känns bra när det funkar som det ska, för det är ju inte rättvist när någon samlar 20 mynt under samma period som en annan får nöja sig med tvåObestämd Nå oavsett varför det var så så funkar ju det nu i alla fall.Skrattande

[SallysPigge]
10/25/11, 1:54 PM
#19

Ja vi får hoppas att det fungerar som det ska för alla, det ska ju vara lika. Själv har det fungerat bra för mig sedan dag 1 :-D

Honestyisdead
10/25/11, 1:55 PM
#20

#18 Men du skriver ju själv att du fortfarande hittar mynt. Alltså fungerar det. Att man hittar olika många olika dagar är inget konstigt.

Annons:
Fridaaaa
10/25/11, 1:56 PM
#21

#20 Så är det dock inte här, fungerat lika dåligt alla dem dagarna dem har haft det :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
10/25/11, 2:00 PM
#22

Men hur kan man säga att det fungerar dåligt om det hela tiden varit samma sak hos dig? Vi får inte glömma oss själva också, vi måste själva hitta mynten. Dom är lätta att missa. Allt kan vi inte beskylla iFokus för :)

Cessy
10/25/11, 2:03 PM
#23

#20 Om det har fungerat på ett visst sätt i 3 dagar d.v.s ett nytt mynt mellan 5-15 min oftast 5-10min, så är det detta som är det normala. Allt annat är omtolkningar till att när det inte fungerar så plötsligt också skulle vara normalt. Det är som att säga att när växellådan på en bil plötsligt inte fungerar att lägga i en viss växel så ska man nöja sig med de växlarna man har kvar. Jo förvisso kan man kanske nöja sig med kvarvarande växlar beroende på vilken växel som det är som har pajat, men att kalla det normalt är nog att gå till viss överdrift.Oskyldig

[SallysPigge]
10/25/11, 2:03 PM
#24

#22 Vem menar du?

Fridaaaa
10/25/11, 2:04 PM
#25

#22 nej men vet många som har sagt att det är svårt att hitta medans vissa hittar hela tiden då är det ju något som inte helt stämmer?  Tycker jag i allafall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
10/25/11, 2:06 PM
#26

#23 Om mynten slumpas fram finns det väl inget som är normalt?

Jag har framfört frågan på en annan sajt och hoppas på svar. :)
Så vi kan få lite klarhet i det här.

#25 Som sagt, vår egen roll spelar ju också in.

Cessy
10/25/11, 2:11 PM
#27

#26 Jo det är inte normalt, för att när det fungerar som det ska så tar det min.5 min o max 15 min, för så vittnar det stora flertalet om att det fungerar. Det allra vanligaste intervalet ligger inom 5-10 min för de flesta. Det som då faller utanför 15 min är nog det som då inte riktigt fungerar som det ska, så länge man nu låter sidan laddas klart så klart o så länge man är aktiv under den här perioden.

Annons:
Stephanie
10/25/11, 2:15 PM
#28

Men om man ska se på det rent praktiskt, så har de förmodligen använt någon "slump-funktion" i kodningen. Det innebär att samma kod körs för alla användare på iFokus, och alla har således samma förutsättningar för att få upp mynt. Att vissa har tur och vissa otur beror på slumpen och är svårt att göra något åt utan att skapa olika förutsättningar för alla.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[SallysPigge]
10/25/11, 2:15 PM
#29

Det står också att det ska ta ca 5 minuter mellan varje gång så det är ju ingen random precis.

Honestyisdead
10/25/11, 2:17 PM
#30

Jag påstår fortfarande att det inte finns något som är normalt då det verkar finnas lika många som hittar färre mynt som de som hittar massor av mynt. Alltså skulle man ju då enligt ditt sätt att tänka få det till att det "normala" är att hitta färre mynt, och det "onormala" är att hitta många.

Vi kan diskutera detta i evighet. De som vet är de som gjot funktionen. Så jag avvaktar nu.

Stephanie
10/25/11, 2:19 PM
#31

#29 Fast det tar inte 5 minuter mellan varje. De har bara gjort så att det dröjer fem minuter innan slumpen sätts igång igen så att säga.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cessy
10/25/11, 2:19 PM
#32

#28 Jo o då ska ju det intervallet ligga antagligen mellan 5-15 min o då är det något galet när det plötsligt tar längre tid som 3½ timme eller 45 min. Verkar nog snarare som att något i systemet har hängt sig. Buggar finns det väldigt gott om på iFokus o det enda sättet att komma åt dem är genom att felanmäla sådant man inte uppfattar som normalfunktion.

Stephanie
10/25/11, 2:19 PM
#33

Eller jag ska inte säga att dom har gjort så, det vet jag ju inte. Men jag tar för givet att de gjort någonting liknande i alla fall. Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cessy
10/25/11, 2:23 PM
#34

Deesutom är det bortom logiken att det skulle vara menat längre tid mellan mynten än 5 - max 15 min. Folk hinner nämligen tröttna om det tar längre tid än så o då försvinner ett av syftena, att sätta mer fart på surfningen härinne på iFokus, för då ger sig många av igen.

Annons:
[SallysPigge]
10/25/11, 2:23 PM
#35

Men sedan är frågan sitter personen vid datorn hela tiden? Och surfar runt? Man kan inte sitta i ca 3 minter och gå iväg i några minuter och sedan tro att nu kommer ett mynt. Det beror nog lite på hur aktiv man är också. Det är vad jag tror … Jag hoppas i alla fall att det löser sig snart för er som har problem att få det att fungera. :-D

Fridaaaa
10/25/11, 2:25 PM
#36

#35 Jag är väldigt aktiv :) Sitter här mycket ^^, (blir lätt så när man går hemma).
Men kan ju bli bättre, funktionen är ju ny så ^^,

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
10/25/11, 2:26 PM
#37

#34 Ursäkta mig, men funktionen kom inte till för att vi ska sitta och hålla ständig koll på mynt! Skulle aldrig falla mig in att sitta här för att leta. hittar jag så hittar jag.

Lämnar man iFokus för att man inte hittar mynt var 5:e minut, då har man inte riktigt förstått vad iFokus är till för. Nämligen diskussioner! Mynten är bara ett plus i kanten. Inte ett huvudsyfte.

Har ditt syfte med iFokus plötsligt gått från diskussionerna till att "hitta mynt"? Är det huvudsaken för dig numer?

Stephanie
10/25/11, 2:26 PM
#38

#34 Nu är väl inte tanken att man ska sitta och leta efter dom på det sättet. Obestämd

#35 Sant, koden körs ju inte förrän sidan uppdateras igen, så att läsa 5 långa trådar på en halvtimme är ganska stor skillnad mot att läsa 20 korta trådar till exempel.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[SallysPigge]
10/25/11, 2:31 PM
#39

#36 Ja Frida jag vet ser dig en del, vår vägar möts flera gånger om dagen ibland. Ibland blir an sittande här ….. :-)

#37 Om du inte ens är intresserad av mynten alls, varför är du då här och tjafsar?

Cessy
10/25/11, 2:34 PM
#40

#37 Tja funktionen är tänkt att fungera på ett visst sätt o det är like it or not att ett nytt mynt ska genereras inom ett visst intervall. När det inte fungerar inom det inervallet är någonting fel o ska felanmälas.

Sedan får ju du givetvis göra precis som du vill o samla mynten i din takt. Det spelar inte mig någon som helst roll hur du vill ha det. Det som spelar roll är att det fungerar som det ska.

Jag har inte ändrat mitt beteende inne på iFokus o är här lika mycket som vanligt, men mynten har blivit något jag med flera andra tycker är kul o samla. Att det sedan inte spelar så stor roll för dig, får ju stå för dig, men är någonting tänkt att fungera på ett visst sätt så är det ju också så det ska fungera.

Honestyisdead
10/25/11, 2:49 PM
#41

#39 Jag tjaffsar absolut inte. Jag diskuterar.
Jag skriver inte heller att jag inte är intresserad av dom, för det är jag definitivt :) Tycker det är spännande.

#40 Okey. Var kan man hitta informationen om att det kommer ett nytt mynt inom samma tidintervall var gång? Och var kan man läsa om vilken tid det gäller?

Blev fundersam då du skrev att folk kan lämn aifokus för att de inte hittar mynt. För då har man ju misslyckats med funktionen om den har kommit att bli det viktiga.

Annons:
Fridaaaa
10/25/11, 2:53 PM
#42

#39 Japp ibland bara blir det så hehe:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ulla
10/25/11, 3:08 PM
#43

Jag tror att mynten dyker upp helt slumpartat. Den tid som var angiven var bara att det inte kunde komma oftare, inte att det skulle komma efter en viss tid. Som alltid när slumpen avgör så kan det se väldigt olika ut.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Cessy
10/25/11, 3:13 PM
#44

#41 Det står bara efter 5 min. Slutsatser för hur lång tid det tar kan du läsa på olika forum o där de flesta säger 5-10 min. medans jag är lite generösare o säger 5-15 min. beroende lite på hur aktiv man är inom detta intervallet.

En av funktionerna med guldmynten är ju att sätta mer fart på iFokus o då slår man två flugor i en smäll. Man ökar besöksstatestiken vilket är bra för reklamintäkterna o iFokus drivs med hjälp av reklamen. Samtidigt får man ett livfullare o intensivare forumsverksamhet vilket i sin tur lockar till sig fler besökare.

Jag har varit jättemycket på iFokus sedan smyckestillverkning skapades för ett antal år sedan o det är mest därinne jag håller till, så eg. är det fel o påstå att jag lämnar, men jag blir sur när något inte fungerar som det ska. När något fungerar orättvist så blir jag sur o besviken, men rent generellt kan du nog dra slutsatsen om ett mynt ska dyka upp med längre intervall än 5-15 min. så är myntet inte tillräckligt lockande för folk att stanna kvar o huvudsyftet är ändock att finansiera iFokus. Därför är det inte logiskt att man säger att folk ska utrusta sig med ängelsn tålamod, för det fungerar bara på några få där du verkar kunna vara en av dem.

Så småningom ska vi kunna "köpa" funktioner för guldmynten o frågan är ju hur många man då måste ha o det vet vi ju ingenting om. Istället har det så länge blivit en rolig grej att göra o att snacka om, så länge det fungerar som det ska. Att be folk utrusta sig med tålamod i detta är bara att sätta fyr på en brasa. För min del handlar det om att en funktion ska fungera som det var tänkt o fungerar den inte så felanmäler man den. Att då få höra att man ska ta det lungt blir bara ytterst irriterande. Om något ska fungera på ett visst sätt o gör så för det stora flertalet, så ska det fungera så för alla. Om man sedan väljer att strunta i det här med mynten eller om man väljer att samla är ju upp till var o en, men man behöver knappast komma med moraliserande pekpinnar om att andra måste göra precis som en själv. Du får gärna göra det här på ditt sätt o jag är tacksam om jag får göra det på mitt sätt - Tack!

Maria
10/25/11, 3:18 PM
#45

Det kanske rentav är så att den som har minst antal mynt "vinner fördelarSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ulla
10/25/11, 3:26 PM
#46

Guldmynten är tänkta som en kul grej som lättar upp tillvaron litet. Inte som blodigt allvar. Det här hittade jag om dem:

Dom dyker upp emellanåt.

För att det inte ska gå att ladda om sidan tills ett Guldmynt dyker upp har vi lagt in en spärr som gör att du inte kan hitta något nytt mynt förrän efter 5 minuter.

Det där med fem minuter vet jag inte riktigt om det har ändrats så att det är litet oftare. I alla fall så betyder det inte att du garanterat ska hitta ett mynt var femte minut. En del har mera tur än andra eller är mer uppmärksamma. Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Stephanie
10/25/11, 3:27 PM
#47

#44 Fast du kan ju inte räkna med att det är ett fast intervall bara för att folk sagt att det tagit si och så lång tid för dom att hitta mynt. Det är ju bara en uppskattning från deras sida. Det enda fasta är att de inte kan komma oftare än med 5 minuters mellanrum. Nu har jag till exempel inte fått något mynt på nån timme.

Sen är inte iFokus ett spel som går ut på att hitta mynt. Det är ju främst ett diskussionsforum, så jag tror inte att det skadar iFokus om de tappar användare som bara är ute efter att samla mynt… Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Honestyisdead
10/25/11, 3:27 PM
#48

#44 Då föreslår jag att du gör felanmälan enligt mallen som är till för just det!

http://support.ifokus.se/articles/4dffa633d4ebea512f0005e9-mall-sa-skriver-du-en-felrapport#discussions-1

Blir lättare då för admin att kolla vidare. Och det går snabbare. :)

Och du, ingen behöver göra som jag. Då har jag utryckt mig fel om det är det du uppfattat av mina inlägg. Jag ifrågasätter däremot det trevliga i att ständigt vara på jakt efter mynt. :) Har inte på något vis sagt att man inte får.

Annons:
Cessy
10/25/11, 3:35 PM
#49

#48 Jo sättet du gör det på leder till ett ifrågasättande, vare sig du menar det eller inte.

#46 Jag har aldrig sagt att det ska komma ett mynt efter 5 min. Däremot har jag sagt 5-15 min. Jo det roliga är ett syfte, men att öka aktiviteten o besöksstatestiken är ändock huvudsyftet. iFokus drivs med hjälv av reklam o då behöver besöksstatestiken sättas fart på o guldmynten är ett sådant sätt som man samtidigt blir till en kul grej.

#47 Jo jag bygger erfarenheten på hur det sett ut under mina 3 tidigare dagar o på vad andra uppskattar att det tar o det normala med min surfning är 5-15 min.

Honestyisdead
10/25/11, 3:45 PM
#50

#49 Ja, jag ifrågasätter ju, så då är ju allt som det ska :)

Cessy
10/25/11, 3:51 PM
#51

#50 Mm men det gör jag också så då blir det krock o enligt mina ögon så hade vi aldrig behövt krocka, för vi får ju båda lov o existera o göra olika saker på vårt sätt utan att den andre har rätt att säga varken bu eller bä om det. Fortsätt du o samla guldmynten så som du vill o låt mig samla mina som jag vill, så blir det nog bra till slutGlad

Honestyisdead
10/25/11, 3:58 PM
#52

Som sagt, jag har aldrig sagt hur du ska samla dina mynt. Så var god och fortsätt precis hur du vill.

Jag ser inte heller någon krock, bara två personer med olika åsikter.
För mig är det fullt normalt :) Och intressant!

Men för att återgå till ditt första inlägg. Om du vill felanmäla ska du som jag skrev fylla i en mall för det, jag länkade till den högre upp. Så får vi hoppas att svar kommer inom kort, så vi får klarhet i om allt är som det ska, eller om det är något fel på funktionen för vissa.

Cessy
10/25/11, 4:05 PM
#53

Enligt min första tråd så ställde jag en fråga o den önskade jag svar på. Visste inte om det skulle behövas felanmälas eller inte, utan försökte som sagt var ställa en fråga, men sedan drog tråden iväg o så blev det som det blev.

Nå struntsamma vilket för nu fungerar det som det ska igen o för mig är det normala 5-15 min o det är så det funkar nu igen,Glad o då finns ju ingen anledning att gå vidare o felanmäla. Dessutom ville jag eg. mest ha ett svar, men tyvärr blev det ju bara fler som jag - d.v.s. en himla massa tyckande, men eg. ingen som vet.

Honestyisdead
10/25/11, 4:06 PM
#54

Som sagt har jag först vidare frågan, just för klarhet.

Cessy
10/25/11, 4:13 PM
#55

Då får du gärna berätta svaret när du vet Hera, för det är fullt möjligt att du får svaret 5min -> flera timmar, men det är inte så det fungerar för mig när allt fungerar som det ska, men det skulle vara kul o få höra vilket intervall den där slumpgeneratorn eg. är inställd på. :-D

Annons:
Moalinn
10/25/11, 5:32 PM
#56

jag kan säga att jag inte sätt ett enda mynt på min sida, satt och stirrade mig blind i 15 min förut, visst, det är väl inte tillräckligt mycket kanske, men uppmärksam är jag men har inte hittat en enda.

men skit samma tänker jag, det är väl så det ska vara. Får vänta och se, annars så får det vara så.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cessy
10/25/11, 5:43 PM
#57

Under rutan med alla sajter finns en reklamruta (för tillfället är det en kille o tjej i den rutan) o under den rutan finns en blå liggande rektangel som man ser en rund nedbuktning i o det står ETT Guldmynt i den blå rektangeln. I denna runda nedbuktning visar sig ett Guldmynt ungefär mellan 5-15 min mellanrum om man är aktiv o surfar runt o läser olika trådar alternativt skriver i olika trådar.

Det viktiga är att man låter tråden laddas klart o kollar den blå rutan varje gång man går in i en ny tråd eller på ett annat forum, för då kan som sagt var ett Guldmynt visa sig ibland. Då klickar man på guldmyntet o det hamnar i ditt kassaskrin på din personliga sida. Bara du själv kan se hur många Guldmynt du har.

Stephanie
10/25/11, 5:57 PM
#58

#56 Mynten kan bara komma när du laddar en ny sida. Du kan alltså inte sitta och vänta bara. Nu vet jag inte om det var det du menade, men ändå Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Moalinn
10/25/11, 6:06 PM
#59

#57 och den syns bara när det kommer ett Guldmynt, eller vadå? #58 jo, det har jag fattat så jag gick runt på olika sidor och lät dom ladda klart men inget hände :p

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Stephanie
10/25/11, 6:12 PM
#60

#59 Nej, den ska finnas där hela tiden? Den blåa rutan. Sen när det kommer ett mynt så syns den i rutan och det står "Ett guldmynt" med vit text.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cessy
10/25/11, 6:12 PM
#61

Nej den blå rutan finns alltså på höger sida under boxen med alla sajterna o under första reklamrutan som just nu är reklam för "jag&du en nätdejtingsajt" o den blå rektangeln syns alltid. Det är inte så att du blockerar reklamen o därför inte ser den liggande blå rektangeln?

Stephanie
10/25/11, 6:13 PM
#62

#61 Jag har AdBlock men ser den ändå.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Fridaaaa
10/25/11, 6:13 PM
#63

#59 Nej det rutan syns alltid men när det är en Guldmynt där, så ser man det ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
10/25/11, 6:14 PM
#64

Nu ni, nu kom den upp. Den har inte funnits där innan kan jag säga, letade precis igenom hela iFokus och där fanns den. Därför jag inte har sätt några då, ah. tack! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Cessy
10/25/11, 6:15 PM
#65

Oki-doki #62 för jag läste någonstans om någon som hade annonsblockering o som inte såg den blå rutan men att det också tydligen berodde på vilken webbläsare man använder.

Stephanie
10/25/11, 6:15 PM
#66

#65 Det är iofs mycket möjligt att andra adblock-tillägg gör det.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cessy
10/25/11, 6:18 PM
#67

Har ingen aning eftersom jag ser annonserna, men har lärt mig att inte se dem, så det tog ett tag innan jag såg att ett Guldmynt inte var reklam o tittade efter mer noggrantSkrattande

Marinas Mix
10/25/11, 6:34 PM
#68

Jag gillar att samla mynt och det kanske märks att jag har tiden över att sitta vid datorn och plottra runt.

Är lika kul varenda gång rutan lyser upp av ett mynt.

Jo det där med slumpen gör det mera spännande, ibland känns det som det går flera timmar utan att jag får något, men sedan kan jag plocka 3 mynt på vad som känns som nolltid.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Andina
10/25/11, 6:37 PM
#69

Jag samlar till en ny bil och en renovering av mitt hus! Vad samlar ni till??? FlörtTungan ute

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Emo
10/25/11, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Till att fylla min kista. Skrattande

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Andina
10/25/11, 6:44 PM
#71

Det var en fin liten kista! Men, Emo, den är ju knökfull redan! Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Marinas Mix
10/25/11, 6:50 PM
#72

#71SkrattandeSkrattandeSkrattande

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Moalinn
10/25/11, 6:56 PM
#73

#70, #71
klockren!

haha, var bara tvungen.

Men antar att Emo- plockar ur guldmynten och fyller på med nya, man ska ju inte vara dum! Flört

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Loveradio
10/25/11, 7:31 PM
#74

#69 Jag samlar till en jorden-runt resa ;)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Andina
10/25/11, 7:36 PM
#75

>Skrattande-*-Skrattande-*-Skrattande<

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Honestyisdead
10/25/11, 9:24 PM
#76

#55 och alla andra som är intresserade.
Här kommer svar från Erik, en av killarna bakom kulisserna.
Håll till godo :)

"Jag kan kanske ge en liten klarhet i hur det fungerar i alla fall.

Varje gång man besöker en sida finns en chans att sidan har ett mynt. Exakt hur stor chansen är, om den påverkas av tiden sen det sista fyndet eller var man har störst chans att få mynt vill jag inte säga, eftersom det är någonting som vi kan justera framöver. Men låt oss för enkelhetens skulls säga att chansen att en sida har ett mynt är 10%.

När sidan laddas in visas inte myntet, utan det visas först när hela sidan har laddats klart. Anledningen är att vi inte vill att man ska kunna ladda om sidan många gånger snabbt bara för att hitta mynt, utan snarare ge en chans till en extra belöning för dem som använder iFokus mycket.

Om man har fått ett mynt inom 5 minuter innan har sidan aldrig något mynt.

Slumpelementet är stort - så det är inte konstigt om det inte dyker upp något mynt på 20 eller 30 sidor för att sedan komma två på rad. Så fungerar världen. Men på längre sikt är sannolikheten att få mynt densamma för alla. Förutsatt att alla är lika uppmärksamma på när mynten dyker upp. ;)

"Tiden att hitta ett mynt" är inte ett speciellt relevant som mått. Om man läser en tråd i timmen så kommer man inte hitta mynt speciellt ofta. Om man däremot går runt och läser 50 trådar i timmen, så kommer man hitta betydligt fler.

-- erik"

Annons:
Kerstina-61
10/26/11, 2:11 AM
#77

Har det någon betydelse vilken webläsare m,an använder?
Jag fick ett Guldmynt för 3 dagar sen…men inte sett röken av något mer sen. Jag har crme, men det hade jag den dagen jag fick ett mynt också…

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Cessy
10/26/11, 7:45 AM
#78

#77 Jag använder alltid chrome o jag har hittat en hel del mynt, så det beror inte på chrome i så fall.

#76 Oki-doki Då är det alltså ren otur om det blir så att man plötsligt inte hittar mynt o ren tur när man gör det o har ingenting med tiden o göra mer än den där 5 min. spärren då - tack för att du skrev så att vi bättre vet vad som gäller Glad

beem
10/26/11, 9:18 PM
#79

Hur länge är det tänkt att myntsamlandet ska pågå ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Fridaaaa
10/26/11, 9:28 PM
#80

#79 Ingen begränsning tror jag inte eftersom man kan köpa funktioner sedan med hjälp av mynten:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

beem
10/27/11, 12:15 PM
#81

#80  - OK då vet jag.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[TrevorS]
10/28/11, 2:48 PM
#82

Har inte kommit upp någon här. Obestämd

Stephanie
10/28/11, 3:45 PM
#83

#82 Inget mynt alls? Ser du rutan då?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
[TrevorS]
10/28/11, 5:11 PM
#84

Jag ser rutan men inte fått något mynt. Fattar inte riktigt vart man hittar mynten eller om de bara dyker upp? Sitter ju här jämt, loggar aldrig ur.

[TrevorS]
10/28/11, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Ser den i alla fall men inga pengar.

Fridaaaa
10/28/11, 5:15 PM
#86

#85 Kommer upp slumpvis, och har man tagit ett Guldmynt tar det minst 5 min innan det dyker upp ett igen:)
Och hela sidan måste ha laddat klart.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TrevorS]
10/28/11, 5:18 PM
#87

Men vart gömmer sig de då? Letat som en dåre i flera timmar, ger lite smått upp, fått saker skickade till mig och de undrar varför de inte får något tillbaka.

Moalinn
10/28/11, 5:20 PM
#88

#87
du får gå runt på lite olika sidor, läsa inlägg osv.. och hålla utkik i rutan hela tiden, men det tar alltid minst 5 min innan det kommer ett nytt och sidan måste ladda klart.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Stephanie
10/28/11, 5:20 PM
#89

#87 Låter udda… Låter du sidan ladda klart och kollar du varje gång du laddat en sida?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TrevorS]
10/28/11, 5:22 PM
#90

Har gått in på flera sidor, gjort några inlägg men läst och varit typ överallt, trodde först de skulle dyka upp i själva "bilden" men kollat även på alla sidorna överallt.

Låter sidorna ladda klart, det tar mindre än en halv sekund innan sidorna är klara med alla bilder och text.

Annons:
Loveradio
10/28/11, 5:23 PM
#91

#87 Brukar inte dyka upp mynt när man letar efter dom. Det är när man slutar leta dom dyker upp, haha så är det för mig iallafall. Precis när jag skulle ge upp så hittade jag ett mynt. Nu har jag 80 ;)

Verkar som det är på vissa sajter som chansen är större att man hittar. T.ex här på support och värdsajten, och på sidor som man ofta besöker. Också när man har skrivit ett inlägg så tycker jag det dyker upp mynt.

Ge inte upp! Men leta inte, utan låt mynten hitta dig :P

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Maria
10/28/11, 5:24 PM
#92

#90 Kolla inlägg #2 här så har du en bra bild på var de finnsGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loveradio
10/28/11, 5:24 PM
#93

Oj nu hittade jag ett mynt :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Honestyisdead
10/28/11, 5:26 PM
#94

#90 Det är på själva bilden som du la in i inlägg 85 som mynten kommer. Då blir myntet av guld och texten också.

[TrevorS]
10/28/11, 5:29 PM
#95

#94. Jo precis men det har inte dykt upp än, märkligt. Kanske jag som har lite otur idag då. Kanske kommer imorgon eller nått.

Honestyisdead
10/28/11, 5:31 PM
#96

#95 Hos mig varierar det väldigt. Men jag tror mest det handlar om att jag glömmer kolla rutan vid VARJE sidbyte. Mycket lätt att man missar mynten.

[TrevorS]
10/28/11, 5:39 PM
#97

Jag har nog kollat från 08 i morse då jag satte mig vid datorn och fortfarande inte något dykt upp. Kollar varje sidbyte, har blivit som en rutin.

Annons:
Fridaaaa
10/28/11, 5:55 PM
#98

#97 Första 1-2 dagarna dem kom fick inte jag heller ett enda, idaghar jag inte heller hittat något, fick 2 igår enbart och jag kollar med varje sidobyte. Men man får inte byta sida för snabbt då syns det inte:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TrevorS]
10/28/11, 6:03 PM
#99

De enda pengarna jag ser är en anons där man kan köpa "Kungligt Bröllop 1 år Belagd med 24 karat ren guld!" bara men det är ju inte rätt. (skrattar)

Cessy
10/28/11, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här ser du hur det ser ut när Guldmyntet syns

[TrevorS]
10/28/11, 6:16 PM
#101

Så har det inte sett ut här än, bara blått.

Fridaaaa
10/28/11, 6:19 PM
#102

Nu hittade jag ett :)

#101 jag fick vänta flera dagar innan jag fick mynt medans många skrev att dem hade hittat supermånga xD Hittat ett nyss men typ första för dagen xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cessy
10/28/11, 6:22 PM
#103

Åh jobbigt. förrutom då när jag skrev tråden så har det flutit på i ganska jämn ström då jag är här på iFokus, men då jag aktivt letar efter myntet så hoppar jag helt enkelt från tråd till ny tråd tills myntet dyker upp o sedan läser jag o skriver o sedan kör jag nästa myntrunda då efter ca 5-10 min. o det kan ibland dröja rätt många sidor innan myntet dyker upp o ibland kommer det redan efter några få trådar.

[TrevorS]
10/28/11, 6:28 PM
#104

Jag har testat att vänta 5 minuter mellan varje, klicka runt på flera inlägg och även skriva några inlägg men fortfarande inget mynt. Obestämd Finns ju de som bara sitter 20 minuter och får ihop 2-3 stycken.

Annons:
Stephanie
10/28/11, 6:36 PM
#105

#104 Vad menar du med att vänta 5min mellan varje? Det är ju 5min efter att du fått ett mynt, så har du inte fått nåt mynt så behöver du inte vänta 5min på nåt?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
10/28/11, 6:41 PM
#106

Med tanke på hur många mynt jag får så vill jag nästan dra tillbaka min åsikt om att det är slumpen som avgör… Obestämd Vet inte hur många gånger jag tänkt "Va, har det redan gått 5 min?". Tycker jag får mynt hela tiden jag…

Har 130 mynt nu och kan inte direkt säga att jag anstränger mig. Får jag ingen under tiden som jag går in och läser ett par trådar på iFokus så uppdaterar jag bara sidan några gånger och då får jag en rätt omgående.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
10/28/11, 6:43 PM
#107

Jaa… bara se där - när jag öppnade tråden nu innan jag skrev #105 så fick jag ett mynt. Nu när jag skrivit #106 och uppdaterade sidan, så fick jag en till.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[TrevorS]
10/28/11, 6:55 PM
#108

Jag menade att jag har pratat med en annan här hon loggade in bara här 20 minuter och fick 2-3 mynt under den tiden. Vet inte hur många hon har nu. Jag fick mitt första nu faktiskt. Hoppas det fortsätter så. Skrattande

Moalinn
10/28/11, 6:55 PM
#109

#107
vilket flyt du har då.. har samlat ihop 16 st och får bara någon gång ibland :p

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[TrevorS]
10/28/11, 6:57 PM
#110

10 timmar och 1 mynt. Hoppas jag får minst 1 till imorgon. Börjar få lite ont att sitta stilla så länge vid datorn. Flört

Honestyisdead
10/28/11, 6:58 PM
#111

#110 Grattis till ditt första mynt :P

Annons:
[TrevorS]
10/28/11, 7:00 PM
#112

Dum fråga kanske men ska det ta en viss tid innan de kommer eller kan det vara så det kan ta 10 timmar som nu?

Cessy
10/28/11, 7:03 PM
#113

TrevorS. Läs inlägg 76 så får du svaret. Det är inte tiden alls som är relevant mer än att man inte ska kunna få nytt mynt oftare än var 5:e min.

Flöffo
11/1/11, 10:57 PM
#114

var får man tag på mynt?Och vad har man dom till?

//Flöffo

Honestyisdead
11/1/11, 11:01 PM
#115

#114 Om du läser länge upp i tråden är det beskrivet med bild vhur rutan ser ut. När du samlat mynt kan man skicka hälsningar till andra här inne med bilder.

I den här tråden och i inlägg 2 finns ännu bättre bild.

http://support.ifokus.se/discussions/4ea991b4d4ebea19fd000d38-guld-mynt#discussions-1

Flöffo
11/1/11, 11:08 PM
#116

#114 tack men jag förstår inte riktigt var man hittar dom endå Obestämd

//Flöffo

Fridaaaa
11/1/11, 11:20 PM
#117

#116 till höger, bland reklamen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stephanie
11/1/11, 11:22 PM
#118

#116 Ser du inte på bilden? Till höger på sidan, mellan reklamrutorna, finns en blå ruta. Då och då dyker ett mynt upp i den rutan och du kan klicka på den. Då sparas myntet i din kista Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Loveradio
11/1/11, 11:24 PM
#119

Hon förstår nog inte VAR hon kan hitta mynten. Alltså på vilka sidor osv. Men det finns ju inga speciella sidor. Utan det gäller bara att ha tålamod och klicka runt på iFokus så dyker det upp ett så småningom.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Flöffo
11/2/11, 10:41 AM
#120

Okej nu fattar jag tack så jätte mycket Skrattande

//Flöffo

StillaSinnet
11/3/11, 3:27 PM
#121

Jag har varit mycekt qaktiv sista veckan för jag har varit sjukskriven. jag har lyckats få ihop 10st på en hel vecka medan kamrater fått 200 på en vecka…lite märkligt tycker jag nog Obestämd

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[baby_cuddles]
11/3/11, 4:01 PM
#122

Jag har inte hittat på 3 eller 4 dagar Obestämd

Jenniferri
11/3/11, 4:05 PM
#123

Jag har hittat 2 nya på 10 min lol :D hitta ett 16:00 och en 16:05 rena turen :3

// Hannah

Fridaaaa
11/3/11, 4:10 PM
#124

#121 Håller med tycker med det är märkligt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StillaSinnet
11/3/11, 6:09 PM
#125

Kan det bero på att jag surfar på mobilen ibland? Funkar det inte då?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Mysan59
11/3/11, 6:31 PM
#126

Jag har inte sett en enda. Vad beror det på? Är inne nästan varje dag…

Marinas Mix
11/3/11, 6:46 PM
#127

Åh, jag hittar nya stup i minuten känns det som

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Ulla
11/3/11, 6:52 PM
#128

För mig är det väldigt ojämnt. Idag har jag inte hittat ett enda, igår fick jag säkert 10. Det är mycket för mig.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Moalinn
11/3/11, 7:09 PM
#129

själv får jag max 10 per dag, men oftast runt 2-4 :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

WeirdFreak
11/3/11, 8:39 PM
#130

Är jag den enda som inte har sett en enda?

Med vänliga hälsningar Sofia och alla djuren!

Honestyisdead
11/3/11, 9:14 PM
#131

# Läs 126.

Om någon tror att det är fel på funktionen föreslår jag att ni gör en felrapport enligt mallen i inläggslistan till vänster.

cinna
11/4/11, 9:59 AM
#132

Har inte sett ett enda under de dagar funktionen varit igång men..

who cares?!OskyldigFlört

Annons:
Mysan59
11/4/11, 12:10 PM
#133

Tjohooo har precis hittat mitt första GuldmyntGlad Kan ju bero på att jag nu vet var jag ska titta nånstans…

Honestyisdead
11/4/11, 12:18 PM
#134

#133 Ja det är ju en fördel att veta vad dom dyker upp ;) Annars är det itne konstigt man inte hittar några hehe

Mysan59
11/4/11, 12:58 PM
#135

Så sant Hera, men jag fick ju för mig att dom dök upp var som helst här inne så att man inte kunde undvika och se dom.

Men nu när jag vet var så kan det nog hända att jag missat att titta just där… Ajaj finns ju värre saker i livet Flört

Upp till toppen
Annons: