Annons:
Etikettavatarer
Läst 1428 ggr
signemo
10/27/11, 8:20 PM

Är det något fel

En fråga.

En tråd som som fanns här på support . Jag tror den fanns den 25 okt.

Den hanterade om någon annan kunde komma åt  en persons Avatar, och därmed kunde göra inlägg i en annan persons namn.

Har det utretts hur fallet var?.

En kvinna ( inte den som skrev den försvunna tråden)  har på ett annat av iFokus forum uttryckt en rädsla för det samma.

Hon har tittat i gamla trådar och till sin förvåning känner hon inte igen inlägg skrivna i hennes namn.

Har själv inte kollat igenom något av vad jag själv skrivet i gamla trådar.

Tycker Ni att man behöver kika igenom sina gamla trådar?.

Finns det överhuvudtaget någon möjlighet att något som ovan skulle kunna ske.

Är ju tråkigt om det blir en höna av en fjäder.

Var rädda om varandra

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ulla
10/27/11, 9:50 PM
#2

En av orsakerna till att man byggde om iFokus var att folk blev inloggade på andras konton. Om det är gamla inlägg så kanske de skrevs då?

Annars är det ju så att om man klickar i Kom ihåg mig när man loggar in, så blir man automatiskt inloggad nästa gång man går till sajten. Det har hänt mig flera gånger att någon lånat min dator och då kommit in på mitt konto. Nu har det varit familjen, så det har inte gjort så mycket, men visst har det blivit fel ibland.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

signemo
10/27/11, 9:59 PM
#3

Okej. Ja, jag kan ju bara tala för mig själv och jag loggar alltid ut.

Det jag har funderat lite på, det är ju att det finns dolda grupper här på iFokus. Är själv med i en av dem.

I dem kanske man är lite öppnare  med sig själv. Diskuterar som med nära vänner.Ger varandra förtroenden.

Skulle det visa sig att obehöriga kommer in och kan läsa eller skriva på de forumen. Ja då får det vara med iFokus. Då kan jag lika gärna skriva på FB.

Var rädda om varandra

Ulla
10/27/11, 10:08 PM
#4

Jag har inte hört något om att obehöriga kommit in på någons konto sedan det nya infördes. Ja, de som använt min dator då, och kanske någon som råkat ut för detsamma som jag.

Men man måste nog ändå vara medveten om att internet inte är säkert. Inte FB, inte iFokus och inte något annat ställe. Det har ju varit en del skriverier nyligen om lösenord som kommit på villovägar och publicerats på nätet. Det har du säkert hört talas om. Så man ska nog alltid vara litet försiktig och tex byta lösenord då och då. Det hjälper långt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

signemo
10/27/11, 10:11 PM
#5

Jo, det har Du ju helt rätt i

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: