Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 3250 ggr
Lena1971
2011-10-31 15:39

Error 503 Service Unavailable

Det händer då och då att jag får felmeddelande istället för att komma till rätt sida. Det kan vara när jag väljer en tråd ur vänsterspalten, eller när jag ska byta sajt. Och det händer allt oftare tycker jag.

Det här meddelandet får jag, på olika ställen:

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 1373033002

Varnish cache server

Kan lägga till att alldeles nyss försvann vänsterspalten under någon minut. Oavsett vilken sajt jag gick till fanns den inte där. Och felmeddelandet dök upp i rutan för Uppdaterade inlägg.

Hittade ingen tråd om problemet, hoppas jag inte dubblerar.


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Annons:
Erik
2011-10-31 16:13
#1

Det här dyker upp när (1) jag lägger ut uppdateringar och (2) våra webbservrar av någon anledning är så pass upptagna med någonting att köerna med förfrågningar fylls upp.

Typiskt är det ett övergående problem (så fort programmen är igång igen eller de blockerande förfrågningarna är färdigbehandlade), så det brukar lösa sig av sig själv.

Jag jobbar med att hitta och ta bort de problem som gör att felet uppkommer, men det är inte helt enkelt, så det kan ta en stund innan vi kommer helt till rätta med.

-- erik

[mia-38]
2011-10-31 19:55
#2

Har samma problem som Lena…

Detta har nu hänt många gånger under senaste tio minuterna.
Bland annat när jag skulle in här på Support och iFokus Ifokus och även andra sajter som ÖN.

Lill-Kisse
2011-10-31 22:30
#3

Att belastningen kan vara hög ibland verkar fullt rimligt. Dessutom ska ju uppdateringar göras någon gång. Därför är det en god idé att avvakta en stund, när man får denna felsignal. Det brukar lossna.

Erik
2011-10-31 22:35
#4

#3 - Hoppas kunna minska ner på problemen - det ser ut som om det är i första hand bildbehandlingsförfrågningar som tar för lång tid. Får försöka flytta över dem till en separat process någon gång snart.

-- erik

Lena1971
2011-11-01 11:11
#5

#1 Bra, då går jag och gör något annat en stund när problemet dyker upp.

Tack för svar!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Upp till toppen
Annons: